Compresor si .....comprese
#1
Postat 28 February 2007 - 07:49 PM
Apoi trebie sa adaug contributia lui Cartula, daca nu ar fi invirtit cu nadejde la butonul regulatoruluii de presiune, ramineam cu inpresia ca ROWI e un compresor fara regulator de presiune, ce are doar un simplu robinet cu ac. Dupa cum se vede nu-i asa!!!!!
Daca mai sunt complectari, obiectii, etc, asterneti-le aici!
#2
Postat 01 March 2007 - 10:07 AM
Acum... o mica mare "obiectie". La compresorul ROWI obiectul numit "regulator de presiune" o fi el regulator, da' de functionat pe post de regulator eu cam am dubii... Cel putin la al meu, fara aerograf si cu presiunea reglata aproape de minim, aerul vine tot cu pulsatii. Se simte clar nevoia unei butelii (chiar si de juma' de litru)
#3
Postat 01 March 2007 - 11:00 AM
N-am nici cea mai mica idee despre ce face regulatorul compresorului Rowi. probabil daca voi lucra mai mult cu el, voi sti. Deocamdata vreau sa fac o chestie suplimentara: am o butelie poloneza (am doua) de gaz pentru camping de 3,5 litri la care vreau sa-i demotez robinetul si sa o adaptez pentru compresor: cu presostat (demontat de pe Rowi) si manometru. Problema mea majora la ora actuala este urmatoarea: unde as putea gasi fitinguri, holendere,(de alama) manometre si supapa cu un singur sens, la dimensiunile compresorului, eventual in Romania si pe net care sa poata fi achizitionate electronic.
Cassin
#4
Postat 01 March 2007 - 12:02 PM
Cassin, exista in Bucuresti o firma, pe nume Festo, undeva pe linga Cismigiu, STR. SF. CONSTANTIN NR.17 la care gasesti tot ce vrei in materie de pneumatica. Numai ca....ustura nitel.
Cauta insa pe la dughenele cu instaltii sanitare sau un mester bun care sa-ti face fitingurile asa cum vrei tu.
#6
Postat 01 March 2007 - 08:42 PM
Citeaza
Sincer nu recomand asa ceva.
Ma gindeam la un rezervor facut dintr-un stingator de incendiu cu codoi. Am inteles ca-s pasivizate prin interior, deci nu ar trebui sa rugineasca.
#7
Postat 02 March 2007 - 11:38 AM
Mergi pe link-ul asta http://www.modelismo...zine/compresor/
Ai sa vezi un compresor facut cu o butelie de care ai si tu. Textul este in spaniola dar nu cred ca sunt probleme.
Sa ai spor
#8
Postat 02 March 2007 - 12:27 PM
cid, la Mar 1 2007, 03:57 PM, a spus:
Eu am avut citeva experiente cu pet.
Te sperii de mori cind se crapa Si mai ales daca se intampla cind faci un camuflaj foarte fin pe un tanc de 1/72 Stringi si tancul si aerograful de pe podea, scapate din mana. Nu exagerez, face un bum mai mare ca un pistol.
Z-mare, multumim pentru timpul si efortul consumat la articol.
Aceasta postare a fost editata de alguhan: 02 March 2007 - 12:29 PM
#12
Postat 29 March 2007 - 09:02 PM
Daca privim imaginea constatam ca presostaul este pus pe regulator deci el este actionat de presiuna de dupa regulator! Reglind o presiune mica la iesire, ce ajunge sa fie sub cea la care presostaul intra in actiune, acesta nu-si mai poate face treaba, ca atare motorul merge incontinuu!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 March 2007 - 09:06 PM
#13
Postat 29 March 2007 - 09:12 PM
Ideea e ca regulatorul de presiune are doua gaurici pe laterale.
1 pe aceeasi zona cu intrarea, 1 pe aceeasi zona cu iesirea. Daca presostatul e pus pe gaura din circuitul de iesire, masoara la iesire. Daca e pus pe cea de pe circuitul de intrare, masoara pe intrare. In mod uzual, gaurica din circuitul de intrare e astupata cu un "dop" (surub), iar pe cea din circuitul de iesire, se monteaza manometrul.
