Forum Machete,Modelism,Hobby: Panther A in constructie - sfaturi - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Panther A in constructie - sfaturi

#1 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 24 March 2007 - 02:43 PM

Am inceput de cateva zile un Panther Ausf.A 1/72 de la Revell si am niste nedumeriri in ceea ce priveste vopsirea.
Pe planuri cica trebe: 16 Sand(vopsele revell), 48 lake green si un brick red.
Problema e ca nu se gaseste decat Sand-ul (care este foarte departe de ceea ce am vazut eu ca trebuie sa arate) si este spre mustar(??).Este destul de diferit fata de Sand-ul de la Italeri.
Celelalte 2 culori nu sunt de gasit nici pe site-ul lor de unde mai iau la nevoie(nu fac deloc reclama).Parca s-au speriat de noi si au luat-o la fuga.
Cum pot sa le obtin?

Din ce material sa fac gratarele pentru spate(aerisirea de la motor...)?
Ce manere trebuie sa adaug la capace si la care dintre ele(am vazut multe modele fara nici un maner)?

Pentru cei care au kitul de la Revell,am ales 221 rosu.Spun asta pentru ca am vazut pe net foarte multe poze cu modelul facut (221 rosu) si vopsire era foarte aiurea,facuta doar sa arate bine si nu avea nici o legatura ca realul.Nu am gasit inca poze cu modelul in sine.Nu am gasit nimic verosimil.
Astept ajutorul vostru.

#2 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 24 March 2007 - 03:42 PM

Salut,fratioare,celelalte 2 vopsele le gasesti pe site-ul lui Olaf,machete.ro...Sand-ul de la Revell pare ok,dar daca vrei altceva,ia-ti Agama ,de la Pavel.

Daca te referi la sitele de pe gratarele din spate,poti folosi sita de la filtre de cafea[desi nu stiu daca se merita].Manerele le poti face din sarma otelita[nu stiu exact de cat acum],dar oricum Revell-ul le-a reprezentat pe kit...mai putin cele 2 urechi de prindere de pe turela si cel de pe capacul de deasupra motorului.Daca vrei un kit corect trebuie sa-i schimbi si turnul de comanda de pe turela[e gresit-eu l-am lasat asa-aici Cata te-ar putea ajuta],cu cel de la Italeri sau Dragon...nu stiu daca merita.

Pt vopsire[camo],poti linistit sa te iei dupa artwork-ul de pe cutie,e in regula,dar, foloseste, in loc de 16 ,88-ul de la Revell.Din pacate eu nu am un scaner...

Mult succes! :hammer:

#3 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2007 - 03:50 PM

http://www.missing-l...lery_german.htm

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 March 2007 - 07:05 PM

Bazu, atit la www.parcmodels.ro cit si la www.machete.ro gasesti intreg setul de culori pentru blindate de la Agama. Vopselele sunt bune, atit calitativ cit si in privinta culorii.
Cu sirma de otel este greu de lucrat (si greu de gasit la diverse dimensiuni), foloseste sirma de cupru. Gasesti usor la orice diametre ai nevoie.
In rest, astepata sa vezi ce zice Dragos.

#5 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 10:04 AM

Subscriu in totalitate la cele zise de Zetul mai sus.
Atat despre vopselele Agama, foarte bune si usor de gasit (desi io te-as indrepta spre preferatele mele: Tamiya !), cat si despre sarma de cupru. O gasesti cu usurinta in diversi conductori electrici, in scurt timp poti sa-ti faci rost in mai mult grosimi. In cazul de fata, un 0,2-0,3mm ar fi cam ce-ti trebe pentru manere, iar pentru inelele de ridicare, un 0,4mm.
Indepartezi "manerul" de plastic, dai doua gauri, formezi manerul de sarma, apoi il lipesti cu ciano, IN INTERIOR.

