Colectia lui Ionut Machete auto
#21
Postat 30 December 2006 - 01:47 AM
#23
Postat 11 January 2007 - 12:44 AM
Compania Lincoln a fost fondată în 1921 iar în 1922 a fost preluată de concernul Ford. În perioada interbelică s-a ocupat de producţia de automobile de lux în serie mică, cu o activitate relativ independentă faţă de Ford până la apariţia modelului Zephyr. În 1931 Lincoln a lansat modelul K, cu motoare V8 si V12. Era o maşină exclusivistă ce costa aproape 3000 de dolari şi pe care foarte puţini şi-o puteau permite în timpul marii crize economice. În mai multe variante de caroserie şi trecând prin mai multe modificări stilistice, modelul a rezistat până în 1939, fiind înlocuit ulterior cu Lincoln Continental.
#24
Postat 11 January 2007 - 12:45 AM
#25
Postat 11 January 2007 - 12:46 AM
#26
Postat 11 January 2007 - 12:47 AM
#28
Postat 11 January 2007 - 12:55 AM
#30
Postat 11 January 2007 - 12:57 AM
#34
Postat 19 January 2007 - 06:04 PM
Dupa parerea mea Ricko sunt mai buni decat Signature. Modelele mai noi in special (de la Ricko) sunt facute cu grija pentru detalii (vezi Lincoln K sau BMW Dixi de mai sus). Si Signature se straduieste, dar anumite aspecte lasa de dorit. Duesenbergul e o macheta faina dar... jantele de exemplu arata destul de prost (plastic cromat strident, spitele turnate intr-un singur plan). Pe de alta parte, machetele facute de Ricko si Signature par mai mult niste jucarii pe langa cele Auto Art.
Daca am timp o sa postez un scurt review despre Duesenberg si cateva poze in weekend, sper sa te lamuresti mai bine.
#35
Postat 22 January 2007 - 12:22 AM
Multe maşini pot fi considerate importante pentru istoria vehiculelor pe 4 roţi, însă Duesenberg J este poate unul dintre cele mai celebre automobile de serie produse vreodată. Compania fraţilor Fred şi August Duesenberg producea autoturisme încă din 1913, dar spre sfârşitul anilor ‘20 scopul lor a fost acela de a produce cea mai bună şi mai luxoasă maşină din lume. Proiectul a fost unul reuşit, având în vedere apariţia în 1928 la New York Motor Show a modelului J, nu doar un simplu competitor pentru alte maşini considerate de lux (Cadillac, Packard sau Lincoln în Statele Unite, Bugatti sau Rolls Royce în Europa) ci pur şi simplu o maşină care era cu mult înaintea vremii sale.
Firma Duesenberg livra doar o maşină “brută”: şasiul împreună cu motorul şi cu toate componentele mecanice (inclusiv tren de rulare şi calandru), carosarea fiind executată de alte companii renumite în domeniu. Deşi producţia şasiului separat de cea a caroseriei era o practică relativ curentă în epocă, aceasta a făcut ca aproape fiecare exemplar J să devină un model unic. Numai preţul şasiului era unul uriaş – 8500$, însă în funcţie de echipare şi carosare anumite variante ajungeau până la fabuloasa sumă de 25000$.
#36
Postat 22 January 2007 - 12:22 AM
Adresat în exclusivitate unei clientele foarte bogate, modelul J nu a fost de ajuns, aşa că a apărut şi o versiune supraalimentată (SJ), capabilă de 320 CP şi individualizată prin ţevile de evacuare cromate ce ieşeau direct prin capota laterală a motorului. Pentru anumiţi clienţi au existat modele cu totul speciale – Clark Gable şi Gary Cooper au fost posesorii unor modele de 2 locuri cu şasiu scurt şi motor supraalimentat (SSJ).
Duesenberg era în epocă sinonim cu luxul, opulenţa, standardul cel mai ridicat de viaţă şi stil. “A conduce un Duesenberg” era o remarcă ce putea spune totul despre statutul social al unei persoane. Însă supermaşina Duesenberg J nu a fost de bun augur pentru viitorul companiei producătoare: primul exemplar a fost livrat cu exact 5 luni înainte de “joia neagră” ce a declanşat marea criză economică. În 1937 Duesenberg a închis porţile definitiv, după 481 de modele J şi SJ produse. Astăzi modelele Duesenberg se tranzacţionează foarte rar şi cu sume ce depăşesc 1 milion de dolari. Celebrul om de televiziune american Jay Leno deţine în faimoasa sa colecţie de maşini de epocă 3 automobile Duesenberg.
Ca o paranteză: în paralel cu producţia de maşini de serie, Duesenberg a fabricat şi automobile de curse. Un astfel de exemplar (Duesenberg Straight Eight), construit special pentru cursa de la Indianapolis, se află la Muzeul Tehnic din Bucureşti. Cu această maşină s-a concurat – conform site-ului muzeului – în România între anii 1940-1950.
#37
Postat 22 January 2007 - 12:23 AM
#38
Postat 22 January 2007 - 12:24 AM
#39
Postat 22 January 2007 - 12:25 AM
#40
Postat 22 January 2007 - 12:26 AM
- ← Utilaje maturat mecanizat / autoperii colectoare / Street Sweeper
- Auto
- Dodge Intrepid New York Taxi →