Panther A in constructie - sfaturi
#1
Postat 24 March 2007 - 02:43 PM
Pe planuri cica trebe: 16 Sand(vopsele revell), 48 lake green si un brick red.
Problema e ca nu se gaseste decat Sand-ul (care este foarte departe de ceea ce am vazut eu ca trebuie sa arate) si este spre mustar(??).Este destul de diferit fata de Sand-ul de la Italeri.
Celelalte 2 culori nu sunt de gasit nici pe site-ul lor de unde mai iau la nevoie(nu fac deloc reclama).Parca s-au speriat de noi si au luat-o la fuga.
Cum pot sa le obtin?
Din ce material sa fac gratarele pentru spate(aerisirea de la motor...)?
Ce manere trebuie sa adaug la capace si la care dintre ele(am vazut multe modele fara nici un maner)?
Pentru cei care au kitul de la Revell,am ales 221 rosu.Spun asta pentru ca am vazut pe net foarte multe poze cu modelul facut (221 rosu) si vopsire era foarte aiurea,facuta doar sa arate bine si nu avea nici o legatura ca realul.Nu am gasit inca poze cu modelul in sine.Nu am gasit nimic verosimil.
Astept ajutorul vostru.
#2
Postat 24 March 2007 - 03:42 PM
Daca te referi la sitele de pe gratarele din spate,poti folosi sita de la filtre de cafea[desi nu stiu daca se merita].Manerele le poti face din sarma otelita[nu stiu exact de cat acum],dar oricum Revell-ul le-a reprezentat pe kit...mai putin cele 2 urechi de prindere de pe turela si cel de pe capacul de deasupra motorului.Daca vrei un kit corect trebuie sa-i schimbi si turnul de comanda de pe turela[e gresit-eu l-am lasat asa-aici Cata te-ar putea ajuta],cu cel de la Italeri sau Dragon...nu stiu daca merita.
Pt vopsire[camo],poti linistit sa te iei dupa artwork-ul de pe cutie,e in regula,dar, foloseste, in loc de 16 ,88-ul de la Revell.Din pacate eu nu am un scaner...
Mult succes! :hammer:
#4
Postat 24 March 2007 - 07:05 PM
Cu sirma de otel este greu de lucrat (si greu de gasit la diverse dimensiuni), foloseste sirma de cupru. Gasesti usor la orice diametre ai nevoie.
In rest, astepata sa vezi ce zice Dragos.
#5
Postat 25 March 2007 - 10:04 AM
Atat despre vopselele Agama, foarte bune si usor de gasit (desi io te-as indrepta spre preferatele mele: Tamiya !), cat si despre sarma de cupru. O gasesti cu usurinta in diversi conductori electrici, in scurt timp poti sa-ti faci rost in mai mult grosimi. In cazul de fata, un 0,2-0,3mm ar fi cam ce-ti trebe pentru manere, iar pentru inelele de ridicare, un 0,4mm.
Indepartezi "manerul" de plastic, dai doua gauri, formezi manerul de sarma, apoi il lipesti cu ciano, IN INTERIOR.
Acum, despre kit.
In primul rand... pana sa-ti pui problema vopsirii, trebuie sa stii ca practic, MAI TOATE Panterele A, au avut aplicat zimm (datorita perioadei in care au fost produse).
Revell a produs doua kituri de Panther. Acest D/A... care din pacate are destul de multe erori si probleme... si un G, care-i mult mai bun si are mai putine chiftele. Din pacate, G-ul l-au scos din productie...
Desi ei zic ca poti face si D si A din acest kit... problema variantei D, este si mai spinoasa, lipsesc mult mai multe chestii, iar cupola comandantului pentru D este CARICATURALA... are o forma de trunchi de con, cand in realitate ar trebui sa fie PERFECT CILINDRICA.
Dar... tu vrei un A ! Mai bine !
Totusi... si aici sunt probleme. Incepand cu puntea (coca blindata).
In primul rand, ventilatoarelele spiralate sunt valabile doar pentru A-urile timpurii (apoi au fost radiale ca la G)... dar si acestea sunt eronate, pentru ca... la kit spiraleaza in sensul opus celui real. Apoi, la trapa de aces la motor, au uitat sa adauge cele doua balamale (culmea, la kitul de G, exista !).
Apoi, forma extensiilor laterale din partea din spate (protectiile rezervoarelor) este si ea eronata !
Uite aici:
#6
Postat 25 March 2007 - 10:11 AM
Erorile de mai sus, pot fi relativ usor corectate.
- Pe ventilatoare aplici site si... sensul de spiralare nu-l va observa nimeni...
- Balamalele, ori le manufacturezi, ori le canibalizezi de la alt kit...
- Forma extensiilor laterale, o maschezi in dosul sorturilor... daca vrei sa-l faci fara sorturi, va trebui sa refaci zona in chestiune...
Uite cum arata in realitate un ventilator spiralat:
#7
Postat 25 March 2007 - 10:26 AM
Revell o da cu 6 periscoape. In realitate, SUNT 7 !
O sa zici ca-s un ticalos de "numarator de bolturi" constipat... dar trebe sa-ti atrag atentia ca si la galeti sunt probleme...
La varianta D, acestia aveau 16 bolturi pe circumferinta. La A si G, aveau 24.
Revell, ca sa nu supere pe nimeni, i-a facut pentru D, A si G identici, CU 20 de bolturi pe circumferinta. Impartiali, nu zic nu, dar incorecti pentru ORICARE Panther !
Rezolvarea tuturor acestor probleme... sta in combinarea a doua kituri.
Adica, te sfatuiesc sa-ti cumperi si kitul de A de la Italeri(Esci), care per total este mai slab si mai arhaic decat Revell... cu senile nasoale si o turela eronata ca forma, in schimb:
- Are o punte CORECTA pentru un A tarziu, cu ventilatoare radiale, extensii si detalii corecte ca forma.
- Are cupola comandantului corecta, cu 7 periscoape.
- Are galeti corecti, cu 24 bolturi.
- Are uneltele de bord si rastelele acestora, ca piese separate, mai frumoase si mai detaliate decat la Revell.
- Are decaluri mult mai frumoase si mai atragatoare...
Nu ma-njura... tu decizi.
Uite care-i treaba la cupola Revell:
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 March 2007 - 10:29 AM
#10
Postat 25 March 2007 - 10:34 AM
#11
Postat 25 March 2007 - 12:27 PM
O surpriza ar fi zimmeritul pentru ca nu vazusem pe nicaieri ca ar trebui pus si sincer nu sunt as in zimmerit.Am vazut la unele Panther un zimmerit aparte fata de alte modele,un zimmerit cu patratele aproximativ egale.Poate asa sunt mai usor de facut cu o forma.Cred ca merita incercat.Cum pe planurile din kit nu apare,chiar nu stiu ce tip de zimmerit sau fac.Probabil ca o sa dau cu banu'.
Ar mai fi niste spatii grosolane ramase la imbinarea partii din spate cu puntea(in parte laterala),spatii greu de reparat cu kit datorita formei incomode.
Atat la zimmerit cat si la spatii mi-ar trebui un kit,pe care acum habar nu am de unde sa il obtin.Am avut o perioada destul de lunga de pauza si am pierdut legatura cu traficantii.
Banuiesc ca tot de pe site-urile amintite de Zet.
Ce-i drept am observat si eu ceva suspect la periscoape...iar la trapa de acces pentru motor ii lipsesc 3 manere si daca le fac din sarma nu cred ca ma doare mana sa fac si balamalele(nu neaparat din sarma).
O sa maschez extensiile laterale cu sorturile din kit,iar in privinta galetiilor nu stiu ce sa fac.Cred ca o sa optez si pentru Italeri.
Sitele inca nu stiu din ce sa le fac(nu am cum din filtru de cafea)
In ceea ce priveste modelul am realizat ca este mult mai multa munca decat credeam.
In cocluzie---ma pun de cautat Italeri pentru ca sigur se merita.
Va multumesc foarte mult pentru ajutor si sincer nu inteleg cum unii ar considera
un stres niste pareri sau indicatii in domeniul asta.Ca doar eu am cerut ajutorul,nu?
#12
Postat 25 March 2007 - 12:40 PM
Treaba e ca nu stiu exact la inmatricularea mea daca am zimmerit ca in poza de aici cu inmatricularea 231 sau ca in cea cu R02.
Si scuzati daca am mai pus o litera in plus la cuvinte sau daca am mancat litere,dar tastatura mea isi asteapta incinerarea.
#14
Postat 25 March 2007 - 03:42 PM
In principal au fost doua mai "uzuale". Unul "in patrate" si altul in "siruri orizontale".
Cele doua profile de mai sus, cred ca le ilustreaza.
Daca faci inmatricularea "Panzer Lehr" (din cutie), cred ca te poti inspira linistit din profilul respectiv.
Uite aici un articol interesant si poate inspirant, pentru tine (primul model din fotografii, este Italeri/Esci, apoi Revell):
http://www.ontheway....iksZimmerit.htm
Ma bucur ca te gandesti sa-ti iei si kitul Italeri. Sa stii ca asta-i CEL MAI AMUZANT ASPECT al afevismului in braillescale ! Datorita pretului mic, poti linistit sa te gandesti la combinatii si permutari intre kituri. Io cumpar des unele kituri... doar pentru unele piese.
Da, pe capacul motorului lipsesc trei manere. Unul in colt mai mare si doua mici, pe protectiile filtrelor de ulei.
Cat despre galeti... nici chiar pe mine nu ma enerveaza prea tare, caci, in rest sunt frumos turnati, cu detalii fine si bine definite... in afara faptului ca nu exista o demarcatie neta a bandajului de cauciuc...
Succes !
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 March 2007 - 03:43 PM
#15
Postat 25 March 2007 - 06:50 PM
#17
Postat 26 March 2007 - 06:12 AM
Mai jos, vezi o fotografie a puntii de Panther G, tot de la Revell. Pe asta au reusit-o mai bine !
Am postat-o, ca sa te inspiri pentru balamalele capacului motorului. Si sa vezi cum arata ventilatoarele radiale, de aceasta data nimerite perfect de catre Revell. La Panterele A tarzii, deja erau asa... dar la cele timpurii erau inca spiralate, ca si la D.
Acel A din "Panzer Lehr", era cel mai probabil un A timpuriu.
Deci...
#18
Postat 26 March 2007 - 04:49 PM
Dragos,tie tin in mod special sa-ti multumesc pentru ajutorul acordat.Chiar as fi inceput prost daca nu mi-ai fi atras atentia.Puntea va ramane cea de la Revell pentru ca am inceput deja lucrul la ea.Balamalele sunt greu de facut,dupa cum observ.Poate din niste placute minuscule de plastic...
Am pus deja cele 3 manere la trapa de acces motor(din sarma otelita-- nu recomand nimanui materialul) si am observat ca ar mai fi ceva manere si pe la turela...
Dani,o sa incerc,desi recunosc ca nu am inteles totul de la prima lectura.O sa revin cu intrebari cand incep efectiv.
Oricum nu cred ca ii fac camuflajul cu aerograful,uneori iese mai bine cu pensula,mai ales ca am de facut niste firicele de vopsea bine definite pe margini.
Acum problema ar fi unde gasesc eu blindate Italeri,pentru ca la ce magazine am colindat eu nu prea am mai vazut tancuri clasice.Cate un Abrams sau stiu eu ce
T-?.
Cred ca aceasta ultima intrebare vine si din lene,dar si din lipsa de timp.
#19
Postat 26 March 2007 - 05:01 PM
Bazu, la Mar 26 2007, 04:49 PM, a spus:
He-he...
Uite aici, la magazinul Vikingului Olaf... desi zice ca nu mai are, poti sa-i faci o intrebare...
http://www.machete.ro/product_info.php/cPa...products_id/459
Uite aici cum sta treaba cu inelele de ridicare si manerul de pe turela:
#20
Postat 26 March 2007 - 05:06 PM
De fapt, uite tot ce vrei sa vezi la o Pantera:
http://tanxheaven.co.../pantherdiv.htm
http://tanxheaven.com/sd/MunsterCollection...ollection06.htm
http://tanxheaven.com/alj/PantherA-Saumur/...herA-Saumur.htm