Forum Machete,Modelism,Hobby: sniper lance - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

sniper lance aviation

#21 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 June 2007 - 10:13 AM

Discutia incepe sa fie din ce in ce mai interesanta si din ce asteptam cu nerabdare sa se apropie cat de cat de ceaa ce credeam eu ca va fi o discutie la obiect-forum , a inceput s-o ia pe carari nebanite.
Ca sa incerc totusi sa fiu in topic cu toate ca topicul nu e in forum (mult mai la obiect fiind http://www.aviatia.ro/) am sa spun ca mie imi place mai mult P-51 decat Mig 21 ... ca aspect si ca pentru mine, intr-o confruntare directa p-51 e castigator.
Dotarea Armatei Romane e o problema de rezolvat pentru altii, majoritatea dintre noi neputand fi mai mult decat chibiti in toata afacerea asta, evantual sa dam cu presupusul cat de frumosi si destepti suntem sau cat de urati si batuti in cap, discutie care nu se va finaliza niciodata decat poate cu o inchidere de subiect.

Bafta!

#22 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2007 - 10:54 AM

Era absolut evident ca discutia o ia pe aratura numita "ai nostri o au mai lunga si mai groasa"...

Faza cu "avem piloti exceptionali" cred ca sumarizeaza cel mai bine o realitate care au spus-o si altii inainte... Vrem noi sa ne simtim mai destepti decat altii... Dar oare suntem? Nu cumva suntem la fel ca altii, nici mai buni, nici mai prosti?


Punctual:
- NU avem piloti exceptionali. Nu sunt mai cu mot decat pilotii altor tari dezvoltate. Ba as indrazni sa spun ca pe medie avem piloti ceva mai slabuti (nu slabi, doar ca au un nivel un pic mai scazut) decat ai "lor", in principal pentru ca n-au cu ce. Ca tot ai adus vorba de DD, pe unde e acum? Sau de Luca, ca ai adus vorba, si de "demo"-urile lui... Stii, exista si pe la americani un colonel parca, pilot de B-52, care reusea sa faca cu avionul ala niste chestii de n-ai vazut. Si nu le facea nici un roman sau rus... Sa-ti zic unde e acum? Asta demostreaza ceva, cumva? Mi-e teama ca nu, faptul ca exista cate-un pilot care face 'figuri' si uimeste lumea, e o realitate peste tot. Nu generaliza, si mai ales tine cont ca pilotii de "figuri" uneori golesc sacul de noroc...

-

Citeaza

Scopul initierii acestui topic este de a vedea unde stam ca thnica si ca pregatire, pt ca habar nu am

Pai tocmai, vad ca ai o parere destul de clara din moment ce faci unele afirmatii. Deci cum este pana la urma? :lol: E o diferenta intre a intreba si a afirma,
ce am fi in stare cu material de mana I.
- Mustang-ul a fost un avion superior Me-ului 109. 109 era un avion deja "obosit",spre sfarsitul vietii, cand a aparut Mustang-ul. Si nu, faptul ca au tot pus motoare noi pe aceeasi celula de baza nu se numara ca "upgrade".
Asta nu inseamna ca 109 a fost prost, ca vad ca multi cand zici ca "X a fost mai bun ca Y" trag repede concluzia ca Y este deci prost.

- faptul ca Dobran a angajat 4 Mustangi si i-a rezolvat demonstreaza ce? Ca Dobran nu era un pilot slab? Normal ca nu era, a supravietuit razboiului, cand altii n-au facut-o. Dar ATAT. Avantajul numeric nu e totul intr-o lupta, cum nici calitatile avionului sau ale pilotului nu sunt TOTUL.

-

Citeaza

Apropo de maistri si bucatri, imi amintesc de un B-24 american aterizat fortat la noi dupa 23 august 44 si reparat in stare de functionare de un maistru roman, imi scapa numele dar cred ca e Hurduba-fara cine ce studii academice cu lemn-i-a lasat pe americani cu gura cascata.

