ATZ-5-4320 ICM 1:72 primul meu camion
#11
Postat 18 May 2007 - 06:51 AM
Frumos ! Imi place !
As face doar 2 mici sugestii.
Sa smirgluiesti (putin) pe viitor rotile pe mijloc, sa nu se mai vada muchia de la turnare. Asa cum e ultima roata spate stanga. Da un pic de realism.
Parca "prafuirea" in interiorul formelor anvelopei e prea uniforma si identica.
As face doar 2 mici sugestii.
Sa smirgluiesti (putin) pe viitor rotile pe mijloc, sa nu se mai vada muchia de la turnare. Asa cum e ultima roata spate stanga. Da un pic de realism.
Parca "prafuirea" in interiorul formelor anvelopei e prea uniforma si identica.
#15
Postat 18 May 2007 - 08:40 AM
Fratilor, multumesc de impresii.
Asa cum zice o buna vorba romaneasca, "e gata, dar mai am putin de lucrat"; stergatoarele vin si ele (aseara la ora 22, cand am asamblat modelul, nu mai eram in stare de altceva).
Acuma problema rotilor - a pneurilor de fapt; ei bine, le-am montat gresit! Cele doua jumatati trebuiau asamblate decalat, astfel ca elementele de aderenta sa nu fie in prelungire. Am realizat acest lucru abia la ultimul set (al saptelea), care a si devenit roata de rezerva. Cand ma uit acum la model, spun si eu ca pneurile trebuiau mai mult "uzate" - inutil sa va spun ca in timpul procesului "de pilire" mi-au parut "prea uzate". Culoarea speram sa se inchida prin aplicarea unui filtru (lac mat + dark earth acrilic), dar nu a fost asa.
Nu vreau sa ma disculp - din contra, remarcile voastre prind bine - dar este prima data cand asamblez un kit de vehicul, prima data cand utilizez creioane colorate pentru urmele de uzura (mi-a placut mult, ca la gradinita), prima data cand aplic vopsea in ulei pentru murdarie, prima data cand incerc un filtru.
Una peste alta mi-a facut mare placere (chiar imi fac probleme, intrucat sunt dedicat avioanelor) si sper - cu ajutorul bunului nostru Dom' Pavel - sa recidivez cu o cisterna ATZ-22 (cap tractor KrAZ). De fapt, nici un Zil-151 pe post de tragaci nu-i rau, asa ca... cine are desene de vodile?
mack
Asa cum zice o buna vorba romaneasca, "e gata, dar mai am putin de lucrat"; stergatoarele vin si ele (aseara la ora 22, cand am asamblat modelul, nu mai eram in stare de altceva).
Acuma problema rotilor - a pneurilor de fapt; ei bine, le-am montat gresit! Cele doua jumatati trebuiau asamblate decalat, astfel ca elementele de aderenta sa nu fie in prelungire. Am realizat acest lucru abia la ultimul set (al saptelea), care a si devenit roata de rezerva. Cand ma uit acum la model, spun si eu ca pneurile trebuiau mai mult "uzate" - inutil sa va spun ca in timpul procesului "de pilire" mi-au parut "prea uzate". Culoarea speram sa se inchida prin aplicarea unui filtru (lac mat + dark earth acrilic), dar nu a fost asa.
Nu vreau sa ma disculp - din contra, remarcile voastre prind bine - dar este prima data cand asamblez un kit de vehicul, prima data cand utilizez creioane colorate pentru urmele de uzura (mi-a placut mult, ca la gradinita), prima data cand aplic vopsea in ulei pentru murdarie, prima data cand incerc un filtru.
Una peste alta mi-a facut mare placere (chiar imi fac probleme, intrucat sunt dedicat avioanelor) si sper - cu ajutorul bunului nostru Dom' Pavel - sa recidivez cu o cisterna ATZ-22 (cap tractor KrAZ). De fapt, nici un Zil-151 pe post de tragaci nu-i rau, asa ca... cine are desene de vodile?
mack
#16
Postat 18 May 2007 - 09:00 AM
Mack! Extrem de frumos!
Modelul arata f. bine avand in vedere cat de mari sunt pozele, inseamna ca in realitate e chiar mai fain. Imi place ca lucrezi ingrijit si curat. APLAUD curajul de a face si "weathering" si ca nu ai ales calea usoara de a-l vopsi curat ca o jucarioara.
Critici:
Atunci cand face urme de noroi, ai grija cat de sus le pui! Vad pe cisterna ca ai urcat cam mult, acolo eventual trebuiau doar niste urme de combustibil varsat. Iar cand aplici praf, trebuie sa e gandesti ca acesta nu sta doar pe roti ci pe toata partea inferioara a vehicolului. E bine sa folosesti un aerograf si vopsea diluata aproape de consistenta unui filtru. Geamurile ai putea sa le inlocuiesti la viitoarea macheta cu altele facute din folie, in kit sunt enorm de groase (ar trebui sa imi urmez si eu propriul sfat in privinta asta
).
O alta chestie, mai rafinata: inmizerirea are etape. Mai intai noroi uscat, apoi praf, si peste ele, eventual, noroi proaspat. Si toate astea trebuie integrate frumos, la tine se vede ca ai 2 straturi distincte de vopsea, maro pt noroi si sand pentru praf, aplicate selectiv cu pensula. Un aerograf te va ajuta enorm.
Oricum, FELICITARI! E foarte frumos si se vede ca ai chemare!
Modelul arata f. bine avand in vedere cat de mari sunt pozele, inseamna ca in realitate e chiar mai fain. Imi place ca lucrezi ingrijit si curat. APLAUD curajul de a face si "weathering" si ca nu ai ales calea usoara de a-l vopsi curat ca o jucarioara.
Critici:
Atunci cand face urme de noroi, ai grija cat de sus le pui! Vad pe cisterna ca ai urcat cam mult, acolo eventual trebuiau doar niste urme de combustibil varsat. Iar cand aplici praf, trebuie sa e gandesti ca acesta nu sta doar pe roti ci pe toata partea inferioara a vehicolului. E bine sa folosesti un aerograf si vopsea diluata aproape de consistenta unui filtru. Geamurile ai putea sa le inlocuiesti la viitoarea macheta cu altele facute din folie, in kit sunt enorm de groase (ar trebui sa imi urmez si eu propriul sfat in privinta asta

O alta chestie, mai rafinata: inmizerirea are etape. Mai intai noroi uscat, apoi praf, si peste ele, eventual, noroi proaspat. Si toate astea trebuie integrate frumos, la tine se vede ca ai 2 straturi distincte de vopsea, maro pt noroi si sand pentru praf, aplicate selectiv cu pensula. Un aerograf te va ajuta enorm.
Oricum, FELICITARI! E foarte frumos si se vede ca ai chemare!
#17
Postat 18 May 2007 - 09:41 AM
mack, la May 18 2007, 09:40 AM, a spus:
Acuma problema rotilor - a pneurilor de fapt; ei bine, le-am montat gresit! Cele doua jumatati trebuiau asamblate decalat, astfel ca elementele de aderenta sa nu fie in prelungire.
:hammer:
Ce misto ! Nici care nu ne-am prins. Cel putin, eu nu !
#18
Postat 18 May 2007 - 10:14 AM
Blue-Max, la May 18 2007, 08:41 AM, a spus:
mack, la May 18 2007, 09:40 AM, a spus:
Acuma problema rotilor - a pneurilor de fapt; ei bine, le-am montat gresit! Cele doua jumatati trebuiau asamblate decalat, astfel ca elementele de aderenta sa nu fie in prelungire.
:hammer:
Ce misto ! Nici care nu ne-am prins. Cel putin, eu nu !
si inca o chestie pe care am vazut-o si eu dupa ce am terminat o macheta similara. 'V' format de striatile de pe pneu sunt indreptate spre fata doar la rotile din spate, la cele din fata spre spate.
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B000...ag-21/ref=nosim
Aceasta postare a fost editata de horia: 18 May 2007 - 10:19 AM
#20
Postat 18 May 2007 - 11:28 AM
Frate Mack, foarte frumos debutul tau in ale braillismului !
Io personal, sunt incantat de ce vad, dincolo de unele "erori ale inceputului"...
DAR, cel mai mult APRECIEZ, munca ta de supradetaliere ! Asta se vede mai rar, din pacate, in braillismul autohton. Cred... ca se simnte "originea" ta avionistica.
Sper sa nu te opresti aici, ci sa cercetezi si sa descoperi aceasta frumoasa "parte luminoasa a fortei" !
Felicitari !
Io personal, sunt incantat de ce vad, dincolo de unele "erori ale inceputului"...
DAR, cel mai mult APRECIEZ, munca ta de supradetaliere ! Asta se vede mai rar, din pacate, in braillismul autohton. Cred... ca se simnte "originea" ta avionistica.
Sper sa nu te opresti aici, ci sa cercetezi si sa descoperi aceasta frumoasa "parte luminoasa a fortei" !
Felicitari !