PZ 4 H nr 441 rog ajutor
#1
Postat 26 March 2007 - 11:37 PM
#2
Postat 27 March 2007 - 03:44 AM
dany, la Mar 26 2007, 11:37 PM, a spus:
Dany... nu-i obligatoriu !
De fapt, desi UNELE Pz.IV H - J-timpuriu, au avut zimm pe sorturile turelei... inclin sa cred ca era o zmecherie la nivel de unitate sau centru de reparatii/up-grade.
Tancul din poza, are clar zimm acolo unde in mod NORMAL un Pz.IV in vara lui 44 ar fi trebuit sa aiba... dar pe sorturi... nu-mi dau seama... totusi uitindu-ma la cifre... cred ca are !
Cat despre kit... EXCELENTA alegere ! Este minunat, o BIJUTERIE !
Atentie, in cutie reprezinta un H tarziu. Cred ca pentru ce vrei tu sa faci, ar trebui sa-l modifici un pic... macar sa elimini suporturile "pilzen"-ului (macaralei) de pe acoperisul turelei. Si mai poate fi adaugat cate ceva, pe ici-pe colo...
Uite, imi permit sa-ti arat pozele acestea, pentru posibila inspiratie...
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...10113/Pz4_1.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...10113/Pz4_3.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/us...10113/Pz4_2.jpg
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 27 March 2007 - 03:46 AM
#7
Postat 28 March 2007 - 01:50 AM
#8
Postat 28 March 2007 - 02:43 AM
#9
Postat 28 March 2007 - 07:33 AM
dany, la Mar 28 2007, 02:43 AM, a spus:
Doar ca parere personala, NU cred ca acel tanc 411 sa fi avut Crucea lui Mihai.
Pare un tanc "imprumutat" de la baietii din SS in care au luptat romanii. Nu prea mai era timp atunci de reinmatriculari, etc.
Si nici alte poze sau mai mult, profile color cu acest tanc, nu cred ca se gasesc.
Va trebui sa-ti asumi un risc si sa-l faci, asa cum crezi tu ca a fost.
Cine va sustine ca a fost altfel, sa-ti dovedeasca cu poze ! 8-)
#11
Postat 28 March 2007 - 09:23 AM
dany, la Mar 28 2007, 01:50 AM, a spus:
Dany, daca aceasta este SINGURA fotografie a acestui tanc, orice indicatie data in orice carte, este (vorba lui Radub) "supta din pix".
Singurul element cert dupe care ne putem ghida in incercarea de a face "ghiceli educate", este data la care a fost facuta fotografia... Chiar si celebri nenici Jentz&Doyle, care au scris "biblia" la Pz.IV (si la altele), pe langa fotografii isi bazeaza "sentintele" pe data de productie (sau numarul sasiului) si de aici pe cele mai logice combinatii de "chestii caracteristice"...
Daca INTRADEVAR putem considera ca-i facuta (fotografia respectiva) in vara lui '44... atunci sa incercam niste "ghiceli"...
In primul rand, din acest unghi, NU VOM PUTEA spune niciodata SIGUR, daca-i H sau J-timpuriu ! Singurul unghi propice pentru asta, ar fi fost din spate sau spate-dreapta.
Astfel, am fi putut vedea daca exista sau nu, mica toba auxiliara de la motorul pentru rotit turela. NICI UN J nu a avut-o, pen'ca la J, turela se rotea "ad-labam". Deasemenea doar H-urile aveau in partea dreapta-spate, filtrele de aer pentru admisie.
In rest, modelul rotii intinzatoare... nu-i un indiciu... si H-urile tarzii au folosit-o... cum putem vedea pe J-uri tarzii, modelul din teava sudata ! Sigurul indiciu care-mi atrage atentia, este modelul franei de recul, care PARE cam cilindric... deci... cam de J !
DECI, daca-i din vara '44, putem presupune REZONABIL, urmatoarele:
- Este un H-tarziu sau J-timpuriu (deci cu sau fara toba mica si filtre de aer), cu siguranta spoit cu zimm, in locurile STANDARD. Pe sorturile turelei nu pare sa aiba, asa cum am mai zis, zimm-ul acolo, NU CRED ca era aplicat standard in uzina, ci "in the field".
- Trapele laterale a le turelei... pot fi mai mai mult "model clasic" cu vizoare si "ambrazura pentru pistol", cele simplificate si "chele" au aparut un pic mai tarziu, spre sfarsitul verii... Nu inteleg ce zici de trapa comandantului, este "model clasic", cu basculare. Cea cu deschidere prin pivotare, a aparut MULT MAI TARZIU, pe J-urile tarzii-finale.
- Pe acoperisul turelei, acel "capac suplimentar din dreapta ventilatorului" este un aruncator de grenade pentru "aparare apropiata" (Nahverteidigungswaffe). In vara lui 44 nu aparuse inca, cum nici cei trei suporti pentru pilzen nu trebe sa fie prezenti, daca-i o productie din iunie.
- Nici esapamentele "verticale" cu stingator de flacara nu erau inca prezente ! J-urile timpurii si chiar unele mijlocii, aveau inca toba de esapament standard, orizontala.
- Pentru perioada de care vorbim, rolele de retur sunt SIGUR, in numar de 4 ! Simplificarea cu 3 role, este deasemenea, mult mai tarzie.
Deci... atat acest tanc, cat si cel "romanesc" din prima fotografie, poti sa-l faci fara probleme din kitul de H Revell, adaugand SAU NU, toba mica si filtrele de aer... si eventual eliminand (sau nu) suportii de Pilzen. Singurul lucru care-ti lipseste (in cazul celei de-a doua fotografii), este roata intinzatoare "model final"... Pe aceasta o gasesti in kitul de J de la Revell, care are o alta culee cu toate piesele caracteristice pentru J-ul mijlociu-tarzior. Nu poti face un J tarziu-final din acest kit, decat daca modifici niste chestii suplimentare. Ai acolo, inclusiv "nahverteidigungswaffe", vezi piesa 103 in fotografia de mai jos.
Si... DOAR pentru rotile intinzatoare... poti oricand incerca sa apelezi la rubrica "Cutia cu surplusuri" pentru oarece ajutor fratesc... In kitul de J, se gasesc AMBELE modele...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 28 March 2007 - 09:29 AM
#12
Postat 28 March 2007 - 11:09 AM
Uite aici... Poate te ajuta cu ceva niste poze cu 'J Tarziu' in care vezi si capacul care se deschide prin pivotare.. :-?
#13
Postat 28 March 2007 - 11:10 AM
#14
Postat 28 March 2007 - 08:53 PM
#17
Postat 29 March 2007 - 05:34 AM
dany, la Mar 28 2007, 08:53 PM, a spus:
Pai... Dany... cupola comandantului este rotitoare... deci capacul poate sa basculeze in orice parte...
Faina alegerea cu "624" ! Si buna ideea (daca am inteles io bine), sa-ti iei si kitul de J si sa-l folosesti ca sursa pentru roata intinzatoare "finala"!
Iar din el sa faci (tot daca am intelrs io bine) acest J tarziu:
http://img235.images...93/pz4on4hi.jpg
DAR, atentie ! Acela este un J - tarziu/final, deci va trebui sa modifici kitul Revell de J !
Adica:
- Trei role de retur.
- Capacul cupolei comandantului cu deschidere prin pivotare.
- Ventilatorul de pe turela, MAI MARE.
- Posibil sa aiba si sasiul final, FARA urechi de remorcare in fata... ci cu extensii laterale ale sasiului, ca la Pz.III J/L/M/N.
Totusi, nici una din aceste modificari, nu este cu adevarat FOARTE dificila...
Succes !
PS. Tare faina fotografia aceea (probabil din Normandia), cu "Sherman V" -ul acela inglezesc...