Forum Machete,Modelism,Hobby: Tot despre IAR-93 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tot despre IAR-93

#41 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 11 May 2007 - 07:16 AM

Mai am si asta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Coman_Corneliu__Dobre_Stan__Gheorghe_tamas__Vagner_Stefanel__Ionescu_Mihai.jpg


#42 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 11 May 2007 - 09:29 AM

George_nkl, la May 8 2007, 11:14 PM, a spus:

Hartman salut.
Nu pot sa fiu de acord cu tine, mai ales ca este bine cucoscut tuturor, cine a fost incontestabilul sef al strategilor din anii '70, ca sa nu spun "primul strateg" cum s-ar, autoproclama insusi. Dealtfel,nu se poate sustine plauzibil, ca licentele pentru motoare, scaunele catapultabile s.a.m.d, s-au acordat datorita personalitatii, sau politicii urmarite din partea unora dintre "strategi". Pentru mine este clar ca fostul controla si aproba pina si ultimul amanunt al vietii de zi cu zi, dar mai proiectul IAR-93, care de altfel presupunea si o intelegere politica inainte de toate, cu partenerul iugoslav.

Salut ,de acord cu tine vizavii de cine aproba in final orice lucru din tara atunci.Dar nu ai inteles fondul problemei,baietii destepti gindeau ,iar el aproba.Dar sunt sigur ca ai inteles de ce o tara ca Romania nu are voie sa produca avioane propii.

#43 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 12 May 2007 - 11:08 AM

157 sosit la Kosice, nu si-a gasit inca locul printre exponate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 157.jpg


#44 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 12 May 2007 - 11:16 AM

Citeaza

In plus, pe aceeasi poza se poate observa ca roata din botul lui 226, a fost inlocuita la un moment dat, cu una caracteristica A-urilor


Cum faci diferenta intre rotile de A si cele de B/MB? Eu stiam ca alea de A nu sunt orientabile stanga-dreapta, asta e. :-?

cu 001 nu am nimic in plus fata de ce ai postat tu, iar despre 157 am auzit de la altii cum a fost vopsit pt. Kosice, nu am poze :pint:

#45 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 12 May 2007 - 11:28 AM

zapacitu, la May 12 2007, 11:16 AM, a spus:

Cum faci diferenta intre rotile de A si cele de B/MB? Eu stiam ca alea de A nu sunt orientabile stanga-dreapta, asta e. :-?


E simplu de diferentiat, dat fiind faptul ca la prima versiune, roata a fost de mai mare diametru (joasa presiune). Nu cunosc dimensiunile exacte.

#46 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 12 May 2007 - 11:42 AM

OK, mersi.
IAR-93 MB 207 a fost vazut recent in curtea fabricii Electrotimis din Timisoara, partial dezasamblet. Se zice ca ar urma sa fie asamblat si pregatit pentru expunere (nu se stie unde).
Informatiile si pozele sunt luate de pe grupul de mail aviatia.ro
http://groups.yahoo.com/group/aviatia/

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 12 May 2007 - 11:44 AM


#47 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 12 May 2007 - 11:48 AM

Merci Zapacitu! Foarte interesante pozele.

#48 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 12 May 2007 - 11:52 AM

Inca ceva despre IAR-93.
Un punct forte al lui a fost scaunul de catapultare Martin-Baker Mk6 pe prototipuri si pe primele aparate de serie, apoi MB Mk10L pe restul. Un singur pilot a murit in aproape 20 de ani de exploatare (Dobre Stan pe #004 in feb. 79) in timp ce exersa figuri acrobatice pt. o demonstratie. In rest, 6 catapultari reusite - doua din duble.
Singura problema era ca pe parcursul productiei plexiglasul englezesc a fost inlocuit cu unul romanesc, care era mai putin transparent, se zgaria mai usor si nu se spargea cum trebuie la catapultare, ci in bucati mari si ascutite care puteau rani pilotul.

