B-24
#161
Postat 28 March 2007 - 10:00 PM
Pai asta ziceam si eu, ca totusi e destul de aproape bronze green cu dark dull green.
Zinc chromate green-ul de la MM NU E CE TREBUIE. E zinc chromate green-ul postbelic. Zinc chromate green-ul din WW2 era facut prin amestecarea ZCY cu pigment negru.
Euro 1 green e vechi de tot. E seria initiala, e un verde inchis , mai e si denumirea de "European Green" pe sticlutele mai vechi.
Zinc chromate green-ul de la MM NU E CE TREBUIE. E zinc chromate green-ul postbelic. Zinc chromate green-ul din WW2 era facut prin amestecarea ZCY cu pigment negru.
Euro 1 green e vechi de tot. E seria initiala, e un verde inchis , mai e si denumirea de "European Green" pe sticlutele mai vechi.
#163
Postat 29 March 2007 - 11:43 AM
Z-mare, la Mar 29 2007, 08:03 AM, a spus:
Da, in privinta Zinc cromate de la MM ai dreptate, nu se prea potriveste. Treaba e cum fac cala bombelor, restul fuselajului, baia trenului.... :-? "Verde" sau "galben"??? :-?
European green cod MM 1764??
European green cod MM 1764??
Z-ule, stiam eu ca sunt utile informatiile care le-am postat anul trecut aci:
http://cartula.net/m...?showtopic=1203
Uite, citez:
Citeaza
De interes e interiorul metalic, zonele vopsite folosind "bronze green"... Exteriorul a fost vopsit "desert pink" PESTE camuflajul standard compus din olive drab / neutral gray...
Din pacate, pozele lui Richard Davis pe care ma bazam cand am spus asta, nu mai sunt pe site... O sa le caut.
Deci, personal, as vopsi aluminiu in spatele cockpit-ului pana la coada, cu baia trenului din aripi Neutral Grey sau aluminiu, jambele la fel (aluminiu mai degraba).
#166
Postat 30 March 2007 - 09:28 PM
Z-mare, la Mar 30 2007, 07:10 PM, a spus:
Bun, daca nimeni nu mai are vreo parere, vreo poza, :-? am sa fac asa
- cocpit: verde (DDG)
- spate cocpit: galben (ZCY)
- baie tren, cala bombe: galben
- jambe: aluminiu
Parerile aparute dupa asamblarea finala nu vor mai fi luate in considerare!
- cocpit: verde (DDG)
- spate cocpit: galben (ZCY)
- baie tren, cala bombe: galben
- jambe: aluminiu
Parerile aparute dupa asamblarea finala nu vor mai fi luate in considerare!
-baie tren aproape sigur NU galben Z, gandeste-te ca ala se vede ca naiba, tocmai d-asta se folosea amestecul cu negru ca sa se obtina "tinted zinc chromate" (adica "zinc chromate green"), pentru a il face mai potrivit pentru zonele vizibile din exterior. B-24 avea baia trenului vizibila, nu era inchisa.
Daca nu vrei aluminiu, macar fa-o verde sau cel mai corect, gri neutru. Cum am zis, de obicei era in culoarea de dedesubt. Dar nu ZCY, e chiar prea departe de realitate. Ai vreo poza sa probezi ZCY?
La restul, mi-am spus deja parerea.
#169
Postat 01 April 2007 - 04:58 PM
#170
Postat 01 April 2007 - 09:35 PM
Cassin, la Apr 1 2007, 03:09 PM, a spus:
Lasand la o parte gluma, verifica FS 34151 Interior cockpit green. Probabil asta era nuanta pentru baia trenului de atreizare.
Cassin, culoarea de care vorbesti tu e ceva aparut destul de tarziu, ca standard... Aia e ANA611. Initial, verdele de interior era obtinut local adaugand pigment negru in zinc cromat-ul original. Si oricum, acel verde de interior urma lui bronze green si dull dark green. Un rezumat (aveam pe undeva o documentatie destul de mare pe tema asta, o sa o caut):
http://www.clubhyper.com/reference/aviatio...rprimerdb_1.htm
In orice caz, vorbind strict de culoarea baii trenului, eu in continuare inclin sa cred ca baia trenului principal era vopsita in aceeasi culoare cu restul aripii, daca era vopsita. Asa zic cam toate sursele (desi exista evident si exceptii), si asa ar fi fost si normal in cazul lui B-24
Varianta 2, ar fi verde, intr-adevar.
#171
Postat 02 April 2007 - 09:58 AM
Citeaza
Treaba e mai nasoala decit la RLM-uri!
Cartula, in toate pozele pe care le-am vazut am identificat doar aluminiu si verde in baia trenului. Apropo, in instructiunile de asamblare se indica ZCY (deci galben).
Deci
- cocpit verde (DDG)
- rest fuselaj galben (ZCY)
- cala bombe?????
- baia tren gri neutru ca pe intrdos aripa. (aluminiu e mai dificil, scoate in evidenta unele treburi ce nu au putut fi remediate onorabil )