Chiturile mele Primul meu kit rezolvat
#6
Postat 02 March 2007 - 12:59 AM
Foarte fain, imi plac Mustangurile si ma bucur sa mai vad facute... Daca imi permiti, as avea urmatoarele observatii
- Nu vad din poze, dar asa cum vin in kit flaps-urile vin cu niste degajari facute la partea superioara, spre inastrarea aripii, ca sa permita montarea lor inchise. In realitate, respectivele degajari nu exista.
- interiorul iesirii radiatorului ar fi mers alta culoare spre interior, de obicei nu vopseau dungile de invazie foarte inauntru. Nu am la indemana acum decat o poza cu o restaurare, dar date fiind conditiile cam asa era si in perioada razboiului

- aripile de Mustang erau chituite si VOPSITE argintiu, nu erau lasate in finisarea originala, de aluminiu. Se vedeau delimitari de panouri la capacele de la tunuri, deasupra, iar dedesubt erau lasate nechituite capacel de la rezervoarele de combustibil. Suprafetele metalice de comanda erau lasate nevopsite, cele impanzite erau vopsite tot in vopsea argintie


- dungile nu acopereau inmatricularea, in timpul razboiului. Desi erau aplicate ulterior si temporar, NU se vopsea peste inmatriculare ci o ocoleau.
- ar fi mers o evidentiere a panourilor cu diferente subtile in nuanta de aluminiu a fiecaruia.
- vezi ca ai pus steaua invers pe aripa stanga deasupra.
- referitor la deschiderea cabinei:
* pentru "Malcom hood" (cea bombata, dintr-o bucata, ca a ta) se tragea spre spate, culisa pe 2 sine
* pentru cabina standard, era formata din 3 panouri, se deschidea cel din stanga in jos, cel de sus in sus
- o mica mentiune, generala. Tipul B sau C de Mustang NU era dat de tipul cabinei, ci de fabrica producatoare. Oricare tip (B sau C) putea avea fie cabina standard ("birdcage") fie cabina bombata, dintr-o singura bucata ("Malcom hood"). Pentru a determina daca un aparat era B sau C, singura metoda SIGURA e pe baza numarului serial.
pun si 2 link-uri, cu pozele:
Un D
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...albumName=P-51D
Un B/C din aceeasi unitate, tu ai facut P, baietii au restaurat in conditie de zbor avionul cu inmatricularea W
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...Name=P-51Engine
Scuze pentru postarea cam lunga
- Nu vad din poze, dar asa cum vin in kit flaps-urile vin cu niste degajari facute la partea superioara, spre inastrarea aripii, ca sa permita montarea lor inchise. In realitate, respectivele degajari nu exista.
- interiorul iesirii radiatorului ar fi mers alta culoare spre interior, de obicei nu vopseau dungile de invazie foarte inauntru. Nu am la indemana acum decat o poza cu o restaurare, dar date fiind conditiile cam asa era si in perioada razboiului

- aripile de Mustang erau chituite si VOPSITE argintiu, nu erau lasate in finisarea originala, de aluminiu. Se vedeau delimitari de panouri la capacele de la tunuri, deasupra, iar dedesubt erau lasate nechituite capacel de la rezervoarele de combustibil. Suprafetele metalice de comanda erau lasate nevopsite, cele impanzite erau vopsite tot in vopsea argintie


- dungile nu acopereau inmatricularea, in timpul razboiului. Desi erau aplicate ulterior si temporar, NU se vopsea peste inmatriculare ci o ocoleau.
- ar fi mers o evidentiere a panourilor cu diferente subtile in nuanta de aluminiu a fiecaruia.
- vezi ca ai pus steaua invers pe aripa stanga deasupra.
- referitor la deschiderea cabinei:
* pentru "Malcom hood" (cea bombata, dintr-o bucata, ca a ta) se tragea spre spate, culisa pe 2 sine
* pentru cabina standard, era formata din 3 panouri, se deschidea cel din stanga in jos, cel de sus in sus
- o mica mentiune, generala. Tipul B sau C de Mustang NU era dat de tipul cabinei, ci de fabrica producatoare. Oricare tip (B sau C) putea avea fie cabina standard ("birdcage") fie cabina bombata, dintr-o singura bucata ("Malcom hood"). Pentru a determina daca un aparat era B sau C, singura metoda SIGURA e pe baza numarului serial.
pun si 2 link-uri, cu pozele:
Un D
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...albumName=P-51D
Un B/C din aceeasi unitate, tu ai facut P, baietii au restaurat in conditie de zbor avionul cu inmatricularea W
http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...Name=P-51Engine
Scuze pentru postarea cam lunga

#7
Postat 02 March 2007 - 01:16 AM
Si o informatie, cautand pe listele cu seriale:
42-106739/106978 North American P-51B-15-NA Mustang
Ceea ce face ca avionul tau sa fie un P-51B-15-NA, produs la uzinele North American, din Inglewood.
106924 had Malcolm hood after late May 1944.
Ceea ce inseamna ca avionul tau reprezinta configuratia de dupa Mai 1944.
Sursa: http://home.att.net/...safserials.html
42-106739/106978 North American P-51B-15-NA Mustang
Ceea ce face ca avionul tau sa fie un P-51B-15-NA, produs la uzinele North American, din Inglewood.
106924 had Malcolm hood after late May 1944.
Ceea ce inseamna ca avionul tau reprezinta configuratia de dupa Mai 1944.
Sursa: http://home.att.net/...safserials.html
#8
Postat 02 March 2007 - 01:38 AM
Deja cred ca ma intind... Dar ma gandesc ca prind bine informatiile...
Elicea care ai montat-o imi pare a fi un Hamilton Standard tarziu, cu varfuri drepte. Elicea aia a aparut tarziu, a fost montata pe P-51D tarzii si mai incolo, in perioada razboilui din Koreea, pe F-51-urile readuse in serviciu.
Elicea de pe B/C era in general un Hamilton Standard 'cuffed' cu varfuri rotunjite, care a fost si cea initiala de D.
Pagina din Detail & Scale volumul 2, P-51
Elicea care ai montat-o imi pare a fi un Hamilton Standard tarziu, cu varfuri drepte. Elicea aia a aparut tarziu, a fost montata pe P-51D tarzii si mai incolo, in perioada razboilui din Koreea, pe F-51-urile readuse in serviciu.
Elicea de pe B/C era in general un Hamilton Standard 'cuffed' cu varfuri rotunjite, care a fost si cea initiala de D.
Pagina din Detail & Scale volumul 2, P-51
#10
Postat 02 March 2007 - 10:27 AM
O mica obsevatie (chestia asta mi-a scapat si mie la macheta pe care am facut-o):
pe capacul trenului de aterizare exista o zona polishata care permite alunecarea anvelopei in cazul deschiderii trenului cand nu mai functioneaza sistemele hidraulice. Deschiderea se face gravitational.........se elibereaza zavoarele de la jamba si capac si trenul iese singur. Nu stiu daca ai vazut emisiunile de pe Discovery cu programul de testare de la A 380, dar acolo au avut aceeasi problema la deschiderea trenului in situatii de urgenta. Rotile nu alunecau pe vopseaua normala aplicata pe capace. A fost nevoie de o tona de vaselina
si ulterior, am inteles ca s-a folosit o vopsea cu teflon.
In concluzie, capacul de la tren trebuie sa aiba acea zona de alunecare pentru roata. Se vede si in pozele postate mai sus cu exemplarul din muzeu.
pe capacul trenului de aterizare exista o zona polishata care permite alunecarea anvelopei in cazul deschiderii trenului cand nu mai functioneaza sistemele hidraulice. Deschiderea se face gravitational.........se elibereaza zavoarele de la jamba si capac si trenul iese singur. Nu stiu daca ai vazut emisiunile de pe Discovery cu programul de testare de la A 380, dar acolo au avut aceeasi problema la deschiderea trenului in situatii de urgenta. Rotile nu alunecau pe vopseaua normala aplicata pe capace. A fost nevoie de o tona de vaselina

In concluzie, capacul de la tren trebuie sa aiba acea zona de alunecare pentru roata. Se vede si in pozele postate mai sus cu exemplarul din muzeu.
Aceasta postare a fost editata de grek: 02 March 2007 - 10:27 AM
#11
Postat 04 March 2007 - 10:11 PM
Multumesc mult pentru sfaturi si observatii,de acestea chiar am nevoie pentru a face mai bine urmatorul Mustang.Am in lucru un B care vreau sa fie "SLEEPY ANN".Stie cineva era scris cu rosu sau cu negru? .Din pozele alb-negru nu imi dau seama,iar desenul din rev. modelism nu stiu cit e de sigur.
#18
Postat 15 March 2007 - 08:28 AM
325 Flying Group avea in componenta escadrilele 317, 318, 319. Marcarea specifica a avioanelor era checkertail negru-galben se pare ca pentru toate escadrilele: n-am gasit o alta culoare pe net. Sleepy Ann a fost zburat de Clint Lightfoot (www.325thfg.org/inventor.htm)
#19
Postat 15 March 2007 - 01:28 PM
Inca o chestie de detaliu pentru mustanguri...........capacele de la rezervoare erau de culoare rosie. Nu stiu in ce masura se aplica asta pentru avioanele care aveau dungi de debarcare, dar in rest, cred ca toate aveau chestia asta.
Aceasta postare a fost editata de grek: 15 March 2007 - 01:30 PM