Forum Machete,Modelism,Hobby: Planuri IS-28B2 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Planuri IS-28B2 IS-28

#1 Useril este offline   Pavel 

  • HOBBY PARK
  • Grup: Members
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 03-January 05

Postat 12 January 2007 - 10:00 AM

Cumpar planuri pentru planorul IS-28B2

#2 Useril este offline   Maverick 

  • Maverick
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 11-December 04
  • Location:Turda
  • Interests:Mig's

Postat 12 January 2007 - 01:16 PM

B2 nu ii cumva versiunea "MOTORIZATA" a planorului IS-28??? :whistle: :-? :-D
Cum ar veni motoplanoru IS-28 :lol:

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 12 January 2007 - 01:16 PM


#3 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 12 January 2007 - 01:33 PM

Maverick, la Jan 12 2007, 01:16 PM, a spus:

B2 nu ii cumva versiunea "MOTORIZATA" a planorului IS-28??? :whistle: :-? :-D
Cum ar veni motoplanoru IS-28 :lol:

Maverick, uite un B2:
Imagine postata
Imagine postata

IS-28M2/Iar-34 este motorizat...

Imagine postata

#4 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 12 January 2007 - 01:47 PM

exista si IS-28 cu motor dar ala e IS-28 M2.

#5 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2007 - 04:46 PM

Pozele sunt ok, le-am furat deja :whistle: , mai vreau si planuri :roll:

Merci, electric!

P.S. sunt Pavel, scriu de la PC lui 109

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 January 2007 - 04:48 PM


#6 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 13 January 2007 - 07:44 PM

Cu placere, Pavel.

Ca idee, daca cineva doreste mai multe informatii despre planorismul mondial si national , e recomandabil sa citeasca "Un secol de planorism", carte a domnului Constantin Athanasiu (veteran de razboi, fost pilot pe planoare de desant remorcate de Stuka).

Intr-unul din capitole se gasesc si desene tehnice cu toate planoarele care au zburat in Romania de la inceputuri pana acum. Cartea contine si multe poze cu planoare.

In alta ordine de idei, pe forumul escadrilei virtuale D13-th exista o subsectiune legata de aviatie reala (altceva decat simulatoare :whistle: ) http://d13-th.com/forum , subsectiunea "Zboruri reale si modelism"

In acea sectiune gasesti si poze si cativa planoristi. Unul dintre ei este un baiat (Eurofighter) care strange poze cu toate IS-28B2-urile fabricate vreodata.

I-am rugat sa te ajute cu planurile, dar nu garantez nimic.


Eurofighter a spus:

IS28 primul planor metalic construit la noi - n-a zburat prea bine
IS28B anvergura marita la 17 metri
IS28B2 diferente fata de B nu stiu decat frana doar pe extrados; s-au fabricat aprox 400 de exemplare, din care vreo 300 s-au exportat (si eu acum caut poze cu cat mai multe din ele - am ajuns la 81); anvergura 17 metri, masa gol 375 Kg, masa maxima 590 Kg, integral metalic, suprafete de comnda impanzite pe schelet de dural, finete 34 la 100Km/h in dubla si 94 in simpla, infundare normala 0,85 m/s, infundare minima 0,54 m/s la 80 in simpla si 85 in dubla; volet de curbura cu 5 pozitii

Aceasta postare a fost editata de electric: 13 January 2007 - 07:45 PM


#7 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 January 2007 - 08:40 PM

[quote name='electric' date='Jan 13 2007, 06:44 PM']


finete 34 la 100Km/h in dubla si 94 in simpla, infundare normala 0,85 m/s, infundare minima 0,54 m/s la 80 in simpla si 85 in dubla; volet de curbura cu 5 pozitii
[/QUOTE] [/quote]
94 in simpla?in primul rand IS28B2 este numai dubla. simpla comanda este IS29 D2.
nici cel mai performant planor nu are finete mai mare de 48. asta acu vreo 5 ani cand faceam eu planorism si ma interesa.

finetea nu se calculeaza in km/h ci in inaltime. o finete de 34 inseamna ca in conditii normale de temperatura, presiune si un vant nu mai mare de 5 km pe ora, un planor (de exemplu) aflat la 1000 metri altitudine pluteste 34 000 metri pana atinge solul. adica simplificat la ,10 metri altitudine pluteste 34 pana atinge solul.

