Forum Machete,Modelism,Hobby: Aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Aerograf

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2007 - 01:54 PM

Prestigioasele reviste Sciente & Vie, Opical Research si FSN, in colaborare cu institutul de cercetari optice Upo-Im din Korea, au pus la punct un super aerograf. Defapt denumirea coretca este laserograf
Laserograful are la baza principiile de functionare a capetelor ce deseneaza mastile pentru microprocesoare.
Constructiv, el nu se deosebeste cu nimic de un aerogarf obisnuit, dubla actiune, adica are un rezervor de vopsea, o duza si un triger. Deosebirea consta in faptul ca in loc de aer comprimat foloseste un generator laser, similar cu cel de la CD-roame si un masser cu oglinzi deuterate.
Cum functioneaza? Vopseua este introdusa in rezervorul care ale la fund o matrice asemanatoare cu cea de la cartuslele de imprimanta. Aceasta matrice este controlata de triger prin intermediul unui controler. La apasarea pe triger este pornit laserul, al carui fascilulul este amplificat de masser. La actionarea trigerului, fasciculul laser amplificat, preia particulele de vopsea (asemanator cu functionarea pompei de vid cu difuzie) si le transporta pe suprafata de vopsit. Se pot obtuine aste linii de vopsea opaca, extrem de fine, incepind la la 0,05 mm pina la 15 mm, atentie, cu margini extrem de nete!
Pentru realizarea efectului de gazare, "duza" este prevazuta cu un colimator cu wolfram. Acesta poate realiza o "gazare", perfect controlata si reproductibila, extrem de fina, incepind cu latimi de 0,03 mm pina la 5 mm.
Alimentarea se face cu un set de baterii obisnuite, similare cu cele de la ceasurile de mina (AG :-D, dispuse in ceea ce la aerografele obisnuite era racorul la furtunul de aer.
Laserograful functioneaza numai cu vopsea aclilica. Din pacate aici apare un dezavantaj, anume aceasta vopsea trebuie sa fie dublu deionizata pozitronic. Deocamdata aceasta deionizare este garantata numai 72 de ore (defapt studiile arata ca ea "tine" 140 de ore, dar pentru siguranta termenul a fost redus la 72 ore).
Costul laserografului este estimat la 300 dolari iar deionizatorul are pretul de 895,99 dolari. Producatorii recomanda ca cest deionizator, destul de scump de altfel, sa fie achizitionat in grupuri sau asociatii modelistice, timpul de 72 de ore garantat pentru vopsea fiind suficient pentru orice aplicatie.
Din pacate nu am putut sa salvez o poza cu laserograful, am impresia ca nu era permisa salvarea pozei.
Amanunte pe www.edudsearch.kor

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 April 2007 - 02:00 PM


#2 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 01 April 2007 - 03:53 PM

Am inteles ca exista si un ugrade CNC care iti permite sa conectezi aparatul la un calculator. Daca desenezi imaginile pe calculator, sa zicem un numar, calculatorul trimite data la aparat si poti vopsi numarul direct pe avion fara masti. La fel, prin aceeasi metoda, se pot face camuflaje cu pete germane sau inele de fum italiene.
Upo-Im sunt faimosi pentru produsul precedent, vopseaua in carouri, un produs foarte popular in Scotzia.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 01 April 2007 - 03:54 PM


#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2007 - 04:47 PM

Ei Radub, ai stricat surpriza pentru anul ce vine! :-D Ba mai mult, cei de la Upo-Im au pus la punct un program prin care este suficient sa ai scanat un profil, chiar si incorect al avionului, ca laserograful iti vopseste corect schema de camuflaj.

#4 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2007 - 10:00 PM

Si marmota.......................................

#5 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 02 April 2007 - 11:29 AM

Voi va radeati si eu am luat-o de buna :-D
O intrebare. Cum se vopsesc chestiile din imagine:
Imagine postata
Vopseaua de baza se curata cu D506 iar inscriptiile se curata foarte usor cu acetona, sunt foarte bine conturate (la scara 1:72 logo-ul BMW are 1-1,5 mm in diametru si este bine conturat :pint: )
Deci cum se fac astea?

#6 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 02 April 2007 - 11:44 AM

Teoretic ai doua variante: decaluri sau serigrafie. Practic...

#7 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 02 April 2007 - 11:50 AM

Decal nu e, se curata in trepte 'ca sa zic asa', nu se desprinde :pint:
Deci ramane serigrafia (acu urmeaza sa bag gugalul in actiune :-D )
Imagine postata

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi