Tot despre IAR-93
#21
Postat 09 May 2007 - 09:18 AM
#23
Postat 09 May 2007 - 12:36 PM
George_nkl, la May 9 2007, 12:04 AM, a spus:
Iar despre nr.157, a fost transferat la Kosice, sau se mai afla la Bacau?
Slovacii se aratau optomisti in Octombrie, ca ar pexpune IARul curind, se pare insa ca inca nu l-au primit. Stie cineva mai multe?
Nu, pe www.targeta.co.uk scrie la craiova 'There were over 60 IAR-93's and around 60 MiG-21's which had been 'put out to grass', apparently 20 IAR-93's and 15 MiG-21's have already been scrapped.'
De 157 stiu ca era vorba sa fie putin reconditionat, zvonul (prin ianuarie) zicea ca ar vrea chiar sa-l trimita in zbor cu o mica manifestare (cu public) la decolare, dar eu tare ma indoiesc...
#24
Postat 09 May 2007 - 06:15 PM
Si inca ceva fratilor: S-o lasam naibii de politica si sa ne ocupam de avion, ca de-aia a inceput omu' topicu asta, nu pt. Impuscatu.
Daca are cineva poze cu numerele de bord 003,004,007,008,154 si 155, rog sa le posteze, ca numai astea imi lipsesc dintre A-uri. :hammer:
Craiova 19 sept. 1995
http://www.abpic.co.uk/photo/1029171/
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 09 May 2007 - 06:22 PM
#25
Postat 09 May 2007 - 06:42 PM
Proiectarea a fost cum a fost, destul de buna pentru nivelul de know-how din Yugo si Ro in anii 70. O singura buba imi vine in minte - cele 100 kg de lest din coada pentru echilibrare. Oricum, suficient de bun (pe hartie) pentru rolul avut in vedere.
In schimb executia (la noi) s-a facut "la norma" sub 2 principii arhicunoscute "merge si asa" si "noi muncim nu gandim". Poate era mai bine sa lase productia la Bacau, nu sa infiintze special pt. asta fabrica de la Craiova, unde majoritatea muncitorilor si tehnicienilor de nivel mediu habar n-aveau de avioane, veneau dintr-o fabrica de masini agricole.
Standardizarea in productie ere inexistenta, pana si plansa de bord era diferita de la un avion la altul (pozitionarea instrumentelor). Avionul real era mult mai greu decat cel din proiect din acelasi motiv - piese si subansamble de proasta calitate executie asemenea.
Asimilarea tuturor componentelor in tara - de-aia curgea constant instalatia hidraulica, ca garniturile erau made in Ro. Si Soimul a avut buba asta, pana s-au hotarat sa ia garnituri de afara.
Instalatia electrica iarasi avea probleme mari. sa nu uitam de CBU-ul explodat pe linia de zbor la Craiova in 97 - 14 oameni au murit atunci.
La motoare in schimb asimilarea licentei a fost un lucru pozitiv: s-a reusit reducerea reprizei motorului si crearea postcombustiei - chiar daca mult mai tarziu decat era planificat.
#27
Postat 09 May 2007 - 08:12 PM
#28
Postat 09 May 2007 - 11:06 PM
zapacitu, la May 9 2007, 06:15 PM, a spus:
157 la Bacau prin 2004:
Imagini atasate
#34
Postat 09 May 2007 - 11:41 PM
George_nkl, la May 9 2007, 11:19 PM, a spus:
zapacitu, la May 9 2007, 06:15 PM, a spus:
Daca are cineva poze cu numerele de bord 003,004,007,008,154 si 155, rog sa le posteze, ca numai astea imi lipsesc dintre A-uri.
Zapacitu in cazul asta, baga si tu una cu 164!
#37
Postat 10 May 2007 - 03:46 PM
Citeaza
Unii sustin ca 164 n-ar fi existat. Nu exista nici o poza cu el, nici informatii ca s-ar fi prabusit. Fiind ultimul din seria de A-uri, e posibil sa se fi renuntat la el. De altfel si 163 e destul de ciudat, cu aripa de tip vechi, fara extensia bordului de atac la incastrare, care se intalneste la toate A-urile de la 156 incolo :-?
cu 155 are cineva?
Cea cu 605 in camuflaj de desert, postata de Romi, se poate vedea in rezolutie mare pe site-ul INCAS:
http://www.incas.ro/...n/index_ro.html
#38
Postat 10 May 2007 - 10:32 PM
zapacitu, la May 10 2007, 03:46 PM, a spus:
Este gresit ca 164 n-ar fi existat; uite-l:
In plus, pe aceeasi poza se poate observa ca roata din botul lui 226, a fost inlocuita la un moment dat, cu una caracteristica A-urilor.