ABI
#9
Postat 25 January 2007 - 12:13 AM
Michael_Wittmann, la Jan 24 2007, 11:05 PM, a spus:
pai ele au fost concepute special pt paza aeroporturilor, iar trupele USLA aveau ca principale misiuni asigurarea pazei aeroporturilor si a ambasadelor straine, deci daia se plimbau cu ele.
#10
Postat 25 January 2007 - 12:48 AM
horia, la Jan 24 2007, 11:13 PM, a spus:
Esti sigur?
Paza aeroporturilor a fost asigurata de armata - stiu asta personal.
Radu
#11
Postat 25 January 2007 - 11:43 AM
radub, la Jan 24 2007, 11:48 PM, a spus:
horia, la Jan 24 2007, 11:13 PM, a spus:
pai ele au fost concepute special pt paza aeroporturilor, iar trupele USLA aveau ca principale misiuni asigurarea pazei aeroporturilor si a ambasadelor straine, deci daia se plimbau cu ele.
Esti sigur?
Paza aeroporturilor a fost asigurata de armata - stiu asta personal.
Radu
stiu asta din memorile lui Teodor Filip unul din fosti comandanti U.S.L.A
#12
Postat 25 January 2007 - 12:34 PM
Atunci eu am fost USLAs si nu am stiut asta!
Intre 1991 si 1992 am facut armata la UM01874, celebra UM01874, unitatea de paza a aeroportului Otopeni. Unitatea nu este celebra pentru cine stie ce fapte eroice de arme, ci pentru "Incidentul de la Otopeni" in care armata (respectiv unitatea de paza a aeroportului) a tras in doua camioane care transportau cadeti ai Scolii de Securitate de la Campina in timpul revolutiei. Din cate inteleg unitatea nu mai exista, iar paza este asigurata acum de un serviciu civil de paza cu contract. De fapt, acum trei saptamani cand am fost la Otopeni, cazarma parea sa fie abandonata (se vede din sala de asteptare).
Unitatea era de infanterie. Unitatea asigura garda peste tot in perimetrul aeroportului, de la cladirea principala pana la capetelor ambelor piste. Comandantul era ofiter de artilerie. Unitatea nu avea nici in clin nici in maneca cu USLA. Singura data cand am vazut ofiteri USLA a fost cand a venit Francois Mitterand in vizita.
In incinta cladirii aeroportului, paza era asigurata de graniceri.
Pregatirea se facea in Ghencea ca parte a Regimentului de Garda - unitate de elita, cand am depus juramantul am facut-o in fata lui Petre Roman care era prim ministru , a fost prima unitate dotata cu uniforme de camuflaj, soldati din compania mea au fost in primul razboi din Golf - iar batalionul avea companii specializate pentru garda in functie de obiectiv: aeroport, rafinarie, pod, depozit de munitie, etc.
Aeroporturile militare isi asigurau propria lor garda si paza cu trupeti de aviatie.
Asa ca "memoriile" mint sau bat campii!
HTH
Radu
#13
Postat 25 January 2007 - 12:48 PM
cred ca in decembrie 89 ABI au fost folosite ultima oara.dupa 89 nu mai stiu.
#14
Postat 25 January 2007 - 01:14 PM
E o vorba in engleza care s-ar traduce "cand esti intr-o groapa, nu mai sapa".
Citeste inca o data ce am scris eu. UM01874 a fost implicata in incidentul de la Otopeni in decembrie 89 penrtu ca in decembrie 89 erau acolo ca unitatea de paza a aeroportului. Ofiterii erau acolo de cativa ani buni. Plutonierul de intendeta era acolo de 15 ani. Era si un cizmar civil care era acolo de 10 ani.
In 91, totul inca era asa cum fusese de ani buni, si a ramas asa inca vreo cativa ani buni. Acum aeroportul e de nerecunoscut.
Iti repet, USLA nu au avut nici o treaba cu paza aeroporturilor. Iti repet, am vazut ofiteri USLA in aeroport doar o data in aprilie 91 cand Francois Mitterand a venit in vizita. Asta e tot.
Radu
PS. alaltaieri (pe 23) s-au implinit 15 ani de la "libeararea" mea - buey cum trec anii!
#17
Postat 25 January 2007 - 01:59 PM
dany, la Jan 25 2007, 12:29 PM, a spus:
Dany,
Nici un ABI nu a fost implicat in incidentul de la Otopeni. Cadetii scolii de la Campina erau in camioane.
Am adus in discutie incidentul de la Otopeni numai pentu a-i dovedi lui horia ca armata (UM01874) asigura apararea aeroportului inainte de 89 si nu USLA.
Nu stiu nimic despre ABI, nu stiu cine il avea in dotare si care ii era misiunea.
HTH
Radu
#18
Postat 25 January 2007 - 02:54 PM
#20
Postat 25 January 2007 - 08:58 PM
radub, la Jan 25 2007, 12:14 PM, a spus:
E o vorba in engleza care s-ar traduce "cand esti intr-o groapa, nu mai sapa".
vorba este valabila si pentru tine
cat despre afirmatiile ca memorile mint sau bat campii nu pot sa spun decat ca ai cam exagerat.
nu e bine sa critici ce a scris omul (fost USLAs )doar in urma unui lucru scris de mine care poate este o afirmatie gresita.omul merita o prezumtie de ...buna credinta pana ii citesti cartea.
pe coperta spate a cartii apare un scurt CV al autorului din care retinem:
-sef al Serviciului pentru paza si apararea ambasadelor si a resedintelor diplomatilor acreditati in Romania
- responsabil de pregatirea antitero a cadrelor din unitate si teritoriu(in cadrul Colectivului Invatamant USLA)
-comandant de schimb al Aeroportului Internationl Otopeni, raspunzand de controlul antitero si antideturnare.
acum sa vedem ce scrie in carte- pe care nu am recitit-o in intregime dar am reusit sa gasesc ceva interesant
la pagina 15 sunt insirate cateva din obiectivele USLA
"- asigurarea securitatii pasagerilor si aeronavelor in zbor si la escale de scurta durata
-controlul antiterorist si antideturnare la aeroporturile Otopeni si Baneasa
este adevarat ca nu reiese de nicaieri ca asigurau paza, ceace este si normal avnd in vedere ca unitatea avea o cu totul alta pregatire si un personal redus.
ideea este ca ceva tot faceau ei pe Otopeni si Baneasa, si fiindca infanteria bate campii...cu tunul, cu ABI numai USLA se putea plimba.
si in zilele noastre aeroporturile sunt pazite de tot felul de firme de paza, dar printre ei trupele ANTITERO fac ce faceau si USLA inainte de 89.