Forum Machete,Modelism,Hobby: Tot despre IAR-93 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tot despre IAR-93

#21 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 09 May 2007 - 09:18 AM

Cand vine vorba de discutia cat de performant era IAR-93 si cat ar fi avut Romania/Iugoslavia de recuperat fata de avioanele de pe piata mondiala nu pot sa nu ma gandesc la F-5 TigerII si sa compar anul primului zbor/tractiunea motoarelor/viteza/capacitate/raza de actiune/etc

#22 Useril este offline   blue wolf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 13-March 06

Postat 09 May 2007 - 10:04 AM

Frate Robotzel e bine dar printre noi mai sunt si cardiaci :pint: :-? e valabil si pentru cel care a facut instantaneele :-D Glumeam si nu prea, se alege prafu de tot ce au incercat altii sa faca pentru tara. Mult respect pentru EI :lol:

#23 Useril este offline   Robotzel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 09 May 2007 - 12:36 PM

George_nkl, la May 9 2007, 12:04 AM, a spus:

Robotzel, cunosti cite aparate au fost demontate pina acum?
Iar despre nr.157, a fost transferat la Kosice, sau se mai afla la Bacau?
Slovacii se aratau optomisti in Octombrie, ca ar pexpune IARul curind, se pare insa ca inca nu l-au primit. Stie cineva mai multe?

Nu, pe www.targeta.co.uk scrie la craiova 'There were over 60 IAR-93's and around 60 MiG-21's which had been 'put out to grass', apparently 20 IAR-93's and 15 MiG-21's have already been scrapped.'

De 157 stiu ca era vorba sa fie putin reconditionat, zvonul (prin ianuarie) zicea ca ar vrea chiar sa-l trimita in zbor cu o mica manifestare (cu public) la decolare, dar eu tare ma indoiesc...

#24 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 09 May 2007 - 06:15 PM

157 a fost demontat si trimis cu TIR-ul in Slovacia pe la sfarsitul lui octombrie 06. Va fi expus in curand. Cat despre "reconditionare" s-a rezumat la o revopsire in varianta de camo cu dungi sand/tan/verde inchis. Ceva in genu asta:

Imagine postata

Si inca ceva fratilor: S-o lasam naibii de politica si sa ne ocupam de avion, ca de-aia a inceput omu' topicu asta, nu pt. Impuscatu.

Daca are cineva poze cu numerele de bord 003,004,007,008,154 si 155, rog sa le posteze, ca numai astea imi lipsesc dintre A-uri. :hammer:

Craiova 19 sept. 1995
http://www.abpic.co.uk/photo/1029171/

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 09 May 2007 - 06:22 PM


#25 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 09 May 2007 - 06:42 PM

In ce priveste avionu propriu-zis, ar fi multe de spus.

Proiectarea a fost cum a fost, destul de buna pentru nivelul de know-how din Yugo si Ro in anii 70. O singura buba imi vine in minte - cele 100 kg de lest din coada pentru echilibrare. Oricum, suficient de bun (pe hartie) pentru rolul avut in vedere.

In schimb executia (la noi) s-a facut "la norma" sub 2 principii arhicunoscute "merge si asa" si "noi muncim nu gandim". Poate era mai bine sa lase productia la Bacau, nu sa infiintze special pt. asta fabrica de la Craiova, unde majoritatea muncitorilor si tehnicienilor de nivel mediu habar n-aveau de avioane, veneau dintr-o fabrica de masini agricole.

Standardizarea in productie ere inexistenta, pana si plansa de bord era diferita de la un avion la altul (pozitionarea instrumentelor). Avionul real era mult mai greu decat cel din proiect din acelasi motiv - piese si subansamble de proasta calitate executie asemenea.

Asimilarea tuturor componentelor in tara - de-aia curgea constant instalatia hidraulica, ca garniturile erau made in Ro. Si Soimul a avut buba asta, pana s-au hotarat sa ia garnituri de afara.

Instalatia electrica iarasi avea probleme mari. sa nu uitam de CBU-ul explodat pe linia de zbor la Craiova in 97 - 14 oameni au murit atunci.

La motoare in schimb asimilarea licentei a fost un lucru pozitiv: s-a reusit reducerea reprizei motorului si crearea postcombustiei - chiar daca mult mai tarziu decat era planificat.

#26 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 09 May 2007 - 07:59 PM

Are cineva poze cu ACELASI 93 B, vazut si din stanga, si din dreapta, eventual si de sus? Nu conteaza numarul...poate fi 220, 221......etc. 214 pe care l-am pozat eu la Timisoara din toate unghiurile :-D era decolorat rau de tot :pint:

#27 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 09 May 2007 - 08:12 PM

Citeaza

ACELASI 93 B, vazut si din stanga, si din dreapta, eventual si de sus


adica un "walkaround" cum ar veni...

numa pe 241 il am vazut de sus, cred ca va trebui sa faci "compilatie" Oricum spre sfarsitul seriei, la B-uri mai ales, s-a cam standardizat schema de camuflaj cat de cat

Imagine postata

#28 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:06 PM

zapacitu, la May 9 2007, 06:15 PM, a spus:

157 a fost demontat si trimis cu TIR-ul in Slovacia pe la sfarsitul lui octombrie 06. Va fi expus in curand. Cat despre "reconditionare" s-a rezumat la o revopsire in varianta de camo cu dungi sand/tan/verde inchis. Ceva in genu asta:

157 la Bacau prin 2004:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-3-1178744795.jpg


#29 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:08 PM

Si putin prelucrat:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 93157.jpg


#30 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:13 PM

Poza cu 220, provine din acelas eveniment cu cea care arata 183, postata pe prina pagina.
Inca una cu 118:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MiGs__IARs_Craiova_26_03_96.jpg


#31 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:19 PM

zapacitu, la May 9 2007, 06:15 PM, a spus:

Daca are cineva poze cu numerele de bord 003,004,007,008,154 si 155, rog sa le posteze, ca numai astea imi lipsesc dintre A-uri.

007:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6l.jpg


#32 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:25 PM

006,007,008:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 006_109.jpg


#33 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:35 PM

154, cu camuflajul tricolor unic:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 062_3227w5.jpg


#34 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 09 May 2007 - 11:41 PM

George_nkl, la May 9 2007, 11:19 PM, a spus:

zapacitu, la May 9 2007, 06:15 PM, a spus:



Daca are cineva poze cu numerele de bord 003,004,007,008,154 si 155, rog sa le posteze, ca numai astea imi lipsesc dintre A-uri.


Zapacitu in cazul asta, baga si tu una cu 164!

#35 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 10 May 2007 - 12:01 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.jpg


#36 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 10 May 2007 - 12:05 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: albumfoto22.gif


#37 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 10 May 2007 - 03:46 PM

Multumesc de poze!

Citeaza

Zapacitu in cazul asta, baga si tu una cu 164!


Unii sustin ca 164 n-ar fi existat. Nu exista nici o poza cu el, nici informatii ca s-ar fi prabusit. Fiind ultimul din seria de A-uri, e posibil sa se fi renuntat la el. De altfel si 163 e destul de ciudat, cu aripa de tip vechi, fara extensia bordului de atac la incastrare, care se intalneste la toate A-urile de la 156 incolo :-?

cu 155 are cineva?

Cea cu 605 in camuflaj de desert, postata de Romi, se poate vedea in rezolutie mare pe site-ul INCAS:
http://www.incas.ro/...n/index_ro.html

#38 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 10 May 2007 - 10:32 PM

zapacitu, la May 10 2007, 03:46 PM, a spus:

Unii sustin ca 164 n-ar fi existat. Nu exista nici o poza cu el, nici informatii ca s-ar fi prabusit. Fiind ultimul din seria de A-uri, e posibil sa se fi renuntat la el. De altfel si 163 e destul de ciudat, cu aripa de tip vechi, fara extensia bordului de atac la incastrare, care se intalneste la toate A-urile de la 156 incolo :-?

Este gresit ca 164 n-ar fi existat; uite-l:
In plus, pe aceeasi poza se poate observa ca roata din botul lui 226, a fost inlocuita la un moment dat, cu una caracteristica A-urilor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cra4.jpg


#39 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 10 May 2007 - 10:34 PM

Scuze, asta am vrut sa postez:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 164.jpg


#40 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 10 May 2007 - 10:51 PM

Zapacitu, macar una cu 157?
Si orice in legatura cu 001 m-ar interesa foarte mult. Iata ce am:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 001.jpg


Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi