Pigmenti pentru weathering
#1
Postat 02 March 2005 - 12:25 PM
-Foloseşte cineva materialul asta? Daca da, cum este in comparatie cu pastelurile noastre uscate?
-Daca se gaseşte in teritoriul Romaniei unde se gaseşte?
Pentru cei care intreb
"ce-i cu pigmentul asta?"
numai bine
Alguhan
#3
Postat 02 March 2005 - 01:40 PM
Fata de creta pastel, pigmentul are o putere de acoperire mai mare. Se pot dizolva, la fel ca si creta pastel, in tot felul de lichide (apa, spirt, alcool izopropilic, etc.), si se fixeaza cu lac.
N-am folosit pigmenti Mig, dar am tot auzit de ele, si numai in termeni laudativi.
#4
Postat 02 March 2005 - 01:48 PM
Asa ceva nu gasesti in Romania. Poti comanda la MIG. Se misca destul de repede.
Cei de la CMK au si ei asa ceva, si le poti comanda de la Karaya(au in oferta lor),
dar timpul de asteptare este de ordinul lunilor. Banuiesc ca se poate gasi si pe alte sit-uri.
Parerea mea este ca se merita o investitie in asa cava.
Succes!
#5
Postat 02 March 2005 - 02:22 PM
Am procurat o revista care contine un articol cum se utilizeaza acesti pigmenti la redare ruginei, rezultatul il puteti vedea : http://www.tamiyamodelmagazine.com/ la rubrica : "A step-by-step guide to destroying your Tamiya T-55" (cu articolul va voi pune la curent cind ma intorc in tara) tot in acest numar se descrie cum pot fi utilizati pigmenti pentru asamblarea tiger 1 (1/48 noutatea de la tamya, hotaraste sa cucereasca si aceasta parte a machetismului cu blindate si figurine), din cite vad la blindate pigmentii nu lipsesc de pe masa machetistului
eu sunt incintat de rezultatul lucrului cu pigmenti, cred ca merita, pina acum am utilizat(nu prea reusit) pastel, cred ca voi incerca si pigmenti
#6
Postat 02 March 2005 - 02:59 PM
Creta pastel are un efect mai atenuat si trebuie sa insisti mai mult uneori, pt. a fi vizibil efectul.
Uitati aici un link, in care insusi MIG explica ce si cum:
http://www.missing-l..._world/rw05.htm
Extras din articolul indicat:
" If you create pigment powder from pastel chalks using sandpaper, you will get a poor quality pigment, because it will already contain the original agglutinant material. For this reason, pigments are not the same as pastel chalk powders "
#13
Postat 12 February 2006 - 03:15 AM
Pigmentii de acolo sunt destinati in general pentru fresca, deci sunt naturali si foarte scumpi. Tot din cauza ca sunt pentru fresca se gasesc in cantitati mari (borcane) si sunt foarte scumpi. In Romania fiind insa mai multi modelisti curiosi , gata sa incerce tehnici noi, va puteti cupla mai multi la un borcan.
Pe mine nu contati insa pentru asta. Eu daca vreau pigmenti iau de la chimice pentru urmatoarele motive:
1) Pigmentii pe care i-as putea folosi in machetism sunt culorile de pamant, negru si alb. In general acesti pigmenti sunt naturali si nu cred ca o sa se chinuie nimeni sa-i obtina sintetic. Deci si cei de la feromtal sunt tot din argile obtinuti.
2) E adevarat ca cei de la fond sunt ceva (mai mult ) mai fini si mai puri, dar putem face astfel. Din pungoiul mare de pigment cumparat, luam o cantitate mica (un pumn) si il bagam la cuptor intr-o cutie de conserve uscata (sau in altceva...n-am incercat la microunde. Dupa ce mai pierde pigmentul din apa se poate mojara (poate ca nu toti au un mojar cu pistil dar gasiti voi o modalitate)si obtineti o pudra foarte fina la fel cu aia de au mojarat-o altii ca sa ia banii la comozi.
3) Singurul inconvenient este ca la ferometal nu o sa gasiti decat Oxid rosu de fier (sienna arsa), Oxid galben de fier (ocru galben), Oxid negru si alb de zinc .
Deci nu umbra, nu sienna naturala... Astea insa se mai regleaza cu cate un pic de oxid verde crom, negru de fum si alte prafuri pentru mama mare. Adica va sa zica ca ii mojaram impreuna si obtinem o gama larga de culori.
4) daca insa aveti putintica rabdare, cotrobai pe la servici si aduc la intalnire pigmenti si mojar si facem o sdinta de alchimie si o sa aiva toata lumea pe gratis...
Avem si sticlute etanse de la nenea Z-mare. Doar sa-mi spuneti cati sunteti (cu aproximatie si sa fiti dispusi sa puneti osu' la treaba.
P.S. La Fundu da plastic se mai gasesc creioane pastel (toate culorile) si creioane acuarele (care dupa aplicare se intind cu o pensula umeda sau, in cazul meu cu degetul cu bale) ia sa incercati sa vedeti ce bine e.
Plusez si sugerez sa organizam o vizita in grup la fond.....Nu oblig pe nimeni.
#14
Postat 12 February 2006 - 10:13 AM
Dar ai vreo solutie/propunere pt. fixarea pigmentului pe model pt. a nu se sterge in timp ? Cu alterarea cat mai putin posibila a culorii !
Pe net, intr-un articol al vestitului MIG, acesta spune ca dupa aplicarea pigmentilor (al lui, normal) pt. fixare, sa picuri peste zona data cu pigment terbentina. Si s-o intanzi fin ... Tot el zice ca in lume exista multe tipuri de terbentina si ca nu toate dau rezultate optime. De aceea a scos el la vanzare terbentina optima ! Deh, tehnica de management, poate imbinata si cu ceva adevar ... :-?
#16
Postat 12 February 2006 - 12:35 PM
Acuma intreb si eu: de ce sa folosesti pudre cind ai vopsea. Poate prezenta cineva o "lectie" de genul pudra vs. vopsea???
#17
Postat 12 February 2006 - 12:50 PM
Cat priveste fixarea, tot artistii folosesc pentru desenele pe hartie in pastel un fixativ care tre' sa aiba calitatea de a ramane mat odata aplicat pentru a nu altera aparenta desenului. Asta nu uda cu adevarat pigmentii si deci nu le schimba prea mult culoarea. Chestia e ca se gaseste la butelie (spray) dar cu metoda cartula, cu teava la duza cred ca se poate scoate pt. aerograf si asa sas poata fi pulverizat cu adevarat.
Cu vopseaua nu poti face chestii atat de fine ca si cu pigmentii. E un fel de Drybrush - uscat de-adevaratelea. In plus se poate aplica si in zonele fara relief pentru a schimba tonalitatea unui panou - sa zicem (ca si cum l-ar fi ars soarele sau l-ar fi decolorat curgerea de carburant)
Taniya a scos de curand (sau de curand am vazut eu) un set pentru Weathering care e compus din.......FARDURI de culori corespunzatoare si cu denumiri precum Rust sau Dirt (dar doamnele nu stie) si sunt cam acelasi lucru cu fardurile normale , mai putin sclipiciul. Neveste, pazea !
Si au mai scos niste creioane cum sunt alea de contur la buze cu care poti adauga noroi pe shenile. Dupa aplicare se intareste.
Le-am tinut in manuta, deci nu e cioaca...
#19
Postat 13 February 2006 - 01:48 AM
Cred ca ajunge sa intrebi ingerii aia de fete si te lamuresc ele.
Un pret rezonabil s-ar perpeli in jurul la 10 ron si nesimtit ar fi cam 30 ron.
Un pastel cred ca e cam 90 bani si un creion acuarela sau pastel cam 1,2 - 1,5 ron.
Daca te gandesti ca un degetar de vopsea de la humbrol, revell, testors a ajuns cam 20 ron, eu zic ca-i super-rezonabil.
#20
Postat 13 February 2006 - 06:00 PM
Aici e un exemplu de utilizare de pigment de vopsea de ulei:
Macheta e alb, si restul e pigment "Vandike Brown", incluz motoare cu pigment "Mars Black".
Cele mai bune pigmentii care le-am utilizat sunt Windsor & Newton, erau 4€ pe cutie (dimensiunea cutiei de vopsea Tamiya), le am de 10 ani. Sunt uleioasa si se incrusteaz fuarte bine in baza de vobsea acrilic mat. en 2 zile e sec, nare nevoie de vernis.
Am utilizat pigmentii CMK pentru un blindat, si e perfect pentru efectele de praf.
Sunt mai "sec" si nu se picteaz baza cum cu Windsor & Newton, probabil are nevoie de vernis.
Se pot amesteca pigmenti CMK (sau Windsor & Newton) cu terebentina sau vobsea de ulei pentru "juice" sau "dry brushing"
Cu stima
Sril
Aceasta postare a fost editata de Sril: 13 February 2006 - 06:02 PM