P-47D Razorback Tamiya 1/48
#42
Postat 30 May 2007 - 12:06 PM
Ma intreb uneori unde gresesc eu cand gresesc...ori ma grabesc, ori nu am pasii de lucru foarte clar sistematizati...
Dar cea mai mare intrebare pe care mi-o pun este: Oare cartula nu da gres niciodata, nu face nici-o zbarca, nu se poate sa fie si el om ?
Una peste alta arata foarte frumos. Bravo si "keep going" !!!
Dar cea mai mare intrebare pe care mi-o pun este: Oare cartula nu da gres niciodata, nu face nici-o zbarca, nu se poate sa fie si el om ?
Una peste alta arata foarte frumos. Bravo si "keep going" !!!
#44
Postat 01 June 2007 - 11:11 PM
Azi-noapte am vopsit bombele... La prima, a functionat dispozitivul din imagine... La a doua, am incercat altceva, fara succes insa.
Motorul este de 12V, l-am alimentat cu un acumulator de 1.2V pentru a se invarti foarte incet.
FlyBoy, ideea e un pic altfel. De gresit, toata lumea greseste. Ideea e sa fii insistent Cu motorul deja stiu vreo cateva zeci de moduri in care NU merge. Si cea de a doua bomba e la revopsit
Motorul este de 12V, l-am alimentat cu un acumulator de 1.2V pentru a se invarti foarte incet.
FlyBoy, ideea e un pic altfel. De gresit, toata lumea greseste. Ideea e sa fii insistent Cu motorul deja stiu vreo cateva zeci de moduri in care NU merge. Si cea de a doua bomba e la revopsit
#45
Postat 04 June 2007 - 08:20 AM
Din ce ai facut "universalul"? Cat de greu se centreaza piesa?
Adica?
Cu ceva timp in urma am "testat" cu chestie relativ asemanatoare facuta dintr-o "bormasina" manuala. De mers... se poate spune ca a mers. Singura chestie e ca iti trebuie cel putin 3 maini!
Citeaza
Cu motorul deja stiu vreo cateva zeci de moduri in care NU merge
Adica?
Cu ceva timp in urma am "testat" cu chestie relativ asemanatoare facuta dintr-o "bormasina" manuala. De mers... se poate spune ca a mers. Singura chestie e ca iti trebuie cel putin 3 maini!
#46
Postat 04 June 2007 - 10:52 AM
eugen, la Jun 4 2007, 09:20 AM, a spus:
Din ce ai facut "universalul"? Cat de greu se centreaza piesa?
Adica?
Cu ceva timp in urma am "testat" cu chestie relativ asemanatoare facuta dintr-o "bormasina" manuala. De mers... se poate spune ca a mers. Singura chestie e ca iti trebuie cel putin 3 maini!
Citeaza
Cu motorul deja stiu vreo cateva zeci de moduri in care NU merge
Adica?
Cu ceva timp in urma am "testat" cu chestie relativ asemanatoare facuta dintr-o "bormasina" manuala. De mers... se poate spune ca a mers. Singura chestie e ca iti trebuie cel putin 3 maini!
In varianta din poza, e un manson de cauciuc indesat peste roata dintata din capatul motorului. Asa s-a nimerit. Nu e o solutie prea buna, am si renuntat la ea, tocmai datorita problemelor de centrare.
Problema mare cu modul asta de vopsire e ca daca axul mombei/rachetei nu e coaxial cu axul de rotatie al motorului, si are o cat de mica deviatie, bomba/racheta in loc sa se roteasca in jurul axei va descrie suprafata unui con. Spre punctul de prindere nu se simte prea tare la vopsire, insa spre capatul liber, faptul ca suprafata va fi cand aproape, cand departe fata de pensula, va face ca liniile sa fie neuniforme, si arata foarte urat.
#48
Postat 04 June 2007 - 07:40 PM
Z-mare, la Jun 4 2007, 06:57 PM, a spus:
Treaba merge mai sigur, dar e mai complicata mecanic, daca prinzi bomba intre o "mandrina" si o "papusa", excentricitatea pote fi redusa mult in acest mod.
Sa dezbatut si acest aspect respectiv de a merge pe ceva asemanator unui strung (papusa fixa + papusa mobila) doar ca nu am putut trece de partea practica. Nu am reusit sa gasim o metoda realizabila repede si "pe genunchi" prin care axul motorului sa se afle pe acelasi ax cu axul rulmentului care ar fi trebuit sa se afle la celalat cap al bombei.
Dupa cum a zis si Cartula, putem livra o multime de solutii pentru felul in care nu merge
Bafta!
#49
Postat 04 June 2007 - 08:13 PM
Varianta stil strung, cu prindere pe mandrina, si varf rotativ, care sa prinda o piesa ca o bomba, deja vopsita, fara sa o zgarie sau sa o deterioreze in vreun fel, e o problema complicata in sine.
Insa, problemele complicate au de obicei solutii simple... Clar, nu am cum sa asigur mecanic rotirea corecta, din prima, fara ajustari, decat complicat.
Asa ca, daca nu se renunta la ajustari, mai bine faci ca ajustarile sa fie cat mai simplu de facut
Solutia:
Se ia o seringa de 2ml, se taie la mijloc, si se infige pe axul motorului. Axum e de 2.3mm diametru, seringa are gaura de ~2mm, deci intra fix.
Am obtinut o 'mandrina' perfect concentrica, car poate primi obiecte de pana la 1cm diametru.
Se ia Patafix, se indeasa in gaura, si...
Insa, problemele complicate au de obicei solutii simple... Clar, nu am cum sa asigur mecanic rotirea corecta, din prima, fara ajustari, decat complicat.
Asa ca, daca nu se renunta la ajustari, mai bine faci ca ajustarile sa fie cat mai simplu de facut
Solutia:
Se ia o seringa de 2ml, se taie la mijloc, si se infige pe axul motorului. Axum e de 2.3mm diametru, seringa are gaura de ~2mm, deci intra fix.
Am obtinut o 'mandrina' perfect concentrica, car poate primi obiecte de pana la 1cm diametru.
Se ia Patafix, se indeasa in gaura, si...
#58
Postat 14 June 2007 - 10:13 PM
FlyBoy, nici nu stiu daca apar sambata pe la intalnire... De adus insa, nici nu poate fi vorba, ar insemna sa-l iau de azi cu mine si sa-l plimb 2-3 zile prin masina. Si parca e pacat
Am apucat sa-i dau o accentuare a liniilor de panou (efectul e accentuat destul de mult de blitz, si de suprafata lucioasa)
Am apucat sa-i dau o accentuare a liniilor de panou (efectul e accentuat destul de mult de blitz, si de suprafata lucioasa)