#8 Useril este offline   Pavel 

  • HOBBY PARK
  • Grup: Members
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 03-January 05

Postat 13 January 2007 - 08:44 PM

Multumesc, electric!
Unde poate fi gasita cartea?

Aceasta postare a fost editata de Pavel: 13 January 2007 - 08:45 PM


#9 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 13 January 2007 - 09:35 PM

Pavel, la Jan 13 2007, 08:44 PM, a spus:

Multumesc, electric!
Unde poate fi gasita cartea?

Imagine postata

cartea cred ca o are TakeOff , o sa va pun in legatura.

tot el mi-a zis ca

Takeoff a spus:

Si daca-i foloseste... ar putea lua modelul 3D, acum ceva ani, impreuna cu un japonez, am realizat modelul 3D al planorului IS-28B2 pentru FS98... Modelul este in format MDF daca nu ma insel, dar se poate exporta in orice alt format 3D, cum ar fi 3Dmax etc...
Aici site-ul lui Naoki Uehara:
http://yokohama.cool...oo/kitai-e.html
http://yokohama.cool...o/e-is28b2.html


cel mai bine vezi topicul asta: http://d13-th.com/fo...?showtopic=2023


@Horia: prin simpla si dubla Eurofighter se refera la numarul de persoane din cutia cu maimutze si prin kmph se refera la viteza optima pentru finetea maxima (care la IS28B2 de exemplu este de 94-95 Km/h in simpla comanda... si 100 Km/h in dubla comanda)

Nu a zis ca are finetea 94. Doar ca lumea se mai exprima si aiurea.

Dupa cum zici si tu, Cz/Cx (finete) in jur de 40 are un planor foarte performant

Un avion cu curgere laminara de aproape 100% are cam 100 finete ( evident curgere laminara completa se gaseste doar la chestii experimentale).

Cz - coeficientul de portanta (pe axa Z), sau CL in engleza
Cx - coeficientul de rezistenta la inaintare (pe axa X), sau CD in engelza

Aceasta postare a fost editata de electric: 13 January 2007 - 09:41 PM


#10 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 January 2007 - 10:25 PM

[quote name='electric' date='Jan 13 2007, 08:35 PM']

(care la IS28B2 de exemplu este de 94-95 Km/h in simpla comanda... si 100 Km/h in dubla comanda)

repet!!! IS28B2 ESTE NUMAI DE DUBLA COMANDA,iar viteza optima este de 110 km/h.

Nu a zis ca are finetea 94. Doar ca lumea se mai exprima si aiurea.

a iesit o capro-varza din ce vrut el sa zica

Dupa cum zici si tu, Cz/Cx (finete) in jur de 40 are un planor foarte performant

da

[i]Un avion cu curgere laminara de aproape 100% are cam 100 finete ( evident curgere laminara completa se gaseste doar la chestii experimentale).

daca ar exista finete 100% planorul nu ar mai lua-o in jos niciodata, ar ramane constant la aceeasi inaltime, ceace este imposibil deoarece iar scadea viteza si....

Aceasta postare a fost editata de horia: 13 January 2007 - 10:30 PM


#11 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 13 January 2007 - 10:44 PM

[quote name='horia' date='Jan 13 2007, 10:25 PM'](care la IS28B2 de exemplu este de 94-95 Km/h in simpla comanda... si 100 Km/h in dubla comanda)

repet!!! IS28B2 ESTE NUMAI DE DUBLA COMANDA,iar viteza optima este de 110 km/h.[/quote]
bine Horia, repeta :whistle: doar ca nu este obligatoriu sa se urce doi oameni. poate zbura si unul singur. atunci, cu un singur om viteza optima e 95. eu nu am fost brevetat pe planor, ci pe ULM, poate gresesc eu. dar vezi ca e netul plin de afirmatiile cu 100kmph si 95kmph. Si cartea lui, la fel.

(horia, no offence, te rog :-D oricum este irelevant ce zic eu, Pavel vrea planurile doar :lol: )

[quote name='http://www.storm-soaring.hu/notebook/gepeink.htm']IS-28 B2 (Pipiske) |  HA-5006 (I), HA-5009 (L) |   
Román gyártmányú, teljesen fémépítésű, kétüléses kiképző és gyakorló teljesítménygép. Öt állású (-1, 0, 1, 2, 3) ívelőlappal és Hütter típusú féklappal felszerelve, amely a régebben készült gépeken csak felfelé nyílik. | Fesztáv: 18 m | G. ülés max.: 175 kg | Magasság: 1.87 m | G. ülés min.: 70 kg | Hossz: 8.45 m | G. max. 1: 520 kg | G. üres: 395 kg | G. max. 2: 590 kg | G. vízballaszt: 0 liter | L/D vbn: 34 | V max.: 230 km/h | V min. +0' ívelővel: 70 km/h | VA.: 165 km/h | n.: (E) + 6.5 / - 4 (K)+ 5.3 / - 2.65 | V csörlés: 80-125 km/h | V vontatás: 100-140 km/h | V min. leszállás: 100 km/h| V opt.: (E) 95 km/h (K) 100 km/h | V gaz.: (E) 86 km/h (K) 90 km/h | V max. felhőben: 140 km/h |[/quote]

Aceasta postare a fost editata de electric: 13 January 2007 - 10:47 PM


#12 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 January 2007 - 11:33 PM

electric, la Jan 13 2007, 09:44 PM, a spus:

http://www.storm-soaring.hu/notebook/gepeink.htm a spus:

IS-28 B2 (Pipiske) |  HA-5006 (I), HA-5009 (L) |   
Román gyártmányú, teljesen fémépítésű, kétüléses kiképző és gyakorló teljesítménygép. Öt állású (-1, 0, 1, 2, 3) ívelőlappal és Hütter típusú féklappal felszerelve, amely a régebben készült gépeken csak felfelé nyílik. | Fesztáv: 18 m | G. ülés max.: 175 kg | Magasság: 1.87 m | G. ülés min.: 70 kg | Hossz: 8.45 m | G. max. 1: 520 kg | G. üres: 395 kg | G. max. 2: 590 kg | G. vízballaszt: 0 liter | L/D vbn: 34 | V max.: 230 km/h | V min. +0' ívelővel: 70 km/h | VA.: 165 km/h | n.: (E) + 6.5 / - 4 (K)+ 5.3 / - 2.65 | V csörlés: 80-125 km/h | V vontatás: 100-140 km/h | V min. leszállás: 100 km/h| V opt.: (E) 95 km/h (K) 100 km/h | V gaz.: (E) 86 km/h (K) 90 km/h | V max. felhőben: 140 km/h |

textul asta m-a lamurit.

dar as fi fost m-ai multumit cu asta,
http://nemeth-ioan.p.../iscaracter.htm

acu sti vorba aia...cate bordeluri atatea obiceiuri.
viteza asta e relativa. fiecare zboara cu o viteza adaptatata conditilor atmosferice si a vitezei vantului.


Pavel uite aici niste date exacte daca te intereseaza:
http://nemeth-ioan.p...m/ro/is28b2.htm

#13 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 15 January 2007 - 05:06 PM

[quote name='horia' date='Jan 13 2007, 10:25 PM'] [quote name='electric' date='Jan 13 2007, 08:35 PM']

(care la IS28B2 de exemplu este de 94-95 Km/h in simpla comanda... si 100 Km/h in dubla comanda)

repet!!! IS28B2 ESTE NUMAI DE DUBLA COMANDA,iar viteza optima este de 110 km/h.

