Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor si .....comprese - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor si .....comprese

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 February 2007 - 07:49 PM

Multumesc lui Crios pentru ajutor.
Apoi trebie sa adaug contributia lui Cartula, daca nu ar fi invirtit cu nadejde :whistle: la butonul regulatoruluii de presiune, ramineam cu inpresia ca ROWI e un compresor fara regulator de presiune, ce are doar un simplu robinet cu ac. Dupa cum se vede nu-i asa!!!!! :lol:
Daca mai sunt complectari, obiectii, etc, asterneti-le aici!

#2 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 01 March 2007 - 10:07 AM

Util si binevenit articol.

Acum... o mica mare "obiectie". La compresorul ROWI obiectul numit "regulator de presiune" o fi el regulator, da' de functionat pe post de regulator eu cam am dubii... Cel putin la al meu, fara aerograf si cu presiunea reglata aproape de minim, aerul vine tot cu pulsatii. Se simte clar nevoia unei butelii (chiar si de juma' de litru)

#3 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 01 March 2007 - 11:00 AM

Z-mare
N-am nici cea mai mica idee despre ce face regulatorul compresorului Rowi. probabil daca voi lucra mai mult cu el, voi sti. Deocamdata vreau sa fac o chestie suplimentara: am o butelie poloneza (am doua) de gaz pentru camping de 3,5 litri la care vreau sa-i demotez robinetul si sa o adaptez pentru compresor: cu presostat (demontat de pe Rowi) si manometru. Problema mea majora la ora actuala este urmatoarea: unde as putea gasi fitinguri, holendere,(de alama) manometre si supapa cu un singur sens, la dimensiunile compresorului, eventual in Romania si pe net care sa poata fi achizitionate electronic.
Cassin

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2007 - 12:02 PM

Eugen, este regulator, incearca pasii indicati de Cartula sau de mine si o sa mearga!
Cassin, exista in Bucuresti o firma, pe nume Festo, undeva pe linga Cismigiu, STR. SF. CONSTANTIN NR.17 la care gasesti tot ce vrei in materie de pneumatica. Numai ca....ustura nitel.
Cauta insa pe la dughenele cu instaltii sanitare sau un mester bun care sa-ti face fitingurile asa cum vrei tu.

#5 Useril este offline   cid 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 357
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Aviatie

Postat 01 March 2007 - 03:57 PM

Stiu ca s-a mai scris, dar cei care aveti cum va cescurcati cu pet-uri in loc de butelie ?
Am toate piesele stranse.
Parca nu as pune butelie.
Ma gandesc ca daca crapa un pet nu se intampla nimic.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2007 - 08:42 PM

Citeaza

Ma gandesc ca daca crapa un pet nu se intampla nimic.
Probabil, dar am vazut taieturi destul de nasoale provocate de sifoane crapate.
Sincer nu recomand asa ceva.
Ma gindeam la un rezervor facut dintr-un stingator de incendiu cu codoi. Am inteles ca-s pasivizate prin interior, deci nu ar trebui sa rugineasca.

#7 Useril este offline   Aschi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-January 06

Postat 02 March 2007 - 11:38 AM

Cassian
Mergi pe link-ul asta http://www.modelismo...zine/compresor/
Ai sa vezi un compresor facut cu o butelie de care ai si tu. Textul este in spaniola dar nu cred ca sunt probleme.
Sa ai spor

#8 Useril este offline   alguhan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 16-December 04
  • Location:Istanbul

Postat 02 March 2007 - 12:27 PM

cid, la Mar 1 2007, 03:57 PM, a spus:

Ma gandesc ca daca crapa un pet nu se intampla nimic.

Eu am avut citeva experiente cu pet. :angry:
Te sperii de mori cind se crapa :-) Si mai ales daca se intampla cind faci un camuflaj foarte fin pe un tanc de 1/72 :-D Stringi si tancul si aerograful de pe podea, scapate din mana. Nu exagerez, face un bum mai mare ca un pistol.

Z-mare, multumim pentru timpul si efortul consumat la articol.

Aceasta postare a fost editata de alguhan: 02 March 2007 - 12:29 PM


#9 Useril este offline   cid 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 357
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:Aviatie

Postat 02 March 2007 - 01:49 PM

Multumesc ALGUHAN :-)
Cred ca daca esti mai slab de inima in afara de stransul tancului cred ca trebuie sa mai si usuci pe jos! :-D

#10 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 03 March 2007 - 09:08 PM

Articolul a fost completat de Z-mare si cu un mic capitol referitor la "Alegerea unui compresor"
Bafta!

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 March 2007 - 06:20 PM

Mersi Crios! :-)

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 March 2007 - 09:02 PM

La magazinul modelism sunt disponibile doua compresoare ROWI, unul cu manometru, unul fara. Eugen, si nu numai, s-a plins ca atunci cind este reglata o presiune mica la iesire, presostatul nu-si mai face treaba, adica oprind curgerea aerului motorul nu se opreste. Daca insa se regleaza o presiune mare la iesire, presostatul isi face treaba.
Daca privim imaginea constatam ca presostaul este pus pe regulator deci el este actionat de presiuna de dupa regulator! Reglind o presiune mica la iesire, ce ajunge sa fie sub cea la care presostaul intra in actiune, acesta nu-si mai poate face treaba, ca atare motorul merge incontinuu!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: comp.piulit.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 March 2007 - 09:06 PM


#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2007 - 09:12 PM

Z-ul, e foarte porbabil sa fie cum zici tu. Sau nu :whistle:
Ideea e ca regulatorul de presiune are doua gaurici pe laterale.
1 pe aceeasi zona cu intrarea, 1 pe aceeasi zona cu iesirea. Daca presostatul e pus pe gaura din circuitul de iesire, masoara la iesire. Daca e pus pe cea de pe circuitul de intrare, masoara pe intrare. In mod uzual, gaurica din circuitul de intrare e astupata cu un "dop" (surub), iar pe cea din circuitul de iesire, se monteaza manometrul.
Simplul fapt ca e pus pe regulatorul de presiune NU INSEAMNA ca masoara iesirea.

Dar, uitandu-ma la poza, sensul regulatorului de presiune fiind de la stanga la dreapta, intr-adevar presostatul e pus in pozitia care uzual e pe circuitul de iesire, manometrul. Daca era pe spate, atunci ar fi fost pe circuitul de intrare. Se baga cineva sa inverseze locul presostatului? :-D

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 March 2007 - 09:17 PM

Treaba se poate remedia in felul urmator. Se desface niplul indicat in figura de mai sus si se inlocuieste cu un T-eu ca in figura urmatoare. Se desface presostatul de pe regulator si se monteaza la T-eu, iar gaura ramasa se obtureaza sau i se monteaza un manometru.
In urma acestei modificari presostatul nu va mai fi influientat de presiunea reglata, el "simtind" doar presiuna de la intrarea in regulator. Oprind curgerea aerului, presiunea in T-eu va creste imediat facind ca presostatul sa intre in actiune.
Compresorul ROWI cu manometru are cuplat presostatul la iesirea din pompa, deci nu mai are nevoie de aceasta modificare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: teu.JPG


#15 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2007 - 09:23 PM

Z-mare, la Mar 29 2007, 09:17 PM, a spus:

Treaba se poate remedia in felul urmator. Se desface niplul indicat in figura de mai sus si se inlocuieste cu un T-eu ca in figura urmatoare. Se desface presostatul de pe regulator si se monteaza la T-eu, iar gaura ramasa se obtureaza sau i se monteaza un manometru.

O singura problema, Z. Manometru care sa intre acolo, nu se gaseste pe toate drumurile, ca nu e filet uzual de instalatii. Adica, e manometru pentru regulator de presiune.
Cred ca ai postat in paralel cu mine, eu ziceam sa muti presostatul pe gaura din spate, si dopul de acolo mutat in fata. Asta nu ar implica piese suplimentare.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 March 2007 - 09:05 AM

Da, am postat in paralel.

Citeaza

Simplul fapt ca e pus pe regulatorul de presiune NU INSEAMNA ca masoara iesirea
Ai dreptate, ar fi trebuit sa spun ca presostaul este pus pe iesirea regulatorului , nu prea am fost atent la exprimare. :-D

Citeaza

Manometru care sa intre acolo, nu se gaseste pe toate drumurile, ca nu e filet uzual de instalatii
. Ei, aici habar nu am, nu ma pricep la instalatii mai mult decit sa cchimb un obertain! :-? Dar daca iau in manometru de gaz, cu filet de tzispe pe doi toli, nu se potriveste filetul???
Asata a si fost cauza pentru care nu am dat cote la T-eu.

Citeaza

1 pe aceeasi zona cu intrarea, 1 pe aceeasi zona cu iesirea. Daca presostatul e pus pe gaura din circuitul de iesire, masoara la iesire. Daca e pus pe cea de pe circuitul de intrare, masoara pe intrare. In mod uzual, gaurica din circuitul de intrare e astupata cu un "dop" (surub), iar pe cea din circuitul de iesire, se monteaza manometrul.
Cred ca ai postat in paralel cu mine, eu ziceam sa muti presostatul pe gaura din spate, si dopul de acolo mutat in fata.
Te referi la fata - spate cum se vede in poza, nu? Adica sa scoate dopul si se pune presostatul in locul lui si viceversa (cu albastru in figura). Treaba e foarte simpla.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: presostat.jpg


#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2007 - 10:37 AM

Z, manometru uzual, cu filet de 1/4" nu merge aici, nu sunt specialist in filete dar ala de manometru pentru regulator pare filet metric.

Citeaza

Te referi la fata - spate cum se vede in poza, nu? Adica sa scoate dopul si se pune presostatul in locul lui si viceversa (cu albastru in figura). Treaba e foarte simpla.


Ma refer la a lasa intrarea si iesirea cum sunt acum, si doar a schimba presostatul cu dopul din spatele regulatorului. Spatele, asa cum se vede din poza. Acum presostatul e "in fata"

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 March 2007 - 06:25 PM

Citeaza

Spatele, asa cum se vede din poza. Acum presostatul e "in fata"

OK, deci treaba este extrem de simpla!!!!!!!! Cu ceva scule potrivite ar putea fi facuta de oricine!
In privinta manometrului, cred ca orice mester strungar priceput (or mai fi din astia in tara, ori sint toti prin tari straine :pint: ) poate aface o "reductie", un adaptor!
Ma intreb insa altceva: cum de "neamtzu" a facut aceasta eroare?????? :-D

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 March 2007 - 03:44 PM

Am facut azi o vizita de lucru la mag. Modelism. Cu aceasta ocazie am luat iar la "bibilit" cele doua compresoare ROWI. La compresorul cu manometru (sa-i zicem tip A) si aerograf in dotare am vazut ca manometrul este montat pe aceiasi parte pe care la celalalt compresor (sa-i zicem tip B, prezentat in fotografia de mai sus) este montat...presostatul!
La compresorul tip A presostatul este montat pe corpul pompei, cu legatura directa la camera de compresie, deci el vede presiunea de la intrarea in regulator. Chiar cu o presiune la iesire, masurata pe manometru, de 0,5 barr, la oprirea aerului din trigerul aerografului, presostaul intra in actiune si opreste motorul.
In cazul compresorului tip B, acest lucru nu se intmpla pentru presiuni mici la iesirea din regulator.
Am mai vazut ca pe ambele laruri ale regulatorului este desenat un triunghi ce indica sensul curgerii aerului.
Daca cineva are in dotare compresorul tip B si are si oarece inclinatiuni tehnice, poate incearca mutarea presostatului pe latura opusa si ne comunica rezultatele.
Eu tot nu inteleg cum "neamtzul" a facut o astfel de eroare :-? ! Sau.....nu? :-D

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 March 2007 - 03:45 PM


#20 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2007 - 09:25 PM

Pe orice regulator e sageata aia, si fata de ea te raportezi. Cu butonul de reglaj in sus, si sageata de la stanga la dreapta, in "fata" cum te uiti la el e gaura circuitului de iesire, in spate gaura circuitului de intrare.
Asa e la toate regulatoarele de presiune pe care le am sau am pus mana...

Deci, si prin urmare, aproape sigur asta-i buba. E pus presostatul pe iesirea regulatorului. Acum ramane sa ne spuna cineva daca si cum reuseste sa-l mute pe gaura cealalta, tehnic nu e mare lucru cu sculele potrivite.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi