Kit: Henschel Hs 129 B-2 w/Bombs, Hasegawa, 1/48
Fotoincizii: PART
Kitul Hasegawa e foarte bun cu excepţia decalurilor eronate, care au liniile exterioare părţii galbene cu negru şi nu cu albastru (mulţumesc Radu pentru că m-ai atenţionat). Nu discut corectitudinea inmatricularii, exista multe pareri ca nu e tocmai fidela. Lucru firesc a fost facuta doar dupa o singura poza cu avionul epava.
M-am apucat de montare fără să fiu hotărât cum repar sau daca refac decalurile. Cocpitul, cu excepţia scaunului şi a mansei, e integral din PE , montarea decurgând fără probleme.
A urmat lipirea fuselajului şi pregătirea de vopsire. Un strat de primer Tamiya, şlefuire uşoară , mascare şi suflatul părţilor galbene(vopsea MM). După acoperirea părţilor galbene rezultate, a urmat un strat de RLM 65 Gunze pe intrados. Apoi freehand camuflajul de pe extrados şi semifuselaje în schema clasică de RLM 70/71 de pe Hs 129. Am folosit RLM 70 Gunze şi nemaiavând RLM 71 Gunze am fost ajutat de un prieten, care mi-a trimis 2 tipuri de 71 şi l-am folosit pe cel email de la Revell.
După înlăturarea măstilor şi mici finisaje am suflat un strat de Future peste tot. Între timp m-am hotărât cum anume să repar crucile şi anume să aplic decalurile normal, să maschez cu bandă câte 2 linii pe fiecare cruce şi apoi să suflu cu un albastru făcut de mine. Va daţi seama că a durat destul de mult, mai ales că după fiecare mascare/suflare dădeam local cu Future să nu îmi ia banda aplicată la următoarele mascări, din linia albastră suflată anterior. După o lungă perioadă de timp am finalizat acoperirea liniilor negre cu albastru şi am dat cu un nou strat de Future.
A urmat o spălare cu un amestec de tus negru + puţin tuş maro + apă distilată + puţin alcool izopropilic, prin toate liniile panourilor. Am mai executat mici porţiuni de vopsea sărită cu ajutorul unui creion cu mină argintie. Dar discrete pentru că nu am vrut să fac avionul foarte uzat.
În pasul următor am montat trenul de aterizare şi am mascat şi suflat cupola pe care încă nu eram hotărât să o las dechisă sau închisă. Între timp, aşteptând de nenumărate ori uscarea liniilor albastre am montat şi vopsit consolele şi bombele, care au fost montate deodată cu trenul de aterizare. La fel şi elicile şi cofele unde în urma sfătuirii cu câţiva fraţi am hotărât să le fac RLM 04 cu RLM 70.
Iniţial am pus eşapamentele lungi, dar m-am luminat după apariţia unui topic pe forum şi le-am schimbat cu cele scurte timpurii. Mulţumesc, Radu şi Gabi.
A urmat sigilarea care a fost făcută cu MM lac satin email. După uscare am lipit parbrizul, colimatorul, şi alte mici mărunţişuri.
Până la urmă am rupt liniile ) şi am lăsat cupola deschisă dar nu e lipita şi se poate poziţiona oricum. În final am prăfuit roţile, am aplicat scara şi firele de antenă care după lipire au fost vopsite cu negru.
Concluzionând, un kit frumos, pe care mi-a făcut plăcere să-l montez. Păcat că a durat atât de mult până l-am finalizat…. dar lentoarea e o boală veche de-a mea
Alte poze gasiti AICI
Avionul poate fi vazut pe viu la expozitia de la Alba Iulia.
Astept toate circotelile/sfaturile/sugestiile/reclamatiile voastre.
Multumesc si spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 14 December 2006 - 12:36 PM