Forum Machete,Modelism,Hobby: Supermarine Seafire MkIb - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Supermarine Seafire MkIb constructie in desfasurare

#1 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 27 March 2007 - 05:50 PM

salutare,

Nu-mi sta in obisnuinta, dar de aceasta data m-am hotarat sa va prezint - "etapa cu etapa" - constructia mea curenta.

Este vorba despre un Seafire Mk Ib (1/48), pornind de la arhicunoscutul kit Tamya (Spitfire Vb trop) si ceva scratchbuilding. Proiectul se vrea fara mari pretentii si nu va implica produse aditionale de detaliere (seturi de rasina sau componente metalice gravate foto-chimic), doar piese realizate cu de la sine putere si indemanare limitata.

Va rog sa nu va abtineti de la comentarii, mai ales de la cele negatie; asa am si eu sansa sa evoluez.

Cum "vorba lunga-i saracie" si pentru ca toata lumea stie ce se gaseste in cutia kitului sus-mentionat, am sa ma rezum la scurte explicatii pe marginea pozelor.

foto 1 - minima interventie asupra plansei de bord; am indepartat compasul magnetic (un altul ii va lua locul intr-o etapa ulterioara) si am corectat sectiunea cadrului in partea inferioara (sectorul semirotund de invelis il voi adauga mai tarziu). Vopsit simplu, un prim strat de argintiu urmat de negru acrilic foarte diluat si vedele specific (stiu, linia inferioara a plansei este vopsita oribil, mai bine n-am reusit). Geamurile instrumentelor au fost simulate cu lac acrilic, aplicat in straturi succesive.

ganduri bune,
mack

#2 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 27 March 2007 - 05:53 PM

sa pare ca fotografia nu s-a agatat din prima

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_011.jpg


#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2007 - 06:08 PM

Ahhh, in sfirsit si ceva modelism...printre plastilina, spume si uleiuri!
Seafire e superb; ce inmatriculare o sa-i dai?

#4 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 27 March 2007 - 06:26 PM

intentia este sa realizez Seafire-ul MB345 din FAA - 885 Squadron HMS Formidable; culori - Extra Dark Sea Grey / Dark slate Grey / Sky.

#5 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 27 March 2007 - 10:01 PM

foto 2 - primele interventii la fuselaj; decuparea ce urmeaza sa adaposteasca carligul de apuntare si eliminarea unei parti din detalierea interioara a cockpitului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_02.jpg


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 March 2007 - 07:46 AM

Ca o sugestie, poate faci usita de pe laterala fuselajului deschisa.....

#7 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 01 April 2007 - 05:41 PM

Z-mare, la Mar 28 2007, 07:46 AM, a spus:

Ca o sugestie, poate faci usita de pe laterala fuselajului deschisa.....

... am adaugat busola...initial a fost vopsita in negru; la scurt timp am observat eroarea si am dat cu interior green peste - oribil :(

cu asa interior oribil, nici nu ma gandesc sa deschid cockpitul.

mack

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_03.jpg


#8 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 01 April 2007 - 05:54 PM

O prima problema...

Intrucat interiorul fuselajului posterior a devenit vizibil prin aparitia carligului de apuntare, a trebuit sa simulez cadrele si lisele... (rezultatul il judecati din imagine).

si atunci

Poate sa-mi spuna cineva care era forma cadrelor in zona carligului de apuntare? (NB - la acele Seafire obtinute prin conversia de Spitfire Vb)

Bunul simt ingineresc ma face sa cred ca nu erau in niciun caz deschise (in forma de potcoava) si nu foarte diferite de cele ale Spit-ului de origine.

Orice opinie este binevenita.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_04.jpg


#9 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 02 April 2007 - 08:20 AM

salut,

sa inteleg ca nu are nimeni nicio idee? sau constructia jalnica a dezamagit pe toata lumea?

mack

#10 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 02 April 2007 - 08:25 AM

Cred ca esti cam aspru cu tine. Mie imi place f mult ce ai facut pana acum si tabloul de bord arata foarte realist. Abia astept sa vad continuarea.Bafta.

#11 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 02 April 2007 - 09:08 AM

mack, la Apr 1 2007, 05:41 PM, a spus:

cu asa interior oribil, nici nu ma gandesc sa deschid cockpitul.


Printre bombe-atomice, chiloti si ciufuleli relemisto-coloristice, bucuros sa vad ca mai e unii care mai fac si modelism... trebe sa-ti zic, frate Mack, ca esti prea-nedrept cu rezultatul muncii lu' matale !

Io cred ca acest cockpit, are toate premizele sa iasa CEL PUTIN decent, deci socot ca ar fi mare pacat sa-l ascunzi in dosul acelei usi inchise !
Mai ales ca te-ai omorat sa construiesti structura interioara... doar pentru posibila vedere prin "gaura" carligului...
Nu-s "iecspert", am pierdut demult contactul cu zburatoarele... dar cred, ca s-ar putea ca acolo sa nu fie de fapt o gaura... ci un locas, un "bay" pentru carligul de apuntare escamotat... Scuze, daca am zis tampenii...

Respect si succes in continuare !

#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2007 - 09:12 AM

Mack, foarte fain pana acum. Cand ajung deseara acasa, o sa caut prin docomentatii pentru ca stiu sigur ca am vazut detalii din zona carligului de apuntare pe undeva.

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 April 2007 - 09:40 AM

Gresesti, cocpitul arat foarte bine, chiar si busola. E pacat sa-l ascunzi!
In privinta cirligului, tot simtul ingineresc ma indeamna sa spun ca acolo ar trebui sa fie oarece ranforsari suplimentare si un fel de cala unde sa stea cirligul fara ca oarece curenti de aer sa vinture zona! :-D

#14 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 02 April 2007 - 02:46 PM

este foarte adevarat si sunt de acord cu faptul ca fuselajul nu putea sa fie lasat deschis, sa umble aerul (si cele purtate de aer) hai-hui inauntru dar...

intr-o structura de fuselaj tip "semi-monococa" (ca cea de Spit) nu prea ai multe posibilitati de modificare a cadrelor si liselor (altfel ar inseamna sa refaci totul de la zero) si atunci orice nisa este intrerupta transversal (precum o cada de baie acoperita cu o scara, n-am gasit comparatie mai buna) de pasajele cadrelor ... in consecinta, pare mai repede si mai simplu sa faci izolarea cu ceva textil (similar nisei trenului la 109) si nu ceva metalic ... parerea mea

o solutie extrem de eleganta este sa inlocuiesti arcul inferior al cadrului - original convex - cu unul concav; a fost oare timp de asa modificare? Seafire Ib pare facut la mare viteza, nu s-au obosit sa-i adauge puncte de acrosare pentru catapulta - acestea au aparut prima oara la Seafire II.

am ceva scanuri din SAM-urile despre Spitfire si constructia carligului propriu-zis mi-e oarecum lamurita, dar imagini (sau desene) cu modificarile aduse cadrelor n-am gasit.

NB - probleme au fost sigur cu acesta prima varianta navalizata a Spit-ului si asta se vede clar daca ne uitam la Seafire II, care a primit intarituri exterioare pe invelis.

mack

#15 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2007 - 03:20 PM

Sta am gasit de spit:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Kig_ind_i_Spit_krop.jpg


#16 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 02 April 2007 - 04:22 PM

superb! am incercat sa numar; mie-mi pare ca fotografia din stanga e luata din dreptul cadrului 11.

sunteti de acord ca n-au unde sa faca o nisa la carlig fara sa decupeze (sa modifice forma) cadrelor in zona inferioara?

sa fi taiat pur si simplu cadrele si sa fi adaugat tiranti orizontali? opinii?

oricum, multam fain 1-0-9

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 April 2007 - 07:55 PM

uite si o axonometrie, poate te ajuta.
E preluata din Aircraft Cutaways, Bill Gunston.
Scuze, am uitat poza!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: a1a_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 April 2007 - 07:57 PM


#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2007 - 08:58 PM

uite ce am mai gasit...nu stiu in ce masura te vor ajuta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.jpg


#19 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2007 - 09:01 PM

inca...pozele sint tot de spit, ...doar schema e de seafire

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: seaf.JPG


#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2007 - 09:06 PM

inc o poza mai mare din spit (nu seaf :( )
Ideea e ca din ce am vazut prin poze, cirligul era extrem de subtire, asa ca nu cred ca presupunea mare transformare...
Pe de alta parte, scria undeva ca Seafire II avea alte modificari, ca de ex. la trenul de aterizare, care era ranforsat, avea un unghi mai mare cu doua grade (mai cracanat) :-D

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Spit_mon_2__45.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 02 April 2007 - 09:10 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi