P-40N 1/48 & friends
#1
Postat 17 April 2007 - 12:49 AM
Macheta fost facuta mai mult in stilul 'modelism viteza', datorita multor alte obligatii timpul liber fiind mai mult lipsa spre deloc... Se mai simte pe ici colo cate o problema, dar per total as zice ca a iesit rezonabil fata de graba in care a fost facuta.
Nu prea am mare inspiratie literara, asa ca... Pe scurt:
- macheta se imbina bine, dar are cateva puncte 'cheie', notabil fiind coada separata pentru a permite variante multiple din aceeasi matrita. Am lipit bucatile de cozii de semifuselajele corespunzatoare inainte de asamblarea finala, pentru a minimiza nevoia de chituire ulterioara. In teorie suna bine, in practica tot a fost de munca si de regravat.
- A fost de munca la subtiat bordul de fuga al aripilor. Multa munca, si murdara.
- Schema de vopsire mi-a dat mari batai de cap, fiind foarte controversata. Pana la urma am mers pe ce mi s-a parut mai plauzibil, si mai frumos
#2
Postat 17 April 2007 - 12:55 AM
Am mers pe varianta Sand de la MM, si o combinatie de French Blue cu mult alb pentru burta (conform instructiunilor de la Eduard pentru kit-ul de P-39). Fara sa ma stradui deloc, pur si simplu nuanta de albastru deschis care a iesit la amestecul componentelor, a fost perfecta. O desaturare in Photoshop si iese asta. Pe film foto A/N existau mari sanse sa fie imposibil de sesisat o diferenta intre cele 2 nuante.
Spor la gasit culorile pe baza fotografiilor A/N
#3
Postat 17 April 2007 - 12:59 AM
#6
Postat 17 April 2007 - 07:02 AM
Foarte, FOARTE fain, P40-ul tau ! Ticalosul, arata excelent... iar faptul ca te-ai complicat cu acea inmatriculare, arata cat de interesant este sa nu umblam, numai pe cararile mult-prea batatorite...
As fi dorit (io personal) si o fotografie a cockpitului... si as fi interesat sa ne zici, cum compari tu acest P-40N Hasegawa, cu mai batranul P-40N Mauve/Eduard.
Multumesc, frate Cartula, ochii-mi sunt incantati !
#8
Postat 17 April 2007 - 10:40 AM
DRAGOS, la Apr 17 2007, 07:02 AM, a spus:
Inauntru e leopardul, Dragos E aproape gata si cockpit-ul, dar pusul instrumentelor ceas cu ceas e treaba migaloasa, de facut in liniste. Asa ca nu e inca gata, panoul de instrumente, ca si scaunul care asteapta sa montez niste centuri PE de la Eduard, nu sunt montate.
E fain ca prin constructie se pot adauga elementele acestea la sfarsit.
Acum uitandu-ma la poze vad ca am uitat sa vopsesc si sa montez 'tetiera' pilotului. :roll:
Comparativ cu vechiul Mauve, e sublim. Pentru ca n-am vazut sau avut un Mauve/Eduard in mana Lasand gluma la o parte, kit-ul e un Hase nou, foarte fain detaliat. Singura MARE problema a familiei de kit-uri P-40 de supra-modularizarea, are tot felul de gauri care trebuiesc umplute/deschise, capace / inserturi de adaugat, etc... Si asta e dezastru, mai ales cand instructiunile au erori. Si avionul meu are o eroare mare de tot, nu are montate niste insertii, pentru ca in instructiuni nu sunt mentionate. Evident, conform legilor binecunoscute, am detectat eroarea dupa ce avea lacul mat final pe el
#9
Postat 17 April 2007 - 12:39 PM
#11
Postat 17 April 2007 - 10:03 PM
Plasticul din kit vopsit negru, ceasurile taiate din decal bucata cu bucata si aplicate
A urmat un drybrush usor cu chrome silver, si nitica culoare aplicata cu o pensula subtire.
Mai am scaunul, si chiar gata... Sper.
Mersi de aprecieri... Paul, nu cred ca e cazul sa iti pui intrebari daca sa postezi Mustang-ul, cu cat mai multe machete, cu atat mai bine... Poate mai prinde lumea curaj...
#13
Postat 17 April 2007 - 11:36 PM
Am incercat sa simulez inscriptiile de pe el cu vopsea argintie, si cu muuulta grija. A iesit rezonabil, tinand cont de dimensiuni.
#16
Postat 18 April 2007 - 12:04 AM
#17
Postat 18 April 2007 - 05:06 AM
cartula, la Apr 17 2007, 11:40 PM, a spus:
Multumesc, frate Cartula !
Sunt DEOSEBIT de incantat de ce vad !
Intotdeauna m-am omorat dupe genul acesta de detalii, mai ales in aceasta frumoasa scara pasoptista. Iar la zburatoare, cockpitul este pentru mine un fel de "Sf.Graal", trebe tratat cu mare respect si incarcat cat se poate de mult cu fel-de-fel de nazbatii, cat mai detaliate cu putinta...
Pe de alta parte... scobind io prin uitatu-mi "munte" de aviopasoptisme... am descoperit ca am "in surplus" un bord de P 40N din PE, de la Eduard...
Daca te intereseaza si daca nu-i prea tarziu... as fi mai mult decat bucuros sa ti-l donez...
Cat despre kitul Mauve/Eduard... l-am revizionat un pic si, nu arata asa rau, cel putin nu are "inserturi"...
La urmatoarea "bere" am sa-l aduc, ca sa le poti compara.
Te felicit, bravo lu' matale !
#18
Postat 18 April 2007 - 08:18 AM
Acum serios, pina la urma nu conteaza scara, ci munca depusa si placereea de a face un lucru cit mai bine si mai detaliait, ceia ce tie ti-a reusit pe deplin! Imi place cum ai scos in evidenta detaliile din cocpit!!
Cit despre .........tinand cont ca pana sa ajung ..................pierdut 6 instrumente si am distrus alte... eu zic sa nu mai numeri foile de la placinta ca ramii nemincat . Face parte din "placerile" meseriei! Bine ca ai reusit sa rezolvi problemele!
O nedumerire, cum reusesti sa bagi plansa de bord in cocpit dupa ce ai adunat fuselajul????
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 April 2007 - 08:20 AM