Nu a zis ca are finetea 94. Doar ca lumea se mai exprima si aiurea.

a iesit o capro-varza din ce vrut el sa zica

Dupa cum zici si tu, Cz/Cx (finete) in jur de 40 are un planor foarte performant

da

[i]Un avion cu curgere laminara de aproape 100% are cam 100 finete ( evident curgere laminara completa se gaseste doar la chestii experimentale).

daca ar exista finete 100% planorul nu ar mai lua-o in jos niciodata, ar ramane constant la aceeasi inaltime, ceace este imposibil deoarece iar scadea viteza si.... [/QUOTE]
Horia, imi dai voie sa te corectez te rog?
eu cred ca m-am exprimat destul de bine gramatical; poate ar fi trebuit sa pun unitatea de masura la cei 94 Km/h
in fine, nu asta e cel mai important lucru
Planorul IS28B2 are viteza de finete in varianta utilitar (atunci cand sunt 2 pilot in el) de fix 100 de Km/h si nu 110. Daca nu ma crezi, te rog sa te uiti pe un vitezometru si sa observi triunghiul galben din dreptul valorii de 100. Pentru varianta acrobat (un singur pilot in el pe postul principal de pilotaj care este cel din fata) finetea maxima se obtine la viteza de 94 Km/h datorita scaderii incarcarii alare.
Tu zici ca un planor foarte performant are finetea in jur de 40. In cazul asta m-as fi simtit ca un rege in B2 cu 34.

planor finetea
Discus 42,5 (clasa standard)
Ventus 48 (clasa 18 metri)
SZD56 Diana2 52 (clasa 15 metri) doar 15 metri !!!
Nimbus4 62 (clasa open anvergura 25)
ASW22 63 (clasa open anvergura 25)
ETA >60 (clasa open anvergura 30,9)

edit: am recitit primele posturi si as mai avea ceva de adaugat:
vezi ca incurci marfa cu ambalajul
fietea nu se calculeaza ca fiind distanta pe orizontala parcursa pentru fiecare metru picat, dar e adevarat ca e egala cu acea distanta
altutudinea se masoara de la nivelul marii, deci vei vrea sa folosesti inaltime de acum inainte pentru ceea ce ai vrut sa spui acolo
ca fost planoristi sustii ca viteza de finete e de 110?
unde ai zburat?
ai ceva poze?
am ajuns la 118 mai nou, mai am 246

Aceasta postare a fost editata de Eurofighter: 15 January 2007 - 05:18 PM


#14 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 January 2007 - 05:09 PM

Eurofighter, la Jan 15 2007, 04:06 PM, a spus:

Tu zici ca un planor foarte performant are finetea in jur de 40. In cazul asta m-as fi simtit ca un rege in B2 cu 34.

planor finetea
Discus 42,5 (clasa standard)
Ventus 48 (clasa 18 metri)
SZD56 Diana2 52 (clasa 15 metri) doar 15 metri !!!
Nimbus4 62 (clasa open anvergura 25)
ASW22 63 (clasa open anvergura 25)
ETA >60 (clasa open anvergura 30,9)

cum ziceam mai sus de finetea de 40 stiam acu vreo 5 ani cand ma procupa subiectul. cate planoare din lista ta au aparut in ultimii 5 ani?

#15 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 15 January 2007 - 05:25 PM

unul singur Diana2-ul, dar nu sunt absolut sigur; voi verifica
planorul IS32A a fost construit la noi in '77 si cred ca ai auzit de el pentru ca avem si noi vreo 6 avea anvergura de 20 si finetea de 44,5
cred ca depaseste cei 5 ani

#16 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 January 2007 - 05:38 PM

Eurofighter, la Jan 15 2007, 04:06 PM, a spus:

fietea nu se calculeaza ca fiind distanta pe orizontala parcursa pentru fiecare metru picat, dar e adevarat ca e egala cu acea distanta
altutudinea se masoara de la nivelul marii, deci vei vrea sa folosesti inaltime de acum inainte pentru ceea ce ai vrut sa spui acolo
ca fost planoristi sustii ca viteza de finete e de 110?
unde ai zburat?
ai ceva poze?
am ajuns la 118 mai nou, mai am 246

in primul rand nu sustin ca asta ar fi neaparat viteza. eu asa imi aduc aminte.
in al doilea rand nu intelegh nimic din ce zici tu mai sus.textul mi se pare putin ambigu, ca desi nu am dreptate totusi aia e finetea, ce legatura are inaltimea de la nivelul marii?,ce-s aia 118 si 264?
pana una alta explica-ne tu ce-i aia finete ca eu cu teoria stau mai prost.

am facut planorism doar in anul 2000 la Aeroclubul Sanpetru, an in care am si iesit la simpla si am si brevetat, dupa care am trecut la parasutism.
anul asta voi incepe reantrenarea la Sanpetru si poate imi voi reaminti mai multe chestii teoretice. pana atunci nu te mai contrazic.

Aceasta postare a fost editata de horia: 15 January 2007 - 05:41 PM


#17 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 15 January 2007 - 06:36 PM

finetea e Cz/Cx, credeam ca am epuizat subiectul
ai spus pe undeva ca daca planorul e la altitudinea de 10 metri el va parcurge 340 de metri pana la contactul cu solul; acest lucru e foarte adevarat daca aerodromul deasupra caruia zboara se afla exact la nivelul marii; in orice alta situatie e fals.
aia cu 118 si 246 am gresit-o eu
pe undeva prin primele posturi ziceam ca adun pozele cu B2-uri si atunci ajunsesem la 81; acum am ajuns la 118 si mai am de gasit 246 (poti contribui cu ceva la lista?)
cum sa lasi planorul pentru carpa?
planorul e cel mai tare!!!

#18 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 15 January 2007 - 06:51 PM

Pavel, cu ce te pot ajuta?
in afara de poze nu am decat profilele de la incastrare si capul de plan si un model 3D in Autocad

#19 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 January 2007 - 08:43 PM

Eurofighter, la Jan 15 2007, 05:36 PM, a spus:

finetea e Cz/Cx, credeam ca am epuizat subiectul
ai spus pe undeva ca daca planorul e la altitudinea de 10 metri el va parcurge 340 de metri pana la contactul cu solul; acest lucru e foarte adevarat daca aerodromul deasupra caruia zboara se afla exact la nivelul marii; in orice alta situatie e fals.
aia cu 118 si 246 am gresit-o eu
pe undeva prin primele posturi ziceam ca adun pozele cu B2-uri si atunci ajunsesem la 81; acum am ajuns la 118 si mai am de gasit 246 (poti contribui cu ceva la lista?)
cum sa lasi planorul pentru carpa?
planorul e cel mai tare!!!

finetea este ceva pur teoretic cam cum e cu consumul la masina.
ca sa ai o finete optima nu tre sa fie aerodromul la nivelul marii. asa cum am spus mai inainte si cum scrie si la CPZ(curs pregatire zbor) finetea aste se calculeaza in anumite conditii: temperatura , presiune, umiditate , anumita viteza a vantului etc. fiind doar ceva teoretic nu are importanta unde se afla aerodromul deoarece aceste conditii enumerate nu pot fii niciodata indeplinite toate odata nicaieri , nici la nivelul marii nici mai la munte.

in legatura cu pozele cred ca am ceva dar in format clasic cu IS 28 B2 nr 351, 315, 373 si inca unul parca.

acu de ce am trecut la carpa? stii cum e...intotdeauna dupa ce ai mancat un mar vrei ca urmatorul sa fie mai dulce.
adevarul e ca prima dragoste nu se uita niciodata, tocmai de aceea anul asta incep reantrenarea
tu unde zbori?

#20 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 15 January 2007 - 09:38 PM

vreau si 315 si 351 si 373, daca mi le poti trimite! nu am niciunul dintre ele!
finetea e totusi Cz/Cx si nu depinde de temperatura, presiune, etc.
treaba cu altitudinea/inaltimea se referea la altceva; poti fi la altitudinea de 10 metri, dar inaltimea e alta
eu zbor la Strejnic; instructor mi-a fost Mihai Andrei
am zburat pe planoarele care le-a postat Electric mai sus
pe 310 am iesit la simpla
in spatele lui se vede 326 care a fost primul planor cu care am zburat
pe 348, care mai nou e 3480, am facut zborul de 5 ore
anul asta am intrat la SSAvC si nu stiu cat voi mai putea zbura cu planorul
cer senin si cumulusi!

Aceasta postare a fost editata de Eurofighter: 15 January 2007 - 09:49 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi