Pagina 1 din 1
FW 190 FARR
#2
Postat 06 February 2007 - 08:59 PM
Salut Andrei,
Felicitari pentru macheta de Fw 190, e frumoasa.
As avea o mica observatie apropo de kitul Academy. De la A7 deja armamentul de pe capota era format din 2 MG 131 si in consecinta protuberantele erau mari si alungite. Asta se observa si in poza cu Fw 190 ARR, pe care o gasiti si in suplimentul Aeromagazin despre aviatia noastra, la pag 88.
Mai jos un ghid despre variantele de Fw 190.
Fw 190
Probabil ca acest kit Academy are doar varianta A6, pe cind cel din poza cunoscuta cu inmatriculare ARR, pare un A8... sau derivat de-al lui.
Spor,
Bill
Felicitari pentru macheta de Fw 190, e frumoasa.
As avea o mica observatie apropo de kitul Academy. De la A7 deja armamentul de pe capota era format din 2 MG 131 si in consecinta protuberantele erau mari si alungite. Asta se observa si in poza cu Fw 190 ARR, pe care o gasiti si in suplimentul Aeromagazin despre aviatia noastra, la pag 88.
Mai jos un ghid despre variantele de Fw 190.
Fw 190
Probabil ca acest kit Academy are doar varianta A6, pe cind cel din poza cunoscuta cu inmatriculare ARR, pare un A8... sau derivat de-al lui.
Spor,
Bill
#6
Postat 07 February 2007 - 11:56 AM
Acest FW190 este un avion mai special, cumva deosebit...
Este in mod absolut sigur un "tip 8" pentru ca are Mg131 si tubul pitot este langa varful aripii. (-7 avea MG131 si tubul pitot mai pe la mijlocul aripii).
Sunt cateva detalii care sar imediat in ochi cand te uiti la poza avionului (poza este in Squadron Signal "FW190 In Action", sau "Rumanian Air Force - The Prime decade")
1. Avionul este echipat cu un lansator de bombe central, ceea ce il face un F8 - avion de asalt.
2. Avionul este echipat cu admisii exterioare (pe laterlalele motorului) pentru turbocompresor - foarte rar la -8uri, mai des intalmit la -3uri sau -5uri.
3. Avionul nu are inel galben pe fuselaj. Acest detaliu este foarte neobisnuit. Ca o regula aproape fara exceptie, toate avioanele axei de pe frontul de est aveau un inel galben pe fuselaj. Singurele exceptii au fost avioanele de asalt in Cehoslovacia.
Toate detaliile astea fac acest avion un mister. O fi un avion ratacit? O fi un avion care era la reparatii in August 44 cand a fost capturat?
HTH
Radu
Este in mod absolut sigur un "tip 8" pentru ca are Mg131 si tubul pitot este langa varful aripii. (-7 avea MG131 si tubul pitot mai pe la mijlocul aripii).
Sunt cateva detalii care sar imediat in ochi cand te uiti la poza avionului (poza este in Squadron Signal "FW190 In Action", sau "Rumanian Air Force - The Prime decade")
1. Avionul este echipat cu un lansator de bombe central, ceea ce il face un F8 - avion de asalt.
2. Avionul este echipat cu admisii exterioare (pe laterlalele motorului) pentru turbocompresor - foarte rar la -8uri, mai des intalmit la -3uri sau -5uri.
3. Avionul nu are inel galben pe fuselaj. Acest detaliu este foarte neobisnuit. Ca o regula aproape fara exceptie, toate avioanele axei de pe frontul de est aveau un inel galben pe fuselaj. Singurele exceptii au fost avioanele de asalt in Cehoslovacia.
Toate detaliile astea fac acest avion un mister. O fi un avion ratacit? O fi un avion care era la reparatii in August 44 cand a fost capturat?
HTH
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 07 February 2007 - 11:56 AM
#7
Postat 07 February 2007 - 02:02 PM
Sa ma scuzati ca ma bag si eu, dar lansatorul ventral putea foarte bine sa fie utilizat si pentru rezervorul largabil pe care variantele A il purtau
In ceea ce priveste lipsa inelului galben de pe fuselaj, nu este oare posibil sa fie un aparat pe care inca nu se aplicase acest marcaj ?
Intreb si eu
Chiar asa, Wurger pe unde e de nu raspunde ???
In ceea ce priveste lipsa inelului galben de pe fuselaj, nu este oare posibil sa fie un aparat pe care inca nu se aplicase acest marcaj ?
Intreb si eu
Chiar asa, Wurger pe unde e de nu raspunde ???
#8
Postat 07 February 2007 - 02:24 PM
Flyboy, la Feb 7 2007, 01:02 PM, a spus:
Sa ma scuzati ca ma bag si eu, dar lansatorul ventral putea foarte bine sa fie utilizat si pentru rezervorul largabil pe care variantele A il purtau
In ceea ce priveste lipsa inelului galben de pe fuselaj, nu este oare posibil sa fie un aparat pe care inca nu se aplicase acest marcaj ?
Intreb si eu
Chiar asa, Wurger pe unde e de nu raspunde ???
In ceea ce priveste lipsa inelului galben de pe fuselaj, nu este oare posibil sa fie un aparat pe care inca nu se aplicase acest marcaj ?
Intreb si eu
Chiar asa, Wurger pe unde e de nu raspunde ???
Suportul ventral era de tipul ETC501 dar era modificat in functie de destinatie: elementele laterale de stabilizare erau complet diferite. Vezi poza de mai jos: Scan din cartea "Focke Wulf Fw190F, G" de JaPo.
Avionul din poza este dotat cu un lansator de bombe deci este un F8. ATENTIE: Mai toate F8 au fost A8 modificate, dar cand au fost modificate au devenit F8. Modificarea include mai mult decat montarea lansatorului ci si unele modificari ale cablurilor si instalarea unui panou special in cabina pentru selectarea bombelor. Mai este o poza (nu imi apartine si nu am voie sa o arat) care arata o portiune (de fapt doar o aripa si un pic de fuselaj) de FW190 cu cocarde care are lansatoare de bombe pe aripi. Sunt aproape sigur ca este acelasi avion revopsit. Nu se vede clar in poza bine cunoscuta a FW190 romanesc, dar sunt aproape sigur ca avea lansatoare de bombe si pe aripi.
Este posibil sa fie un avion care inca nu are inelul de identificare aplicat - dar asta nu elimina misterul pentru ca acele inele erau elemente de identificate IFF obligatorii pe frontul de est. Fare acel inel erau destule sanse sa fie doborat. Nu cred ca a existat avion de-al axei pe cerul romanesc intre iunie 1941 si august 44 care nu avea acea acel inel.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 07 February 2007 - 02:28 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1