Scharnhorst Revell
#1
Postat 19 June 2007 - 10:34 PM
#2
Postat 19 June 2007 - 10:51 PM
Cateva cuvinte despre kit....nu mi s-a parut spectaculos, dar nici cu greseli foarte mari. Exista o anomalie evidenta a machetei - cel putin eu asa o consider - si anume macaraua din pupa, langa turela C, pe care nu am vazut-o in nici o fotografie si in nici un plan. Oricum, un kit mediu, cel putin asa il vad eu acum.
Greseli pe care le-am facut si asupra carora as vrea sa ma sfatuiti:
In primul rand, desi am spalat piesele inainte de vopsire, nu am folosit si alcoolul pe care toata lumea il foloseste pentru degresare. In consecinta, pe carena navei, pe acele "aripioare", oricat am incercat, nu am reusit sa am aderenta. Desi am lasat-o si o saptamana la uscat, am folosit lacuri protectoare, de cate ori manuiam macheta, se lua vopseaua. Mai mult sau mai putin am reusit sa rezolv problema, dar as vrea pe viitor sa o evit.
In al doilea rand, cand am incercat sa aplic cu aerograful un strat de lac lucios (tot Revell) am constat ca se usuca extrem de repede. Desi l-am diluat din ce in ce mai mult, se usca si stratul de lac nu ajungea uniform pe macheta. Pana la urma am rezolvat si asta....dar nu ma mai incumet sa repet operatia. Lacul mat l-am folosit doar cu pensula....
Oricum, sunt destul de multumit, pentru prima macheta e ok, am invatat foarte multe lucruri. Astept sfaturile voastre si inca o data multumesc pentru tot.
#6
Postat 22 June 2007 - 12:34 PM
#7
Postat 22 June 2007 - 02:23 PM
Exact ce intelegi prin "arborada"?..Daca te referi la sarmele antenelor si restul de fire care se agata cu drag de catarge, le poti face din fir de pescuit monofilament ("mesina") subtire (0,08 mm sau max 0,1mm), sau din stiren tras la cald (cum se face: iei una bucata de culee (rama) ramasa de la barca ta sau de la alt kit, rotunda pe sectiune, si o incalzesti deasupra unei lumanari-nu foarte aproape, pt ca va lua foc-se incalzeste pana cand stirenul arata "moale", gata sa se topeasca. Cu o cartela telefonica atingi capatul aproape topit al culeei, stirenul se va lipi de cartela, apoi tragi de cartela la inceput mai repede apoi mai incet, pe masura ce stirenul se raceste, si vei obtine astfel "fire" de stiren cat de fine vrei. Iar dc le "tragi" dintr-o culee neagra, nici nu mai tb sa le vopsesti.)Firele(monofilament su stiren) se lipesc cu super glue, care este
Revin la modelul tau: ti-a iesit bine, dar are un aspect "de jucarie", este prea "curat", prea uniform vopsit, tern, detaliile sunt lipsite de profunzime. Sunt sigur ca prin "spalari"(washing), drybrushing si tehnici de imbatranire aspectul numitului Scharnhost(care este) ar fi dramatic imbunatatit. De aceea iti recomand calduros sa te documentezi pe acest forum(de ex sectiunea "tehnici") despre toate aceste si cred ca Graf Spee va iesi mult mai bine
Mare atentie si la culorile folosite,(io recunosc cinstit ca nu ma pricep la barci, cu atat mai putin la cazile kriegsmarine, da' parca tevile alea de inox ale turelelor nu prea se potrivesc, eventual or fi fost si ele gri...s-ar putea sa gresesc, nu dati cu paru'... )
Referitor la ordinea de vopsire, fiecar are stilul lui, insa detaliile car vor fi mai "ascunse/acoperite dupa ce macheta va fi asamblata vor fi vopsite intai...
Multa bafta...
#8
Postat 22 June 2007 - 02:42 PM
In legatura cu aspectul de "jucarie": e putin si din cauza pozelor, am folosit blitz-ul si culorile au iesit prea puternice, realitatea e putin diferita. Pe coca vasului am folosit un rust de la Model Master, (drybrushing), o sa incerc sa fac niste poze in care sa se vada. La wash nu m-am bagat deocamdata...e totusi primul model pe care il vopsesc, si desi am citit despre tehnica, inca nu sunt pe deplin lamurit. In alta ordine de idei, am impresia ca pentru nave tehnica e diferita fata de avioane sau tancuri...vorbim de alte proportii si cred ca nu intotdeauna isi au rostul tehnici de imbatranire excesive pe nave. E doar o impresie, s-ar putea sa gresesc.
In ceea ce priveste tevile tunurilor in culoarea celor de la armamentul principal, ai dreptate....am vrut doar sa vad cum arata si sa-mi testez indemanarea :) Am sa le vopsesc asa cum trebuie, probabil. Cel putin inca 2-3 machete sunt pentru testari si invatari de tehnici, asa ca am o scuza :) Mersi mult inca o data.
#10
Postat 22 June 2007 - 03:24 PM
sa nu iei in nume de rau micile mele carcoteli...totusi barca ta e lucrata cu atentie, destul de curat. La ce scara e barcuta, 1/700? Chiar si la acesta scara aspectul machetei poate beneficia din plin dc. adaugi si "gardul"(ca nus' cum sa-i zic altfel) care delimiteaza puntile (photoetched, de ex: http://www.jadarhobby.waw.pl/part-x006-rai...ines-p-976.html ). Si exact care sunt nelamuririle despre wash?, poate te pot ajuta, da' sa nu ma pui sa si fac ca io mi-s bun numai la sfaturi.... :hammer:
succes....
#12
Postat 22 June 2007 - 03:58 PM
In legatura cu wash...nelamuriri cat cuprinde...poti sa incepi de la A? :)
#13
Postat 22 June 2007 - 06:57 PM
Sa sti ca in linii mari imi place. Chiar nu ma asteptam la ceva spectaculos dupa "revenire" si sunt convins ca nici tu.
M-am aptinut de la comentarii pentru ca pozele nu exprima prea corect ceea ce ai realizat tu acolo.
Exista totusi niste probleme de ordin constructiv si mai putin de partea artistica.
1 - tunurile mari erau de aceiasi culoare cu turelele (s-a mai spus)
2 - linia de plutire (dunga neagra) ori este prea jos ori ai montat gresit suportii port elice (babord la tribord si invers) [pentru dictionar - babord= partea stanga a navei luand ca referinta axul navei si privind de la pupa spre prova (pupa= partea din spate a navei ; prova = partea din fata a navei); tribord= partea dreapta a navei aceiasi referinta din aceiasi directie]
3 - se vede ca nava ta avea la pupa ancora de tip amiralitate (o vad in poza) pe care ai vopsit-o la culoarea navei, ea fiind totusi din otel.
de la adresa: hush.gooside.com/name/s/Scharnhorst/Photos.html
Bafta!
#14
Postat 22 June 2007 - 08:44 PM
Multumesc pentru precizari, sunt pertinente si o sa incerc sa ma documentez mai mult de acum si sa ma concentrez in egala masura si asupra constructiei propriu-zise. Imi poti spune ceva de lacuire? Unde am gresit sau ce trebuie sa fac sa nu mai patesc ce am descris mai sus.
Da, intr-adevar, nu ma asteptam la nimic spectaculos, chiar e mai bine decat credeam, sincer.
Fisiere atasate
-
DSC00278__converted___converted___converted_ (0bytes)
Numar de descarcari: 33
#15
Postat 22 June 2007 - 11:39 PM
crios, la Jun 22 2007, 07:57 PM, a spus:
Foarte corect, dar tocmai din aceasta cauza, nu era lasata nevopsita; N-as putea acum sa-ti zic exact ce culoare, dar sigur era vopsita, si cele din prova deasemenea ( gandeste-te ca era doar o bucata de otel intr-un mediu foarte coroziv, nu? ) ; bafta
Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 22 June 2007 - 11:40 PM
#17
Postat 23 June 2007 - 07:13 PM
#20
Postat 24 June 2007 - 11:49 AM
Se chiama brunare si se optine o oxidare superficiala a otelului, oxidare care inpiedica mult mai bine ruginirea decat ar face-o oricare vopsea zgariata de pietrele de pe fundul marii.
Nu zic ca nu-i posibil sa fi fost vopsite ci doar ca daca se dadea culoarea la care ma refer, n-ar fi fost cu nimic gresit, dar ancora ar fi devenit on obiect legat de vas si nu o proeminenta pe acesta.
Cateva imagini cu ancore colorate dupa gustul meu:
manu, la Jun 24 2007, 09:44 AM, a spus:
Nu-i e nimanui mila de tine pentru ca probabil nimeni n-a inteles de ce a fost un chin sa aplici lacul cu aerograful daca lacul a fost diluat corespunzator si nici de ce nu s-a asezat uniform daca miscarea aerografului a fost uniforma si pe toata suprafata.
Asteptam detalii.
Bafta!