Postat 19 February 2007 - 08:59 AM
Am avut si eu ocazia sa vad cum merg, atit compresorul cit si aerograful de la Modelism.
Compresorul are doua "probleme: nu are rezervor si, desi are presostat, nu are regulator de presiune la iesire. Lipsa rezervorului face ca motorul sa functioneze aproape continuu pe perioada vopsirii, ceea ce duce la incalzirea lui. Lipsa regulatorului de presiune de la iesire il face destul de dificil de utilizat cu aerografele simpla actiune (nu e cazul la cele la care aerul curge mereu, cum e cel de la Pavel), deoarece, la oprirea aerului, presiunea pe furtun creste pina la presiunea la care intra in actiune presostatul, adica 3 - 4 bar. In momentul actionarii trigerului, aerul, si bineinteles vopseaua, va fi expulzat la aceasta presiune (3 -4 bar), urmind ca in 5 -10 secunde sa se stabilizeze la presiunea reglata din robinet. Acest lucru ceaza dificultati la vopsirea petelor, cirnatilor sau in cazul in care trebuie sa fie folosit "de aproape".
In cazul aerografelor dubla actiune, treaba poate fi rezolvata, in senul ca se porneste aerul, se astepata citeva secunde pina la "egalizarea" presiunii apoi se actioneaza trigerul pentru a curge si vopseua.
Aerograful, copie Ywata, lucreaza foarte bine, trigerul se poate regla sa actineze fin, se pot trage linii subtiri, vopseaua este prescis pulverizata, fara stropi, se pot face usor camuflaje "din mina", mai ales pe tancuri. Cred ca-si merita cu prisosinta banii!