Forum Machete,Modelism,Hobby: Mig-21 in Fortele Aeriene Romane - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mig-21 in Fortele Aeriene Romane

#1 Useril este offline   mach3 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 19-May 07

Postat 23 May 2007 - 01:09 AM

Bună seara tuturor!
Sunt nou pe acest forum și nu mă prea pricep cum să postez sau la alte asemenea chichițe,așa că vă rog anticipat să-mi iertați greșelile.
Am deschis acest topic cu speranța că mă veți ajuta să clarific anumite nelămuriri cu privire la caracteristicile constructive ale celor două variante de Mig-21 U respectiv U-400(izd.66-400) și U-600(izd.66-600).
Pe net am descoperit o lucrare foarte bună după părerea mea respectiv MIG-21 Famous Russian Aircraft de Yefim Gordon și Keith Dexter īn care la capitolul referitor la operatorii de Mig-21 am găsit că Forțele Aeriene Romane au avut īn dotare patru Mig-21 U 400(izd.66-400) respectiv 1120,1216,1716 ,1717 și trei U 600(izd.66-600) respectiv 3516,3517 și 5117. Dintre acestea cred că la ora actuală mai sunt īntregi 1120 la muzeu,1717 și 5117 la Deveselu.Restul care au fost la Craiova au fosta tăiate.
Știe cineva dacă au mai fost altele și dacă sunt poze cu aceste avioane altele decāt cele pe care le-am găsit pe net?
Locuiește cineva īn apropiere de Deveselu și care poate să meargă să facă un walk around,īntrut se pare că acolo au mai rămas singurele astfel de aparate īntregi putīnd oferi foarte multe amănunte pentru modeliști.

Iarasi despre Mig-21 :pint:

Se pare ca pe atot cuprinzatorul net nu prea se gasesc informatii despre cate Fishbed-uri din fiecare varianta am avut noi de-a lungul vremii...Cate F-13? cate PF , PFM , M, MF , MF-75, U , US , UM, R?

Singurele date pe care le am arata 24 F-13 importate in 1962-63 , si ca la nivelul anului 1996 mai erau in serviciu 186 PFM, M,MF si 35 US si UM... :-P

Rugaminte, nu deschide mai multe topicuri pe aceeasi tema!
Z-mare


#2 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 23 May 2007 - 03:28 PM

Tre sa stii unde sa cauti

http://www.scramble.nl/wiki/index.php?titl...anian_Air_Force

F-13: 24
PF: 38
PFM: 28
PFMA: 23
R: 10
U-400: 4
U-600: 3
US: 12

si ar mai fi

M: 60
MF:37
MF-75: 35
UM: 31

#3 Useril este offline   mach3 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 19-May 07

Postat 06 June 2007 - 06:34 PM

Multumesc foarte mult pentru informatii... ;-)
Trebuie sa remarc faptul ca noi am avut destul de putine Mig-uri 21 din primele generatii, in special duble...de asemenea , din cate stiu eu Mig-21PFMA nu prea exista, asta este denumirea sub care in vest a fost cunoscut initial Mig-21S ...aceste "23 PFMA" sa fie oare aparate PFM dar dotate cu container GP-9 sub fuselaj cum au fost cele din dotarea RDG de exemplu?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gp_9_01.jpg


#4 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 07 June 2007 - 06:21 PM

Orice FL, PFM, PFMA putea acrosa containerul GP-9.
PFMA exista, e o "nuanta subtila" a PFM-ului, avand unele modificari minore la radar si posiblitatea de a se monta 2 piloni sub fiecare aripa - ca asta:

http://www.airliners...file/1114001/L/

#5 Useril este offline   guta 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 24-July 10

Postat 27 July 2010 - 10:16 AM

Mig 21 F-13:
nr.10-N74211710 -octombrie 1962
nr.11-N74211711 -octombrie 1962
nr.12-N74211712
nr.13-necunoscut -octombrie 1962
nr.16-N74212216 -octombrie 1962
nr.17-necunoscut -octombrie 1962
nr.18-necunoscut -octombrie 1962
nr.20-necunoscut -octombrie 1962
nr.21-necunoscut -octombrie 1962
nr.22-necunoscut -octombrie 1962
nr.23-necunoscut -octombrie 1962
nr.24-necunoscut -octombrie 1962
nr.705-740705-august 1963
nr.706-740706-august 1963
nr.707-740707-august 1963
nr.708-740708-august 1963
nr.709-740709-august 1963
nr.710-740710-august 1963
nr.711-740711-august 1963
nr.712-740712-august 1963
nr.713-740713-august 1963
nr.714-740714-august 1963
nr.715-740715-august 1963
nr.801-740801-august 1963

#6 Useril este offline   guta 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 24-July 10

Postat 27 July 2010 - 07:09 PM

Am deschis topicul Mig 21 U īn Fortele Aeriene Romane numai pentru aparatele de dublă comandă pentru a mă lămuri cu privire numai la această variantă īntrucāt pe net am găsit mai multe desene cu dublele de mig dar nu prea corespund cu fotografiile pe care le-am găsit și aș vrea să mă documentez foarte amănunțit și nu cred că este același topic cu cel deschis de mach3,fapt pentru care nu īnțeleg de ce topicul meu afost mutat īn cel al lui mach3.Cāt despre Mig 21 niciodată nu se poate spune totul sau că este un subiect prea comun mai ales pentru aviația noastră militară și īn curīnd o să vorbim despre el doar la trecut.Dacă nu facem o documentare cāt mai amănunțită și nu redăm realitatea exactă cei care vor veni după noi și care nu au văzut un Mig vor lua de bune niște imagini cu totul fanteziste.

Nu īnțeleg de ce topicul meu Mig 21 U īn Fortele Aeriene Romāne a fost șters și mesajul meu de deschidere a fost mutat īn topicul lui Mach3.Să fie vorba de invidie?

#7 Useril este offline   guta 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 24-July 10

Postat 27 July 2010 - 10:42 PM

PF-urile
1.Nr.705-760705-ianuarie 1965
2.Nr.706-760706-ianuarie 1965
3.Nr.707-760707-ianuarie 1965
4.Nr.708-760708-ianuarie 1965
5.Nr.709-760709-ianuarie 1965
6.Nr.710-760710-ianuarie 1965
7.Nr.711-760711-ianuarie 1965
8.Nr.712-760712-ianuarie 1965
9.Nr.713-760713-ianuarie 1965
10.Nr.714-760714-ianuarie 1965
11.Nr.715-760715-ianuarie 1965
12.Nr.801-760801-ianuarie 1965
13.Nr.802-760802-ianuarie 1965
14.Nr.803-760803-ianuarie 1965
15.Nr.401-761401-iulie 1965
16.Nr.403-761403-iulie 1965
17.Nr.404-761404-iulie 1965
18.Nr.405-761405-iulie 1965
19.Nr.406-761406-iulie 1965
20.Nr.407-761407-iulie 1965
21.Nr.408-761408-iulie 1965
22.Nr.409-761409-iulie 1965
23.Nr.410-761410-iulie 1965
24.Nr.411-761411-iulie 1965
25.Nr.412-761412-iulie 1965
26.Nr.413-761413-iulie 1965
27.Nr.414-761414-iulie 1965
28.Nr.415-761415-iulie 1965
29.Nr.501-761501-iulie 1965
30.Nr.502-761502-iulie 1965
31.Nr.503-761503-iulie 1965
32.Nr.504-761504-iulie 1965
33.Nr.505-761505-iulie 1965
34.Nr.507-761507-iulie 1965
35.Nr.508-761508-iulie 1965
36.Nr.509-761509-iulie 1965
37.Nr.510-761510-iulie 1965
38.Nr.609-761609-iulie 1965

#8 Useril este offline   guta 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 24-July 10

Postat 23 August 2010 - 11:51 PM

Chiar nu are nimeni fotografii cu U-400 romānești văzute din spate? Mă interesează zona marcată cu roșu din fotografia de mai jos.
Imagine atasata: u400_1120.png
Dar aș dori să fie de la 1216,1717,1716 pentru că de la 1120 am găsit destule și am impresia că era diferită de celelalte ca variantă constructivă.

#9 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 24 August 2010 - 11:47 AM

ce ti se pare diferit de celelte variante de U-400 la evacuare?

care e diferenta intre u600 si US?

#10 Useril este offline   guta 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 24-July 10

Postat 24 August 2010 - 04:26 PM

Are degajarea aceea.La alte u-400 ale căror fotografii le-am găsit pe net nu am văzut-o și nici īn desene nu apare.Chestia asta nu este decāt la U-600,US,UM.Din fotografiile găsite pe net īn care apare 1216 sau 1717 nu pot să-mi dau seama dacă și ele au chestia asta.

#11 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 24 August 2010 - 11:20 PM

http://www.targeta.c...veselu_2006.htm
aici mai apare si dubla 3910 care e US. tot nu inteleg care e diferenta intre US si U600

#12 Useril este offline   guta 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 24-July 10

Postat 25 August 2010 - 06:28 AM

Exterior diferența constă periscopul de la cupola instructorului și locașul īnregistratorului de zbor.Asta la exterior.Cāt despre avionică și motor sunt alte diferențe.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi