Forum Machete,Modelism,Hobby: Retete de tarmoceala...sau cum preparam un wash... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Retete de tarmoceala...sau cum preparam un wash...

#1 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2007 - 09:41 AM

Dragilor,

Va rog frumos sa impartasiti si cu cei mai putini stiutori retetele voastre de washing, substratele de aplicare si tehnica sa invete si eu si altii ca m-au facut cu nervii de cand incerc diverse metode. :-D

Pana acum am incercat cu clasicul email diluat la extrem aplicat pe un strat de Future, dar am descoperit ca spala si pe Future si vopseaua de substrat :-D, Apoi ulei diluat cu zipolina dar si asta mi-a zburat vopseaua de substrat, iar mai recent am amestecat Future cu vopsea acrilica si cu ceva izopropilic pe care l-am dat peste vopsea email si pare sa mearga mai bine, dar se usuca al dreaq de repede :whistle:, si nu prea poti sa il mai stergi, de acolo de unde nu trebuie sa fie.

Poate stie cineva si alte idei si retete.

Va multumesc in avans... :-D

Aceasta postare a fost editata de Flyboy: 27 March 2007 - 09:45 AM


#2 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 27 March 2007 - 10:08 AM

eu am folosit doua variante:
1. Aplicabila pt piese mici: moi piesa in future amestecat cu tus de desen (negru sau combinat negru cu galben ca sa obtii ce efect vrei) futurele colorat va intra in santuri, etc si le va accentua Avantaje: nu miroase precum terebentina, nu ataca vopseaua de dedesubt, daca vezi ca ai gresit ai 2-3 minute in care poti sa repari totul spaland cu apa, futurele colorat are o vascozitate si tens superficiala numai buna pt a crea prin uscare niste degrade-uri destul de realiste.
2. Pt piese mari (trebuie sa ai nervii tari): se da piesa cu 2-3 straturi de future pt a se izola cat mai bine vopseaua initiala si a se obtine un strat cat mai lucios. se manjeste apoi modelul fara jena cu uleiuri de pictura (direct cum sunt in tub, nediluate) negru sau negru amestecat cu maro sau galben dupa gust. imediat ce s-a terminat treaba asta se incepe stergerea modelului cu o carpa de bumbac, betisoare de urechi, etc dupa forma si dimensiunile pieselor, ideea e sa se inlature 99% din vopseaua neagra depusa dar 1% raman sub forma de uzura,umbre,etc. Eu asa am gasit pe net initial si asa am facut lea vreo 2 modele, apoi mi-am dat seama ca e suficient sa dai doar pe ici pe colo cu negru si apoi sa il intinzi. E mai simplu dar trebuie sa fii atent sa iti iasa uniform, altfel lasa impresia de manjit pt ca uleiul ala din vopsea da si el o anumita textura. Se lasa 3-4 zile la uscat. Avantaje: nu miroase precum terebentina, nu esti presat de timp (ai cam 2 zile in care poti sa ajustezi). Fata de clasica spalare unde ai o vopsea f diluata ce se scurge aici controlezi direct si f bine unde si cata negreala lasi. In plus seamana cu procesul original de murdarire care apare din cauza diverselor uleiuri si unsori, noroaie, etc. Eu am incercat chestia asta doar pe avioane care au suprafete mai netede, probabil la tancuri care au multe concavitati e mai greu. Dezavantaje: dureaza, la un moment dat (cand modelul e plin de negru) il vei injura pe cel ce ti-a dat ideea, daca nu ai izolat bine cu future sper sa nu ma gasesti :-D

Aceasta postare a fost editata de MiG: 27 March 2007 - 10:13 AM


#3 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2007 - 10:15 AM

Pentru cockpit-uri la avioane, si in general pentru piese cu un nivel de detaliu in relief maricel, folosesc o solutie compusa din Future, o picatura de tus caligrafic, si nitica solutie de spalat geamuri pe baza de amoniac, dupa gust :whistle: Aplic strat pe intreaga suprafata, tusul fiind 'tras' in detalii. NU sterg, nu se aplica ca un wash obisnuit (aplicare/uscare/stergere exces). Are si un usor efect de filtru, in functie de concentatie si grosimea de aplicate. Daca e bine aplicat, efectul de 'filtru' asupra culorii de baza e imperceptibil.
Daca nu imi place, il curat cu solutie de amoniac, care nu ataca vopseaua email. Insa e foarte 'iertator', n-am fost nevoit sa-l curat pana acum :-D

Cam asa ceva iese la o aplicare (in cazul de fata a fost aplicat cu aerograful, insa pensula e o solutie mai buna in unele cazuri)
Imagine postata

In rest, toate metodele care le-ai prezentat sunt perfect functionale, daca exista probleme sunt in tehnica si nu in 'reteta'.
Stii cum se zice, pana acum ai invatat N metode care NU merg. Persevereaza.

#4 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 March 2007 - 11:07 AM

Flyboy,
regula numaru unu pe care sa nu o uiti niciodata: "NU ESTE JEG IN INTERIORUL CABINELOR DE AVION!" (nu te freca la ochi, strig acest lucru)

Avem aici pe forum adevarati piloti de elicoptere si avioane care iti pot confirma acest lucru.

Sunt poze care arata cum pilotii isi curata cu mare grija bocancii inainte de a se urca in avion - nimeni nu vrea bucati de glod zburand prin cabina in timpul virajelor, iar praful depus in interiorul plexiglasului da niste relexii foarte neplacute. Scurgerile de ulei, lichide hidraulice, combustibil sunt imediat adresate - o picurare la sol devine o arteziana la altitudine.

Fereste-te ca dreaq de tamaie de exemplul celor care isi innegresc machetele pana ce arata ca o locomotiva batrana de mocanitza intretinuta de un mos plapand cu reumatism si artrita care nu poate tine o carpa intre degete. Avioanele adevarate nu arata asa. La tancuri e alta treaba - du-te pe cel mai apropiat santier si vezi cum se murdareste un excavator. Un avion nu va fi niciodata asa. Problema e ca multi folosesc metode destinate tancurilor pe avioane.

Pentru accentuare, eu folosesc o metoda mult mai simpla. Am niste pasteluri de creta de doua culori: un gri foarte inchis si un gri deschis. Le frec pe un shmirghel fin si fac o pudra. Cu o pensula, dau niste pudra din aia pe unde am nevoie. Pudra mai intunecata merge dedesubtul detaliilor (asta da o umbra) iar pudra mai deschisa la culoare merge pe partea de deasupra a detaliilor (asta le scoate in relief). Pudra se comporta foarte mult ca atunci cand faci"dry-brushing". Daca dai prea mult, stergi cu o pensula curata. Eu am pensule numai pentru asa ceva, cate una pentru fiecare culoare. de asemenea, poti umezi pensula inainte de a o da prin pudra, si asa creeaza un fel de acuarela lipicioasa care poate fi trasata de-a lungul detaliilor.
Pentru zgarieturi, folosesc un pix de aluminiu (se gasesc la librarii, arata ca un pix normal numai ca cerneala e fie arginitie or aurie). Cockpiturile se zgarie tare de tot, in special acolo unde se freaca catarame, cabluri. etc.
Puteti vedea poze pe pagina mea de internet (vezi semnatura de mai jos)

HTH
Radu

PS Cartula, imi place cum ai accentuat detaliile pe Frank-ul tau.

#5 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 27 March 2007 - 11:26 AM

Exista si avioane foarte murdare, atat militare cat si culmea avioane de pasageri(spun culmea pt ca in general operatorii cauta sa le curete ca sa nu dea iluzia de prost intretinut si sa alarmeze pasagerii, pe de alta parte cele de pasageri se fac mizerabile de la lichidul de degivrare).
http://www.airliners...file/1177594/L/
http://www.airliners...file/1173991/L/
http://www.airliners...file/1175800/L/
http://www.airliners...file/1145463/L/
http://www.airliners...file/1141359/L/
http://www.airliners...file/1125581/L/
http://www.airliners...file/1100289/L/
http://www.airliners...file/1101536/L/
http://www.airliners...file/0812424/L/
http://www.airliners...file/0850203/L/
http://www.airliners...file/0602529/L/
http://www.airliners...file/0507234/L/

am dat asa multe linkuri tocmai pt a arata ca un avion reprezentat "mizerabil" nu e nici pe departe o greseala ba chiar sunt tipuri cum ar fi ch-53-urile sau phantomurile si tornado-urile nemtesti sau air france la civile unde cu greu gasesti unul mai curat

#6 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 March 2007 - 11:50 AM

MiG, la Mar 27 2007, 10:26 AM, a spus:

Exista si avioane foarte murdare, atat militare cat si culmea avioane de pasageri(spun culmea pt ca in general operatorii cauta sa le curete ca sa nu dea iluzia de prost intretinut si sa alarmeze pasagerii, pe de alta parte cele de pasageri se fac mizerabile de la lichidul de degivrare).
http://www.airliners...file/1177594/L/
http://www.airliners...file/1173991/L/
http://www.airliners...file/1175800/L/
http://www.airliners...file/1145463/L/
http://www.airliners...file/1141359/L/
http://www.airliners...file/1125581/L/
http://www.airliners...file/1100289/L/
http://www.airliners...file/1101536/L/
http://www.airliners...file/0812424/L/
http://www.airliners...file/0850203/L/
http://www.airliners...file/0602529/L/
http://www.airliners...file/0507234/L/

am dat asa multe linkuri tocmai pt a arata ca un avion reprezentat "mizerabil" nu e nici pe departe o greseala ba chiar sunt tipuri cum ar fi ch-53-urile sau phantomurile si tornado-urile nemtesti sau air france la civile unde cu greu gasesti unul mai curat

MIG,
OK, hai sa lamurim o treaba! Eu vorbesc de cockpituri, nu de exterior. Cockpiturile sunt de obicei foarte curate. Dovedeste-mi ca ma insel! Te rog chiar sa imi arati poze de cocpituri cu pete mari si late de kkt in jurul fiecarui panou sau cablu.

Tu ai pus poze cu exterioare. In plus, daca te uiti la toate pozele puse de tine, alea se jigaresc in anumite locuri, in moduri strict specifice cauzei care le-a produs. De exemplu, Tornado se jigareste pe coada de la "reverse thrust". Sa pui acelasi gen de jeg pe usa rotii din bot e pura cretinatate. F16 sau F4 au pete de "sealant" acolo unde panourile au fost sigilate. Sa pui acealsi gen de imbatranire pe conul radarului (o singura piesa din plastic compozit) e o cretintata imensa. Elicopterele au dare de fum NUMAI IN SPATELE esapamentului. sa pui dare de fum inaintea esapamentului (pe bot de exemplu) e o cretinatate imensa.

Imbatranirea e o arta. Multi aplica imbatranbirea fara discriminare si aiurea.

Arareori am vazut machetre imbatranite "cu cap". Am vazut machete care au dare de fum pe panourile aripilor - de unde vine fumul ala? Am vazut machete cu fum de esapament pe admisia turbocompresorului. Am vazut machete cu "ciupituri de metal" pe elici de lemn. Toate astea au fost primite ci "Oooo" si "Aaaaa" de chibitzi neinstruiti. Problema e ca unii aplica imbatranirea si jegul fara discriminare si dupa aia sunt priviti ca etalon. Imbatranirea trebuie facuta cu cap. Cand pui jeg, trebuie sa te intrebi mereu"De unde vine?" "Ce anume poate produce jegul asta?" Daca nu gasesti raspuns, cel mai corect e sa te abtii de la aplicarea jegului. Dar regula cea mai simpla e sa gasesti o poza a avionului respectiv (sau a unei surate) sai sa te aplici imbtranire anumai unde trebuie.

Ca sa spun clar si fara echivoc, eu nu sunt impotriva imbatranirii machetelor cand e facuta bine.

Uite si cateva exemple:

ASHA DA http://forum.largescaleplanes.com/index.ph...2688&hl=Seafury

ASHA NU http://forum.largescaleplanes.com/index.ph...c=13356&hl=MI+8

HTH
Radu

#7 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 27 March 2007 - 12:20 PM

Sunt de acord ca ce a facut cetateanul ala cu mi-8-ul e o prostie.
Bun sa acceptam ca te-ai referit LA INTERIORUL aeronavelor. Exista si acolo o uzura la multe avioane chiar avansata. Nu am spus nicicand ca in carlingi ar fi "pete mari si late de kkt in jurul fiecarui panou sau cablu"., dar analizand poza de mai jos http://www.airliners...file/0754602/L/ observam: vopseaua pe podeaua cabinei e rasa, aproape toate marginile panourilor sunt "ciobite", exista praf in jurul ceasurilor, etc. Cine e dornic sa vada pe viu pate oricand sa urce intr-un An-2. 10-20-30 de ani de exploatare lasa urme oricat s-ar stradui personalul sa le protejeze. In ce priveste exteriorul nu mai insist ca nu face obiectul discutiei dar in afara de sealant exista 1001 alte surse de mizerie. Ca o concluzie cel putin din punctul meu de vedere, si eu am fost dezamagit cand am inceput sa le vad prima oara de-aproape, avioanele sunt masini murdare in general, mai murdare decat o masina intretinuta decent ca sa luam o referinta.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 27 March 2007 - 12:21 PM


#8 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 27 March 2007 - 12:29 PM

MiG, la Mar 27 2007, 11:20 AM, a spus:

Sunt de acord ca ce a facut cetateanul ala cu mi-8-ul e o prostie.
Bun sa acceptam ca te-ai referit LA INTERIORUL aeronavelor. Exista si acolo o uzura la multe avioane chiar avansata. Nu am spus nicicand ca in carlingi ar fi "pete mari si late de kkt in jurul fiecarui panou sau cablu"., dar analizand poza de mai jos http://www.airliners...file/0754602/L/ observam: vopseaua pe podeaua cabinei e rasa, aproape toate marginile panourilor sunt "ciobite", exista praf in jurul ceasurilor, etc. Cine e dornic sa vada pe viu pate oricand sa urce intr-un An-2. 10-20-30 de ani de exploatare lasa urme oricat s-ar stradui personalul sa le protejeze. In ce priveste exteriorul nu mai insist ca nu face obiectul discutiei dar in afara de sealant exista 1001 alte surse de mizerie. Ca o concluzie cel putin din punctul meu de vedere, si eu am fost dezamagit cand am inceput sa le vad prima oara de-aproape, avioanele sunt masini murdare in general, mai murdare decat o masina intretinuta decent ca sa luam o referinta.

MiG,
Asta e un hobby si fiecare face ce vrea cu hobby-ul sau.

Intrebarea lui Flyboy a fost "cum se face". Eu am spus cum fac eu si motivele de ce.

Cat despre uzura in interiorul cabinei, mai citeste o data ce am spus mai sus. :-D

Radu

#9 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1372
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2007 - 12:45 PM

Oameni buni, stati sa ne intelegem bine, una e jegul si alta e imbatranirea.

In carlinga unui avion, e clar ca nu poate fi jeg, murdarie - asta e exclus. Iar imbatranire inseamna vopsea jupuita, de cele mai multe ori.

Jegul poate apare - si e clar ca apare - la imbinarile dintre placi. Eu am aplicat doua metode:

1. Dupa vopsire, am trecut usor cu un creion de 0,5 mm prin liniile de gravura. Vor rezulta niste linii fine, usor metalice. Dupa asta am dat cu un strat de lac mat care au inegrit aceste linii. In unele cazuri am dat un strat de aluminiu peste care am venit cu nuanta finala. In liniile de gravura m-am "jucat" cu un varf de cutter pentru a jupuii usor vopseaua. Au rezultat linii fine de uzura, in aluminiu.

2. Peste vopsea am dat un strat de Future. Peste am venit cu vopsea acrilica foarte bine diluata. Dupa stergere, rezulta linii de panouri, marcate usor in negru ( sau maron sau bej - pamantiu pentru panourile de pe burta avioanelor).
In general eu mai fac si un usor wethering (parca asa-i spune) cu farduri de nuanta usor mai deschisa decat culoarea avionului. Si cand, in final, vi si dai cu lac mat peste, efectul este destul de realistic.


In cazul interioarelor, in general eu procedez in felul urmator:

1. Vopsesc in aluminiu;
2. (dupa uscare) vopsesc in culoarea de interior;
3 (cand inca nu e foarte bine uscata vopseaua) aplic spalari cu pensula inmuiata foaret putin in diluant pentru a realiza jupuirea vopselei;
4. Finalul - peste toata treaba asta, vin si dau (in zonele cu uzura excesiva - ex. scaun, podea) cu nuanta de interior, dar mai decolorata - o deschid putin - si mai diluata.