Asta e o MAAAAARE aberatie. Dar mare de tot... Multumesc pentru amuzamentul de dimineata.
Exact genul asta de exagerari proletare mi se par de tot maro-ul. Adica toata echipa aia care a lucrat la avion, era maistru' Gigel, baiat simplu, din popor, de origine umila si deci "sanatoasa", fara prea multa carte (ca deh, intelectualii sug sangele poporului, nu e bine sa ai multa carte), care prin dedicatie si daruire, in ciuda tuturor obstacolelor puse de imperialisti (recte refuzul de a traduce manualul avionului), a reusit de unul singur sa triumfe si sa repare avionul cu muschii lui de otel si pieptul dezgolit.
:angry: :-) :-D :lol: :lol:
Ptiu' drace, ce seamana cu epoca de aur povestea asta...

Si ca sa incheiem...

Citeaza

... ce am fi in stare cu material de mana I.

Nu stiu, daca ne mai mintim mult ca suntem "deosebiti", cred ca o sa facem rahatul praf... Nu ca n-am fi facut asta pana acum :lol: Nimeni n-a ajuns departe batandu-se cu caramida in piept si trambitand ce bun si ce deosebit e.
Cred ca daca vom avea tehnica de mana I, pilotii si personalul vor munci, vor invata, se vor antrena, si vor ajunge sa spuna ca nu e vreo diferenta fata de nivelul celor din afara.
Stii ce mi se pare insa ironic? Pilotii (si cei din aviatie in general) stiu asta, majoritatea. Cei de pe margine insa tot o dau inainte cu clisee din vremuri de mult apuse :lol:

#23 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 27 June 2007 - 11:15 AM

Salut!
Ma bag si eu ca musca...nu pot sta deoparte la un asa de sensibil subiect!
Deja ma enerveaza cand intalnesc oameni care imi explica ce tari am fost noi si ce destepti am fost de la Burebista incoa'. Peste tot la oamenii neinformati si cazuti prada propagandei comuniste care dorea sa inspire poporului constiinta la o mare tara si traditie istorica de putere regionala, aud sabloane imbecile de gen: noi avem cei mai buni informaticieni, noi avem cei mai buni piloti, noi am inventat cutare si cutare da' ai dreaq' aia de afara nu ne recunosc, noi suntem cei mai buni.Dar si mai mult fac pareza cand aud faze/sabloane gen: Romania avea arma atomica, avea arma cu laser si le-a topit la prostii de rusi tancurile in 68 si mai ales, faza fazelor, aveam aeroporturi subhterane.Majoritatea celor ce afirmau asa ceva se legau de un unic argument. Anume acela ca ei cunosc de la cineva "ruda' sau "pretin" care lucreaza unde trebuie.Chestiile astea imi fac o sila profunda.Mai mult imi amintesc si acum cum in scoala generala ne tot spalau creierasii cu sabloane de gen : "noi nu am atacat niciodata pe nimeni" sau ai nostri au fost cei mai tari oameni de stiinta.Eu cred ca nu vom face nimic niciodata daca nu ne evaluam corect fortele noastre si nu ne vedem de treaba noastra.Cu frustrari de genul asta vom bate pasul pe loc si nu vom avea acel pragmatism care sa ne duca mai sus.Stim bine care este situatia acestei tari si mai mult stim si cine sunt vinovatii...restul....vom vedea ce va fi.

Spor!
P.S: cel mai tare este atunci cand aud pe unii "cercetatori" care sustin ipoteza ca geto-dacii au fost cea mai infloritoare civilizatie din Europa.Aici chiar ma ia un ras Bekalian.

#24 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 27 June 2007 - 11:40 AM

incepator, la Jun 27 2007, 10:47 AM, a spus:

Apropo de maistri si bucatri, imi amintesc de un B-24 american aterizat fortat la noi dupa 23 august 44 si reparat in stare de functionare de un maistru roman, imi scapa numele dar cred ca e Hurduba-fara cine ce studii academice cu lemn-i-a lasat pe americani cu gura cascata.

Absolut off topic.

Da... parca era ceva de pe la bechie, carpit cu lemn de salcam. Corect, americanii au ramas cu gura cascata... pentru ei n-ar fi conceput, tehnologic vorbind - chiar si la vremea aia, o carpeala cu lemn de salcam.

Si mai off topic:

Daca maine imi crapa o piesa (d-aia mica-mica-mititica) de pe placa de baza si m-apuc s-o schimb cu un cui incalzit la aragaz... ii las cu gura cascata pe producator?

#25 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 27 June 2007 - 12:25 PM

Spun a treia oara ca nu ii dau iainte cat de buni sunt ai nostii-invariabil, in comparatie cu altii.

Cat despre expresii imprumutate din epoca de aur cred ca am sa dezamagesc un pic, sunt din 82 si nu prea am avut cum sa le imprumut/sa-mi fie inoculate.

Si da, chiar doresc sa vad cam unde stam noi in acest moment, iar daca stiam cred ca nu avea rost sa incep topicul.

tot ce reau sa aflu, atat cat se poate, este cum a decurs intalnirile intre 21 si eagel
, respectiv 21 tornado, 21 cu Mirage f-1(ceea ce ar fi destul de interesant fiind avioane de generatie apropiata).


Nu fac o oda inchinata pilotului roman care se lupta vitejeste cu al sau avion invechit, as dori doar sa cunosc mai mut sau mai putin concret ce s-a intamplat, fie si off record.
Mi-ar placea tare mult daca unele dintre ideile postate in topicul trecut despre sniper lance ar fi dezvoltate un pic(chestia cu radar-ul spre exemplu)

PS DD e in pamant dar si un pilot din Thunderbirds i-a urmat acuma vreo 2-3 luni, ce concluzie am putea trage. Evident niciuna in ceea ce priveste calitatile pilotului.

#26 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4862
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 27 June 2007 - 01:33 PM

Tzt,tzt ,oare de ce nu putem aprecia(obiectiv) calitatile exceptionale ale unui INDIVID fara sa-l identificam( sa ne urcam in carca-i) cu natiunea din care face parte ( chiar daca mediul il influenteaza intr-o anumita masura ).-----------------------------------------------------------------------------------------------Apropos, "nenea cu salcamul "(maistrul mecanic Cujba Nicolae ) a reparat astfel un B 17 (mai contribuise insa si la reconstruirea B-urilor 24 -- Tidal Wave).Pentru amanunte vezi AM din 4 mai 2002.

#27 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2007 - 02:38 PM

Citeaza

PS DD e in pamant dar si un pilot din Thunderbirds i-a urmat acuma vreo 2-3 luni, ce concluzie am putea trage. Evident niciuna in ceea ce priveste calitatile pilotului.


Exact asta e si ideea. Nu vei putea niciodata sa tragi concluzii si sa faci comparatii bazandu-te doar pe niste amanunte disparate. Cateva elemente, luate de sine statatoare, nu iti permit sa extrapolezi. Lucru la fel de valabil la oameni, cat si la masini. Orice incercare de comparatie va degenera in chestii sentimentale, si nu obiective.

Daca vrei sa afli chestii concrete, NU incepe cu povesti vanatoresti, pentru ca nu au nici relevanta, nici nu prea demonstreaza mare lucru. Doar ca duc discutia in in zone unde vad ca nu vrei sa ajunga, iar daca nu vrei asta, nu-ti ramane altceva de facut decat sa te rezumi la chestiuni foarte concrete.

PS: Nu era vorba de Thunderbirds, ci de Blue Angels.

PPS: Partea cu povestile menite sa demonstreze 'superioritatea', cum e cea cu mecanicul, si termenii in care sunt spuse, sunt dintr-o anume epoca, indiferent de ce scrie la data de nastere. :angry: O sa mai treaca nitel probabil pana o sa se mai stearga urmele. Nu o lua personal, stiu ca povestile alea merg la suflet, tocmai asta era si ideea, dar... Noi sa fim sanatosi...

PPPS: Dany, 'mesteri' care repara cu ce le pica in mana absolut orice sunt mii Unii chiar au performante absolut remarcabile de a face din rahat bici, si sa mai si pocneasca. Vorba ta, indiferent de natia din care fac parte... E net-ul plin de exemplu de tot felul de improvizatii ciudate si aiurite, dar totusi perfect functionale. Problemele apar cand vrei sa demonstrezi ceva cu asta :-)

#28 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 27 June 2007 - 02:52 PM

Deja s a infierbantat atmosfera aica,..........dar ce mult ne placeeeeeee! :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol:

Cat despre parerea mea.......... (bine zicea fratele wurger acum ceva timp intr un topic la fel de incins : " yo tzin cu nemtzii" :hammer: ) :angry: :-) :-D

#29 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 27 June 2007 - 03:26 PM

Pentru ca acum practic o profesie care nu imi permite in nici un caz sa ma bazez pe chestii vanatoresti fac urmatoarele precizari :

1 Chestia cu B-24 reparat a fost din Aeromagazin
2 Ion Dobran ce spunea spune in cartea lui aparuta la editura modelism
3 Decolarea cu palier a lui DD se amintea in TOP GUN printre primele numere(cele mai intesante si mai bune calitativ)
4 Demonstratia lui Luca de la unguri tot intr-un numar din TOP GUN din 2002
5 Demonstratia lui Luca din 1995/1997 imi aduc aminte ca a fost transmisa integral pe TVR fiind comentata de Cristian Craciunoiu
5 Cand am pomenit de rezultanta aia cu mototrul Rolls Royce pentru IAR 95 ma refeream la un articol din aeromagazin

Practic nici una dintre afirmatii nu este facuta de mine pentru prima data, ci a aparut in revista/carte de specialitate.

Si stiu ca este f. dificil sa extrapolezi pronind de la un element disparat, valabil pentru aceea singura situatie

Dar intentia mea era sa aflu mai multe din ceea ce stiati voi, iar intentia asta inca e valabila, asa ca astept ceva informatii si despre lone cheetah ori chasseur accompli , cate le aveti. Asta pentru ca eu am doar doua despre acele exercitii : ca au avut loc si partile implicate excluzad cel cu lupta aeriana dintre 21 si 4 tornado)
Unde esti Samyr 444?
Apropo stiu ca e absolut off topic si chiar cu explozie intarziata, da stie cineva de ce nu mai apare Aeromagazin?

P.S.
Sper ca nu ma priviti ca un tip cam rosiut care umbla cu propaganda si o carte de istorie dinainte de 90 sub brat
Si pentru ca am ramas dator cu ceva: recunosc ca privesc de pe margine si discut comod despre aviatie militara, ce s-a facut ce as vrea sa zboare RoAF, ore de zbor, etc, dar-sper sa nu par penibil ori vai de capul meu, sufletul tot acolo trage

#30 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2007 - 04:06 PM

Strict legat de aflarea de informatii privitor la exercitiile in cauza, cred ca multi ar vrea sa afle informatia "pura", nu ce iese prin presa sau "mi-a zis un prieten care stie pe cineva". Si eu as vrea sa aflu lucruri "la prima mana". Mi-e teama ca nu se poate, cum am zis, dar s-ar putea la fel de bine sa ma insel. Vedem...

Din pacate insa, mult prea multe din lucrurile care ies sunt inflorituri, si despre asta e vorba aici. Nu cred ca a zis nimeni ca ai inventat tu chestii, nu e cazul, si stiu de unde spui niste lucruri, ca doar nu avem asa multe carti si reviste in domeniu. "Povestile vanatoresti" insa sunt din plin in presa, chiar si daca vorbim despre cea de specialitate. Nu e vorba ca n-ar fi reale la baza, dar incearca sa faca comparatii, incearca sa induca ideea "ce buni suntem noi, ce fraieri sunt aia", si deja lumea s-a cam saturat de asta. Eu unul personal sunt extrem de satul de modul asta de a pune problema, mi se pare degradant.

Adicatelea, daca iau ultimele chestii care le-ai spus, sunt OK pana la exact povestile vanatoresti. Gen ungurii care vroiau upgrade la motor dupa aia, 'marea' realizare a unui mecanic roman si bucata sa de lemn (chiar, de ce a venit vorba de asta? :angry: ), cum i-am dat pe spate pe unii si cu cracii in sus pe altii de cat de meseriasi suntem, si povesti similare... Intelegi acum la ce ma refer?

Avem piloti buni. Pentru cat zboara, tot respectul. Nu sunt ciuca batailor, pot sa faca fata onorabil in lupta, chiar si simulata, unor forte mai bine dotate tehnic si mai antrenate. Avem niste avioane asa cum sunt, de acum jumate de secol conceptute, dar ne facem cat de cat treaba cu ele, si speram in vremuri mai bune. Ne plac asa cum sunt, ca sunt ale noastre. Nu cred ca are nimeni nevoie de completari si inflorituri suplimentare, care uneori dau in penibil.

PS: m-a amuzat ca in text ai un campion al povestilor vanatoresti :-)

#31 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 27 June 2007 - 04:14 PM

Salut incepatorule,

In aceeasi masura in care incepi o discutie despre un anumit subiect, si asta nu e valabil numai pe net ci si in viata de zi cu zi, conteaza si cum pui in discutie acel subiect.
Cei mai multi nu au discutat subiectul in sine ci modul in care tu ai pus problema. Si de aici discutia a derivat...

Mai urma sa aud despre vietnamezii care cu o pusca antica doborau Phantom-urile americane desupra Vietnamului si totul era perfect.

Din pacate ca sa fi un bun modelist iti trebuie destul de multe calitati si una din cele mai importante mi se pare realismul. Hai sa spunem simplu, capacitatea de a simti realul si a reusi sa il distingi din zgomotul de fond. Si mai trebuie sa existe si calitatea de echilibru sau balans (in modul in care aranjezi elementele intr-o diorama, combini culorile, incerci anumite efecte sau incerci sa redai o anumita miscare). Si fiecare greseala se vede pe model.

De aceea cred ca afirmatiile care tind spre spre un nationalism exagerat nu cred ca vor gasi niciodata mare priza pe acest site.
Eu cred ca nivelul modelelor prezentate aici e prea ridicat pentru asa ceva. :angry:


Din cite am vazut si intrebat eu, revista Aeromagazin avea probleme destul de mari. La doua din chioscurile de unde luam eu revista am intrebat de ea si mi-au spus ca nu mai aduc pentru ca nu se vindea si aveau retururi mari (comparativ cu numarul exemplarelor aduse).
S-ar putea sa ma insel...dar pentru o publicatie asta este inceputul sfirsitului.

Oricum, sincer sa fiu Cartula are mare dreptate - presa noastra de specialitate pare mai degraba dornica sa prezinte ce i-ar place sa auda unui potential cititor decit informeze concret si obiectiv despre anumite evenimente.



Christian

PS – Am un coleg german care a fost detasat un an in Laos. Aproape in fiecare week-end facea tururi cu motocicleta prin muntii din zona. Peisajele sunt superbe – iti taie respirata.
La o tura din asta a reusit undeva intr-un sat de pe munte sa rupa cheia in contact. Ca totul sa fie perfect i s-a blocat si ghidonul. Cel mai apropiat orasel - la vre-o 100km, pe drum de pamant.
A intrebat la magazinul din sat daca cineva cunoaste unde se poate repara asa ceva (prin semne, ca localnicii nu cunosteau limba engleza). Dupa un sfert de ora a aparut un mosneag pe un moped din ala amarat si vechi de cind lumea si pamantul, cu o sarsana de scule in spate, chemat de baiatul celui de la magazin.
Dupa ce mosul s-a uitat la Suzuki i-a spus sa se duca la birtul de vizavi si sa stea la umbra ca dureaza ceva.
A demontat – ghidonul, rezervorul (cheia era situata in fata, sub rezervor - motocicleta fiind de tip off-road gen Paris Dakar) a scos butucul cheii, a desfacut o parte din instalatia electrica...
Dupa aproape trei ore a montat totul la loc. Scosese cheia rupta din butuc si cu o pila, din mana, cu ce a avut in sarsana i-a improvizat o alta cheie.
In final a cerut pentru munca lui 1,20 dolari SUA (in moneda nationala).
De pe terasa cu pricina colegul meu i-a facut citeva fotografii in timp ce demontase motocicleta si trebuie sa spun ca chiar am ramas impresionat.

Oare faptul asta ii face pe cambodgieni sa fie mai presus de toti ceilalti? Un amarat care nici macar nu vorbea limba engleza, in virf de munte a demontat o jumatate de motocicleta japoneza model 2001 si a refacut-o la loc cu un pumn de scule.
Daca asculti asta probabil ca vietnamezii sunt cel mai buni din lume...

Fiecare popor cred ca are povestile lui, intimplarile care tin sa se transforme in mit si mitul...
Totul este sa ramai cu picioarele pe pamant.

Just my two cents.

Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 27 June 2007 - 04:19 PM


#32 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 June 2007 - 05:46 PM

Dar de ce nu facem un (sau o :-? ) poll sa vedem cu care avion ne-ar sta mai bine?

Bafta!

#33 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 27 June 2007 - 06:11 PM

Nu sunt eu mare specialist in domeniu insa sunt ferm convins ca 21-urile trebuiesc inlocuite. Orice s-ar face tot harb-uri raman. :angry:
Fie EF 2000, Gripen ,Rafale (ca de Suhoi nu cred ca se pune problema) sau alt avion de ultima generatie trebuie sa inlocuiasca urgent 21-urile. Suntem cam ultimii din Europa care mai folosim 21-uri ca principal avion de vanatoare. Toate tarile vecine (chiar si cele nemembre NATO) si nu numai au abandonat demult 21.
Parerea mea...

#34 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 27 June 2007 - 06:24 PM

Citeaza

Toate tarile vecine (chiar si cele nemembre NATO) si nu numai au abandonat demult 21.


Sarbii si bulgarii mai folosesc bis-uri nemodernizate

#35 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 27 June 2007 - 06:39 PM

Baieti, nu spuneti despre 21 ca e harb! Nu vreau sa detaliez ce are sub piele, ca ramanem fara spatiu pe server... INCA O DATA: mai bun la ce? Sa se duca la punct fix si sa traga o racheta? Sunt la fel. Sa faca acrobatie? 15 e alta treaba si se descurca mai bine. Diferenta (dupa cum au constatat si cei din armata) este in echipamentul de navigatie/detectie si armament. Pune R-77E pe 21 si iti garantez ca lupta nu va mai fi asimetrica, chiar si cu AIM-120. Ce sa zic daca ai gandi in termeni de R-27ER???

Nu va mai pierdeti timpul in polemici fara rost, daca ignorati echipamentul! Atata vreme cat ai ceva pe care sa pui altceva capabil, nu conteaza ca are pedale si lant sau 2 turbo-fan-uri enorme... la naiba, pana si pe Humvee poti sa vezi victorii aeriene :angry:

#36 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 27 June 2007 - 07:02 PM

Accept criticile
Poate n-am abordat cum trebuie subiectul...

In ceea ce priveste ce a scris Kamob e adevarat echipamentul...
Dar tocmai de asta discut.
Reiau si spun ca in topicul precedent cineva a scris ca radarul 21 e mai performant ca cel de pe varianta de eagel care a participat la exercitiu. adica cum :-?

Si apoi, ceva ma nedumereste. La momentul la care s-a prezentat 21 modernizat se spunea ca poate acrosa atat armament est cat si vest fiind preyentat avand acrosat un atoll sub o aripa si un pithon israelian sub cealalta.
Mai mult, AA-8 Aphid-ul nu e de treaba

Cred ca au ramas suficiente de la 29 ca sa le puna pe 21 si sa efectueze luptele simulate cu aceasta racheta. Apropo de asta , in 89 cand s-au livrat 29 nu am primit si aa-11 Archer :angry:

Apoi mai este si Magic-ul francez pe care l-am cumparat pe bani frumosi. Nici asta nu oate face o treaba cat de cat. Recunosc ca nu stiu caracteristicile Magic-ului dar sperr sa ma lamuriti voi

Refolmulez un pic topic-ul :roll: - cum credeti voi/stiti voi/ce informatii mai mult sau mai putin oficiale aveti voi cu privire la modalitatea de desfasurare a acestor exercitii

#37 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 27 June 2007 - 07:05 PM

Am uitat o chestie

De acord cu pol-ul propus de Crios cu privire la avionul pe care l-am vrea(subliniat) fiecare in functie de preferinte, indotarea RoAF
Mi-ar placea ca fiecare optiune sa fie motivata-suna cam juridic

#38 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 27 June 2007 - 07:21 PM

Am avut si AA-11 pe Fulcrumuri, dare erau putine si le-a cam expirat resursa pana acuma.
AA-8 am primit si mai devreme de 29, pentru MiG-23...

Cate despre Magic II, cine ti-a spus ca "nu poate face o treaba ca lumea"??? de ce afirmi asa ceva cand spui tu singur dupa aceea ca nu-i stii caracteristicile. Crezi ca noi le stim - in afara de cele publice pe care le poti gasi si tu bine mersi pe net?
Si crezi ca daca cineva dintre noi ar sti caracteristicile mai "sensibile" ti le-ar spune?

E la acelasi nivel cu AIM-9L - ce nu-i bine? ce nu-i in regula?

AA-8 e folosit de regula la tragerile de exercitiu la Capu Midia, pentru QRA se foloseste Magic II.

Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 27 June 2007 - 07:26 PM


#39 Useril este offline   incepator 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 26-June 07

Postat 27 June 2007 - 09:59 PM

Cu scuzele de rigoare dar scriu fde pe un calc care e setat pe romana asa ca habar nu am pe unde e punctuatia corecta

Cat despre magic nu am spus ca e slaba .ci am intrebat cum e?
Acu am aflat ...

DEeci, domnilor, preferintele voastre........

Si fara a uita despre ideea centrala a topicului, inca mai astept informatiile pe care le stiti voi despre acele exercitii

:-) :angry:

#40 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 28 June 2007 - 12:25 AM

incepator, la Jun 27 2007, 09:59 PM, a spus:

Cat despre magic nu am spus ca e slaba .ci am intrebat cum e?
Acu am aflat ...

Deja pui niste intrebari la care nu cred ca vei gasi un raspuns aici!!!
Chiar daca cineva face parte din sistem cu siguranta nu va furniza amanunte legate de desfasurarea exercitiilor, tactici, armanent etc pentru ca sunt informati ne destinate opiniei publice...oare cu ce ne-ar incanta pe noi pe plan modelistic adevaratele caracteristi ale rachetei Magic sa zic???

Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 28 June 2007 - 12:26 AM


Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi