Pentru Ahmed si nu numai!
Nu este voraba de celebrele stele gasite pe cind astronomii cautau omuleti verzi ci de aerografele care functioneaza cu "noduri", adica in regim pulsatoriu: vopsea, pauza, vopsea, pauza....
Defectul este simplu si adesea se rezolva cu o cheie!
Exemplificarea am facut-o pe un aerograf Badger, dar majoritatea aerografelor cu pretentii sint construite cam la fel (exceptie face Aztek-ul!)
In fotografie se observa corpul aerografului in care este si gaura pentru aer, duza si capacul duzei (extrema stinga, asemanator cu o coroana). Daca garnitura de teflon nu etanseaza bine, datorita depresiunii create in zona, vopseaua intra in duza cu amestec de aer.
Pagina 1 din 1
pulsari
#2
Postat 24 March 2005 - 06:32 PM
O alta zona generatoare de probleme este imbinarea corp duza- firf duza. Duza este cosntuita din doau parti, virful si corpul, constructorii etansind aceasta zona cu ceara de albine. Din cauza spalarilor repetate aceasta ceara se poate dizolva si ca atare apare o alta zona de unde se poate "capta" aer.
#3
Postat 24 March 2005 - 06:50 PM
Cum ne putem da seama de problema? Simplu! In zona de imbinare dintre duza si corpul aerografului, cu o pipeta sau siringa, se picura apa in timp ce apasam pe trigher (vezi foto). (recipientul de vopsea trebuie sa fie gol). Daca apa este absorbita in zona de "imbucare" sau, mai rau, bolboroseste in afara, am depistat problema.
Mentionez acum ca un alt "simptom" caracteristic acestei neetanseitati, este bolborosirea vopselei un recipient, in stare de repaus: aerul intra pe "retur" in recipient facind bule.
REMEDIU. Cu o cheita potrivita se stringe mai bine duza de corp. Daca fenomenul persista, trebuie schimbata garnitura. Atentie la dimensiunile garniturii, aceasta nu trebuie sa astupe si gaurile pentru aer din corp si duza!
Daca problema nu se rezolva, va trebui verificata si zona virf-corp duza. Din pacate, aici nu mai merge trucul aratat mai sus, asa ca zona va trebui etansata cu nitica ceara da albine: se incalzeste usor zona apoi cu o bucata de ceara de albine (nu parafina, stealina, sau ceara de epilat!) se "freaca" usor zona de imbinare. Atentie, risc ridicat de defectare a duzei prin dislocare sau infundare cu ceara!
O precizare: daca defectul este la garnitura de teflon, ritmul pulsatiilor este lent, daca defectul este in zona virf-corp duza, ritmul pulsatiilor este mai mare.
Alexandru
Mentionez acum ca un alt "simptom" caracteristic acestei neetanseitati, este bolborosirea vopselei un recipient, in stare de repaus: aerul intra pe "retur" in recipient facind bule.
REMEDIU. Cu o cheita potrivita se stringe mai bine duza de corp. Daca fenomenul persista, trebuie schimbata garnitura. Atentie la dimensiunile garniturii, aceasta nu trebuie sa astupe si gaurile pentru aer din corp si duza!
Daca problema nu se rezolva, va trebui verificata si zona virf-corp duza. Din pacate, aici nu mai merge trucul aratat mai sus, asa ca zona va trebui etansata cu nitica ceara da albine: se incalzeste usor zona apoi cu o bucata de ceara de albine (nu parafina, stealina, sau ceara de epilat!) se "freaca" usor zona de imbinare. Atentie, risc ridicat de defectare a duzei prin dislocare sau infundare cu ceara!
O precizare: daca defectul este la garnitura de teflon, ritmul pulsatiilor este lent, daca defectul este in zona virf-corp duza, ritmul pulsatiilor este mai mare.
Alexandru
Arata acest topic
Pagina 1 din 1