![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Pana acum, nu am vazut sa se poata face o comparatie corecta si obiectiva intre doua aparate de aceeasi clasa... Singurele modalitati pe care le cunosc de a compara la modul general doua avioane, sunt statisticile operationale si de lupta, si pe baza datelor tehnice.
Atat 16-le cat si 29-le sunt din aceeasi clasa... Singurul 'test' cat de cat apropiat de conditii de lupta reala s-a facut in Germania, in urma cu ceva ani, intre Mig-ul 29 si F-16, si Mig-ul 29 vs. F/A-18... Intr-adevar a reiesit o performanta superioara din unele puncte de vedere a Mig-ului, dar in lupta de aproape. Dar pana la urma, in conditiile de acum, e mult mai importanta avionica si armamentul... Ar fi interesant de vazut o comparatie intre un F-16 si un Mig-29, avand acelasi armament (vise...
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif)
29-le e ceva mai bun in lupta reala datorita rachetelor de performanta superioara celor US...
Realitatea ramane insa ca F-16 s-a dovedit capabil in lupta, despre Mig-ul 29 ca aparat multirol nu stiu insa prea multe... Si cum nu vaz sa existe posibilitatea de a monta pe 29 armament NATO, e inutil sa se ia macar in calcul situatia lui 29...
Cat despre "nu ne lasa sa luam Rafale/Gripen", nu cred ca-i asa... N-am fi primii membri NATO care cumpara Gripen cel putin, mai prost e ca e prea scump pentru bugetul nostru...
A, si cu 104-le? SINGURII care au avut o rata enorma de pierderi cu F-ul 104 au fost nemtii... E drept, avionul era foarte pretentios si neiertator. Dar problema germanilor a fost aproape in totalitate datorata antrenamentului TOTAL INADECVAT al pilotilor...
Apropos, ghici cine s-a opus achizitionarii de F-104 de catre Luftwaffe? Nimeni altul decat Hartmann, care spunea:
"it was too unforgiving for young German fighter pilots, and that the Luftwaffe should consider an interim type such as the F-100 before bringing such an advanced aircraft into the inventory"