Forum Machete,Modelism,Hobby: Colectia lui Ionut - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Colectia lui Ionut Machete auto

#1 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 01 February 2006 - 07:42 PM

Sustin si eu ideea unei sectii de auto, chiar daca nu fac parte din grupul 'modelistilor adevarati'; colectionez modele gata facute (diecast), in special modele de epoca. Cu cateva din ele am fost la expozitia din noiembrie, cei care au fost le-au vazut poate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: grup01.jpg


#2 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 01 February 2006 - 08:09 PM

ionut,poate ne prezinti pe fiecare in parte,ce scara sunt,firma ,pret...

Foarte frumoase...

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2006 - 08:36 AM

Da sint frumusele, le-am remarcat si la expozitie.

#4 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:09 PM

Am sa incerc cate un mic review pentru fiecare in parte. Poate pare interesant pentru unii dintre voi... spe ca e locul potrivit.

BMW 3/15 PS (“Dixi”) 1/18

Iniţial, BMW era o marcă germană producătoare de motociclete. În anii ‘20 firma a decis intrarea pe piaţa automobilelor, preferând să nu dezvolte un model propriu ci să producă un automobil sub licenţă. A fost ales britanicul Austin Seven, iar varianta BMW a purtat numele de “3/15 PS”, cu alte cuvinte un motor de 0.75 litri în 4 cilindri şi 15 cai putere. Supranumit “Dixi”, Primul BMW a fost produs în mai multe variante de caroserie – sedan, cabriolet, roadster, tourer, utilitară. S-a fabricat până în 1932.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: vedere_fata.jpg


#5 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:11 PM

Producătorul de machete Ricko a ales versiunea sedan cu 2 uşi şi 4 locuri. Modelul este foarte bine realizat, vopsit în 2 nuanţe de verde, aripile fiind o piesă separată faţă de restul caroseriei. există totuşi o mică problemă la caroserie deasupra uşii drepte (defect de fabricaţie). Uşile sunt prevăzute cu balamale exterioare iar trenul de rulare are suspensii funcţionale. Sub maşină există chiar şi cablurile frânei de parcare pentru roţile din spate. Jantele cu spiţe sunt excelent turnate, fiind figurate chiar şi “tecile” spiţelor. Farurile sunt realizate fără elemente de prindere a geamului în mijloc. Oglinda retrovizoare ataşată uşii stângi este compusă din 3 piese (suport + corp + oglindă). În spate se află un pneu de rezervă fixat cu un capac, situat între cele două corpuri de stopuri realizate dintr-un plastic reflectorizant. Modelul are un element inedit, semnalizatoare mecanice rabatabile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: radiator.jpg


#6 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:13 PM

Interiorul este fidel reprodus, podeaua “mochetată” şi scaunele acoperite cu un material ce dă impresia de textil la atingere. Acelaşi tip de material este folosit şi pentru feţele de uşi. Geamurile uşilor din faţă nu lipsesc ci sunt pe trei sferturi coborâte, dar fixe. Pedalele sunt în culoarea bronzului iar lângă ele manetele schimbătorului şi ale frânei au mânerele vopsite. Planşa de bord este relativ simplă şi este destul de greu de apreciat calitatea realizării ceasurilor. Lângă oglinda retrovizoare există chiar şi o plafonieră. Volanul este vopsit în două culori, însă braţele şi maneta de avans (probabil) sunt din plastic cromat în exces. Parbrizul are rama vopsită în culoarea caroseriei (rama lunetei este vopsită în negru) şi este rabatabil cam la 45ş dar nu poate fi fixat în această poziţie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: interior.jpg


#7 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:14 PM

Compartimentul motor este relativ bine detaliat şi dotat cu cablaje – fişele pentru bujii şi cea de la bobina de inducţie. Blocul motor, elicea ventilatorului, galerile şi faţa interioară a radiatorului sunt vopsite în argintiu. Restul componentelor (chiulasă, delco, bobină etc) sunt din plastic negru. Deasupra motorului se află rezervorul de benzină al cărui buşon este vopsit în auriu. Motorul nu este fixat pe şasiu ci este poziţionat pe o placă metalică (ce face corp comun cu aripile laterale) în care sunt reliefate baia de ulei şi lonjeroanele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motor.jpg


#8 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:15 PM

Macheta alaturată altor modele la aceeaşi scară pare foarte mică, subdimensionată. Se pare că totuşi scala este reală, BMW Dixi era o maşină foarte mică, un fel de “mini” al acelor ani. Modelul este realizat cu multă grijă pentru detalii, multe piese fiind vopsite manual cu acurateţe. Este una dintre cele mai simpatice machete din colecţia mea, şi pentru că sugerează imaginea de maşină mică, ieftină, compactă şi populară a perioadei interbelice.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: vedere_spate.jpg


#9 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:18 PM

BMW 3/15 PS

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: roata.jpg


#10 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 02:19 PM

si inca o poza, cu semnalizatorul mobil:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: semnalizator.jpg


#11 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 29 December 2006 - 02:21 PM

Foarte, foarte frumoasa !!
Mi-a ramas sufletul la ea ! :angry:

Asaaa de curiozitate, .. pe la ce suma se-nvarte asa o macheta ?!

#12 Useril este offline   skib 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 24-December 06

Postat 29 December 2006 - 03:04 PM

@ ionut:exista vreo sansa sa gasesc vreun Deusenberg prin tara?model bineinteles :angry: by the way,frumos model!

#13 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 29 December 2006 - 03:35 PM

Eu l-am achizitionat pe cel din poza. Nu fac reclama, dar cred ca informatiile necesare le-ai putea gasi chiar pe acest site... by the way, este un Duesenberg J Dual Cowl Phaeton din 1934, tot la scara 1/18. Modelul este produs de Signature gata asamblat, sau vandut sub marca Testors sub forma de kit (in trecut, nu stiu daca mai e valabil). Piesele (cca 100) nu necesitau vopsire ci doar asamblare.

Machetele costa in jur de 50-60 de euro.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: dusy.jpg


#14 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 29 December 2006 - 05:09 PM

ionut, la Dec 29 2006, 03:35 PM, a spus:

Nu fac reclama, dar cred ca informatiile necesare le-ai putea gasi chiar pe acest site...

Ba chiar fix in sectiunea "Magazine modelism" la adresa: http://cartula.net/m...file.php?lid=20
(sac ca fac eu reclama :angry: )
pe asta de exemplu Imagine postata o vei gasi pe pagina firmei AUTOart fix la adresa : http://www.autoart.ro/pd139013394.htm?defa...}&categoryId=23
Mult mai multe minunatii vei gasi rasfoind site-ul lor.

Frumoasa foc masinuta din colectia ta, Ionut, ca si celelalte pe care ti le-am vazut din colectie.
Bafta!

#15 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 30 December 2006 - 01:28 AM

Multumesc pentru aprecieri, stiu ca machetele mele nu sunt atat de frumoase ca ale voastre, din pacate modelismul static nu e atat de diversificat in ceea ce priveste modelele auto. Am sa revin curand cu alte prezentari dar am sa indraznesc sa va cer si sfaturi si pareri, daca asupra unor machete metalice se poate interveni pentru o nota de realism (rugina, praf etc) cu modificari totusi reversibile.

#16 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 30 December 2006 - 01:43 AM

Cadillac 350D Aero Coupe 1/18

Printre primele modele americane care au prefigurat în perioada interbelică viitoarele evoluţii în aspectul automobilelor este Cadillac-ul Aero din 1934. Prezentat la o expoziţie de design în 1934, acesta era oarecum diferit de ceea ce se produsese până atunci. Cu masca radiatorului integrată în ansamblul caroseriei, cu faruri puternic alungite, nu în ultimul rând cu o serie întreagă de decoraţiuni cromate în spirit Art Deco (inclusiv capacele jantelor) şi cu spate tăiat (fastback), Cadillac Aero Coupe era o maşină modernă, frumoasă şi într-adevăr uriaşă, construită pe acelaşi şasiu cu al limuzinelor seriei Fleetwood. Coupe-ul s-a fabricat doar în 4 exemplare în 1936. Seria Fleetwood (şi implicit şi 350D Aero) a fost dotată pentru prima oară în istoria automobilelor de stradă cu un motor cu 16 cilindri în V. Acesta avea o capacitate de 7,4 litri, 165 CP la 3800 de rotaţii/minut şi un cuplu de 434 Nm. Lungimea totală a maşinii era de 6 metri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadillac_profil.jpg


#17 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 30 December 2006 - 01:44 AM

Modelul Ricko este realizat cu respectarea proporţiilor şi a liniei generale a caroseriei. Din păcate, calandrul nu este la înalţime, fiind o simplă placă de plastic cromat, fără detalii care să sugereze perforarea acestuia. De regulă numai machetele foarte scumpe au guri de aerisire sau grile perforate. Celelalte sugerează acest lucru prin vopsirea în negru mat a “găurilor”. În cazul de faţă producătorul nu s-a obosit să facă nici măcar acest lucru. Farurile alungite, prinse de capota motorului, nu au element central de prindere a geamului. Toate decoraţiunile exterioare precum şi ramele geamurilor şi barele de protecţie sunt din plastic strident cromat. Şi semnalizatoarele faţă sunt tot din acelaşi tip de plastic, deşi la modelul original este vorba de un geam în spatele unei grile orizontale cromate. În schimb, statueta de pe capota motorului este confecţionată dintr-un plastic foarte moale şi flexibil, astfel încât nu riscă să se rupă la atingere. Oarecum ignorate au fost şi ţevile de eşapament, ele neavând prevăzute găuri. Ştergătoarele de parbriz nu sunt piese separate ci fac corp comun cu rama acestuia. Cu mai multă atenţie au fost tratate roţile: au profile bine conturate şi talonul vopsit în alb (o modă a vremii ce a rezistat până prin anii ’50 - ’60). Uşile au balamale exterioare iar clanţele sugerează destul de bine forma celor reale care sunt o mostră încântătoare de Art Deco. Pragurile probabil au avut un strat prea subţire de crom, acesta deteriorându-se în timp. Capotele motorului nu sunt foarte bine aliniate cu restul caroseriei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadillac_fata.jpg


#18 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 30 December 2006 - 01:45 AM

Interiorul, deşi simplist, are câteva detalii interesante. Podeaua este mochetată iar scaunele şi feţele de uşi sunt făcute dintr-un plastic moale, fără porozitate. Tot interiorul este într-o nuanţă de bej/crem, mai puţin bordul care este negru. Ramele interioare ale geamurilor laterale sunt vopsite într-o nuanţă maro ce vrea să sugereze lemnul. Plafoniera este vopsită în gri şi există reliefate parasolarele şi o plafonieră, nedelimitate însă prin vopsire. Volanul este în două culori (negru/crom) iar maneta schimbătorului este şi ea vopsită. Greu de precizat dacă ceasurile sunt redate în detaliu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadillac_interior.jpg


#19 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 30 December 2006 - 01:46 AM

Motorul nu are prea multe detalii. Blocul motor este vopsit în argintiu iar filtrele de aer sunt din plasic cromat cu anumite elemente vopsite în negru. Există totuşi fişe pentru bujii iar capacele negre ale chiulaselor sunt ornamentate cu linii cromate longitudinale. Pare în general în regulă, dar poate ca un motor 16V ar fi meritat ceva mai multă atenţie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadillac_motor.jpg


#20 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 30 December 2006 - 01:46 AM

Portbagajul este şi el mochetat, dar jumătatea inferioară este ocupată de roata de rezervă (cu spiţe!), acoperită de un capac de pâslă. Totul în aceeaşi nuanţă crem ca şi a interiorului. Şasiul este în general bine reprezentat, se pot observa elementele de suspensie, directie şi transmisie (arcuri lamelare spate, diferenţial etc). În partea din faţă şasiul este real, motorul fiind plasat pe lonjeroane.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadillac_spate.jpg


Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi