Tiger I late 1/35 AFV Club
#1
Postat 23 May 2007 - 09:14 PM
Azi am luat de la Dl. Mielu zimmeritul si senilele(Multumesc din Nou!!!)
Si am hotarat sa incep topicul usor usor sa vad peste ceva timp(din cateva zile ma voi lungi acum pe luni cred) cum va iesi...
Deci:
1.Tancul este in starea in care se vede(voi posta imagini pe masura ce voi avansa)
2.Sper ca sudura de la turela a iesit bine(la late plafonul era mai groas cu 20cm decat al unei turele anterioare si am vazut pe un site ca asa trebuie facuta la tiger late).Am relizat-o cu poxilina(chit)
3.Scuzati sarguinta lipirii suspensiilor...am vrut sa fiu sigur ca dupa ce-l voi lipi vor ramane acolo(apropo suspensiile de la afv sunt bestiale, m-au surprins)
4.senilele sunt kit afv workable si le-au inlocuit pe cele vechi din cauciuc(pe care , amatorii le pot lua cu 10 ron)
5.zimmeritul este eduard din controversata"tabla"...eu unul abia astept sa vad cum se comporta(arata foarte coool)
continuare...(peste cateva zile)
Si am hotarat sa incep topicul usor usor sa vad peste ceva timp(din cateva zile ma voi lungi acum pe luni cred) cum va iesi...
Deci:
1.Tancul este in starea in care se vede(voi posta imagini pe masura ce voi avansa)
2.Sper ca sudura de la turela a iesit bine(la late plafonul era mai groas cu 20cm decat al unei turele anterioare si am vazut pe un site ca asa trebuie facuta la tiger late).Am relizat-o cu poxilina(chit)
3.Scuzati sarguinta lipirii suspensiilor...am vrut sa fiu sigur ca dupa ce-l voi lipi vor ramane acolo(apropo suspensiile de la afv sunt bestiale, m-au surprins)
4.senilele sunt kit afv workable si le-au inlocuit pe cele vechi din cauciuc(pe care , amatorii le pot lua cu 10 ron)
5.zimmeritul este eduard din controversata"tabla"...eu unul abia astept sa vad cum se comporta(arata foarte coool)
continuare...(peste cateva zile)
#6
Postat 24 May 2007 - 12:22 AM
He, He, tinerete, tinerete! Hai la bobarnace!
Daca tot ai inceput sa ne dai detalii tehnice despre Tigrul "Late"
pe un forum care-l citeste multa lume, poate te crede cineva!
Treaba cu varinta late incepe cam asa:
Februarie 1944 - Rotile integrale din metal cu tampon de cauciuc intern au fost montate incepand cu sasiul nr.250822 fapt care a redus numarul de roti pe axe de la 3 buc/ax la 2 buc/ax. In partea din spate a motorului a fost introdus un mecanism de preincalzire a lichidului de racire evidentiat de un oval din metal in plus pozitionat in partea din stanga spate sub aparatoarea esapamentului.
Martie 1944 - Grosimea plafonului turelei (initial de 25 mm adica 25 MILIMETRII) a fost crescuta la 40 mm (sau 45mm dupa alte surse). In acelasi timp chepengul incarcatorului a fost inlocuit cu cel realizat pentru Tigru II. :idea:
Iunie 1944 - Pentru a usura servisaea Tigrilor se incepe montarea pe placa superioara a turelei a trei prinderi pentru macaraua de 2 tone. Aceasta modificare a fost ordonata a se produce si celelalte variantele de Tigru I care existau in serviciu pana la acea vreme.
Datorita faptului ca tu nu ai chepengul incarcatorului model Tigru II logic ar fi ca modelul tau sa fie unul din perioada Februarie-Martie, asa ca nu prea te intereseaza cei 20 CM de care vorbeai in primul post!
Am mai observat din prima poza ca roata intinzatoare este mai mica de cat ar trebuii (este cea folosita la varinta " Final"). Nu cumva ti se dau si unele mai mari in diametru?
In final mai trebuie zis ca in special la Tigri I a fost folosit un mare amalgam de piese si multe inbunatatiri au fost facute "din mers" si de aceea foarte putine tancuri au ramas pana la sfarsit intocmai specificatiilor din fabrica.
In rest, succes!

Daca tot ai inceput sa ne dai detalii tehnice despre Tigrul "Late"
Citeaza
la late plafonul era mai groas cu 20cm decat al unei turele anterioare
pe un forum care-l citeste multa lume, poate te crede cineva!

Treaba cu varinta late incepe cam asa:
Februarie 1944 - Rotile integrale din metal cu tampon de cauciuc intern au fost montate incepand cu sasiul nr.250822 fapt care a redus numarul de roti pe axe de la 3 buc/ax la 2 buc/ax. In partea din spate a motorului a fost introdus un mecanism de preincalzire a lichidului de racire evidentiat de un oval din metal in plus pozitionat in partea din stanga spate sub aparatoarea esapamentului.
Martie 1944 - Grosimea plafonului turelei (initial de 25 mm adica 25 MILIMETRII) a fost crescuta la 40 mm (sau 45mm dupa alte surse). In acelasi timp chepengul incarcatorului a fost inlocuit cu cel realizat pentru Tigru II. :idea:
Iunie 1944 - Pentru a usura servisaea Tigrilor se incepe montarea pe placa superioara a turelei a trei prinderi pentru macaraua de 2 tone. Aceasta modificare a fost ordonata a se produce si celelalte variantele de Tigru I care existau in serviciu pana la acea vreme.
Datorita faptului ca tu nu ai chepengul incarcatorului model Tigru II logic ar fi ca modelul tau sa fie unul din perioada Februarie-Martie, asa ca nu prea te intereseaza cei 20 CM de care vorbeai in primul post!

Am mai observat din prima poza ca roata intinzatoare este mai mica de cat ar trebuii (este cea folosita la varinta " Final"). Nu cumva ti se dau si unele mai mari in diametru?
In final mai trebuie zis ca in special la Tigri I a fost folosit un mare amalgam de piese si multe inbunatatiri au fost facute "din mers" si de aceea foarte putine tancuri au ramas pana la sfarsit intocmai specificatiilor din fabrica.
In rest, succes!

#9
Postat 24 May 2007 - 10:32 PM
Da, modelul tau ar trebui sa fie 'final' (latest ma duce mereu cu gandul ca Tiger 1 este inca in productie...
) pentru ca ai folosit roata intinzatoare mai mica' frana de gura mai mica si palfonul turelei.
Pentru 'final' AFV Club a omis sa puna galetii tarzii...
Asa cum a scris Cata, incepand cu februarie 1944 roti integrale din metal cu cauciuc intern au fost introduse pentru a micsora numarul de galeti/ax. DAR din aprilie aranjamentul bolturilor care tineau roata pe ax a fost schimbat. (Tigru late DML are ambele variante in cutie, si a trebuit sa ma uit FOARTE atent sa vad diferenta). AFV are doar varianta timpurie cu bolturile distribuite uniform.
PS: Ca tot veni vorba despre Tigrii Dragon, la mult asteptatul late, una din imbunatatiri (pe langa senilele DS cu dinti decupati
) va fi preincalzitorul lichidului de racire.

Pentru 'final' AFV Club a omis sa puna galetii tarzii...
Asa cum a scris Cata, incepand cu februarie 1944 roti integrale din metal cu cauciuc intern au fost introduse pentru a micsora numarul de galeti/ax. DAR din aprilie aranjamentul bolturilor care tineau roata pe ax a fost schimbat. (Tigru late DML are ambele variante in cutie, si a trebuit sa ma uit FOARTE atent sa vad diferenta). AFV are doar varianta timpurie cu bolturile distribuite uniform.
PS: Ca tot veni vorba despre Tigrii Dragon, la mult asteptatul late, una din imbunatatiri (pe langa senilele DS cu dinti decupati

#13
Postat 25 May 2007 - 08:14 AM
Da Danut-ule! Vechiul DML are doar acoperitoarea. Se stia ca pe acolo se baga o lampa cu flacara ca sa incalzeasca lichidul si ce da DMl-ul acolo e chiar lampa cred, care o poti folosii doar daca faci un Tigru de iarna cu o echipa de "trupeti" care incearca sa-l porneasca! In restu iti va ramane ca piesa surplus!

#18
Postat 27 May 2007 - 10:39 PM
...pareri
nu prea recomand totusi tabla pt ca nu reproduce perfect zimmeritul(pe turela unele tiger-uri aveau alt tipar(mai mare))
daca nu ai grija poti strica usor tabla
acum mai fac senilele(hmm sunt greu de asamblat)
si apoi voi mai pune zimmerit(tabla(au binevoit si au pus o bucata enorma de rezerva) si chit) pe unde lipseste si umple golurile
nu prea recomand totusi tabla pt ca nu reproduce perfect zimmeritul(pe turela unele tiger-uri aveau alt tipar(mai mare))
daca nu ai grija poti strica usor tabla

acum mai fac senilele(hmm sunt greu de asamblat)
si apoi voi mai pune zimmerit(tabla(au binevoit si au pus o bucata enorma de rezerva) si chit) pe unde lipseste si umple golurile
Aceasta postare a fost editata de tomapaul: 27 May 2007 - 10:42 PM