#49 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 12 May 2007 - 02:15 PM

Iata diferenta de diametru dintre roata din botul lui 220, si a lui 119, care zacelinga el. De altfel se vede ca exista diferente, atit la nivelul partii inferioare ale jambei trenului de aterizare, cit si al portierei posterioare a acesteia.(la –A aste atasata de jamba si are forma diferita fata de portiera din –B, care se afla mai la distanta):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 230119.jpg


#50 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 12 May 2007 - 02:20 PM

Diferenta dintre portiere:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image222.jpg


#51 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 13 May 2007 - 11:37 PM

Are cineva mai multe informatii despre asta?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CerS.jpg


#52 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 14 May 2007 - 02:50 AM

Da, faine pozele de la Cimishoara, da ma intreb unde exact e avionul asta plasat la Electrotimis? Ca tare as trece pe acolo la vara...

#53 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 14 May 2007 - 11:55 PM

George_nkl, la May 12 2007, 11:08 AM, a spus:

157 sosit la Kosice, nu si-a gasit inca locul printre exponate.

De fapt era prea devreme, intrucit el a fost predat Muzeului Tehnic din Kosice, abi a in seara zilei de 11 Mai, de oficialii romani domnii George Anghel si Constantin Ifrim. (surse slovace)

#54 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 15 May 2007 - 03:54 PM

Citeaza

Are cineva mai multe informatii despre asta?


E vorba despre o delegatie a tarilor Pactului de la Varsovia. Am citit ca s-au organizat trageri reale in poligon in prezenta lor, precum si o expunere la sol.

Intr-unul din volumele International Air Power Review (de prin 2001-2002) este un articol destul de complex despre IAR-93 si Orao, semnat de Danut Vlad. Il am, dar nu il voi posta din motive de copyright.
[SIZE=1]
Care il vreti - PM
[SIZE=1]
:pint: .

Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 15 May 2007 - 04:00 PM


#55 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 18 May 2007 - 11:12 AM

Citeva imagini cu 200 si 600 in zbor:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 93_flight.jpg


#56 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 19 May 2007 - 10:40 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_3198_.jpg


#57 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 19 May 2007 - 10:42 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_3199_.jpg


#58 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 19 May 2007 - 10:44 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_3199___.jpg


#59 Useril este offline   Samyr444 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-November 05

Postat 19 May 2007 - 11:05 PM

Interesant topic IAR-ul 3 este unul din realizarile mari ale aeronauticii romanesti, desi daca erau fonduri si ceva materiale suplimentare la alte standarde,"93-ul" era o realizare si mai mare.In continuare completez o lista realizata cu catva amici pasionati din Olanda. Aparatele in dreprtul carora apare 2004-05 se regaseau si in iulie 2006 insa,pt acest an se pare ca unele aparate nu mai sunt.Iata lista:

Serial Full type Cn Last noted Status Remark
242 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
243 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
245 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
247 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
248 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
249 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
250 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
251 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
252 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
253 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
254 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
257 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
258 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
260 IAR-93 aug00 std Fuselage uncompleted in factory
261 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
262 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
264 IAR-93 aug00 std Fuselage uncompleted in factory
265 IAR-93 aug00 std Fuselage uncompleted in factory
266 IAR-93 aug00 std Fuselage uncompleted in factory
267 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
269 IAR-93 aug00 std Fuselage uncompleted in factory
270 IAR-93 may99 std Fuselage uncompleted in factory
109 IAR-93A Pre-series 1 93180109 sep04 std
110 IAR-93A Pre-series 1 93180110 apr05 std
111 IAR-93A Pre-series 1 93180111 sep04 std
115 IAR-93A Pre-series 1 93181115 sep04 std
117 IAR-93A Pre-series 1 93181117 apr05 std
118 IAR-93A Pre-series 1 93181118 sep04 std
119 IAR-93A Pre-series 1 93181119 apr05 std
150 IAR-93A Pre-series 2 93181150 sep04 std
151 IAR-93A Pre-series 2 93181151 sep04 std
152 IAR-93A Pre-series 2 93181152 sep04 std
154 IAR-93A Pre-series 2 93181154 sep04 std
155 IAR-93A Pre-series 2 93182155 sep04 std
156 IAR-93A Pre-series 2 93182156 sep04 std
157 IAR-93A Pre-series 2 93182157 sep04 std
158 IAR-93A Pre-series 2 93182158 apr05 std
159 IAR-93A Pre-series 2 93182159 sep04 std
160 IAR-93A Pre-series 2 93182160 sep04 std
161 IAR-93A Pre-series 2 93182161 sep04 std
163 IAR-93A Pre-series 2 93183163 apr05 std
216 IAR-93B 93187216 sep04 std
217 IAR-93B 93187217 apr05 std
218 IAR-93B 93187218 sep04 std
220 IAR-93B 93188220 sep04 std
221 IAR-93B 93188221 sep04 std
222 IAR-93B 93188222 apr05 std
223 IAR-93B 93188223 apr05 std
224 IAR-93B 93188224 apr05 std
225 IAR-93B 93188225 sep04 std
226 IAR-93B 93188226 sep04 std
227 IAR-93B 93188227 apr05 std
228 IAR-93B 93188228 sep04 std
229 IAR-93B 93189229 sep04 std
230 IAR-93B 93189230 sep04 std
231 IAR-93B 93189231 sep04 std
233 IAR-93B 93189233 apr05 std
234 IAR-93B 93189234 sep04 std
235 IAR-93B 93189235 sep04 std
237 IAR-93B 93190237 sep04 std
238 IAR-93B 93189238 sep04 std
240 IAR-93B 93191240 apr05 std
241 IAR-93B 93191241 sep04 std
601 IAR-93DC 932__601 sep95 ? Damaged 1990 but repaired?
603 IAR-93DC 93289603 sep04 std
604 IAR-93DC 93289604 apr05 std
605 IAR-93DC 93292605 sep04 std for sale Kampfer Fabric jun01
606 IAR-93DC may99 std Fuselage uncompleted in factory
608 IAR-93DC may99 std Fuselage uncompleted in factory
609 IAR-93DC may99 std Fuselage uncompleted in factory
610 IAR-93DC may99 std Fuselage uncompleted in factory
612 IAR-93DC may99 std Fuselage uncompleted in factory
613 IAR-93DC may99 std Fuselage uncompleted in factory
005 IAR-93DC Preseries 1 93279005 apr05 std
006 IAR-93DC Preseries 1 93279006 apr05 std
007 IAR-93DC Preseries 1 93279007 sep04 std
008 IAR-93DC Preseries 1 93280008 sep04 std
180 IAR-93DC Preseries 2 93281180 sep04 std
181 IAR-93DC Preseries 2 93281181 apr05 std
182 IAR-93DC Preseries 2 93282182 apr05 std
183 IAR-93DC Preseries 2 9328_183 oct02 std no longer on the inventory in sep04
184 IAR-93DC Preseries 2 93283184 apr05 std
201 IAR-93MB 93185201 sep04 std ex Ianca store?
202 IAR-93MB 93185202 sep04 std ex Ianca store?
203 IAR-93MB 93185203 apr05 std
204 IAR-93MB 93186204 sep04 std
205 IAR-93MB 93186205 sep04 std
206 IAR-93MB 93186206 sep04 std
207 IAR-93MB 93186207 sep04 std ex Ianca store
208 IAR-93MB 93186208 sep04 std
209 IAR-93MB 93186209 sep04 std ex Ianca store
211 IAR-93MB 93186211 sep04 std
212 IAR-93MB 93186212 sep04 std
213 IAR-93MB 93186213 sep04 std
215 IAR-93MB 93186215 sep04 std

#60 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 21 May 2007 - 08:45 AM

sursa: http://www.virtualarad.com/orizont_aviatic...6/articol_6.htm
Detasamentul de piloti de incercare si tehnicienii CIZ in anii de glorie
Imagine postata

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi