B-24
#23
Postat 05 February 2007 - 08:48 PM
Da Blue-Max, am uitat: B-24 D, Academy, normal 1/72.
Ar mai fi o problema. Anvergura fiind destul de mare, capetele de plan sunt drepte sau putin aplecate in jos? In desene arata drept, in poze nu am vazut, inca, ceva concludent, experienta imi spune ca da, la o asemenea anvergura!
#24
Postat 05 February 2007 - 08:58 PM
Poze cu motorul ai mai multe decat vrei. Vezi aici http://cartula.net/modules/xoopsgallery/vi...albumName=B-24M
#27
Postat 06 February 2007 - 09:08 AM
Pozele sunt utile, le-am studiat deja. Probalil la momentul oportun o sa mai pic cu ceva ....intrebari.
Acuma sa lamurim treaba capatului de plan. Nu e vorba de unghiul diedru, acolo treaba e clara, ci de curbarea aripii sub propria greutate, avind in vedere ca este destul de subtire si ....lunga! Aripile din kit par a avea acea "lasare". Si nu este o deformare datorita pastrarii, prea se ....potrivesc indoirile (ori indoielile )! Nu este vorba de nu stiu citi milimetri lasare in jos, ci mai degraba o inducere a acestui fenomen. In desen, asa cum a aratat si 1-0-9, aripile sunt drepte...in sus .
Multamiri!
Mai sap.
#28
Postat 06 February 2007 - 11:43 AM
Z-mare, la Feb 6 2007, 09:08 AM, a spus:
Multamiri!
Mai sap.
Asadar... Aripile sunt drepte, stau tapene... NU vorbim de diedru. NU sunt profil subtire aripile de Liberator, ba dimpotriva, sunt profil gros. Ce intrebi tu, poate intrebi de o torsionare a aripii, dinspre incastrare spre varf (unghiul de atac la incastrare diferit de cel spre capatul aripii). La fel, NU se vede in poze asa ceva. La fel, fiind un profil gros pentru aripa de Liberator, aproape sigur nu prezenta asa ceva. Si in mod cert, NU se lasa sub propria greutate.
In plus, datorita faptului ca trenul era pe aripa, lungimea efectiva a aripii care s-ar fi putut lasa/flamba/etc.. e semnificativ mai mica.
#29
Postat 06 February 2007 - 12:02 PM
Ideea e ca trebuie indreptate de undeva de la mijlocul aripii. Eu am reusit sa fac asta la Liberatorul meu in Airfix si am facut-o la cald si crestand, practic, aripa pe dedesubt, obtinand linia dreapta deasupra si dedesubt punand o fasie de plastic cam de 1 mm. Daca si la tine e aceeasi problema - si banuiesc ca asta e - pai cam asta ar trebuii sa faci. Mai precis, taietura am facut-o imediat dupa motoare pentru ca de acolo pleaca problema.
#31
Postat 06 February 2007 - 02:30 PM
Z-mare, la Feb 6 2007, 12:33 PM, a spus:
Cred ca ajuta sa pui un lonjeron de la incastrare pana la varful aripii (o bagheta pilita in forma de "pana") ca sa tina aripa dreapta - cu timpul s-ar putea sa se lase din cauza greutatii. Eu am un He177 Airfix facut acum vreo 12 ani iar aripile au inceput sa se lase si a aparut o crapatura lunga pe bordul de atac.
Radu
#32
Postat 06 February 2007 - 02:53 PM
#33
Postat 06 February 2007 - 03:11 PM
INSA, flambarea nu este 'buckling'-ul din engleza, flambarea este deformarea pe o directie diferita de cea a aplicatii fortei. Nu e relevant daca-i reversibila sau nu.
#34
Postat 06 February 2007 - 03:14 PM
despre buckling nu stiu ce sa spun, recunosc ca nu ii stiu semnificatia exacta in romana, dar mi-au placut pozele, redau destul de bine ce voiam sa spun
cat despre relevanta pusesem mentiunea aia ca sa nu imi sara lumea in cap: "hai dom'le ce te pui flambare/incovoiere, tot aia"
Aceasta postare a fost editata de MiG: 06 February 2007 - 03:16 PM
#36
Postat 06 February 2007 - 07:42 PM
The intense heat from the fire had caused the factory roof to buckle.
Both wheels on the bicycle had been badly buckled.
I felt faint and my knees began to buckle.
din Cambridge Advanced Learner's Dictionary
#37
Postat 06 February 2007 - 08:08 PM
#38
Postat 06 February 2007 - 10:48 PM
MiG, la Feb 6 2007, 08:08 PM, a spus:
da, da ... e o indoire .. dar e legata de caldura si/sau oboseala (materialului).
Alta traducere mai buna ... n-am gasit !
Poate radub sa ne zica mai multe ...
#40
Postat 07 February 2007 - 03:42 AM
Rezervoarele suplimentare largabile, din cala bombelor, au provocat o diminuare a incarcaturii, dar a fost o solutie obligatorie pentru asemenea distanta. Trebuie studiat amplasamentul acestora si modelul lor.
Apoi, in afara de turela scoasa de pe burta - inutila la zborul la inaltime mica - a fost intarita puterea de foc a botului, in asa fel incat sa creeze un "arici de foc".
In afara de raidul din acel august 1943, au urmat insa multe altele, timp de inca un an, realizate inclusiv cu B-17 despre ale caror inmatriculari ar fi interesant sa aflam mai multe.