Acum, despre kit.
In primul rand... pana sa-ti pui problema vopsirii, trebuie sa stii ca practic, MAI TOATE Panterele A, au avut aplicat zimm (datorita perioadei in care au fost produse).
Revell a produs doua kituri de Panther. Acest D/A... care din pacate are destul de multe erori si probleme... si un G, care-i mult mai bun si are mai putine chiftele. Din pacate, G-ul l-au scos din productie...

Desi ei zic ca poti face si D si A din acest kit... problema variantei D, este si mai spinoasa, lipsesc mult mai multe chestii, iar cupola comandantului pentru D este CARICATURALA... are o forma de trunchi de con, cand in realitate ar trebui sa fie PERFECT CILINDRICA.
Dar... tu vrei un A ! Mai bine !
Totusi... si aici sunt probleme. Incepand cu puntea (coca blindata).
In primul rand, ventilatoarelele spiralate sunt valabile doar pentru A-urile timpurii (apoi au fost radiale ca la G)... dar si acestea sunt eronate, pentru ca... la kit spiraleaza in sensul opus celui real. Apoi, la trapa de aces la motor, au uitat sa adauge cele doua balamale (culmea, la kitul de G, exista !).
Apoi, forma extensiilor laterale din partea din spate (protectiile rezervoarelor) este si ea eronata !

Uite aici:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RevellPanther_D_A_punte.jpg


#6 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 10:11 AM

Lipsesc si alte detalii... cum ar fi opritorile trapelor din fata... dar... asta-i la gustul voinicului...
Erorile de mai sus, pot fi relativ usor corectate.
- Pe ventilatoare aplici site si... sensul de spiralare nu-l va observa nimeni...
- Balamalele, ori le manufacturezi, ori le canibalizezi de la alt kit...
- Forma extensiilor laterale, o maschezi in dosul sorturilor... daca vrei sa-l faci fara sorturi, va trebui sa refaci zona in chestiune...

Uite cum arata in realitate un ventilator spiralat:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Panther_D31.jpg


#7 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 10:26 AM

O alta eroare NASPA, este la cupola comandantului...
Revell o da cu 6 periscoape. In realitate, SUNT 7 !
O sa zici ca-s un ticalos de "numarator de bolturi" constipat... dar trebe sa-ti atrag atentia ca si la galeti sunt probleme...
La varianta D, acestia aveau 16 bolturi pe circumferinta. La A si G, aveau 24.
Revell, ca sa nu supere pe nimeni, i-a facut pentru D, A si G identici, CU 20 de bolturi pe circumferinta. Impartiali, nu zic nu, dar incorecti pentru ORICARE Panther !

Rezolvarea tuturor acestor probleme... sta in combinarea a doua kituri.
Adica, te sfatuiesc sa-ti cumperi si kitul de A de la Italeri(Esci), care per total este mai slab si mai arhaic decat Revell... cu senile nasoale si o turela eronata ca forma, in schimb:
- Are o punte CORECTA pentru un A tarziu, cu ventilatoare radiale, extensii si detalii corecte ca forma.
- Are cupola comandantului corecta, cu 7 periscoape.
- Are galeti corecti, cu 24 bolturi.
- Are uneltele de bord si rastelele acestora, ca piese separate, mai frumoase si mai detaliate decat la Revell.
- Are decaluri mult mai frumoase si mai atragatoare...

Nu ma-njura... tu decizi.

Uite care-i treaba la cupola Revell:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RevellPanther_A_cupola.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 March 2007 - 10:29 AM


#8 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 10:28 AM

Cat despre inmatricularea care te preocupa... uite aici un profil, cu un tanc din aceeasi unitate. Poti vedea aici foarte bine, forma corecta a extensiilor laterale:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Panzer_Lehr.jpg


#9 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 10:30 AM

Si... aceasta inmatriculare (sau pe-aproape), poti gasi in cutia Italeri:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Panzer_Colors_III_pg_36.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 March 2007 - 10:31 AM


#10 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 10:34 AM

Sper ca ti-am fost oarecum de folos si nu te-am stresat...
Uite aici, o fotografie originala color, cu niste Panther D (posibil la Kursk).
Poti vedea foarte bine forma extensiilor laterale si a cupolei cilindrice:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: panther01d.jpg

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 March 2007 - 10:35 AM


#11 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 25 March 2007 - 12:27 PM

Informatiile sunt nespus de folositoare si in nici un caz stresante.Tocmai aceste detalii fac diferenta dintre un model cu adevarat bun si un model aratos.Tu Dragos nu esti "un ticalos de <<numarator de bolturi">> constipat",pentru ca asta ar insemna ca toti am fi,pentru ca pana la urma a fi modelist mai inseamna sa si numeri bolturile sau stiu eu ce alte nituri.Ca tii sau nu cont de numarul lor, este alta poveste...

O surpriza ar fi zimmeritul pentru ca nu vazusem pe nicaieri ca ar trebui pus si sincer nu sunt as in zimmerit.Am vazut la unele Panther un zimmerit aparte fata de alte modele,un zimmerit cu patratele aproximativ egale.Poate asa sunt mai usor de facut cu o forma.Cred ca merita incercat.Cum pe planurile din kit nu apare,chiar nu stiu ce tip de zimmerit sau fac.Probabil ca o sa dau cu banu'.
Ar mai fi niste spatii grosolane ramase la imbinarea partii din spate cu puntea(in parte laterala),spatii greu de reparat cu kit datorita formei incomode.

Atat la zimmerit cat si la spatii mi-ar trebui un kit,pe care acum habar nu am de unde sa il obtin.Am avut o perioada destul de lunga de pauza si am pierdut legatura cu traficantii.
Banuiesc ca tot de pe site-urile amintite de Zet.
Ce-i drept am observat si eu ceva suspect la periscoape...iar la trapa de acces pentru motor ii lipsesc 3 manere si daca le fac din sarma nu cred ca ma doare mana sa fac si balamalele(nu neaparat din sarma).
O sa maschez extensiile laterale cu sorturile din kit,iar in privinta galetiilor nu stiu ce sa fac.Cred ca o sa optez si pentru Italeri.
Sitele inca nu stiu din ce sa le fac(nu am cum din filtru de cafea)

In ceea ce priveste modelul am realizat ca este mult mai multa munca decat credeam.
In cocluzie---ma pun de cautat Italeri pentru ca sigur se merita.

Va multumesc foarte mult pentru ajutor si sincer nu inteleg cum unii ar considera
un stres niste pareri sau indicatii in domeniul asta.Ca doar eu am cerut ajutorul,nu?

#12 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 25 March 2007 - 12:40 PM

Cred ca nu am fost explicit cu zimmeritul.
Treaba e ca nu stiu exact la inmatricularea mea daca am zimmerit ca in poza de aici cu inmatricularea 231 sau ca in cea cu R02.
Si scuzati daca am mai pus o litera in plus la cuvinte sau daca am mancat litere,dar tastatura mea isi asteapta incinerarea.

#13 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2007 - 03:37 PM

http://tanxheaven.co.../pantherdiv.htm

#14 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 March 2007 - 03:42 PM

Bazu, au fost mai multe "modele" de zimm, aplicate pe Panther A si D, in functie de uzina unde au fost produse...
In principal au fost doua mai "uzuale". Unul "in patrate" si altul in "siruri orizontale".
Cele doua profile de mai sus, cred ca le ilustreaza.
Daca faci inmatricularea "Panzer Lehr" (din cutie), cred ca te poti inspira linistit din profilul respectiv.
Uite aici un articol interesant si poate inspirant, pentru tine (primul model din fotografii, este Italeri/Esci, apoi Revell):

http://www.ontheway....iksZimmerit.htm

Ma bucur ca te gandesti sa-ti iei si kitul Italeri. Sa stii ca asta-i CEL MAI AMUZANT ASPECT al afevismului in braillescale ! Datorita pretului mic, poti linistit sa te gandesti la combinatii si permutari intre kituri. Io cumpar des unele kituri... doar pentru unele piese.
Da, pe capacul motorului lipsesc trei manere. Unul in colt mai mare si doua mici, pe protectiile filtrelor de ulei.
Cat despre galeti... nici chiar pe mine nu ma enerveaza prea tare, caci, in rest sunt frumos turnati, cu detalii fine si bine definite... in afara faptului ca nu exista o demarcatie neta a bandajului de cauciuc...

Succes !

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 March 2007 - 03:43 PM


#15 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 March 2007 - 06:50 PM

Ma bag si eu putin in discutie (daca imi e permis ) cu o alta metoda de zimm , pe care am descoperit-o recent si oarecum din intimplare ( din joaca). Metoda consta nu in aplicarea vreunui chit ci direct cu vopsea (am folosit doar EMAIL -al meu era Revell ). Tehnica e foarte simpla: 1-------Colorezi prima oara tancul in primmerul rosu anti rugina .V-a trebui sa-l lasi sa se usuce bine , poti sa-i dai si un strat de lac mat pentru protectie (dar nu e obligatoriu) .Pe suportul pe care experimentezi tehnica incearca sa faci o varianta in care dupa aplicarea primerul rosu sa dai un strat foarte fin de ocru lasindu-l si pe acesta sa se usuce dar peste care nu vei da cu lac de protectie .2------- Apoi un strat de vopsea sand sau ocru -culoarea zimmeritului-ceva mai gros (se aplica cu pensula si variaza grosimea pt a vedea cit iti convine -unele tancuri aveau pe corp un zimm fin iar la turela unul mult mai gros) . Nu lasi acest strat sa se usuce deplin ci il prelucrezi cit e inca clicoasa vopseaua . Nu e necesar sa acoperi de la inceput macheta cu tot acest strat ,ci poti sa-l aplici si in rinduri .Adica aplici 3-6 rinduri ,lasi pina devine vopseaua clicoasa , il prelucrezi s.a.m.d.Poti folosi o unealta de lemn ( scobitoare , bat chibrit -taiate ,ascutite ), unelte de fier ( eu folosesc unul din virfurile unei forfecute mici , tinind-o putin perpendicular pe suprafata -nu intep). Atentie ( valabil mai ales la unelte din fier ) sa nu scrijelesti si stratul de vopsea anticoroziva ( primul strat - primerul rosu pt ca dupa caz vei avea nevoie de el mai tirziu).Inainte de a termina de aplicat toate rindurile sau imediat dupa acoperirea suprafetelor cu "zimmerit" , poti incepe sa te joci cu efecte:--------------------3 Cu pensula usor inmuiata in diluant incepi sa stergi parti din "zimmerit" .In multe cazuri vei vedea ca efectele "vin de la sine" , daind un aer foarte realistic si spontan. Datorita diluantului si urmelor de vopsea , primmerul rosu "scos la iveala "in urma stergerii zimmeritului" , v-a avea un efect usor imbatrinit(cum de altfel si trebuie).------------------------------------------------------------------------------------------------ Marele avantaj consta in faptul ca nu mai ai nevoie de chit sau lipici (foto-etch), nu trebuie sa mai vopsesti , apare natural , iar interventiile asupra acestuia dau o nota de spontaneitate si realism . Recomandabil in special pt 1/72 datorita finetii------------------------------------ Incearca aceasta tehnica pe un suport separat la inceput iar daca ai nelamuriri , intrebari te ajut cu mare placere (unde pot intrucit si eu am descoperit tehnica aceasta accidental de curind si nu cunosc pe altcineva care sa o utilizeze astfel ca nu cunosc alte opinii referitoare la aceasta tehnica) . Succes ! :whistle: :-D (nu e de la facut in ciuda,e de la oboseala -mutrita cu limba mai lunga nu am gasit)

#16 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

  Postat 25 March 2007 - 09:32 PM

Zic si eu... :whistle:

Citeaza

Din ce material sa fac gratarele pentru spate

Profti Kit= set grile sau Basic set= set de grile si cu sorturi.. Daca tot vrei sa-l faci cu in Italeri.... + teava de metal de la Armorscale. :-D

#17 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 26 March 2007 - 06:12 AM

Daca pohtesti sa mergi "pana la capat"... subscriu TOTAL la cele zise de Cata, mai sus !

Mai jos, vezi o fotografie a puntii de Panther G, tot de la Revell. Pe asta au reusit-o mai bine !
Am postat-o, ca sa te inspiri pentru balamalele capacului motorului. Si sa vezi cum arata ventilatoarele radiale, de aceasta data nimerite perfect de catre Revell. La Panterele A tarzii, deja erau asa... dar la cele timpurii erau inca spiralate, ca si la D.
Acel A din "Panzer Lehr", era cel mai probabil un A timpuriu.
Deci...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RevellPanther_G_punte.jpg


#18 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 26 March 2007 - 04:49 PM

Nu-mi amintesc ca o parere sa fi omorat pe cineva asa ca sper sa nu mai vad "daca mi se permite" sau alte aiureli de genul "m-a bag sie eu",pentru ca e un forum si nu trebuie sa aiba nimeni diplome de mari istorici pe domeniul "surubele".

Dragos,tie tin in mod special sa-ti multumesc pentru ajutorul acordat.Chiar as fi inceput prost daca nu mi-ai fi atras atentia.Puntea va ramane cea de la Revell pentru ca am inceput deja lucrul la ea.Balamalele sunt greu de facut,dupa cum observ.Poate din niste placute minuscule de plastic...
Am pus deja cele 3 manere la trapa de acces motor(din sarma otelita-- nu recomand nimanui materialul) si am observat ca ar mai fi ceva manere si pe la turela...

Dani,o sa incerc,desi recunosc ca nu am inteles totul de la prima lectura.O sa revin cu intrebari cand incep efectiv.
Oricum nu cred ca ii fac camuflajul cu aerograful,uneori iese mai bine cu pensula,mai ales ca am de facut niste firicele de vopsea bine definite pe margini.


Acum problema ar fi unde gasesc eu blindate Italeri,pentru ca la ce magazine am colindat eu nu prea am mai vazut tancuri clasice.Cate un Abrams sau stiu eu ce
T-?.
Cred ca aceasta ultima intrebare vine si din lene,dar si din lipsa de timp.

#19 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 26 March 2007 - 05:01 PM

Bazu, la Mar 26 2007, 04:49 PM, a spus:

Am pus deja cele 3 manere la trapa de acces motor(din sarma otelita-- nu recomand nimanui materialul) si am observat ca ar mai fi ceva manere si pe la turela...


He-he...

Uite aici, la magazinul Vikingului Olaf... desi zice ca nu mai are, poti sa-i faci o intrebare...

http://www.machete.ro/product_info.php/cPa...products_id/459

Uite aici cum sta treaba cu inelele de ridicare si manerul de pe turela:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 65_PzKpfwV_Ausf_G_Early___Panther___Restauration_turret__Overloon.jpg


#20 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 26 March 2007 - 05:06 PM

Si uite aici cum arata balamalele de la trapa motorului, in realitate...

De fapt, uite tot ce vrei sa vezi la o Pantera:

http://tanxheaven.co.../pantherdiv.htm
http://tanxheaven.com/sd/MunsterCollection...ollection06.htm
http://tanxheaven.com/alj/PantherA-Saumur/...herA-Saumur.htm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 9916_PzKpfwV_Ausf_G_Early___Panther___Restauration__Overloon.JPG


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi