Duplex TL & Yak by 109 & Tatuca
#1
Postat 30 December 2006 - 06:31 PM
M-am gandit sa nu ma prinda finalul de an in "letargie" si am zis ca poate mai postez ceva.De aceasta data in cooperare cu 109...un asa-zis "duplex" :roll:
Ambele lucrari sunt la scara 1/72.
Iata deci partea lui 109:
Teleul lui Hitler:
Proiectul este un adevarat Luft '46, conceptul a existat dar nu am gasit nimic concret,
in afara de o poza trucata, o schema asa zis de fabrica si mai multe kituri ale unora la fel de bolnavi ca mine.
Macheta este facuta demuuuult, in epoca de piatra a machetismului meu.
Celula este de 109K Amodel, motorul, de la un 262 Matchbox.
Vopselele, retrospectiv privind - dubioase cel putin, sint RLM 81/82 acrilice de la Aeromaster,
(pentru prima si ultima data cind am folosit asa ceva...).
Inmatricularea este evident fictiva.
#5
Postat 30 December 2006 - 06:34 PM
Lucrul la acest avion a inceput in Mai 1945 la scurt timp dupa sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial , de dezvoltarea acestuia A.S. Yakovlev desemnand pe Evghenii Adler si Leon Shekhter.Acestia au fost personal in Germania unde fosti piloti ai Luftwaffe le-au prezentat performantele Me-ului 262 si ale motorului Jumo 004.
Conceptia Yak-ului 15 este destul de rudimentara preferandu-se ,pentru a castiga timp ,o improvizatie.Yakul 15 este de fapt un Yak-3 cu motor reactiv german Jumo 004.
In luna octombrie 1945 primele 3 prototipuri erau gata si incepeau deja rulajele pe pista.La acel moment s-au efectuat doar rulaje pe pista si nu zboruri deoarece nu se cunostea efectul jetului sub fuselaj, preferandu-se sa se mai astepte ceva timp in vederea efectuarii de teste in tunelul aerodinamic la Institutul Central de Aerodinamica si Hidrodinamica, TAGI.Aici a fost testat in tunel comportamentul unui model de Yak-15 la scara 1/1.
In acelasi timp cu aceste probe, in luna decembrie, au avut loc mai multe intalniri la nivel de Guvern si Comitet Central unde s-a discutat viitorul aviatiei sovietice.Cu aceasta ocazie, Comisarul Poporului pentru Industria Aeronautica, A.I. Sahurin, a propus lui Stalin construirea in serie a avionului Meserscmitt-262, punand in pericol proiectele lui Yakovlev si Mikoian.Propunerea nu a fost acceptata iar Sahurin a sfarsit prin a fi trimis la inchisoare cateva luni mai tarziu…
In urma efectuarii testelor de tunel aerodinamic s-a luat hotararea de a zbura unul dintre cele 3 prototipuri pentru a verifica si in conditii reale cum se comporta un astfel de avion.Astfel, la data de 24 aprilie 1946, la 3 ore dupa zborul prototipului I-300 al OKB Mikoian, de pe acelasi aerodrom decola pentru prima data si avionul Yak-15.De precizat ca I-300, alias MiG-9 era propulsat de 2 motoare BMW 003.
La 18 august 1946 cele 3 prototipuri au efectuat un zbor la Tusino cu ocazia Zilei Aviatiei, producand o impresie buna si publicului dar si conducerii de la acea ora a URSS.Astfel, doua zile mai tarziu Comisariatul Poporului Pentru Industria Aeronautica a dat o directiva prin care se ordona construirea a inca 12 avioane Yak-15 in vederea prezentarii in zbor cu ocazia paradei de la 7 noiembrie, de ziua Revolutiei.
In luna mai 1947 s-a demarat productia de serie la uzina GAZ-153, spre finalul aceluias an producandu-se 280 de avioane pentru ca apoi sa faca loc mai modernului Yak-17.
Un Yak-15 de preserie a fost modificat ca versiune de dubla comanda si a primit denumirea de Yak-21.
Avionul de vanatoare Yak-15 de serie era inarmat cu 2 tunuri Nudelmann-Suranov de calibrul 23mm si era propulsat de motorul RD-10, o copie cu mici modificari a motorului german Jumo 004.
Macheta este Amodel, achizitionata de la ParcModels si nu a necesitat prea multe modificari.Pe ansamblu este o macheta usor de construit si foarte corecta fata de avionul real.In ceea ce priveste inmatricularea…nu m-am abtinut san nu fac unul dintre cele 5 avioane de parada din grupul “Krasnaia Piateorka” ale Generalului Savitky.
Caracteristici tehnice:
Lungime: 8.70 m
Anvergura: 9.20 m
Greutate gol: 1.852 Kg
Greutate plin: 2.742 Kg
Viteza maxima: 700 km/h
Raza de actiune: 510 Km
Plafon maxim: 13.350 m
#10
Postat 30 December 2006 - 07:23 PM
#11
Postat 30 December 2006 - 07:45 PM
frumoasa macheta si schema de vopsire, frumos si x09-le
Oarecum offtopic, postez aici cateva screenshot-uri din simulatorul Il-2 Sturmovik : 1946, (ultimul release de il2: 4.07m)
Yak-15 in atac:
Victima:
Din carlinga:
Si tot din carlinga:
Bord de Yak-15:
Bordul victimei:
Aerodromul de acasa:
Aterizarea:
Sper ca v-au placut
Aceasta postare a fost editata de electric: 30 December 2006 - 07:46 PM
#13
Postat 31 December 2006 - 01:50 AM
Citeaza
Hmm...daca a mers la Yak3, ar fi mers si la 109...trebuie sa recunosc totusi ca motorul Jumo se "pupa" mult mai bine cu Yakul decit cu 109. Proiectul ar fi fost depasit inca din start, in ideea e ca un 109 cu un motor Jumo nu ar fi fost mai bun decit un K4 cu DB-605 in termeni de acceleratie si chiar viteza maxima.
Citeaza
Cam ca asta?
#14
Postat 31 December 2006 - 03:25 AM
#15
Postat 31 December 2006 - 01:27 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 December 2006 - 01:29 PM
#19
Postat 03 January 2007 - 08:43 PM
Am gasit pe site-ul "Pravda.ru"....un numar din 1999 o poza mica dar superba cu Yak-15.Este vorba chiar de Yakuri la parada de la Tusino din 1947.
Rara Avis......
http://english.pravd...o/report/143/0/