P-47D Razorback Tamiya 1/48
#25
Postat 26 May 2007 - 01:33 AM
In paralel cu aplicarea decal-urilor am purces la mascarea si vopsirea cupolei...
Primul pas este aplicarea de fasii verticale subtiri de banda de mascare la marginile transparentelor. Fixez fasia la unul dintre capete, pe rama, si din aproape in aproape o aplic pe langa rama gravata.
Primul pas este aplicarea de fasii verticale subtiri de banda de mascare la marginile transparentelor. Fixez fasia la unul dintre capete, pe rama, si din aproape in aproape o aplic pe langa rama gravata.
#28
Postat 26 May 2007 - 01:39 AM
Continui cu aplicarea de fasii de banda pe langa rame, atat orizontal, cat si vertical. In zonele de intersectie, tai banda apasand usor cu un bisturiu. Nu trag lama bisturiului peste banda/piesa pentru a nu zgaria plasticul. Ideal, taietura trebuie sa fie cat mai apropiata de marginea celeilalte benzi cu care se intersecteaza.
#29
Postat 26 May 2007 - 01:42 AM
Se vede in poza anterioara ca la geamul din centru, sus, taieturile nu sunt tocmai perfecte.
Banda de mascare are o mica "problema" in sensul ca 'aluneca' pe adezivul de fixare, si se intinde, astfel incat e greu de reparat o problema atat de fina ca cea din imagine... Pentru a 'rigidiza' si evident pentru a masca zona care urmeaza sa ramana nevopsita, umplu zonele ce trebuiesc protejate cu Maskol (sau echivalent, in cazul de fata)
Banda de mascare are o mica "problema" in sensul ca 'aluneca' pe adezivul de fixare, si se intinde, astfel incat e greu de reparat o problema atat de fina ca cea din imagine... Pentru a 'rigidiza' si evident pentru a masca zona care urmeaza sa ramana nevopsita, umplu zonele ce trebuiesc protejate cu Maskol (sau echivalent, in cazul de fata)
#30
Postat 26 May 2007 - 01:48 AM
Dupa uscarea maskol-ului, banda e tinuta pe loc, si pot fi ajustate micile probleme de aliniere intre fasiutele de banda adeziva, prin taierea cu grija a surplusurilor.
Vopsirea o fac dupa metoda "clasica"...
- aplic vopseaua vizibila la interior (in cazul de fata negru)
- aplic un strat de grund (mr. surfacer), pentru ca urmatoarele straturi sa aiba o baza de aceeasi nuanta ca si restul avionului
- aplic culoarea de exterior
Vopsirea o fac dupa metoda "clasica"...
- aplic vopseaua vizibila la interior (in cazul de fata negru)
- aplic un strat de grund (mr. surfacer), pentru ca urmatoarele straturi sa aiba o baza de aceeasi nuanta ca si restul avionului
- aplic culoarea de exterior
#32
Postat 28 May 2007 - 10:32 PM
Multumesc tuturor pentru aprecieri...
Am vopsit cupola, am dat un strat de future + tus negru, am aplicat decal-urile si am dat un mat...
O idee nu buna, ci FOARTE buna, e ca atunci cand se dau jos mastile de pe cupola, sa dati usor cu lama cutter-ului la imbinarile dintre masca si rama cupolei, pentru ca atunci cand se scoate masca, sa nu se rupa si vopsea de pe rama. Din graba, la unul din geamuri am uitat sa fac operatia asta, din fericire n-a fost tragic, dar se vede.
Asta e partea 'frumoasa'
Am vopsit cupola, am dat un strat de future + tus negru, am aplicat decal-urile si am dat un mat...
O idee nu buna, ci FOARTE buna, e ca atunci cand se dau jos mastile de pe cupola, sa dati usor cu lama cutter-ului la imbinarile dintre masca si rama cupolei, pentru ca atunci cand se scoate masca, sa nu se rupa si vopsea de pe rama. Din graba, la unul din geamuri am uitat sa fac operatia asta, din fericire n-a fost tragic, dar se vede.
Asta e partea 'frumoasa'
#35
Postat 29 May 2007 - 11:30 PM
Am trecut la finalizarea motorului.
Cilindrii sunt vopsiti cu paste Agama (otel), urmat de un wash cu cerneala (tus). Caseta reductorului e gri neutru Humbrol...
Am dat gauri pentru firele sistemului de aprindere in fiecare cilindru, si am inserat sarma emailata de 0.3mm ... Aici am trisat masiv, in realitate sunt de 2 ori mai multe fire (2 bujii / cilindru). Insa mi-a cam fost lene, recunosc...
Cilindrii sunt vopsiti cu paste Agama (otel), urmat de un wash cu cerneala (tus). Caseta reductorului e gri neutru Humbrol...
Am dat gauri pentru firele sistemului de aprindere in fiecare cilindru, si am inserat sarma emailata de 0.3mm ... Aici am trisat masiv, in realitate sunt de 2 ori mai multe fire (2 bujii / cilindru). Insa mi-a cam fost lene, recunosc...