Forum Machete,Modelism,Hobby: Colectia lui Ionut - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Colectia lui Ionut Machete auto

#41 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 22 January 2007 - 12:27 AM

Blocul motor este vopsit într-o nuanţă de verde foarte apropiată de cea a caroseriei. Aici există ceva detalii însă piesele anexe sunt doar reliefate din turnare în corpul blocului, iar cromul strident este omniprezent (galerii, chiulasă, partea frontală a motorului etc). Deasupra chiulasei există şi cablaje ce reprezintă fişele bujiilor. Între cele 2 părţi ale capotelor laterale ale motorului este un spaţiu destul de mare care lasă să se întrevadă compartimentul motor dacă se priveşte dintr-un anume unghi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: duesenberg_13.jpg


#42 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 22 January 2007 - 12:27 AM

Impresia generală este că cei de la Signature au dorit să sugereze caracterul luxos al maşinii prin cât mai mult plastic cromat. Totuşi linia generală a maşinii este bine surprinsă şi nu e puţin lucru să ai un Duesenberg în vitrină, fie el doar la scara 1/18. Caracterul spectaculos este pus în evidenţă prin alăturarea sa cu alte touring-uri sau limuzine ale epocii, farurile de dimensiuni mari şi roţile supradimensionate accentuând acest lucru. Nu e bine totuşi să se învecineze cu alte modele Signature: cel puţin una dintre machetele Packard are exact aceleaşi jante şi pneuri şi acelaşi ampatament; nu e exclus ca şi detaliile şasiului să fie exact aceleaşi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: duesenberg_09.jpg


#43 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 22 January 2007 - 12:28 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: duesenberg_10.jpg


#44 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 22 January 2007 - 11:22 PM

Multumesc, Ionut, pentru detalii! Cum nu stiu alta firma care face un Duesenberg ,o sa-mi iau cu siguranta unul! Ar fi o problema, poate copilareasca si anume culoarea ...Si mie-mi place negru cu verde dar cei de la AUTO ART au se pare doar in doua nuante de albastru...Mai sap...

Am vazut in colectia ta un Mercedes, rosu, banuiesc ca e 500K de la Maisto. Se poate un review si cu el??

Multumesc!
Vali.

#45 Useril este offline   VIPER 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 18-March 06

Postat 23 January 2007 - 09:15 AM

Toate sunt superbe!

#46 Useril este offline   toni 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 10-December 04

Postat 23 January 2007 - 02:19 PM

niste bijuterii...superbe masini, una si una... :-D
ar fi frumos si-n anumite locuri unele chiar necesita o implicare a ta...vopsire, adaugare( mai ales la motoare) ori gaurire..( chiar tu precizai de lipsa gaurilor la tevilede esapament..)..E adevarat insa ca dand 60 de euro pe una iti e cam greu sa incerci asa ceva mai ales daca nu stapanesti intr-adevar tehnicile necesare...

#47 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 26 January 2007 - 03:15 PM

Tomi, multumesc de sugestii. Asa cum ai intuit, nu stapanesc tehnicile necesare,
totusi...

Concret, am in lucru modificarea mastii radiatorului si a farurilor unei machete. Am versiunea de caroserie in 2 culori, care arata cam asa:

Imagine postata

Numai ca eu vreau sa o fac sa arate cam asa:

Imagine postata

Am reusit sa demontez piesa care contine si masca:

Imagine postata

De fapt e vorba de 3 piese: rama, masca propriu zisa si radiatorul (in spate). Oricat m-am straduit, nu am reusit sa dezlipesc ansamblul de 3 piese, daca as forta prea tare as provoca stricaciuni imposibil de reparat.

Rezultatul pe care-l preconizez este vopsirea mastii propriu-zise in negru mat si a corpurilor si suporturilor farurilor (fara rama) in negru lucios. Cu farurile este o alta problema, sunt prinse de caroseria metalica prin nituirea plasticului si nu m-am incumetat inca sa le desfac.

In concluzie, mi-as ingadui sa va solicit ajutorul si nu numai la nivel de sfaturi practice.

Aceasta postare a fost editata de ionut: 26 January 2007 - 03:17 PM


#48 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 26 January 2007 - 03:52 PM

Vezi pe masca ce tip de adeziv au folosit. Incearca cu putin diluant sau cu acetona (FOARTE putin). Vezi daca ataca plasticul si eventual dizolva adezivul. Daca nu, foloseste forta. Trebuie sa se poata desface.

PS. Inainte de a te apuca mai asculta totusi de 1..5 sfaturi de la colegi :-D

#49 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:09 PM

Peerless Custom Eight Sedan - 1931

În anii ’20 în America cele mai rafinate automobile de lux erau considerate cele din aşa numitul grup “3P”: Packard, Peerless, Pierce Arrow. Dintre acestea, Peerless a rămas până astazi o marcă discretă, poate şi datorită faptului că a fost prima dintre cele trei care şi-a incetat activitatea în domeniu. În contextul scăderii vânzărilor auto survenite pe fundalul crizei economice, în 1932-33 acţionariatul firmei a decis să se reorienteze spre alte afaceri; astfel, marca de automobile Peerless a dispărut, deschizând drumul pentru berea Carling’s Black Label.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless01.jpg


#50 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:10 PM

Unul din ultimele modele realizate este şi cel reprodus la scara 1/18 de firma Anson: Peerless Custom Eight – un sedan de 7 locuri şi 4 uşi. Acesta era dotat cu un motor de 8 cilindri în linie cu o capacitate de 5,3 litri şi 120 de cai putere. Exemplarul real se află la muzeul de automobile din Cleveland, oraşul în care s-au fabricat automobilele Peerless.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless05.jpg


#51 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:11 PM

Producătorul s-a straduit să redea cu precizie schema de vopsire a caroseriei, liniile ample şi curbate ale uşilor sau ale plafonului habitaclului care amintesc mai degrabă de trăsurile sfârşitului de secol XIX decât de modernismul ce se prefigura în epocă. Deşi defectele de vopsire pot fi trecute uşor cu vederea, părţile metalice sunt prost aliniate, existând spaţii între uşi şi corpul caroseriei, între plăcile ce compun capotele motorului… etc. Piesele argintii nu sunt cromate atât de strident ca la alte modele iar masca radiatorului dă impresia de adâncime, spaţiile dintre grilaje fiind vopsite. Masca nu respectă întocmai proporţiile celei reale, fiind un pic mai înaltă şi mai îngustă la machetă.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless04.jpg


#52 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:12 PM

Semnalizatoarele sunt simple piese de plastic cromat, fără geam, aceeaşi situaţie fiind întâlnită şi la lămpile din spate, la care s-a adaugat însă vopsea în mai multe culori, rezultatul nefiind tocmai unul realist. Tot în partea din spate grătarul (destinat susţinerii unui portbagaj suplimentar) nu este vopsit prea bine, culoarea depăşind pe alocuri spaţiile delimitate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless07.jpg


#53 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:13 PM

Punctul forte al machetei îl reprezintă roţile, atât jantele cât şi pneurile sunt în detaliu executate şi arată foarte bine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless09.jpg


#54 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:14 PM

Interiorul este modest executat. Podeaua nu este acoperită cu pâslă, iar banchetele sunt realizate din plastic dur şi acoperite cu un strat poros de vopsea. Pe planşa de bord ceasurile au ramele vopsite în argintiu. Strapontinele dintre cele 2 banchete sunt fixe în poziţia deschis. Deasupra parbrizului se pot remarca parasolare vopsite în aceeaşi culoare ca a banchetelor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless03.jpg


#55 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:17 PM

Nici compartimentul motor nu este foarte detaliat, dar are totuşi un aspect decent, blocul motor fiind prevăzut prin turnare cu detalii interesante: şuruburi la nivelul chiulasei precum şi o inscripţie privind ordinea de aprindere a cilindrilor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless10.jpg


#56 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 27 January 2007 - 08:18 PM

Şasiul arată destul de rudimentar, fiind evident că din proiectarea modelului nu s-a dat atenţie prea mare detaliilor. În zona motorului nu există lonjeroane ci doar o placă de plastic, zona de dedesubtul pragurilor este pur şi simplu ignorată, deasupra roţilor din spate nu există contraripi, lăsând să se întrevadă piesele care compun interiorul. La nivelul roţilor nu există piese care să figureze sistemul de frânare (“oalele” tamburilor).

Totuşi, în ciuda deficienţelor de execuţie şi proiectare, Peerless Custom Eight este una dintre cele mai frumoase machete din colecţie, în principal datorită schemei de vopsire şi a liniilor generale ale caroseriei. Maşina arată bine şi dă expresie unei epoci dispărute şi a unei mărci auto dispărute. Mai nou, şi producătorul Anson a falimentat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: peerless12.jpg


#57 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 01 February 2007 - 02:03 AM

Pierce Arrow Silver Arrow

În topul companiilor care produceau automobile de lux în primele decenii ale secolului XX era şi Pierce Arrow, iniţial o fabrică de biciclete şi motociclete. Cunoscute la vremea lor ca automobile excelente, maşinile Pierce Arrow s-au numărat printre preferinţele bogaţilor şi ale celebrităţilor, atât din America cât şi din alte părţi ale lumii. La începutul anilor ’30 marea criză economică i-a surprins pe deţinătorii mărcii într-o poziţie nu tocmai avantajoasă – fabrica lor producea în exclusivitate maşini luxoase, fără perspective de redresare bazate pe modele mai ieftine şi populare. În acest context a apărut în 1933 Silver Arrow, prezentat la New York Motor Show. Un concept, sau mai bine zis un “show car”, acest autoturism era o mostră pură de Art Deco, cu un design revoluţionar ce avea sa fie o sursă de inspiraţie pentru producătorii de automobile câţiva ani mai târziu. Deşi a existat o producţie de serie sub aceeasi denumire, show car-ul Silver Arrow avea sa ramână o maşină de excepţie, produs în doar 5 exemplare, dintre care 3 au supravieţuit până azi. Cele 5 automobile fabricate au fost vândute fiecare pentru suma de 10.000 de dolari. Deşi Silver Arrow fusese destinat să dovedească forţa şi rafinamentul companiei, vânzările modelelor Pierce Arrow au scăzut drastic, firma fiind nevoită să-şi declare falimentul în 1938. Pierce Arrow Silver Arrow este o maşină unică în istoria automobilului, îmbinând fericit luxul, tehnologia şi stilul avangardist. Deşi nu se tranzacţionează prea des, o astfel de raritate este estimată astăzi la circa un milion şi jumatate de dolari.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PA_SA_01.jpg


#58 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 01 February 2007 - 02:03 AM

Iniţiativa celor de la Signature de a reproduce la scara 1:18 această maşină este una deosebit de ambiţioasă. Proiectul poate fi considerat o reuşită, având în vedere realizarea machetei. Micile neajunsuri - inerente probabil în efortul de a menţine un preţ scăzut - pot fi trecute cu vederea. Astfel, schema de vopsire, foarte pretenţioasă prin contururile roşii care delimitează liniile verzi de restul caroseriei nu poate fi considerată impecabilă. Uşile au balamale interioare reale, dar cele din faţă si cele din spate pot fi deschise simultan doar cu riscul deteriorării vopselei, întrucât se ating în anumite puncte. Statueta de deasupra măştii radiatorului este săracă în detalii. Numărul de înmatriculare (în fapt doar anul apariţiei – 1933) din spate este făcut dintr-o placă de plastic puţin prea groasă şi prea strident cromată.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PA_SA_03.jpg


#59 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 01 February 2007 - 02:04 AM

În schimb, există şi părţi bune care merită remarcate. Calandrul radiatorului este suficient de bine redat prin vopsirea spaţiilor dintre grilaje. Farurile au elementul central de prindere al geamului suficient de discret. Spaţiile dintre diversele părţi metalice ale caroseriei sunt minime şi relativ egale (cu exceptia uşii din stânga faţă care nu se închide perfect…). Toate uşile au geamuri complet ridicate şi se pot deschide doar folosind clanţele. Deşi spiţele jantelor sunt puţin prea groase la o observare foarte atentă, se poate spune ca roţile sunt realizate foarte bine şi dau valoare modelului la o privire în ansamblu. La nivelul aripii stângi din faţă roata de rezervă este accesibilă prin deschiderea unei uşi – o soluţie ingenioasă a proiectantului şi care adaugă farmec machetei. Peste toate, de apreciat redarea corectă în dimensiuni a modelului precum şi linia generală a caroseriei, perfect comparabilă cu maşina reală.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PA_SA_09.jpg


#60 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 01 February 2007 - 02:05 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PA_SA_08.jpg


Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi