Pagina 1 din 1
SLEEPY ANN... P-51 Mustang.
#1
Postat 18 April 2007 - 11:57 PM
Cind au inceput sa-mi placa mie avioanele ,am deschis ochii pe "SLEEPY ANN" din revista Modelism.Mustangul imi place foarte mult in varianta B,desavirsirea formei a fost varianta D,care parca era prea fina.Mai ales datorita cupolei bombate,care impreuna cu liniile sale zvelte ii da un aspect de avion acrobatic modern.Chitul de mustang de la ICM 1/48:aripi inconvoiate,jumatatile de fuselaj strimbe,decaluri foarte fragile.Dar nu din cauza asta nu sunt multumit de cum mia iesit.Am folosit revell 99 pentru vopsire care are o granulatie mare oricit ai dilua-o.Am afumat excesiv la mitraliere si la evacuare.Ulterior am aflat de pe forum ca inainte si dupa aplicarea decalurilor mai trebuiesc date straturi de lac lucios si mat.Mai am un Mustang de la Tamya care sper sa-mi iasa mai bine.Astept sfaturile voastre in legatura cu vopsitul si uzura.
#10
Postat 19 April 2007 - 07:35 AM
hartman-ace, la Apr 18 2007, 11:57 PM, a spus:
Cind au inceput sa-mi placa mie avioanele ,am deschis ochii pe "SLEEPY ANN" din revista Modelism...
Nici nu stii cat de bine inteleg, aceste frumoase cuvinte...
Pentru kitul ICM, aceasta copie ingalata dupe Tamiya, rezultatul este fain !
Oricum "sahul" de pe coada, arata grozav.
Doar decalurile nu-s in regula (silvering), dar cum tu ai zis, din erori invata omu'...
Cred deasemenea, ca ar fi trebuit sa folosesti MACAR doua nuante diferite de argintiu, pentru fuselaj si pentru aripi. Desi restul avionului era lasat "metal natural", la Mustang aripile erau vopsite... in argintiu.
Felicitari !
#11
Postat 19 April 2007 - 08:07 AM
Macheta arata bine.
As face doar niste observatii legate strict de tehnica de lucru:
- care are o granulatie mare oricit ai dilua-o Granulatia este o "calitate" a vopselii, nu are nici o legatura cu dilutia. Eu zic ca "aluminiul" de la Agama (cod 46) e mult mai bun. De asemenea bun este si cel de la Model Master (cod 1781) sau cel de la Tamyia.
- decalurile au facut silveting (poate) si din cauza ca nu ai "lustruit" suprafata unde trebuiau sa fie puse. (vezi: http://cartula.net/smartsection.item.70/de...e-macheta.html) Ar fi o solutie, dar atentie riscanta: pensularea cu Nitrosolv!
- in dreptul tevilor de esapament a ramas o pata alba. Si acolo trebuie "afumat". Fumul ar trebui sa urmneze calea curentilor de aer.
- la o scara asa mare trebuia sa gauresti gratarul de pe bot.
- nu toate componentele (tablele) erau din acelasi tip de aluminiu. Tine cont de aceasta adaugind in aluminiul cu care vopsesti diferite cantitati de vopsea neagra sau verde foarte inchis.
As face doar niste observatii legate strict de tehnica de lucru:
- care are o granulatie mare oricit ai dilua-o Granulatia este o "calitate" a vopselii, nu are nici o legatura cu dilutia. Eu zic ca "aluminiul" de la Agama (cod 46) e mult mai bun. De asemenea bun este si cel de la Model Master (cod 1781) sau cel de la Tamyia.
- decalurile au facut silveting (poate) si din cauza ca nu ai "lustruit" suprafata unde trebuiau sa fie puse. (vezi: http://cartula.net/smartsection.item.70/de...e-macheta.html) Ar fi o solutie, dar atentie riscanta: pensularea cu Nitrosolv!
- in dreptul tevilor de esapament a ramas o pata alba. Si acolo trebuie "afumat". Fumul ar trebui sa urmneze calea curentilor de aer.
- la o scara asa mare trebuia sa gauresti gratarul de pe bot.
- nu toate componentele (tablele) erau din acelasi tip de aluminiu. Tine cont de aceasta adaugind in aluminiul cu care vopsesti diferite cantitati de vopsea neagra sau verde foarte inchis.
#14
Postat 19 April 2007 - 06:01 PM
Alex, taierea decalului nu este o solutie chiar buna. De ce? Stratul de protectie pus pe desenul decalului are marginile "lina" (A in foto) ceea ce-l face marginea mai putin observabila. Daca tai aceasta margine, lina ramine abrupta, usor vizibila (B in foto). Deci un fel de dai pe pere ce-ai luat pe mere!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1