JagdPanzer IV L/48 Late Version JagdPanzer IV L/48 Late Version
#63
Postat 06 June 2007 - 07:29 PM
Citeaza
Vopsitul l-ai facut cu pensula? Unele detalii par inecate, efect al pensulei.
Stratul de lac trebuie sa fie subtire, nu se da din prima, ci in straturi succesive, atentie, nu "la ud"!!!!
In rest mie imi place! Si eu am crezut ca ai vrut sa similez imperfectiunile metalului plus uzura.
#64
Postat 06 June 2007 - 07:41 PM
Z-mare, la Jun 6 2007, 07:29 PM, a spus:
Citeaza
Buba mare este ca o senila este intr-un sens, si cealalta in celalt sens :hammer: :hammer: :hammer:
Da, am dat cu pensula vopseaua (n-aveam aerograf), si lacul cu aerograful (in strat foooarte gros - inca nu ma cunosc asa de bine cu aerograful 8-) ).
#65
Postat 08 June 2007 - 07:39 AM
1. Am impresia ca ai dat vopseaua cam prea groasa - ar trebuii diluata mai bine, mai ales ca vorbim de o macheta la scara destul de mica.
2. Camuflaju' de iarna - parerea mea (si probabil ca multi ma vor contrazice) e cel mai bine sa-l dai la aerograf, nu la pensula. Poate totusi ar merge cu o tufuire cu alb - iei pensula, o bagi in alb, o stergi bine de tot pe o carpa, pana nu mai ramane aproape nimic pe ea dupa care incepi sa te joci pe suprafetele camuflate in culorile standard, pana cand obtii un rezultat cat de cat satisfacator.
3. Pigmentatori, pulberi, farduri - astia sunt ok, sunt super, efectele sunt foarte bune, cu conditia ca modelul sa fie sigilat cu lac mat.
4. Lacul mat NU MERGE DAT LA PENSULA. Crede-ma ca eu am incercat si nu merge - cel putin eu nu am reusit sa dibui nici o metoda pentru a nu dizolva vopseaua si pigmentii. Pentru a obtine un rezultat cat de cat bun, lacul trebuie diluat - nu se da gros - si trebuie dat de la distanta, fara a insista pe suprafete, pentru a nu baltii. Efectele sunt destul de neplacute la baltire si lacul se va albii.
5. Vopsea prea lucioasa - daca folosesti aerograf, treaba asta o poti rezolva marind presiunea si micsorand cantitatea de vopsea. La presiune mare, rezulta vopsea matuita. Dar atentie, nu foarte mare presiunea pentru ca astfel efectul devine destul de neplacut - aspect cretos, prafos.
6. Pentru a reusii un aspect mai estompat al culorilor, incearca o usoara prafuire, tot din aerograf - iti trebuie nuanta de praf - "BUFF".
Oricum, inainte de a incerca pe model, fa exercitii cu aerograful.
Sa ai spor si bafta.
#66
Postat 08 June 2007 - 03:29 PM
La mine se intampla urmatorul lucru cu setul aerograf + compresor ROWI (luat din cocor) : oricat de mare as seta presiunea compresorului, in regim stabil de lucru (adica dupa 5-10 secunde de la deschiderea aerului), presiunea pare ca se stabilizeaza la o valoare fixa.
Banuiesc ca e vina compresorului, care nu e in stare sa asigure un volum suficient de aer. Sau poate ca presiunea care se stabilizeaza e suficient de mare Voi incerca diseara.
Viorel
Aceasta postare a fost editata de viorel: 08 June 2007 - 03:30 PM
#67
Postat 08 June 2007 - 07:33 PM
Citeaza
Banuiesc ca e vina compresorului, care nu e in stare sa asigure un volum suficient de aer. Sau poate ca presiunea care se stabilizeaza e suficient de mare Voi incerca diseara
Exprimarea e putin neclara. Pai rolul regulatorului exact asta este, sa mentina o presiune constanta la iesire!
Intrebare: daca opresti curgerea aerului comresorul se opreste?
Incearca sa citesti asta: http://www.cartula.net/modules/ipboard/ind...opic=2022&st=15 sau aici http://www.cartula.net/smartsection.item.2...i-comprese.html in partea in care se refera la compresorul Rowi.
Vino apoi cu precizari.
Bogy:
2. camuflajul de iarna era, cel mai desea, dat cu bidineaua sau matura de paie! . Normal, mai estetic si mai de efect, mai ales la scara mica, iese mai bine dat cu arograful
4. Corect. "Albirea" se produce din cauza sedimentarii agentului de matuire, aflat in exces.
5. nu recomand. Tehnica asta aduce vopseaua aproape uscata pe suprafata mechetei. Are un aspect cretos, inestetic. Daca tot este aerogarf, mai bine folosesti un strat de lac mat dat corect, adica in starturi succesive, fara sa balteasca!.
#68
Postat 08 June 2007 - 11:43 PM
Z-mare, la Jun 8 2007, 07:33 PM, a spus:
Multumesc de sfaturi si link-uri, Z. Da, compresorul se opreste singur daca blochez aerul din aerograf.
De acord cu rolul regulatorului, ce am vrut sa spun este ca :
1. pentru reglaje ale regulatorului la o presiune p mai mica decat p0, presiunea reala de la iesire se mentine la valoarea p tot timpul (corect).
2. pentru reglaj la presiuni p mai mari decat p0, presiunea reala la iesire este mare (p, cea setata) pentru 5-10 secunde dupa ce pornesc curgerea aerului, dupa care coboara la p0, indiferent de reglajul pe care il fac (incorect ?).
Presiunea p0 dincolo de care presiunea la iesire nu mai creste ar fi cam la 30 % din cursa maxima a butonului de reglaj.
Imi inchipui ca motivul este ca volumul de aer produs de compresor nu poate mentine presiuni mai mari decat p0 la iesire in regim constant.
Numai bine,
Viorel
#69
Postat 09 June 2007 - 12:22 AM
Problema este ca regulatoarele de presiune se fac pentru plaje ceva mai largi ale presiunii de intrare si iesire, fata de cat e proiectat presostatul de ex. sau cat duce compresorul.
In mod comun, sunt regulatoare care au presiunea maxima de iesire la 12 sau 16 bari. Daca tu la intrare ai maxim 4 bari, atunci, in mod evident, butonul de reglaj va lucra 1/3 sau 1/4 din cursa totala (si chiar mai putin, pentru ca are o cursa "moarta" in capete destul de mare un regulator simplu). Inauntru regulatorului sunt arcuri, membrane, si nu e totul la "fix".
Acel 'puls' de presiune se datoreaza faptului ca in 'liber' compresorul poate scoate un p0, insa in 'blocat' va scoate tot timpul o presiune mai mare. Pe care insa nu o poate sustine. La fel, e normal, daca te duci cu reglajul regulatorului peste presiunea in liber, care ai notat-o tu cu p0. Nu e un defect, e un comportament absolut normal.
#73
Postat 11 June 2007 - 07:52 AM
#74
Postat 11 June 2007 - 11:46 AM
Ca materiale, poliestiren extrudat de 2 cm, acoperit cu servetele imbibate in aracet si intins peste alte foi de hartie cu aracet.
Toate ierburile, material de la Noch (am vreo 9 sortimente pe acasa, nici eu nu mai stiu din care am pus ). Am aplicat vreo 3-4 straturi, cu aracet de tamplarie diluat cu apa. Dupa fiecare aplicare, am uscat cu feonul (stiu, n-am rabdare ) si am frecat cu periuta de dinti (viguros) ca iarba sa stea in picioare si tepoasa.
Capita, cioplita cu cutterul din poliestiren extrudat, vopsita cu aerograful intr-un maron deschis, dupa care iarba de la noch cu aracet peste. La final, nuantare cu aerograful pe ici pe colo.
Drumul este din praf ordinar de pe marginea drumului aplicat in straturi succesive cu aracet. Dupa ce s-a uscat, l-am luat la smirghel, si la final am mai aplicat un pic de pigment "dust" de la agama.
Viorel
#77
Postat 11 June 2007 - 08:56 PM
tomapaul, la Jun 11 2007, 08:40 PM, a spus:
Justa observatia, inca nu am lipit-o pe placa, este flotanta deocamdata. Inca nu m-am hotarat asupra culorii definitive a ierbii din capita...si pt vopsire mai usoara...inca n-am lipit-o.
Numai bine,
Viorel