Zis-5W cisterna 1/35 FORT
#1
Postat 18 April 2007 - 08:35 PM
Totusi, cu ocazia expozitiei de la Cluj, mi-am propus sa-l finalizez si sa-i fac prietenului o surpriza.
Kitul a fost facut "straight from the box" fara adaugiri.
Asamblarea a fost fara probleme, cu exceptia tavanului cabinei, care se imbina cu peretii laterali stanga/dreapta pe o linie franta de o treapta. Aici a fost nevoie de o ajustare.
Detaliile de cabina sunt minimale, dar oricum prin geam nu se vede mare lucru.
#9
Postat 18 April 2007 - 10:08 PM
Blue-Max, la Apr 18 2007, 08:46 PM, a spus:
Aceasta realizare machetistico-fotografica este superba, pacat ca tocmai aici a fost vandalizata .
Este o realizare de exceptie, senzatia de fier natur fiind intarita de ciudatul capac ( curat Nautilius).
Sunt foarte curios din ce sunt facute furtunele.
Era un zvon, cum ca aceste camioane cu cabina de lemn aveau doar un far, zvonul a fost infirmat de crios, deci nu sunt probleme, mie imi pare, insa, ca farurile nu au geam dar daca au atunci inca o data felicitari, sunt impecabile fara urme de adeziv.
Vopsirea este deosebita, cum ai facut de difera vopseaua de pe lemn de vopseaua de pe metal?
Carcoteala: daca cisterna a fost din doua bucati, atunci in fotografie se vede o zona de demarcatie (deasupra lui OG).
P.S. Daca ajung la Cluj am sa dau curs invitatiei.
Aceasta postare a fost editata de alexie: 18 April 2007 - 10:10 PM
#12
Postat 19 April 2007 - 06:51 AM
Citeaza
Corect ! Geamurile urmeaza a fi lipite cu ... future. Nu lasa urme deloc. Trebuie doar ca partile lipite sa stea la orizontala, pana se usuca ...
Citeaza
Nu e nimic facut special. Asa a iesit. Totusi, plasticul la piesele din "lemn" are o structura a suprafetei mai rugoasa cumva, care imita reusit lemnul.
Citeaza
Aici sunt niste amanunte interesante. Furtunele date in kit, erau albe, cam rigide si largute. Adica nu intrau deloc fortat pe stutul pompei. Asa ca am improvizat (din nou multumiri lui Ronin pt. idee ) si am folosit un fel de manson care la temperatura ridicata se "strange". E folosit in electrotehnica pt. a izola partile lipite intre doua cabluri, sau izolarea capetilor papucilor la cablurile electrice. In germana ii zice Schrumpf Schlauch, adica furtun care se strange. Diametrul initial al furtunurilor din figura era mai mult decat dublu. Am plimbat flacara brichetei de-a lungul lor si ele s-au strans. Plus, au primit si un aspect usor "copt" . Culoarea lor initiala era tot neagra.
Cred ca asemenea furtun se gaseste la Vitacom, dar zau ca nu stiu cum ii zice ! :-?
Citeaza
Cisterna era data in kit din 6 piese. Acolo cred ca e o mica scapare la chiturie
Putem presupune ca era un mic defect de fabricatie. Se stie in ce viteza si superficialitate se lucra in ultimile luni ale razboiului ... 8-)
Citeaza
Daca vii acum sambata, ne putem intalni.
Pt. recunoastere am sa am un ziar Pravda in mana
#15
Postat 19 April 2007 - 09:35 AM
Faina macheta, Max... Dar imbinarea aia chiar se vede rau, atrage ochii ca un magnet... Poate poti totusi sa o rezolvi.
#17
Postat 19 April 2007 - 10:01 AM
cartula, la Apr 19 2007, 10:35 AM, a spus:
O linie (fina) de imbinare zic eu ca, trebuie sa se vada ! :-?
Cisterna nu e facuta dintr-o bucata de tabla roluita, ci din bucati plane (lateralele si fata/spatele), imbinate cu cele 2 bucati curbe ( partea de jos dinspre sasiu si partea de sus, unde sunt gurile de acces).
Sau la ce te referi mai exact cartula ?
#18
Postat 19 April 2007 - 10:10 AM
Blue-Max, la Apr 19 2007, 10:01 AM, a spus:
Cisterna nu e facuta dintr-o bucata de tabla roluita, ci din bucati plane (lateralele si fata/spatele), imbinate cu cele 2 bucati curbe ( partea de jos dinspre sasiu si partea de sus, unde sunt gurile de acces).
Sau la ce te referi mai exact cartula ?
La faptul ca daca ar fi fost o imbinare, era o sudura in pozitiv, si asta sub platbandele de fixare, care ar fi trebuit sa fie dintr-o bucata. Asa, se vede doar ca partea de sus e o bucata de plastic lipita.
Ce mi-a sarit defapt din prima secunda in ochi e cum arata platbandele de fixare la imbinarea cu pricina...
#19
Postat 19 April 2007 - 10:51 AM
cartula, la Apr 19 2007, 11:10 AM, a spus:
Ce mi-a sarit defapt din prima secunda in ochi e cum arata platbandele de fixare la imbinarea cu pricina...
Inteleg acum ...
Da corect, platbandele nu ar trebui sa aiba lnie de imbinare. Erau dintr-una, cel putin in acea zona.
Cat priveste imbinarea partilor componente ale cisternei, nefiind una cu continut sub presiune (mare), ma gandesc ca nu trebuia, sa fie imbinata prin sudura. Putea fi o imbinare prin faltuire, bercluire (cum sunt imbinate capacele la dozele de bere, care chiar suporta presiuni mici). Ma gandesc ...
Cred ca si proiectarea kitului aici e simplificata ... :-?