Sursa de aer comprimat Mda...
#1
Postat 14 March 2007 - 02:53 PM
Banuiesc ca acest topic va starni multe zambete si multe coate date pe forum, dar poate pentru unii dintre noi cu situatii speciale (a se citi cu balaurul care se uita la depozitul de machete nefacute si contorizeaza fiecare achizitie modelsitica ) poate fii o solutie
Deci si prin urmare, va propun schema de mai jos:
Este compusa dintr-un fohn caruia i se elimina rezistenta, un variator de tensiune, o palnie, furtune flexibile de legatura intre palnie si aerograf, o supapa care sa se deschida la atingerea unei anumite presiuni periculoase pentru aerograf.
Toate componentele sunt foarte usor de procurat, au volum mic, sunt relativ ieftine (estimez ca pretul unei asemenea masinarii nu depaseste 60-70 RONi).
Datorita variatorului si butonului fohn-ului se poate obtine o presiune variabila in limite largi, pe circuit se mai poate intercala si un PET de 5L pe post de rezervor tampon si alte asemenea chestii.
Astept rosiile, pietrele, tavaliturile pe jos de ras si MAI ALES felicitarile in acest topic :hammer:
PS. Sa nu credeti ca topicul e deschis la misto pentru ca nu aveam ce face
Deci si prin urmare, va propun schema de mai jos:
Este compusa dintr-un fohn caruia i se elimina rezistenta, un variator de tensiune, o palnie, furtune flexibile de legatura intre palnie si aerograf, o supapa care sa se deschida la atingerea unei anumite presiuni periculoase pentru aerograf.
Toate componentele sunt foarte usor de procurat, au volum mic, sunt relativ ieftine (estimez ca pretul unei asemenea masinarii nu depaseste 60-70 RONi).
Datorita variatorului si butonului fohn-ului se poate obtine o presiune variabila in limite largi, pe circuit se mai poate intercala si un PET de 5L pe post de rezervor tampon si alte asemenea chestii.
Astept rosiile, pietrele, tavaliturile pe jos de ras si MAI ALES felicitarile in acest topic :hammer:
PS. Sa nu credeti ca topicul e deschis la misto pentru ca nu aveam ce face
#2
Postat 14 March 2007 - 03:15 PM
Asa, si care ar fi utilitatea? De acord, pentru a obtine ceva cu care sa sufli praful, daca ai totul pe acasa, poti sa te chinui sa incropesti.
DAR
* sunt 2 tipuri de ventilatoare in uscatoare
-cele axiale, care-s de 2 lei (vechi) pentru asa ceva, curba debit / presiune iti arata imediat de ce... La cea mai mica crestere de presiune in iesire, debitul scade dramatic.
- cele tangentiale, care mai fac ceva treaba in cazul unor presiuni de iesire o idee mai mari. Dar nu cu mult, vorbim aici de presiuni insignifiante totusi pentru aplicatii uzuale. Despre aerografe, nici nu poate fi vorba, chiar si cu asa ceva.
* costuri
Vorbesti de 60-70RON... Nu te supara, dar ai habar cat costa un motor de frigider? Reconditionat bine, in stare foarte buna de functionare, il scoti la 30-40RON. Si face exact ce face schema ta, si inca cu mult, mult, mai bine
Ca o curiozitate personala, ai incercat sa experimentezi schema inainte sa o prezinit?
Rezumat: tehnic zero, economic zero. Fara suparare.
DAR
* sunt 2 tipuri de ventilatoare in uscatoare
-cele axiale, care-s de 2 lei (vechi) pentru asa ceva, curba debit / presiune iti arata imediat de ce... La cea mai mica crestere de presiune in iesire, debitul scade dramatic.
- cele tangentiale, care mai fac ceva treaba in cazul unor presiuni de iesire o idee mai mari. Dar nu cu mult, vorbim aici de presiuni insignifiante totusi pentru aplicatii uzuale. Despre aerografe, nici nu poate fi vorba, chiar si cu asa ceva.
* costuri
Vorbesti de 60-70RON... Nu te supara, dar ai habar cat costa un motor de frigider? Reconditionat bine, in stare foarte buna de functionare, il scoti la 30-40RON. Si face exact ce face schema ta, si inca cu mult, mult, mai bine
Ca o curiozitate personala, ai incercat sa experimentezi schema inainte sa o prezinit?
Rezumat: tehnic zero, economic zero. Fara suparare.
#3
Postat 14 March 2007 - 03:29 PM
Ca sa nu zici ca-s carcotas:
Uita-te la ventilatorul asta:
http://www.aer-conditionat.com.ro/catalog/...&products_id=88
Centrifugal, 85W motorul, 360 metri cubi/ora debit in gol (100 litri / secunda). Mult, extrem de mult peste un uscator de par. Aparent, la asa performante, sigur il folosesti la aerograf.
Ei bine, NU.
Ventilatoarele, de orice fel ar fi ele, NU sunt compresoare, si au un cu totul alt regim de functionare. Cel mai mare dusman al unui ventilator e presiunea de iesire.
Micul monstru de mai devreme, se opreste (debit zero) la 35mm coloana H2O presiune statica de iesire. Si asta e o performanta excelenta, sa stii.
35mm coloana H2O este, surpriza: 0,0497817 PSI. Sau 3.43233 milibari. Nasol, nu-i asa?
Uita-te la ventilatorul asta:
http://www.aer-conditionat.com.ro/catalog/...&products_id=88
Centrifugal, 85W motorul, 360 metri cubi/ora debit in gol (100 litri / secunda). Mult, extrem de mult peste un uscator de par. Aparent, la asa performante, sigur il folosesti la aerograf.
Ei bine, NU.
Ventilatoarele, de orice fel ar fi ele, NU sunt compresoare, si au un cu totul alt regim de functionare. Cel mai mare dusman al unui ventilator e presiunea de iesire.
Micul monstru de mai devreme, se opreste (debit zero) la 35mm coloana H2O presiune statica de iesire. Si asta e o performanta excelenta, sa stii.
35mm coloana H2O este, surpriza: 0,0497817 PSI. Sau 3.43233 milibari. Nasol, nu-i asa?
#4
Postat 14 March 2007 - 03:43 PM
Nu am facut absolut nici un fel de calcule, nici macar nu am expermentat asa ceva.
Treaba cu motoarele de frigider si cu compresoare e ca nu le poti 'ascunde' intr-un dulap, ci 'trebuie sa incurce pe toata lumea', cat ai mai cheltuit si pe chestia asta. Bineinteles, o trusa de machiaj costa poate tot atat dar o bagi in geanta si nu se vede
Inteleg ca e un proiect mort din fasa
Si e fara suparare
Treaba cu motoarele de frigider si cu compresoare e ca nu le poti 'ascunde' intr-un dulap, ci 'trebuie sa incurce pe toata lumea', cat ai mai cheltuit si pe chestia asta. Bineinteles, o trusa de machiaj costa poate tot atat dar o bagi in geanta si nu se vede
Inteleg ca e un proiect mort din fasa
Si e fara suparare
#7
Postat 14 March 2007 - 08:07 PM
AdyAero, chiar si daca ar fi mers, tot nu merita osteneala!
Cartula, ca tot vorbeam de improvizatii nastrusnice, eu am avut (si o mai am) o instalatie cu care am vopsit ceva vreme, la inceput cu un suflai (facut pe genunchi din ac de seringa si un corp de pix la care am atasat un microintrerupator) si mai apoi cu un aerograf tip Alex (similar cu cel rusesc). Instalatia consta dintr-o pompa...de vid cu palete in rotor, montata invers! Iesirea (defapt intrarea pompei !) era cuplata direct la suflai (cind apasam pe intrerupator pornea motorul) sau aerograf. Motorul era serios supraturat (in loc de 6 volti era alimentat la aproximativ 20!), se cam incalzea, dar reuseam sa-mi fac treaba . Cind am cumparat Astek-ul treaba nu a mai mers de nici o culoare!
Cartula, ca tot vorbeam de improvizatii nastrusnice, eu am avut (si o mai am) o instalatie cu care am vopsit ceva vreme, la inceput cu un suflai (facut pe genunchi din ac de seringa si un corp de pix la care am atasat un microintrerupator) si mai apoi cu un aerograf tip Alex (similar cu cel rusesc). Instalatia consta dintr-o pompa...de vid cu palete in rotor, montata invers! Iesirea (defapt intrarea pompei !) era cuplata direct la suflai (cind apasam pe intrerupator pornea motorul) sau aerograf. Motorul era serios supraturat (in loc de 6 volti era alimentat la aproximativ 20!), se cam incalzea, dar reuseam sa-mi fac treaba . Cind am cumparat Astek-ul treaba nu a mai mers de nici o culoare!
#8
Postat 14 March 2007 - 08:36 PM
Aia cu pompa de vid, da... Stii si tu, orice compresor e o pompa de vid (mai buna sau mai proasta), si orice pompa de vid e compresor
Daca e sa vorbim de improvizatii, si eu mi-am vopsit in tinerete prima Dacie cu un suflai din 2 mine de pix, si un prieten care sa dea la pompa de umflat rotile. Asta fiind solutia "avansata", invatand din greselile altora. Un alt amic isi vopsise doua usi "la plamani", si a tras o pneumonie marfa de tot...
Ca sa nu mai vorbesc ca primele machete, tot la suflai le-am vopsit si eu. Dupa care suflai cu pompa de picior, dupa aia pompa electrica de umflat roti, dupa aia am luat aerograf, a aparut si rezervorul din sticla de Cola, dupa aia presostate, regulatoare de presiune, etc...
Daca e sa vorbim de improvizatii, si eu mi-am vopsit in tinerete prima Dacie cu un suflai din 2 mine de pix, si un prieten care sa dea la pompa de umflat rotile. Asta fiind solutia "avansata", invatand din greselile altora. Un alt amic isi vopsise doua usi "la plamani", si a tras o pneumonie marfa de tot...
Ca sa nu mai vorbesc ca primele machete, tot la suflai le-am vopsit si eu. Dupa care suflai cu pompa de picior, dupa aia pompa electrica de umflat roti, dupa aia am luat aerograf, a aparut si rezervorul din sticla de Cola, dupa aia presostate, regulatoare de presiune, etc...
#9
Postat 14 March 2007 - 08:50 PM
Citeaza
Dupa care suflai cu pompa de picior, dupa aia pompa electrica de umflat roti, dupa aia am luat aerograf, a aparut si rezervorul din sticla de Cola, dupa aia presostate, regulatoare de presiune, etc...
#11
Postat 30 March 2007 - 11:27 AM
12 bari poate, ca la 12 psi nu cred ca umfli mare lucru... Si aia 12 bari, sunt doar pur teoretici, ca de pe la 3 incepe sa gafaie... Oricum, se gasesc pe toate drumurile, pe la bani asemanatori...
Problemele care le au sunt:
- au nevoie de o sursa de 12V de putere. Care costa la randul ei, daca nu o ai deja prin casa. Un alimentator d-ala cu mai multe trepte de tensiune, pentru chestii micute, NU ESTE o sursa de putere de 12V
- sunt facute sa lucreze un timp scurt. Foarte scurt. Nu au prevazute solutii de racire, pentru ca la ce sunt folosite, nu ai de ce sa le folosesti mai mult de cateva minute pe zi.
- sunt zgomotoase. Nu mult, dar sufucient.
- iesirea e pulsatorie, ca sa il conectezi la ceva, trebuie sa ii tai furtulul original sau sa-i faci o adaptare cu o valva de masina...
Cam asta ar fi, la utilizarea hobby. Personal, cred ca un motor de frigider reconditionat e o inestitie mult mai buna, la o suma comparabila.
Problemele care le au sunt:
- au nevoie de o sursa de 12V de putere. Care costa la randul ei, daca nu o ai deja prin casa. Un alimentator d-ala cu mai multe trepte de tensiune, pentru chestii micute, NU ESTE o sursa de putere de 12V
- sunt facute sa lucreze un timp scurt. Foarte scurt. Nu au prevazute solutii de racire, pentru ca la ce sunt folosite, nu ai de ce sa le folosesti mai mult de cateva minute pe zi.
- sunt zgomotoase. Nu mult, dar sufucient.
- iesirea e pulsatorie, ca sa il conectezi la ceva, trebuie sa ii tai furtulul original sau sa-i faci o adaptare cu o valva de masina...
Cam asta ar fi, la utilizarea hobby. Personal, cred ca un motor de frigider reconditionat e o inestitie mult mai buna, la o suma comparabila.
#16
Postat 02 April 2007 - 09:01 AM
propun sa mai lasam topicul deschis putin ca sa ma lamuresc si eu cu o problema, ca tot veni vorba
am un asa numit "air compressor" pentru umflat caucioacele la bicicleta si, dupa cum scrie pe el, si la masina.
merge la 12V si, aici e aici, ori are un manometru care indica pana la 250 PSI ori da el 250 PSI...asta-i intrebarea
cum nu le am cu presiunile, poate se pricepe cineva sa ma lamureasca
l-am desfacut si mi-a placut sistemul biela-manivela, m-a incantat mai bine spus, face un zgomot ca de motor termic si e placut sa-l privesti cum umfla o saltea de plaja IN JUMATATE DE ZI :hammer:
acum va intreb iar, o fi ceva defect la el?
pentru ca daca-i pun degetul pe duza de evacuare, pur si simplu se opreste motorul iar manometrul nu indica nimic, sta tot la zero. N-ar trebui sa indice presiune din ce in ce mai mare cand obturez gaura? Sau trebuie sa am recipient la capat ca sa indice presiunea din el?
urmeaza poze:
am un asa numit "air compressor" pentru umflat caucioacele la bicicleta si, dupa cum scrie pe el, si la masina.
merge la 12V si, aici e aici, ori are un manometru care indica pana la 250 PSI ori da el 250 PSI...asta-i intrebarea
cum nu le am cu presiunile, poate se pricepe cineva sa ma lamureasca
l-am desfacut si mi-a placut sistemul biela-manivela, m-a incantat mai bine spus, face un zgomot ca de motor termic si e placut sa-l privesti cum umfla o saltea de plaja IN JUMATATE DE ZI :hammer:
acum va intreb iar, o fi ceva defect la el?
pentru ca daca-i pun degetul pe duza de evacuare, pur si simplu se opreste motorul iar manometrul nu indica nimic, sta tot la zero. N-ar trebui sa indice presiune din ce in ce mai mare cand obturez gaura? Sau trebuie sa am recipient la capat ca sa indice presiunea din el?
urmeaza poze:
#20
Postat 02 April 2007 - 09:09 AM
pentru ca a costat numai 19.99 roni nu o sa ma supar daca-mi dati vesti proaste, inca nu l-am folosit la umflat rotile masinii sau bicicletei, poate acolo isi face treaba mai bine, dar la salteaua de plaja e jale, pana sa o umfli trece soarele pe partea cealalata a planetei )