Tot despre IAR-93
#1
Postat 07 May 2007 - 11:23 PM
IAR-93 este un subiect foarte dispretuit in Romania.
Nimeni (aproape) nu se ocupa cu el, zici c-ar fi blestemat, sau ca ar duce dupa sine vina ca a fost o “ctitorie” a defunctului.
De fapt el reprezinta cea mai mare izbinda in domeniul constructiilor aviatice de uz militar, nu doar ale Romaniei, ci si printre realizarile aviatice ale tarilor zise mici, el ocupa un loc de virf.
Astfel initiez topicul respectiv, ca sa incercam a face bine in acest sens. De aceea va rog pe toti: Postati orice ar prezenta interes si anume fotografii, planuri, profile, modele, informatii si inca ce mai considera fiecare ca ar fi interesant. (As ruga sa ne pastram atentia asupra IARului si sa nu ne incurcam cu Orao)
#4
Postat 08 May 2007 - 12:36 AM
http://cartula.net/m...?showtopic=1299
Are si lucruri care tin de Orao, dar multe din poze sunt ale Iar-93-ului romanesc
#5
Postat 08 May 2007 - 07:36 AM
George_nkl, la May 7 2007, 11:23 PM, a spus:
Nimeni (aproape) nu se ocupa cu el, zici c-ar fi blestemat, sau ca ar duce dupa sine vina ca a fost o “ctitorie” a defunctului.
Intradevar IAR-ul 93 este un avion prea putin cunoscut din pacate. Nu stiu daca termenul "dispretuit" este chiar potrivit; personal cunosc un fost pilot de la Regt 67 Craiova, care considera avionul ca fiind la nivel cu altele din dotarea FAR(din vremea respectiva), numai ca suferea de probleme tehnice frecvente. Si totusi pentru ceva facut in Romania este totusi...not bad
#6
Postat 08 May 2007 - 07:43 AM
cartula, la May 8 2007, 12:36 AM, a spus:
http://cartula.net/m...?showtopic=1299
Are si lucruri care tin de Orao, dar multe din poze sunt ale Iar-93-ului romanesc
Da, cunosc topicul indicat, intrucit de mult urmaresc ce se posteaza prin forum.
M-am gindit insa ca un fresh start, n-ar fi rau, mai ales daca este profilat exclusiv pe IAR-93. Deci daca asta nu e o problema, as ruga sa se mentina topicul initiat de mine.
#7
Postat 08 May 2007 - 08:28 AM
[/QUOTE]
Intradevar IAR-ul 93 este un avion prea putin cunoscut din pacate. Nu stiu daca termenul "dispretuit" este chiar potrivit; personal cunosc un fost pilot de la Regt 67 Craiova, care considera avionul ca fiind la nivel cu altele din dotarea FAR(din vremea respectiva), numai ca suferea de probleme tehnice frecvente. Si totusi pentru ceva facut in Romania este totusi...not bad [/quote]
Bine, probabil ca termenul "dispretuit" este putin exagerat, Insa am argumente de partea mea-poate le discutam mai departe. Ar fi foarte interesant, daca ai putea sa "scoti" ceva, printr-un eventual contact cu cunostinta ta!
#8
Postat 08 May 2007 - 11:58 AM
#9
Postat 08 May 2007 - 01:48 PM
Robotzel, la May 8 2007, 11:58 AM, a spus:
http://en.wikipedia.org/wiki/IAR-93
Stiam de linkul asta, dar nu vazusem poza lu' 204 inainte.
Deci a inceput dezasamblarea...
Dupa cite am vazut, poza tre sa fie trasa pe 18 Aprilie. E a ta?
Oricum, nr. 204 era intreg vara trecuta:Airliners.net
#10
Postat 08 May 2007 - 02:14 PM
Ma intreb unde e facuta, inteleg ca demontarea se face la Aerostar, in lipsa altor doritori...
#15
Postat 08 May 2007 - 08:16 PM
tarzan, la May 8 2007, 05:57 PM, a spus:
super tare link-ul tau
ia uite ce am gasit:
http://www.targeta.c.../062_2724w5.htm
si uite ce zice de el:
the sole LIA-88 Soimul (YR-LIA). This aircraft was built by the school at Bacău in 1983 and has not actually flown.
#16
Postat 08 May 2007 - 10:10 PM
#17
Postat 08 May 2007 - 11:14 PM
Nu pot sa fiu de acord cu tine, mai ales ca este bine cucoscut tuturor, cine a fost incontestabilul sef al strategilor din anii '70, ca sa nu spun "primul strateg" cum s-ar, autoproclama insusi. Dealtfel,nu se poate sustine plauzibil, ca licentele pentru motoare, scaunele catapultabile s.a.m.d, s-au acordat datorita personalitatii, sau politicii urmarite din partea unora dintre "strategi". Pentru mine este clar ca fostul controla si aproba pina si ultimul amanunt al vietii de zi cu zi, dar mai proiectul IAR-93, care de altfel presupunea si o intelegere politica inainte de toate, cu partenerul iugoslav.
Aceasta postare a fost editata de George_nkl: 08 May 2007 - 11:17 PM
#18
Postat 09 May 2007 - 12:04 AM
Iar despre nr.157, a fost transferat la Kosice, sau se mai afla la Bacau?
Slovacii se aratau optomisti in Octombrie, ca ar pexpune IARul curind, se pare insa ca inca nu l-au primit. Stie cineva mai multe?
#19
Postat 09 May 2007 - 08:23 AM
Pacat a fost ca, pe de o parte, nu am avut fortna financiara necesara pentru asa ceva, iar pe de alta parte, cretinismul ideii " totala asimilare in tara", adica reinventarea rotii, au tras proiectul in jos.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 May 2007 - 08:27 AM
#20
Postat 09 May 2007 - 08:52 AM
P.s. politica a fost evident urmata, si nu urmarita cum am scris mai sus.