Mig-23 in RoAF
#25
Postat 23 December 2006 - 10:57 PM
Intre Mig-urile 23 de la MK si TM erau diferente de vopsire de ex. 135,136 UB, 222,203,205 aveau camuflajul specific aparatelor de la MK, iar avioanele 196,197 erau cu camuflajul specific aparatelor de laTM.Insa, in ambele baze au mai ramas avioane necamuflate. Cu alte cuvinte ultimele Flogger care au zburat la Timisoara in av. noastra erau de la MK, transferate in aug.1998. Revin cu o lista tutror aparatelor noastre dupa 2 zile.Separat voi face lista avioanelor ce au servit in cele 2 baze, pana mai toate sa ajunga la Giarmata.
#26
Postat 24 December 2006 - 12:39 PM
Incerc si eu o completare la Mig 23 , in 1994-95 am facut armata ca voluntar la Giarmata si am iubit Mig-urile, mai mult probabil ca 95 % din unitate...
Personal am catalogat camuflajele in patru tipuri distincte. De la inceput precizez ca nu erau vopsite in tara, decat cu cateva exceptii ulterioare si aveau inscriptii in limba rusa.
Primul e clasicul gri albastrui ,decolorat de timp, putin mai albastrui ca pe Mig-urile 21 ale vremii. La multe cocarda se stergea si aparea vechea stea comunista.
Acestea au fost numerele: 258 ,259 ,260 ,261 ,409 ,410 si dubla 137
Personal am catalogat camuflajele in patru tipuri distincte. De la inceput precizez ca nu erau vopsite in tara, decat cu cateva exceptii ulterioare si aveau inscriptii in limba rusa.
Primul e clasicul gri albastrui ,decolorat de timp, putin mai albastrui ca pe Mig-urile 21 ale vremii. La multe cocarda se stergea si aparea vechea stea comunista.
Acestea au fost numerele: 258 ,259 ,260 ,261 ,409 ,410 si dubla 137
#27
Postat 24 December 2006 - 12:45 PM
#32
Postat 24 December 2006 - 01:02 PM
Inca odata precizez ca am vorbit doar de avioanele de la Timisoara si sper ca am ajutat putin la istoria Mig-ului 23,un minunat avion sub a carui tunet am crescut...
Si daca se poate, rog admin sa mute discutia despre Mig-ul 23 intr-un topic separat .
Vali.
Si daca se poate, rog admin sa mute discutia despre Mig-ul 23 intr-un topic separat .
Vali.
#36
Postat 24 December 2006 - 04:30 PM
Vali, la Dec 24 2006, 12:54 PM, a spus:
Si la ultimul model ,poate cel mai frumos,eu i-am spus tigrat. Camuflaj verde kaki cu pete maro deschis si albastru deschis pe intrados. Numere albe cu bordura rosie.
Numerele sunt:240 ,241 ,242 ,243 ,246 si dublele 135 ,136 si 111
Numerele sunt:240 ,241 ,242 ,243 ,246 si dublele 135 ,136 si 111
Vali, foarte buna descrierea camuflajului la 23-uri, macar de asi fi avut eu atata rabdare...
Din cate stiu eu, de la o sursa de incredere de la Aerostar, se pare ca 23-urile "tigrate" vin vopsite asa din Bulgaria de la Terem; MIG-urile 23 romanesti au avut reparatiile capitale facute in Bulgaria.
#37
Postat 26 December 2006 - 01:31 PM
Salutare,
Buna descriere a camuflajului aplicate Mig-ului 23.Cele "tigrate" sunt provenite de la MK.Camuflajul a fost aplicat laAlexeni primelor aparate care au luat parte la parada de la 23 aug. acel an, ulterior fiind vopsite si restul.Cele de la TM aveau diferite "colorscheme" denotand astfel cum au ajuns pe loturi aceste aparate.In schimb avioanele care se intorceau de la reparatii capitale din Bulgaria ( de la TEREM) aveau aplicata vopsea proaspata la radom, antene si alte echipamente de pa avion.Iata cum au fost impartite aparatele pe baze.
MK: Mig-23UB#'s 135,136,137,140,182,512.
Mig-23MF#'s 222-225,240-243,246,247,926,927,201,203,205,207,406,407.
TM: Mig-23UB#'s 110,111,160,311.
Mig-23MF#'s 174,175,190-199,258-261,409,410.
Ultimele doua dublele 311 si 512 au ajuns din Ucraina in dec.'96.Ridicand totalul la 47 de Flogger in serviciul RoAF. Sunt surse ca ar fi existat si nr. 408? Stie cineva ceva?Vreo poza?
Buna descriere a camuflajului aplicate Mig-ului 23.Cele "tigrate" sunt provenite de la MK.Camuflajul a fost aplicat laAlexeni primelor aparate care au luat parte la parada de la 23 aug. acel an, ulterior fiind vopsite si restul.Cele de la TM aveau diferite "colorscheme" denotand astfel cum au ajuns pe loturi aceste aparate.In schimb avioanele care se intorceau de la reparatii capitale din Bulgaria ( de la TEREM) aveau aplicata vopsea proaspata la radom, antene si alte echipamente de pa avion.Iata cum au fost impartite aparatele pe baze.
MK: Mig-23UB#'s 135,136,137,140,182,512.
Mig-23MF#'s 222-225,240-243,246,247,926,927,201,203,205,207,406,407.
TM: Mig-23UB#'s 110,111,160,311.
Mig-23MF#'s 174,175,190-199,258-261,409,410.
Ultimele doua dublele 311 si 512 au ajuns din Ucraina in dec.'96.Ridicand totalul la 47 de Flogger in serviciul RoAF. Sunt surse ca ar fi existat si nr. 408? Stie cineva ceva?Vreo poza?
#38
Postat 26 December 2006 - 06:12 PM
Vali, mi-ai facut cel mai fain cadou de Craciun! Super pozele si informatia, multumesc!
Samir:
Scuza-mi ignoranta, dar care ar fi "acel an"?
Deci ar fi 46 sigure plus "fantoma" 408 = 47?
P.S. Nene Cartula, cand termini cu sarmalele si cozonacii, fa un pustiu de bine si muta tot ce tine de MiG-23 in topicul asta: http://cartula.net/modules/ipboard/index.p...opic=1546&st=15
Samir:
Citeaza
Camuflajul a fost aplicat laAlexeni primelor aparate care au luat parte la parada de la 23 aug. acel an, ulterior fiind vopsite si restul
Scuza-mi ignoranta, dar care ar fi "acel an"?
Citeaza
Ridicand totalul la 47 de Flogger in serviciul RoAF
Deci ar fi 46 sigure plus "fantoma" 408 = 47?
P.S. Nene Cartula, cand termini cu sarmalele si cozonacii, fa un pustiu de bine si muta tot ce tine de MiG-23 in topicul asta: http://cartula.net/modules/ipboard/index.p...opic=1546&st=15