Simplul fapt ca e pus pe regulatorul de presiune NU INSEAMNA ca masoara iesirea.
Dar, uitandu-ma la poza, sensul regulatorului de presiune fiind de la stanga la dreapta, intr-adevar presostatul e pus in pozitia care uzual e pe circuitul de iesire, manometrul. Daca era pe spate, atunci ar fi fost pe circuitul de intrare. Se baga cineva sa inverseze locul presostatului?
#14
Postat 29 March 2007 - 09:17 PM
In urma acestei modificari presostatul nu va mai fi influientat de presiunea reglata, el "simtind" doar presiuna de la intrarea in regulator. Oprind curgerea aerului, presiunea in T-eu va creste imediat facind ca presostatul sa intre in actiune.
Compresorul ROWI cu manometru are cuplat presostatul la iesirea din pompa, deci nu mai are nevoie de aceasta modificare.
#15
Postat 29 March 2007 - 09:23 PM
Z-mare, la Mar 29 2007, 09:17 PM, a spus:
O singura problema, Z. Manometru care sa intre acolo, nu se gaseste pe toate drumurile, ca nu e filet uzual de instalatii. Adica, e manometru pentru regulator de presiune.
Cred ca ai postat in paralel cu mine, eu ziceam sa muti presostatul pe gaura din spate, si dopul de acolo mutat in fata. Asta nu ar implica piese suplimentare.
#16
Postat 30 March 2007 - 09:05 AM
Citeaza
Citeaza
Asata a si fost cauza pentru care nu am dat cote la T-eu.
Citeaza
Cred ca ai postat in paralel cu mine, eu ziceam sa muti presostatul pe gaura din spate, si dopul de acolo mutat in fata.
#17
Postat 30 March 2007 - 10:37 AM
Citeaza
Ma refer la a lasa intrarea si iesirea cum sunt acum, si doar a schimba presostatul cu dopul din spatele regulatorului. Spatele, asa cum se vede din poza. Acum presostatul e "in fata"
#18
Postat 30 March 2007 - 06:25 PM
Citeaza
OK, deci treaba este extrem de simpla!!!!!!!! Cu ceva scule potrivite ar putea fi facuta de oricine!
In privinta manometrului, cred ca orice mester strungar priceput (or mai fi din astia in tara, ori sint toti prin tari straine ) poate aface o "reductie", un adaptor!
Ma intreb insa altceva: cum de "neamtzu" a facut aceasta eroare??????
#19
Postat 31 March 2007 - 03:44 PM
La compresorul tip A presostatul este montat pe corpul pompei, cu legatura directa la camera de compresie, deci el vede presiunea de la intrarea in regulator. Chiar cu o presiune la iesire, masurata pe manometru, de 0,5 barr, la oprirea aerului din trigerul aerografului, presostaul intra in actiune si opreste motorul.
In cazul compresorului tip B, acest lucru nu se intmpla pentru presiuni mici la iesirea din regulator.
Am mai vazut ca pe ambele laruri ale regulatorului este desenat un triunghi ce indica sensul curgerii aerului.
Daca cineva are in dotare compresorul tip B si are si oarece inclinatiuni tehnice, poate incearca mutarea presostatului pe latura opusa si ne comunica rezultatele.
Eu tot nu inteleg cum "neamtzul" a facut o astfel de eroare :-? ! Sau.....nu?
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 March 2007 - 03:45 PM
#20
Postat 31 March 2007 - 09:25 PM
Asa e la toate regulatoarele de presiune pe care le am sau am pus mana...
Deci, si prin urmare, aproape sigur asta-i buba. E pus presostatul pe iesirea regulatorului. Acum ramane sa ne spuna cineva daca si cum reuseste sa-l mute pe gaura cealalta, tehnic nu e mare lucru cu sculele potrivite.