Elicopter SMURD EC-135
#9
Postat 05 January 2007 - 08:26 PM
In alta ordine de idei, astfel de aparate nu au un sistem de localizare prin satelit? Toti manelisti au pe bengoasele lor asa ceva, pe cind un aparat de salvare nu! Asta imi aduce aminte de povestea parbrizelor blindate din WWII.
Stii ceva de cauzele accidentului?? Ca si aici si-au dat cu parerea stiristii!
#10
Postat 05 January 2007 - 09:22 PM
![:pint:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/whistle.gif)
#11
Postat 05 January 2007 - 09:57 PM
![:pint:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/wallbash.gif)
In ceea ce priveste cauza, a zis Tomcat ceva-ceva; uita-te la poza de mai jos, e tot de acolo si totul e alb. Cand intri intr-un banc de ceata si pe jos e zapada, crezi ca mai deosebesti pamantul de cer? Ei s-au prins in ultimul moment de situatie, dar tot au ciugulit cu rotorul niste varfuri de brazi. De aici...
#13
Postat 05 January 2007 - 10:19 PM
Inca ceva - asta e EC-135 nr. 328 de la Targu Mures?
adica asta:
http://www.myaviation.net/search/photo_sea...9504&size=large
#14
Postat 05 January 2007 - 11:09 PM
Conditiile meteo au total neprielnice(acoperire totala 8/8 plafonul nu era mai mare de 200ft cred,aer cetos, viz. redusa etc, etc) asemanatoare cu catastrofa de la Posta Calnau (alb sus, alb jos) cu IAR-UL 316B de la Boboc in urma cu catva ani, din pacate soldata cu victime. Conditiile meteo au jucat un rol nefast cu un alt Alouette apartinand SMURD la inceputul anului 2004 precum si cu Puma 104 de la MK, care a cazut langa Castelu, Jud Constanta in apr.'04.
#15
Postat 06 January 2007 - 12:32 AM
#17
Postat 06 January 2007 - 08:52 PM
Si cit de mult ar costa un indicator de pozitie? Eu cred ca e suficient unul pe aparat, ar putea salva vieti mult mai valoroase decit un bot de siliciu!
#18
Postat 07 January 2007 - 03:40 PM
@Zapacitu: Da, pozele au fost facute de unul din membrii echipajului. Nu stiu ce numar a avut elicopterul.
@Z-mare: Orice elicopter are giroorizont si altimetre(baro si radio). Sa stii ca multe tipuri de elicoptere NU au radar de bord. La chestia ''cu cat de mult poate sa coste''... :-? (nu eu hotarasc ce si cum se cumpara ceva) .
#19
Postat 07 January 2007 - 04:10 PM
Daca va referiti la sistemul acela folosit in caz de accident(ELT -Emergency Locator Transmitters ), pentru a localiza aparatul, ei bine, aveau si acest sistem.Pilotii au activat baliza de semnalizare, dar din cate am inteles la noi in tara nu exista inca mijloacele de a receptiona acest semnal.
@Gopo: Ec-urile 135 au si radar meteo, acesta fiind localizat in botul aparatului (se poate vedea o mica "umflatura")Ei nu se puteau folosi de el, pentru ca , fiind intr-o vale, semnalele transmise de catre acesta se loveau de versanti si indicau tot felu de prostii.
@Z-mare: Ba da...are toate acestea, dar un radio-altimetru indica distanta fata de sol, nu fata de varfurile copacilor.
@Zapacitu: Da, era elicopteru din poza de pe myaviation.net.328
In sfarsit, e bine ca au scapat cu viata, putea sa fie mult mai rau (dupa cum vedeti si in poze, elicopterul e "varza").Nu ne ramane decat sa asteptam raportul oficial cu privire la acest accident.
Pana atunci, sanatate si numai bine!
Aceasta postare a fost editata de fly-by-wire: 07 January 2007 - 04:22 PM
#20
Postat 07 January 2007 - 05:26 PM
FBW are dreptate in materie de EC-135, nu are anti-grivraj...si are multe deficiente aparatul asta intre care submotorizarea si sensibilitatea la temperatura. In a 2a poza cmdr Lupu pare a tine un Garmin GPS in mina. Elicopterele astea sint, cum le zice tata, elicoptere de promenada. Ptr o raza de max 100 km si pe vreme buna sint foarte bune.
Asta era 328 la cateva zile dupa ce a fost adus in tara. Scuzati calitatea...pe vremea aia aveam o ghena de aparat.
![Imagine postata](http://www.cartula.ro/forum/uploads/remoteimages/29893-262.jpg)
![Imagine postata](http://www.cartula.ro/forum/uploads/remoteimages/29893-263.jpg)
![Imagine postata](http://img135.imageshack.us/img135/1218/ec135smurdrp9.jpg)