Daca e nevoie, mai aplic si un strat de lac mat.

Cam asa arata F6 Hellcat dupa ce i-am aplicat wethering cu farduri:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: intalnire_13.03.JPG

Aceasta postare a fost editata de bogy: 27 March 2007 - 01:05 PM


#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 March 2007 - 08:35 PM

Radub, Wurger a spus o maxima: cind te intrebi daca nu-i prea mult, deja e prea mult!
Dupa cum vezi in http://www.airliners...file/0754602/L/ exista murdarie, praf, uzura in cocpit, e drept nu chiar ca intr-o casa de burlac dar...este!. Spilul e sa nu te intrebi daca nu-i prea mult! :-D
Apoi, ceea ce fac modelistii in cocpit si pe afara nu este neaparat murdarie, ci mai degraba putina "umbra" ce scoate in evidenta detaliile. Fara acele pete de "mizerie", imaginea este plata, fara viata, mai ales la scari mici. Nu-ti mai explic de ce, banui ca stii! Vezi imaginile lui Cartula.
Sotia, o novice in ale modelismului, insotindu-ma la o expozitie de machete, stii ce mi-a spus? Da, sunt frumoase, dar unele sunt ...prea curate, nefiresc de curate!
Bun. Sa revenim.

Citeaza

Pana acum am incercat cu clasicul email diluat la extrem aplicat pe un strat de Future, dar am descoperit ca spala si pe Future si vopseaua de substrat
Flyboy si tu si alti modelisti incurcati uscarea vopselei cu maturarea (scuzati, alt termen nu am casit :-? )vopselei. O vopsea se usuca in citeva zeci de minute (acrilica), in citeva ore (emai) sau in citeva zile (uleiuri), dar ea este inca sinsibila la solventi/diluanti, agenti chimici actiuni mecanice. Pentru a putea "lucra" pe o vopsea fara riscuri ea trebuie lasata la "maturat", adica trebuie sa se "superusce" la greu. Si asta ia timp, poate undeva in jur a 40 de ori timpul de uscare Abia pe urma poti aplica diverse tratamente.
Eu folosesc Tamiya "fum" acrilica, o vopsea semitansparenta (mai nou am incercat, cu rezultate foarte bune, cu vopsele Agama semitransparente, au o gama mult mai mare de "culori"). Nu folosesc Future sau alt lac lucios decit in cazuri extrem de rare. Pun in zona putin alcool izopropilic ca sa umezesc zona suficient, apoi cu o pensula subtire, inmuiata in vopsea nediluata sau putin diluata trasez in lungul detaliilor pe care vreau sa le scot in evidenta. Uneori revin peste cu alcool. Las sa se usuce putin apoi, daca e cazul, revin cu alcool si vopsea. Am folosit si pulberi de creta, dar efecul aproape dispare cind lacuiesti. Mai folosesc uleiuri (umbra) diluate cu D 509. Au avantajul ca daca nu-mi convine cum a iesit sterg totul si o iau de la cap!
Eu zic ca la intilnirile noastre, in loc de bere, cirnati si mici, mai bine am face chestii din astea, una e teoria, alta e practica! (cei ce au fost simbata la magazinul lui Olaf pot confirma acest lucru! :whistle:

#11 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 March 2007 - 10:43 AM

Z-mare, la Mar 27 2007, 07:35 PM, a spus:

Radub, Wurger a spus o maxima: cind te intrebi daca nu-i prea mult, deja e prea mult!
Dupa cum vezi in http://www.airliners...file/0754602/L/ exista murdarie, praf, uzura in cocpit, e drept nu chiar ca intr-o casa de burlac dar...este!. Spilul e sa nu te intrebi daca nu-i prea mult! :-D
Apoi, ceea ce fac modelistii in cocpit si pe afara nu este neaparat murdarie, ci mai degraba putina "umbra" ce scoate in evidenta detaliile. Fara acele pete de "mizerie", imaginea este plata, fara viata, mai ales la scari mici. Nu-ti mai explic de ce, banui ca stii! Vezi imaginile lui Cartula.
Sotia, o novice in ale modelismului, insotindu-ma la o expozitie de machete, stii ce mi-a spus? Da, sunt frumoase, dar unele sunt ...prea curate, nefiresc de curate!
Bun. Sa revenim.

Z-Mare,
Iti spun si tie, la fel cum i-am spus si lui MIG, sa citesti inca o data, de data asta cu atentie, ce am spus mai sus. Raspunsul e acolo. In caz ca inca nu il vezi si nu ma crezi (he, he, he, ce e nou? :whistle: ) iti mai spun inca o data: "imi place imbatranirea (si chiar asa cum zici tu, "accentuarea") cand e facuta bine. Ponderea e pe "bine" nu pe "imbatranire/accentuare." :-D

Si eu imi imbatranesc si accentuez machetele. Inca o data citeste ce am spus mai sus. In caz ca ai ratat pasajul, mi-am descris tehnica cu pastelurile.

Daca te-ai uita cu mai mare atentie, ai vedea ca si machetele mele sunt imbatranite, accentuate, au "ciupituri", dare de fum, etc. Treaba e ca eu sunt de parere ca efectul trebuie sa fie subtil (si elegant) nu ca o palitura de baros in frunte. Privitorul trebuie sa "vada" de la sine, sa "descopere" efectul, nu sa fie "dus de mana".

Radu

PS. In caz ca nu ma crezi arunca-ti o privire la machetele mele aici: http://homepage.eircom.net/~radub/Gallery/...le%20Models.htm

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 March 2007 - 01:17 PM

Citeaza

regula numaru unu pe care sa nu o uiti niciodata: "NU ESTE JEG IN INTERIORUL CABINELOR DE AVION!" (nu te freca la ochi, strig acest lucru)
Nu vorbise nimeni de jeg in cocpit!

Citeaza

Pentru accentuare, eu folosesc o metoda mult mai simpla.
De asta vorbea si Flyboy si Cartula si Mig si eu.

Citeaza

Wurger a spus o maxima: cind te intrebi daca nu-i prea mult, deja e prea mult!
Deci NU exagera! Cu asta am inceput, am fost cumva prea subtil????

Citeaza

Apoi, ceea ce fac modelistii in cocpit si pe afara nu este neaparat murdarie, ci mai degraba putina "umbra" ce scoate in evidenta detaliile. Fara acele pete de "mizerie", imaginea este plata, fara viata, mai ales la scari mici. Nu-ti mai explic de ce, banui ca stii! 
Am zis altceva? Cuvintul "mizerie" e intre ghilimele, chiar daca si in cocpit, pe ici pe colo, pe la vincluri sau imbinari de table, se mai gaseste ceva praf, dar asta nu inseamna ca e jeg, murdarie ca pe maidan!!!! Accentuez inca o data, nu trebuie exagerat!

Citeaza

Eu folosesc Tamiya "fum" acrilica....
Poate m-am exprimat putin ambiguu. Mai corect ar fi fost: Eu, pentru a accentua detaliile, folosesc Tamiya "fum" acrilica........

Citeaza

In caz ca inca nu il vezi si nu ma crezi
. Ba am vazut si te cred. Dupa cum cred ca ti-ai dat seama, suntem amindoi de aceiasi parere, numai ca tu faci treaba cu pulberi, eu cu vopsea, altul cu lacuri, altul cu carioca sau tus! Cite bordeie...... :-D

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 March 2007 - 01:27 PM


#13 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 March 2007 - 07:17 PM

Z-mare,
Te-am mai intrebat eu o data...conteaza chiar atat de mult?
Radu

#14 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2007 - 07:29 PM

Domnilor eu nu imi doream sa se intample asa ceva, astfel de discutii in contradictoriu. :-D

De fiecare data cand cineva cere un sfat sau o sugestie pe o tehnica sau pe culori ies "batalii de orgolii". NU zic ca nu sunt bune conflictele de idei ca de aici apare si progresul, dar pe bune...ganditi-va mai bine, ca nu e intotdeauna sanatos sa ne "incontram" pe toate alea...

Mai sunt si copii mici pe aici, si oameni care vad pentru prima oara forumul... :whistle:

Va multumesc amandoura pentru sfaturi si idei, si sunt convins ca cine va cauta vre-odata idei si retete de wash va gasi mai mult decat interesante metodele descrise. :-D

Aceasta postare a fost editata de Flyboy: 28 March 2007 - 07:31 PM


#15 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 March 2007 - 07:38 PM

Flyboy,
Nu e vina ta... e meteahna veche. Tine minte totusi sfatul pe care ti l-am dat, ala cu jegul pe avioane (e mai putin decat vor unii sa creada). Si inca un sfat: alege cu grija de la cine accepti sfaturi (inclusiv de la subsemnatul :-D ).
Radu

#16 Useril este offline   hartman 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 17-October 06
  • Location:Mangalia
  • Interests:Aviatie,marina,tehnologie.

Postat 28 March 2007 - 08:17 PM

Daca va poate ajuta cu ceva definitia modelismului,am citito intr-o carte.Suna cam asa "modelismul este reprezentarea cit mai fidela ,la o scara anume ,a unui avion,tanc,nava etc.".Asta nu inseamna ca toti modelistii trebuie sa respecte cu sfintenie lucrul asta.Devine pina la urma o chestie de gust treaba asta cu invechitu.Din ce am vazut si eu pe net ,intradevar unele machete sunt exagerat de murdarite si uzate in zone unde nu ar fi fost cazul.Cel mai bun exemplu in acest sens este inegrirea rosturilor dintre table si mai ales a niturilor.Nituri care la majoritatea avioanelor sunt "la fata",iar dupa vopsire abia se vad in realitate.La fel se exagereaza si cu invechitul ineriorului copchitului de catre unii modelisti.Dar asta ramine la aprecierea respectivului,uni poate chiar nici nu isi pun problema imitarii realitatii.Pina la urma frumusetea este in ochii privitorului.Cu foarte clare argumente a venit Z mare intrun topic referitor la reducerea la scara .

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 March 2007 - 09:17 PM

Nu voiam sa mai zic nimic dar...

Citeaza

Te-am mai intrebat eu o data...conteaza chiar atat de mult?
Si eu as putea pune aceiasi intrebare! :-D

Citeaza

Si inca un sfat: alege cu grija de la cine accepti sfaturi
Sa zicem ca ma simt cu musca pe caciula, ca atare as putea sa o iau ca pe o jignire! :whistle: Pacat.

Citeaza

Domnilor eu nu imi doream sa se intample asa ceva, astfel de discutii in contradictoriu.
Flyboy, tu ai cerut un sfat, fiecare si-a expus modul de lucru, adica cite bordeie atitea obiceiuri. Nu conteaza metoda, conteaza rezultatul!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 March 2007 - 09:27 PM


#18 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 March 2007 - 11:25 PM

Z-mare,
Da-mi pace, ca sunt satul. :-x
Radu

#19 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 04 April 2007 - 01:18 PM

Relansez un pic aceasta discutie, supunandu-va atentiei aceasta fotografie, scanata din AirMagazine Hors-Serie no.2.
De multe ori s-a pus in discutie, nu neaparat aici pe forum, veridicitatea uzurii exagerate a avioanelor japoneze din WW2. Vopsea proasta, conditii tropicale, influenta mediului marin ?
Ma hazardez si afirm, ca o macheta prezentata cu un astfel de weathering si uzura ca in poza, si-ar fi atras critici nenumarate indiferent unde ar fi fost prezentata.
Ceea ce nu inseamna ca orice avion trebuie sa arate asa ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: AirMag_Hors_Serie_2_pg_67_30_.jpg


#20 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2007 - 02:08 PM

Oho, asta arata ca nou... Pe bune.
Sa caut pe acasa, in "Queen of the Midnight Skies' parca e o poza cu un Black Widow sablat la propriu pana la tabla, de praful de coral ridicat de elici.

Faza intotdeauna e sa tii cont de mediu, si de avionul in cauza. Si niciodata nu e bine sa transformi exceptiile in regula pentru ca sunt 'cool'. Adica, NU uzezi un avion japonez 'ca aveau vopsea proasta, si majoritatea erau asa', cum e trend-ul...

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi