Forum Machete,Modelism,Hobby: Colectia lui Ionut - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Colectia lui Ionut Machete auto

#221 Useril este offline   VIPER 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 18-March 06

Postat 01 April 2007 - 11:12 AM

1/18 chiar cer foarte mult spatiu... Ale mele stau in cutii din lipsa de rafturi... Il invidiez pe Ionut (la modul constructiv) pentru colectie dar si pentru spatiu.

#222 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 01 April 2007 - 07:53 PM

VIPER, la Apr 1 2007, 11:12 AM, a spus:

Il invidiez pe Ionut ... dar si pentru spatiu.

Bre, tu ai coltu' ocupat de Star Wars, pentru care te invidiaza multi. Ca sa nu mai zic de Highlander. Daca vrei sa vinzi sabia sper ca sunt primul intrebat. :-D

#223 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 01 April 2007 - 07:54 PM

Cred ca Z-Mare se refera la faptul ca nu au aripi; un He-111 la 1/72 sau 48 ocupa mai mult loc decat un Camaro la 1:24/18

Aceasta postare a fost editata de Suburban: 01 April 2007 - 07:55 PM


#224 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 02 April 2007 - 01:53 PM

Ce pot să spun, confirm faptul că nu au aripi :-D Totuşi, o maşină ocupă ceva mai mult loc decât un avion la 1/72. Partea mai proastă e că limuzinele chiar nu intră perpendicular pe raft.

#225 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:40 AM

Mercedes Benz 180, 1953

Deşi compania Daimler – Benz suferise pierderi grele în timpul celui de-al doilea război mondial, producţia de serie a fost reluată destul de repede, în 1946, popularul model interbelic 170 revenind pe liniile de asamblare. Învechit tehnologic, moral şi estetic dar în acelaşi timp vândut la un preţ modic, Mercedes Benz 170 a fost modelul perfect pentru refacerea companiei. La 7 ani după reluarea producţiei, a fost înlocuit cu mult mai modernul şi elegantul 180, poreclit “Ponton”.

Originea supranumelui “Ponton” nu este foarte bine cunoscută. Ar proveni poate de la designul caroseriei, pe care contemporanii săi l-au asemuit unei ambarcaţiuni de tip bac (sau ponton), fie din cauza părţii frontale a şasiului, o structură în formă de “U” ce susţinea motorul, cutia de viteze şi puntea faţă, asemănătoare unui ponton. De altfel, multe maşini ale vremii au primit diverse porecle, de seori cu specific local. La noi sunt destule de cunoscute Mercedesurile “coadă de rândunică ” sau “bot de cal” :-D

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_09.jpg


#226 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:40 AM

Mercedes Ponton s-a fabricat în mai multe variante de caroserie, cu diverse motorizări, cu motoare cu benzină sau diesel (180, 180D, 190D, 190SL, 220, 220S, 220SE). Perioada de producţie a acoperit intervalul 1953 – 1962. Însă modelul iniţial, 180, uşor de recunoscut după calandrul mai îngust, a fost dotat cu motorul de 4 cilindri pe benzină de la predecesorul 170. Era deja un concept învechit, cu supape laterale şi bujii în cap, oferind doar 52 CP la o cilindree de 1,8 litri. Peste 52000 de automobile echipate cu acest motor au fost fabricate între anii 1953 şi 1957.

Dovadă că Mercedes a făcut maşini rezistente, pentru o viaţă, este acest Mercedes 190D, ce încă părea să mai trăiască în urmă cu 2 ani, undeva, pe lângă Grădina Botanică din Bucureşti. E vorba de un model ce nu se mai fabrică din 1961.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2005.jpg


#227 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:41 AM

Macheta este marca Revell – un producător destul de cunoscut în lumea kiturilor de plastic dar care fabrică şi machete auto metalice la scările 1:24 şi 1:18 – şi este copia modelului iniţial 180, cu calandru îngust şi motor cu valve laterale. Liniile exterioare sunt bine proporţionate şi redau foarte fidel designul original iar reducerea la scară este corectă. Din păcate, uşile laterale şi capacul portbagajului nu se pot deschide. Uşile din faţă se pot deschide, dar cu greu, fiindcă geamurile sunt complete iar balamalele funcţionează foarte prost. Mai toate piesele cromate de la exterior nu dau impresia de plastic cromat strident. Farurile, inclusiv cele suplimentare, nu au geam cu element de prindere central. Calandrul este alcătuit din 2 piese, grilajul negru fiind separat de partea cromată, aspectul obţinut fiind unul destul de realist. Toate geamurile sunt încadrate de rame cromate subţiri, bine executate. Lămpile din spate în mai multe culori sunt făcute din plastic transparent iar pe bara de protecţie spate sunt sugerate prin vopsire stopurile refelctorizante, “ochii de pisică”, un detaliu cu totul original pentru o maşină din acea vreme. Pe aripile din faţă se pot remarca semnalizatoarele laterale mari, menite să suplinească lipsa unor lămpi similare în faţă (la fel ca şi la Dauphine, unde erau plasate pe montanţii spate). Mai puţin inspirate sunt numerele de înmatriculare şi sigla Mercedes de pe portbagaj, sugerate prin abţibilduri. Ştergătoarele de parbriz sunt puţin cam mici, cam groase şi cam prea puţin detaliate. Roţile arată bine; chiar dacă desenul nervurilor cauciucurilor nu este decât unul generic, talonul bombat induce mai mult realism. La fel, inelele cromate şi steaua cu trei colţuri de pe capacul jantelor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_01.jpg


#228 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:41 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_02.jpg


#229 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:42 AM

Interiorul nu excelează în detalii, însă este lucrat decent. Pe planşa de bord, deşi ceasurile nu arată foarte bine, toate elementele argintii (rame, butoane) sunt vopsite corect, fără depăşiri ale spaţiului destinat. Feţele interioare ale uşilor sunt simple, alcătuite din plastic negru moale. Scaunele sunt tot din plastic moale dar roşu, sugerând vinilinul (probabil) de la modelul original. Pe podea nu există pâslă şi nu s-a acordat nici un fel de atenţie plafonului şi montanţilor laterali.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_07.jpg


#230 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:42 AM

Compartimentul motor este interesant. Blocul motor se sprijină real pe traversa în “U” a şasiului. Deşi nu există cablaje, o parte din ele sunt sugerate prin vopsire pe zona pereţilor metalici care înconjoară motorul. Pe blocul motor se pot vedea capetele bujiilor şi capacul distribuitorului (al “delco-ului”) şi cred că un modelist experimentat ar putea “trage” nişte fire pentru a figura fişele bujiilor. Radiatorul foarte înalt are capacul superior vopsit în argintiu şi un mic abţibild în partea superioară (atenţie, să nu vă frigeţi). De notat că în dreptul radiatorului caroseria metalică este perforată şi se poate zări claxonul, ale cărui şuruburi dispuse circular sunt punctate cu vopsea argintie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_05.jpg


#231 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:43 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_06.jpg


#232 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:44 AM

S-a acordat destulă atenţie şi şasiului. Se pot distinge foarte multe detalii – structura în “U” de susţinere a motorului, baia de ulei, cutia de viteze, basculele suspensiilor în faţă şi în spate, bara antiruliu, diferenţialul, axele planetare. Pe de altă parte, nu există contraaripi în faţă (nu ştiu dacă modelul real o fi avut), nici tamburi pentru discurile de frână iar ţeava finală a eşapamentului nu este găurită.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_04.jpg


#233 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:44 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_08.jpg


#234 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 05 April 2007 - 12:46 AM

Una peste alta, dacă există vicii de proiectare (unele majore), la execuţie macheta stă foarte bine, în sensul că producătorul s-a străduit ca elementele pe care le-a detaliat să le reproducă corect în proporţii şi fără bavuri sau urme neglijente de vopsea. Un model distins şi elegant, Mercedes Benz 180 este o alegere bună pentru o colecţie, având în vedere că şi preţul produselor Revell este ceva mai mic decât al altor mărci.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: MB180_10.jpg


#235 Useril este offline   JhonM3 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 12-April 07

Postat 12 April 2007 - 08:33 PM

salut ionut,ai o colectie destul de reusita.dar am o intrebare,esti sigur ca,cadillacul este prima masina 16 in v din lume?

#236 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2007 - 08:10 PM

http://en.wikipedia....wiki/V16_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Marmon

http://www.remarkablecars.com/ppads/showpr...hp/product/3124

Aceasta postare a fost editata de LDH: 13 April 2007 - 08:13 PM


#237 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 13 April 2007 - 09:45 PM

ionut, la Apr 5 2007, 12:42 AM, a spus:

Compartimentul motor este interesant. Blocul motor se sprijină real pe traversa în “U” a şasiului. Deşi nu există cablaje, o parte din ele sunt sugerate prin vopsire pe zona pereţilor metalici care înconjoară motorul. Pe blocul motor se pot vedea capetele bujiilor şi capacul distribuitorului (al “delco-ului”) şi cred că un modelist experimentat ar putea “trage” nişte fire pentru a figura fişele bujiilor. Radiatorul foarte înalt are capacul superior vopsit în argintiu şi un mic abţibild în partea superioară (atenţie, să nu vă frigeţi). De notat că în dreptul radiatorului caroseria metalică este perforată şi se poate zări claxonul, ale cărui şuruburi dispuse circular sunt punctate cu vopsea argintie.

Mi se pare mie, sau delco-ul parca a de Dacie ;-)

#238 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2007 - 11:31 AM

nici pe departe

Imagine postata

Imagine postata

#239 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 15 April 2007 - 02:02 AM

În detaliu nu seamănă, dar în general da. De altfel am văzut mai multe maşini "antice" cu motor în 4 cilindri dotate cu capac delco de Dacie, probabil că e uşor de potrivit.

#240 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 April 2007 - 09:16 AM

Super, arata super! Poate nu ar fi rau sa pui si acele detalii (fire, tevi, etc), crede-ma nu e greu deloc!

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi