Fratioare Dani, proiectul pe care-l abordezi este deosebit de interesant si de ... unic.
Christian l-a facut mai demult (excelent) la 35, dar cum Dragon a scos de curand acest kit (din pacate, inexplicabil, fara zimm...), ma bucur ca te-ai inhamat sa-l reprezinti si braillist. Mai ales, ca-i faci si zimm-ul !
Spun ca este unic, deoarece a fost singura masina din "rasa sa ciudata" (o alta chiftea data de pila lui Adolf, unchiu'Porsche), care a avut o viata operationala... scurta ce-i drept...
A fost folosit ca masina de comandament a batalionului greu de vanatori de tancuri 653, dotat cu putinele "ELEFANT" care mai erau operationale. Din lipsa de material de completare si datorita faptului ca avea acelasi sasiu si parte mecanica cu susnumitele Elefant, a fost livrat batalionului in aprilie-mai '44 intr-o perioada de refacere, inainte sa fie retrimis pe frontul de est, in Galitia.
Beneficiarul a fost chiar comandantul acestui batalion, capitanul Rudolf Grillenberger.
Interesant este ca, datorita lipsei de material si a unui "sef mecanic" nastrusnic, talentat si plin de idei (stabsfeldwebel Anton Burnnthalter), compania de comandament a fost dotata cu tot felul de "conversii" care mai de care, mai ciudate si originale. Par'egzamplu, au modificat doua Bergepanther, unul primind o turela de Pz.IVH a fost transformat in A DOUA masina de comandament, iar la celalalt a fost montat un afet quadruplu de Flakvierling 38 (20mm). Au mai modificat niste T34 de captura, unul tot cu o turela deschisa cu Flak38, iar alte doua (sau mai multe) ca transportoare de munitie pentru Elefanti.
Oricum, Tigrul(P) "003" si-a incheiat viata operationala in iulie, cand a fost distrus.
La toate intrebarile si neclaritatile tale, vor raspunde urmatoarele imagini: