Forum Machete,Modelism,Hobby: B-24 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 13 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

B-24

#21 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2007 - 08:06 PM

Referitor la motoare... Zi mersi ca are numarul corect de cilindri pe rand. Mai trebuie sa-i adaugi inca un rand de cilindri si asta ar fi...

Desi ti-ar prinde bine astea :lol:
http://www.hannants....h/?FULL=QB72050

#22 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 05 February 2007 - 08:31 PM

Z-mare, la Feb 5 2007, 07:05 PM, a spus:

Am inceput sa decupez piesele de pe rame. Iese o magaoaie mare si cam ....urita :lol:

z-MARE, :lol: pana la urma nu ne-ai spus ce kit faci ?!

#23 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 February 2007 - 08:48 PM

Cartula, chiar inca un set (defapt ....patru) de motoare nu mai fac :lol: Incerc sa le dreg cumva pe astea si gata!
Da Blue-Max, am uitat: B-24 D, Academy, normal 1/72. :lol:
Ar mai fi o problema. Anvergura fiind destul de mare, capetele de plan sunt drepte sau putin aplecate in jos? In desene arata drept, in poze nu am vazut, inca, ceva concludent, experienta imi spune ca da, la o asemenea anvergura!

#24 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2007 - 08:58 PM

Aripa statea dreapta, nu 'flamba'...

Poze cu motorul ai mai multe decat vrei. Vezi aici http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...albumName=B-24M

#25 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1372
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 07:58 AM

Liberatorul avea diedru pozitiv deci aripile nu flambau in jos si nu erau nici drepte.

#26 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4970
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 08:26 AM

Erau indreptate in sus (deci avea diedru pozitiv) , dar erau drepte totusi (nu flambau nici in sus nici in jos):lol:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b24.JPG


#27 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 February 2007 - 09:08 AM

Cartula, interesante si faine motoarele alea, dar...pina le comand (prin cineva :lol: , ca nu am card!) pina vin......patesc ca si cu Do 335! :lol:
Pozele sunt utile, le-am studiat deja. Probalil la momentul oportun o sa mai pic cu ceva ....intrebari.
Acuma sa lamurim treaba capatului de plan. Nu e vorba de unghiul diedru, acolo treaba e clara, ci de curbarea aripii sub propria greutate, avind in vedere ca este destul de subtire si ....lunga! Aripile din kit par a avea acea "lasare". Si nu este o deformare datorita pastrarii, prea se ....potrivesc indoirile (ori indoielile :lol: )! Nu este vorba de nu stiu citi milimetri lasare in jos, ci mai degraba o inducere a acestui fenomen. In desen, asa cum a aratat si 1-0-9, aripile sunt drepte...in sus :-D.
Multamiri!
Mai sap.

#28 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 11:43 AM

Z-mare, la Feb 6 2007, 09:08 AM, a spus:

Acuma sa lamurim treaba capatului de plan. Nu e vorba de unghiul diedru, acolo treaba e clara, ci de curbarea aripii sub propria greutate, avind in vedere ca este destul de subtire si ....lunga! Aripile din kit par a avea acea "lasare". Si nu este o deformare datorita pastrarii, prea se ....potrivesc indoirile (ori indoielile :lol: )! Nu este vorba de nu stiu citi milimetri lasare in jos, ci mai degraba o  inducere a acestui fenomen. In desen, asa cum a aratat si 1-0-9, aripile sunt drepte...in sus :lol:.
Multamiri!
Mai sap.

Asadar... Aripile sunt drepte, stau tapene... NU vorbim de diedru. NU sunt profil subtire aripile de Liberator, ba dimpotriva, sunt profil gros. Ce intrebi tu, poate intrebi de o torsionare a aripii, dinspre incastrare spre varf (unghiul de atac la incastrare diferit de cel spre capatul aripii). La fel, NU se vede in poze asa ceva. La fel, fiind un profil gros pentru aripa de Liberator, aproape sigur nu prezenta asa ceva. Si in mod cert, NU se lasa sub propria greutate.
In plus, datorita faptului ca trenul era pe aripa, lungimea efectiva a aripii care s-ar fi putut lasa/flamba/etc.. e semnificativ mai mica.

#29 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1372
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 12:02 PM

asta cu aripile usor cazute la Liberatoare este un defect pe care l-am vazut la toate machetele 1;72 (vazute de mine - Airfix, Revell, Italeri).

Ideea e ca trebuie indreptate de undeva de la mijlocul aripii. Eu am reusit sa fac asta la Liberatorul meu in Airfix si am facut-o la cald si crestand, practic, aripa pe dedesubt, obtinand linia dreapta deasupra si dedesubt punand o fasie de plastic cam de 1 mm. Daca si la tine e aceeasi problema - si banuiesc ca asta e - pai cam asta ar trebuii sa faci. Mai precis, taietura am facut-o imediat dupa motoare pentru ca de acolo pleaca problema.

#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 February 2007 - 01:33 PM

Da Cartula, la problema cu trenul de aterizare nu m-am gindit! :lol: Intre timp am vazut citeva poze: aripa NU e flambata!
Bogy, treaba nu este asa de grava! O ridic putin in sus la lipire si se rezolva!

#31 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 06 February 2007 - 02:30 PM

Z-mare, la Feb 6 2007, 12:33 PM, a spus:

O ridic putin in sus la lipire si se rezolva!

Cred ca ajuta sa pui un lonjeron de la incastrare pana la varful aripii (o bagheta pilita in forma de "pana") ca sa tina aripa dreapta - cu timpul s-ar putea sa se lase din cauza greutatii. Eu am un He177 Airfix facut acum vreo 12 ani iar aripile au inceput sa se lase si a aparut o crapatura lunga pe bordul de atac.
Radu

#32 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 06 February 2007 - 02:53 PM

Intervin si eu ..oarecum off-topic...visavis de folosirea termenului de "flambare" Atunci cand aripa unui avion se lasa sub propria greutate se intampla fenomenul de INCOVOIERE. FLAMBAREA apare la compresia unul element zvelt (coloana, stalp, foaie de tabla, etc) pe directia longitudinala. Se observa ca dupa un timp in care elementul reuseste sa preia eforturile, apare o incovoiere chiar si in lipsa unor forte laterale. De exp o flambare in aviatie apare la B-52 la tabla de pe fuselaj de langa bordul de atac al aripii, e o chestie destul de rara si probabil intr-un fel sau altul au fenomenul sub control, desi lumea in general cam fuge de flambare. Aparent nu e mare scofala dar: in timp ce incovoierea simpla e de cele mai multe ori reversibila, flambarea duce de multe ori la cedarea elementului, care daca e o aripa.... pt mai multe date: http://en.wikipedia.org/wiki/Buckling

#33 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 03:11 PM

Ai dreptate, e folosit gresit termenul 'flambare', si corect e cel de incovoiere, in discutia despre aripa.

INSA, flambarea nu este 'buckling'-ul din engleza, flambarea este deformarea pe o directie diferita de cea a aplicatii fortei. Nu e relevant daca-i reversibila sau nu.

#34 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 06 February 2007 - 03:14 PM

da..asa e definitia in romana, ceva de genul asta, pusesem linkul pt poze
despre buckling nu stiu ce sa spun, recunosc ca nu ii stiu semnificatia exacta in romana, dar mi-au placut pozele, redau destul de bine ce voiam sa spun
cat despre relevanta pusesem mentiunea aia ca sa nu imi sara lumea in cap: "hai dom'le ce te pui flambare/incovoiere, tot aia" :lol:

Aceasta postare a fost editata de MiG: 06 February 2007 - 03:16 PM


#35 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 03:32 PM

Nu, cand vorbeam de 'relevanta' ma refeream la relevanta tipului de deformare asupra termenului 'flambare'... Adica flambarea poate sa fie fie plastica, fie elastica, nu conteaza. Observatia initala a fost buna, am folosit gresit termenul.

#36 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 06 February 2007 - 07:42 PM

to bukle = to bend or become bent, often as a result of force, heat or weakness

The intense heat from the fire had caused the factory roof to buckle.
Both wheels on the bicycle had been badly buckled.
I felt faint and my knees began to buckle.


din Cambridge Advanced Learner's Dictionary

#37 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 06 February 2007 - 08:08 PM

@max..asta e sensul comun..cum ai spune in romana "indoit". In discutia cu cartula eu ma refeream la sensul tehnic al cuvantului care desemneaza un mod anume de deformare. Recunosc ca limbajul folosit de mine initial a fost neglijent dpdv tehnic pt ca scriam in graba ceea ce a dus la confuzia cu pricina.

#38 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 06 February 2007 - 10:48 PM

MiG, la Feb 6 2007, 08:08 PM, a spus:

@max..asta e sensul comun..cum ai spune in romana "indoit".

da, da ... e o indoire .. dar e legata de caldura si/sau oboseala (materialului).
Alta traducere mai buna ... n-am gasit !

Poate radub sa ne zica mai multe ...

#39 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 06 February 2007 - 11:06 PM

O traducere mai corecta pentru "buckling" ar fi "incretire" dar se pot folosi si "cutare", "denivelare" sau chiar "basicare".
HTH
Radu

#40 Useril este offline   Arhi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 05-October 05

Postat 07 February 2007 - 03:42 AM

Alexandru, observ si eu, cu ceva intarziere topicul tau, pe care cred ca l-ai deschis probabil dupa convorbirea cu mine. La inarmarea B-24 pentru Valul nimicitor trebuie sa ai grija nu neaparat la nu stiu ce bombe deosebite, ci asupra felului in care erau incarcate in functie de pozitionarea avioanelor in formatie. In principiu, cele din fata aveau un fel de bombe, iar cele de dupa ele alt fel de bombe. Cele din fata aruncau bombe cu detonare intarziata, ca explozia lor sa nu distruga bombardierele din spate. De obicei, fabricantii de kituri nu stiu acest lucru si-ti ofera inmatriculari care nu se potrivesc cu bombele acelei misiuni. E cazul Pro Modeler 1/48, un kit pe care-l am in colectia personala. De asemenea, nici turela spate nu corespunde la kitul Pro Modeler (reluat mai recent de Revell, cu alte inmatriculari), dupa cate citeam in unele recenzii. La acest capitol nu sunt insa specialist.
Rezervoarele suplimentare largabile, din cala bombelor, au provocat o diminuare a incarcaturii, dar a fost o solutie obligatorie pentru asemenea distanta. Trebuie studiat amplasamentul acestora si modelul lor.
Apoi, in afara de turela scoasa de pe burta - inutila la zborul la inaltime mica - a fost intarita puterea de foc a botului, in asa fel incat sa creeze un "arici de foc".
In afara de raidul din acel august 1943, au urmat insa multe altele, timp de inca un an, realizate inclusiv cu B-17 despre ale caror inmatriculari ar fi interesant sa aflam mai multe.

Arata acest topic


  • 13 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi