RLM
#2
Postat 31 March 2007 - 10:47 PM
#4
Postat 31 March 2007 - 11:41 PM
#5
Postat 01 April 2007 - 12:28 AM
culmea e ca fix la aceeasi macheta cu aceeasi inmatriculare lucrez si eu acum :).
personal nu am cautat sa le echivalez ci mi-am luat echivalentele direct din RLM, de exp:
burta e cu RLM65 adica N5M
pe spate am RLM 02 (pale green sau gray, AGAMA N3M) , 79 (sand, agama N12M) si RLM71(dark green, N2M) iar botul si capete plan cu RLM 04 (N20M). Asta am reusit eu sa gasesc eu. Sunt pe aici oameni ce se pricep muuuult mai bine decat mine la capitolul asta dar eu ti-am raspuns ca sa iti spun cum am facut eu.
#6
Postat 01 April 2007 - 12:33 AM
#7
Postat 01 April 2007 - 12:35 AM
Citeaza
Putin probabil, cel mai degraba 76.
In profilul asta, culorile se apropie mult cu ce ai tu MIG, adica RLM 02,71 si 79, dar peste 76, nu 65
PS. Sau whattahell, pe intrados ar putea fi la fel de usor RLM 78 , ca oricum avioanele astea erau destinate initial pentru Africa. Se putea sa fi fost 79 peste 78 si dupa aceea sa le fi fost aplicate zonele mai inchise pentru adaptarea la terenul din Rusia...Oricum, sint prea multe necunoscute la acest avion pentru a risca o macheta ; parerea mea...
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 01 April 2007 - 12:44 AM
#8
Postat 01 April 2007 - 12:40 AM
se pare ca am postat in paralel, ok culoarea de pe burta e relativ usor de schimbat, intr-un fel sau altul tot bleu e, dar cu sand/bleu-ul ala de pe extrados e serioasa treaba, mda acum vad ca si rlm-76 e de fapt un gri, la el te refereai deci nu la 78???
Aceasta postare a fost editata de MiG: 01 April 2007 - 12:47 AM
#11
Postat 01 April 2007 - 12:56 AM
Aceasta postare a fost editata de MiG: 01 April 2007 - 12:59 AM
#12
Postat 01 April 2007 - 12:59 AM
Oricum, ramin necunoscute: Culorile cu care a fost facuta "adaptarea" (71-02 sau 70-02 ? sau poate altele, adaptate la unitate ?), schema de camo de pe aripi...suficient pentru mine pentru a nu ma apuca de macheta asta.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 01 April 2007 - 01:02 AM
#14
Postat 01 April 2007 - 10:03 AM
De exemplu MM 1716 este dat pentru RLM 71, MM1706 este pentru RLM 79, etc.
In rest aculta ce zice 1-0-9 ca stie ce zice!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 April 2007 - 10:04 AM
#16
Postat 01 April 2007 - 10:21 AM
Culorile de pe extrados sunt un gri relativ deschis (poate RLM75), un verde (poate RLM 70 sau RLM 71) si un maro deschis (Poate RLM 79). Culoarea intradosului poate fi RLM 78. Scanul din cartea lui Bergstrom este destul de relevant.
HTH
Radu
#17
Postat 01 April 2007 - 10:29 AM
da, deja m-am hotarat sa fac alta inmatriculare ca ma depaseste cu mult problema in sensul ca diferentele intre culori sunt prea mari iar eu cunosc mult prea putin problema. Pe coala de decaluri mai am o varianta de iarna care nu imi place, o varianta cu mottling cu botul integral galben care iar nu ma incanta si in final o varianta din finlanda iulie 1942 apartinand Lt. Heinrich Ehrler care are cam aceleasi culori cu cel din ucraina. Intrebarea e daca are si aceleasi probleme. De culoarea interioara nu mai spun..prospectul da RLM 02 dar fiind 1942 nu ar trebui sa fie RLM66?
#19
Postat 01 April 2007 - 10:47 AM
MiG, la Apr 1 2007, 09:29 AM, a spus:
MiG,
Asta e un caz clasic de paralysis by analysis. Nu te lasa doborat de date - secretul e sa cerni pleava si sa pastrezi faina. Avionul este destul de bine documentat, ai trei poze scanate mai sus (ceea ce este cum mult mai mult decat in multe alte cazuri).
Daca ai cartea "Luftwaffe Camouflage and Markings 1933-1945, Volume 1" de K. A. Merrick, pe paginile 160-163 este explicat cum a ajuns culoarea RLM79 pe Frontul de Est.
Eu zic ca ai destul de multe date sa faci o macheta corecta a lui "4 galben".
Radu