Forum Machete,Modelism,Hobby: Elicopter SMURD - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elicopter SMURD EC-135

#41 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 16 January 2007 - 08:40 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image_18.jpg


#42 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 16 January 2007 - 08:41 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image_22.jpg


#43 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 16 January 2007 - 10:54 PM

Multumim, gopo :hammer:
Care a fost cauza accidentului?
Din Puma au mai ales ceva - sau s-a dus cu totul la "recycle bin"?

#44 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12641
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 January 2007 - 08:16 AM

Hmmm...dupa cum arata..... :whistle:

#45 Useril este offline   Mandark 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 01-November 06

Postat 17 January 2007 - 10:31 AM

intrebare...cum a ajuns in pozitia asta, pe burta? a cazut cu botul inainte si s-au rupt sub rotile? nu vad in poza prea bine ..dar n-ar fi trebuit sa fim niste brazde de pamant acolo unde s-au lovit palele? ma gandesc ca ar fi arat putin...si mai departe cum de nu s-a rasturnat pe o parte sau pe alta la impactul palelor cu pamantul? ca pare ca a cazut asa ca o placinta.....dupa cum s-a rupt coada...parerea mea...total neavizata...

#46 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 17 January 2007 - 10:57 AM

din cate stiu eu, asa arata dupa ce il pui cu autorotatie jos, il cam trantesti.
Griff ? parca tu aratasei o poza cu un Mi-8 polonez troznit similar.

#47 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 17 January 2007 - 01:51 PM

A cazut in august 2001, la Boteni, la vreo 10 m de pista. Cauzele au fost multiple: greseala de pilotaj combinata cu o defectiune a pilotului automat, astea doua combinate cu totalul dezinteres al unor hirtogari fata de o scrisoare service trimisa de IAR Brasov, care la randul lor o primisera de la Eurocopter...
Echipajul executa un zbor de antrenament pentru Roias 2001. Trenul era escamotat. Oricum, prezenta de spirit a pilotului comandant a redus mult consecintele prabusirii. Oricum, el a avut cel mai mult de suferit alegandu-se cu o vertebra sparta in 3 bucati. Afost operat in Israel.
Alte informatii - la cerere.

#48 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 17 January 2007 - 04:43 PM

Completari:
- dupa o sandela destul de abrupta, elicopterul a fost introdus intr-o spirala descendenta pe stanga cu unghi mare de inclinare. Datorita faptului ca virajul s-a executat pe STANGA, cu bila (indicatorul de glisada) iesita din repere cu mai mult de un diametru, aeronava a intrat intr-o evolutie de rotatie accelerata, ajungand la viteze unghiulare de peste 120 de grade pe secunda (asa a reiesit la citirea inregistratorului de bord). Elicopterul a luat contact cu Terra aproape pe verticala, avand ince o miscare de rotatie(foarte redusa), de aici si deplasarea spre stanga a motoarelor si CTP-ului, cu tot cu rotorul principal. Daca ar fi avut si o miscare de inaintare, motoarele i-ar fi ,,vizitat'' pe ocupantii cabinei de pilotaj.
- structura a fost avariata in proportie de peste 90%. Dupa cate stiu eu s-au mai recuperat display-urile din cabina, sistemul de observare din bot, statiile radio, convertizoare, transformatoare, componente de motor... oricum, fuselajul distrus a stat cativa ani aproape de depozitul de echipament, de il tot vedeam cand decolam sau aterizam.
- scrisoarea service de care am pomenit spunea ca orice elicopter cu rotor anticuplu, daca executa o rotire IN SENS INVERS sensului de rotatie al rotorului portant, avand bila iesita din repere cu mai mult de un diametru, va intra intr-o evolutie de rotatie accelerata in sensul respectiv, datorita deteriorarii curgerii aerului prin anticuplu.
@Electric: Stii tu ceva, dar nu prea corect. E adevarat ca la Puma autorotatia e destul de dificila si se aterizeaza doar cu rulaj si cu viteza mare, dar sunt elicoptere care aterizeaza destul de finut din autorotatie (vezi Bell UH-1, A-109, Gazelle - pe astea le-am vazut pe Discovery).
E de ajuns? Mai vreti si alte lamuriri? :whistle:

#49 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 17 January 2007 - 06:31 PM

gopo, la Jan 17 2007, 04:43 PM, a spus:

- scrisoarea service de care am pomenit spunea ca orice elicopter cu rotor anticuplu, daca executa o rotire IN SENS INVERS sensului de rotatie al rotorului portant, avand bila iesita din repere cu mai mult de un diametru, va intra intr-o evolutie de rotatie accelerata in sensul respectiv, datorita deteriorarii curgerii aerului prin anticuplu.

da, are sens :angry: daca nu il tii din palonier cum trebuie si derapezi mult (deci te rotesti), te arunca cuplul elicei portante exact in sensul invers (stanga in cazul dat) si nu mai are cum sa faca fatza elicea anticuplu pentru ca aerul are deja viteza marita acolo (la coada). un soi de "reactie pozitiva".

oricum, bine ca au scapat. pacat ca s-a lovit pilotul asa grav.

nu ma pricep la elicoptere, doar imi dau cu parerea :whistle: , nu saritzi :lol:

#50 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 17 January 2007 - 08:38 PM

Nu sare nimeni, stai linistit! :whistle:

#51 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 12 February 2007 - 06:46 PM

S-a anuntat oficial cauza accidentului EC'ului: conditii meteo nefavorabile
http://www.gandul.info/articol_29986/prabu...favorabile.html

#52 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12641
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2007 - 07:10 PM

Da, treaba a fost cit de cit lamurita.
Dar intreb si eu, ca pieton sadea, ce a vazut multe filme americane proaste, cum fars, in era asta a superelectomnicii si a supercomputerelor si a tot felul de gipiesuri, semeseuri, reteveiuri, a super si micro radarelor, ultrara si infrarosii, ultra si para sunete, ultravolete si maronii ori mai stiu eu ce superdispozitive de gasit mintenasi acul in carul cu fin, nu exista un dipozitiv care sa-i arate pilotului inaltimea (distanta) rela fata de sol???? Ori ce se intimpla mai in fata si pe laterale??? Ori ele exista, da-s prea scumpe, mai bine dai cu un elicopter, cu echipaj cu tot de pamint, ca-i mai lesne de inlocuit.??? :lol: Ca Zmeele lui Richthofen mai inteleg sa se ghideze dupa calea ferata sau riuri, dar in ziua de azi..... Cum ziceam, intreb si eu ca pieton .......

#53 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2007 - 07:18 PM

Pai pana te lamuresc greii, cred ca s-a mai spus. In munti ceva gen radio-altimetru nu-i tocmai util, ca pana sa vezi ca scade inaltimea esti deja in pomi... Iar radar de urmarire a terenului, parca nu se justifica sa pui pe un elicopter civil...
Cred ca problema principala e cea costuri versus beneficii...

#54 Useril este offline   Robotzel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 12 February 2007 - 07:29 PM

Imi inchipui ca e dificil de estimat precis corespondenta intre inaltimea la verticala fuselajului si distanta dintre varful palelor si brazii de pe versant...

#55 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 12 February 2007 - 07:34 PM

Radioaltimetrul iti arata inaltimea radio (reala) fata de sol, exact sub elicopter (aeronava). Zburand la orizontala, iti dai seama ca versantul ,,urca'' atunci cand inaltimea scade. Dar nu-ti prea dai seama de panta versantului. Radioaltimetrul da si erori, deasupra padurilor de exemplu. Si daca mai pui si o vizibilitate foarte scazuta (cum de altfel a si fost) ajungi in situatia aia cand inghiti fier-beton de 2cm si scoti pe partea ailalta litza. :lol:
Una peste alta, Cartula are dreptate cu ,,costurile versus beneficii''.

#56 Useril este offline   Samyr444 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-November 05

Postat 12 February 2007 - 08:16 PM

Salut Gopo,

Excelente pozele si comentariul legat de caderea Socatului#95 al Grupului 61 Elicoptere Boteni, Escadrila 2 "Wildcats". Momentan la Bz. 90 Tr. Otopeni cele 2 escadrile de Socat dispun de aceleasi embleme ca si la Boteni? Sau au fost schimbate intre timp asa cum s-a intamplat cu emblema Grupului 61 de la Boteni atasata mai jos. Dispui cumva de formatul electronic al celor doua escadrile de Socat? Consider ca ar merita postate. Multam' anticipat. Happy Landings!!!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy_of_57th_AB__61stHello_Group__Titu..jpg


#57 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 February 2007 - 06:00 AM

Chiar ca nu m-am gandit pana acum sa le postez... Sigur exista in format electronic, doar sa le caut.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi