B-24
#2
Postat 24 January 2007 - 01:36 PM
#3
Postat 24 January 2007 - 01:42 PM
Recunosc ca m-a pasionat subiectul drept pentru care iti stau la dispozitie cu ceva documentatie - inclusiv o foaie de ziar datata 2 sau 3 august 1943 in care e un articol despre "nemernicii de teroristi aerieni care au incercat sa bombardeze Ploiestiul dar pe care aviatia Romana si cea Germana i-a pedepsit exemplar".
#4
Postat 24 January 2007 - 02:02 PM
Am mai gasit ceva: De-icing boots fitted to all flying surface. Ce sunt stiu, problema e cum arata ele, se vad? Ceva detalii?
Problem....
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/wallbash.gif)
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/wink.gif)
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 January 2007 - 02:03 PM
#5
Postat 24 January 2007 - 02:16 PM
Z-mare, la Jan 24 2007, 01:02 PM, a spus:
Astea sunt elemente de dezghetare ale bordurilor de atac ale aripilor. Erau niste benzi de cauciuc care acopereau bordul de atac. Astea vibrau - iar vibratia spargea gheata.
O sa caut niste poze.
Radu
#6
Postat 24 January 2007 - 02:19 PM
1. Cum arata rezervoarele - pai stiu ca erau in numar de doua si erau cilindrice, pozitionate spre spatele lansatorului (ca sa-ti faci o idee, in perioada imediat de dupa raid, au aparut in zona ploiestiului, prin sate, o gramada de cazi de baie din aluminiu - adica foarte multi rumani au gasit cilindrii cu pricina, i-au recuperat, indreptat si utilizat dupa cum i-a taiat capu' - concluzia e ca cele doua rezervoare erau si largabile)
2."De-icing boots fitted to all flying surface" - nu cumva sunt dejivroarele de cauciuc care se afla pe bordurile de atac atat la aripi, cat si la profundoare si cele doua directii verticale?
Daca vrei, am o caseta video despre raidul de la Ploiesti, din 43. E trasa dupa original. Un documentar facut chiar de U.S.A.F. E foarte interesanta. Mi s-a parut bestiala imaginea decolarii - aveau plinul facut pana la refuz adica se vede cum le curgea carburant din rezervoare, chestie care m-a mirat foarte tare - eu credeam ca rezervoarele alea erau totusi destul de etanse.
#7
Postat 24 January 2007 - 02:19 PM
Vrei sa faci cala bombelor deschisa? E cu depinde aici, documentatie exista, insa... Ce o sa se vada?
http://www.air-and-space.com/20050510%20Co...s%20Bombers.htm
http://community.web...28974FnWlMIvmZo
#8
Postat 24 January 2007 - 02:24 PM
Tot ce e negru la bordul de atac este "deicing boots".
Pentru multe date despre Tidal Wave, merita sa te uiti si aici: http://www.worldwar2...?showtopic=1613
HTH
Radu
#9
Postat 24 January 2007 - 02:26 PM
Ce vezi vopsit cu negru la bordul de atac, inclusiv la cele doua directii este dejivrorul de cauciuc.
#10
Postat 24 January 2007 - 02:42 PM
Bombele sunt puse lateral de pasarela, in mod simetric, prinse pe niste suporti ca niste spaliere - cand erau largate, cadeau in spatiu dintre pasarela si peretii exteriori. Singura modificare a fost la prinderea celor doua rezervoare care, daca nu gresesc (si stiu ca aveam si ceva poze - trebuie sa caut) erau prinse cate unul pe cate doua spaliere.
#11
Postat 24 January 2007 - 02:52 PM
Daca-l armezi, nu se mai vede mare lucru tocmai din modul de constructie, ajungi sa vezi peretii laterali, si cam atat... In fine, chestie de gusturi.
La al meu inca stau in dubii cum o sa-l fac cand intru serios in el, nu stiu daca se justifica efortul.
Prinderea bombelor era clasica, ca in toate bombardierele americane, adica asa:
![Imagine postata](http://www.cartula.ro/forum/uploads/remoteimages/31517-274.jpg)
Luata de aici poza:
http://www.ultimatesacrifice.com/
Din cate am vazut, sistemul de atasare al bombelor era similar in B-17 / B-24 / B-26 / B-25
#12
Postat 24 January 2007 - 09:00 PM
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/beer.gif)
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif)
Cartula si Radub, plecaciune pentru link-uri! Un ceas am tot descarcat poze.
Baia (cala) bombelor o am destul de detaliata din PE Eduard. E Pacat sa nu o fac, barem cu "jaluzelele" pe jumate ridicate. Banui ca daca o fac goala [zicem taman ca s-a intors (oare s-a mai intors
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif)
![:-D](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/whistle.gif)
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 January 2007 - 09:00 PM
#18
Postat 25 January 2007 - 07:55 AM
Am vazut ceva interesant in pozele postate de Scorpio. In prima poza se vede turela de spate cu panou plexiglas blindat. Pai eu stiu ca aceste turele au fost la varianta B 24 J si ca D-urile aveau turelele spate drepte, ca un cilindru. Au aparut turele cu panou inclinat blindat mai tarziu, prin inlocuirea turelelor lovite - canibalizare direct pe aerodromuri.
In poza a doua se vede turela corecta de B 24 D - turela cilindrica, dreapta. Din cate stiu eu, la Ploiesti au fost B 24 D cu turele spate drepte.
Aceasta postare a fost editata de cartula: 12 February 2007 - 07:01 PM