Forum Machete,Modelism,Hobby: Inmatriculare An-uri RoAF - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Inmatriculare An-uri RoAF

#1 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 10 December 2006 - 03:42 PM

Primele avioane An-24 V si RV au inceput sa soseasca in Baza 90 Transport Aerian ( in decursul timpului Baza 90 a avut mai multe " denumiri " ) pe la sfarsitul anilor '60. Aceste avioane au facut parte din Flotila Prezidentiala de la acea vreme alaturi de B 707, IL-18 si IL-62 iar dupa 1989 pentru scurt timp au apartinut Bazei 90 si apoi au trecut la compania Romavia de unde au iesit la " pensie " fiecare cum a putut.
Apoi, au aparut si celelalte variante de An-24 ( R si RT ) dar si An-26 si An-30. Ultimul avion sosit a fost un An-26 pe la inceputul anilor '80. A fost o flotila compusa din peste 20 de avioane An-24, 26 si 30.
In decursul timpului au " suferit " mai multe vopsiri si inmatriculari.
Prin anii '70 toate An-urile de la Otopeni ( cu mici exceptii, adica An-24 V si RV care erau vopsite si inmatriculate ca la TAROM-ul acelor vremuri ) erau vopsite in camuflaj si inmatriculate cu numere. Iata prima poza...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: an30.jpg


#2 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 10 December 2006 - 03:50 PM

Prin anii '80, cu exceptia An-30 ( 3 buc. ), toate An-urile care erau camuflate si inmatriculate cu numere, sunt vosite si inmatriculate ca la TAROM. pe gri-ul care imbraca burta avionului, sub planuri, pe ambele parti ale avionului scria TAROM, apare si emblema TAROM-ului, se scrie Romanian Air Transport si in loc de 207, 5022, etc. apare YR-ADA, YR-AMM, etc...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: an24.jpg


#3 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 10 December 2006 - 03:54 PM

In 1990 dispare inscrisul TAROM, se mentine pentru scurt timp inmatricularea cu YR-... apoi in 1992 dispare si acest inscris si se trece la numere dar se mentine vopsirea de la TAROM.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: an26.jpg


#4 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 10 December 2006 - 03:58 PM

Pe la sfarsitul anilor '90 incepe vopsirea avioanelor in binecunoscutul Gri, se pastreaza inmatricularea, se inscriptioneaza cu ROMANIAN AIR FORCE si se pune emblema Bazei 90 Transport Aerian " Gheorghe Banciulescu ".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: roaf.jpg


#5 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 10 December 2006 - 04:20 PM

Avioanele An-24 aveau inmatricularea civila de tipul YR-AML, YR-AMS, YR-AMX, etc., avioanele An-26 aveau YR-ADA, YR-ADK, YR-ADL, etc. iar An-30 a pastrat tot timpul inmatricularea cu numere - 1103, 1104 si 1105. Ca o curiozitate avioanele An-24 de la TAROM care zburau pe cursele interne aveau inmatricularea cu YR-BMF, YR-BMM, etc.
La inmatricularea cu numere se folosesc ultimele 3 sau 4 cifre din seria de fabricatie a avionului. Adica, la An-24 se folosesc 4 cifre ( 1801, 1912, 5022, etc. ) iar la An-26 se folosesc 3 cifre ( 206, 508, 707, etc. ).
Seriile de fabricatie si inmatricularea civila a acestor avioane apar si in evidentele Autoritatii Aeronautice Civile Romane, chiar daca sunt avioane militare.

Fiecare An-24, 26 si 30 din curtea Bazei 90 TpA are propria poveste...Cadou, prabusit, avariat si taiat, avariat si reparat, modificat, inchiriat, vandut...
Au fost, sunt si vor fi niste avioane foarte bune.


P.S. In 1996 cand au sosit avioanele C-130 si au venit si instructorii pe linie tehnica pentru instruirea personalului tehnic, care urma sa exploateze la sol C-130, au ras cand au vazut An-urile. Ne priveau de sus, dar in momentul cand au fost urcati in cabina unui An-26 si au vazut cat este de evoluat, fata de " carcasa " lor si ceea ce poate sa faca un asemena avion, au tacut.

Multumesc.
Toate cele bune,
Narcis

#6 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 10 December 2006 - 04:56 PM

Kamob, baga de seama ce spune Narcis!
Narcis, de ce ai intarziat atat cu lamuririle legate de AN-uri? :lol:

#7 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 10 December 2006 - 05:43 PM

Imbatranesc taica si mai uit. Pana mi-am adus aminte de una alta, a trecut ceva timp dar mai bine mai tarziu decat niciodata.
Scuze pentru intarziere.

#8 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

  Postat 10 December 2006 - 07:39 PM

He-he, Kamob citeste si baga sub palarie!!!

O sa incerc sa pun si eu ceva date cand voi avea timp. Merci Narcis!

ps: de unde sunt foto? ca sunt interpolate la greu! daca le ai in original, trimite-le la neica sa la dam un sharp! :lol:

Aceasta postare a fost editata de kamob: 10 December 2006 - 07:40 PM


#9 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 18 December 2006 - 05:28 PM

Iata ce am gasit azi pe net... chiar pe subiect!!

http://www.airliners...file/1153690/L/

si

http://www.airliners...file/0310883/L/

Aceasta postare a fost editata de kamob: 18 December 2006 - 05:29 PM


#10 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 20 December 2006 - 07:15 PM

Da, este vorba de un avion care nu mai exista. Ba da, mai exista pe hartie si in amintirile noastre a celor care l-am ingrijit mai mult sau mai putin.
Dintotdeauna, i-am spus " RADU ". Inmatricularea civila a fost YR-AMR ( AnaMarin Radu ). Radu mamii, Radule...scuzati-ma, amintirile cu si despre el.
A fost un avion frumos si foarte bun. A venit la Otopeni printre primele AN-uri la sfarsitul anilor '60.
Mai sus am spus ca fiecare avion Antonov de la Otopeni a iesit la " pensie " fiecare cum a putut. Ei bine, RADU a iesit TRAGIC...
VERONA - ITALIA - Decembrie 1995
A efectuat o cursa civila pentru compania Air Banat ( nu stiu daca mai exista ) de la Timisoara la Verona. Acolo, ningea. Dar ce ninsoare...
Imediat dupa decolare, avionul impreuna cu toti membrii echipajului si toti pasagerii de la bord, s-a prabusit. Nu au existat supravietuitori.
Cdor. Ivan - comandant echipaj,
Cpt...( scuze dar nu-i mai retin numele ) - copilot,
Mr. Vlagea - navigator,
MM. Popescu - mecanic de bord,
si nu mai stiu daca a avut si radiotelegrafist de bord. Acesta a fost ultimul echipaj al lui RADU.
Dumnezeu sa-i odihneasca.
Avionul era echipat cu 2 motoare turbopropulsoare AI -24 S2, ce invarteau 2 elici tractive cu pas variabil de tip AV-72, si un turbogenerator TG-16. Acesta din urma se afla pozitionat in partea din spate a gondolei din partea dreapta a avionului in directie de zbor. TG-16 nu avea nici o putere de propulsie. Era un mic motor turboreactor ce furniza avionului curent electric in procesul de pornire a motoarelor principale.
Se pare ca s-a prabusit din cauza cantitatii de gheata care s-a depus pe avion in timpul stationarii dar si al rulajului pe pista catre decolare.

Va rog frumos, sa nu-mi pune-ti alte intrebari legate de acest eveniment.
Va rog sa ma intelege-ti.
Multumesc.

#11 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

  Postat 20 December 2006 - 10:08 PM

Din cate imi aduc aminte eu despre acest accident, una dintre cauze a fost givrajul; acesta s-a cuplat cu un factor mult mai grav, si anume supra-incarcarea cu pasageri si bagaje; in momentul aparitiei givrajului puternic pe suprafata fuselajului, date fiind conditiile de mai sus, s-a depasit masa maxima admisa, iar aeronava pur si simplu a refuzat sa mai zboare... s-a prabusit.

#12 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 21 December 2006 - 10:48 AM

@ Narcis : "TG-16 nu avea nici o putere de propulsie"

In unele publicatii de gen, turboreactorul TG-16 apare ca augmentator de putere pentru decolarile in sarcina limita sau/si starter pentru motoarele principale. Ca utilizare, am citit ca este recomandata folosirea lui pentru decolari de pe piste scurte, in conditii de altitudini/temperaturi mari, etc.
Banuiesc ca, pe langa faptul ca alimenteaza consumatorii interni, reducand efortul motoarelor principale, are si un mic efect de propulsie prin pozitionarea evacuarii jetului reactiv chiar spre innapoi.

Accept sa fiu contrazis, daca am scris ceva gresit! :roll:

#13 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 21 December 2006 - 10:04 PM

intrebare: An-urile 24/26/30 puteau folosi (rachete) acceleratoare de start (cum ar fi SPRD-99 pe MiG-21?). Am vazut unele poze cu Herculesuri care decoleaza cu asa ceva

#14 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 21 December 2006 - 10:37 PM

kamob, la Dec 21 2006, 10:48 AM, a spus:

@ Narcis : "TG-16 nu avea nici o putere de propulsie"

In unele publicatii de gen, turboreactorul TG-16 apare ca augmentator de putere pentru decolarile in sarcina limita sau/si starter pentru motoarele principale. Ca utilizare, am citit ca este recomandata folosirea lui pentru decolari de pe piste scurte, in conditii de altitudini/temperaturi mari, etc.
Banuiesc ca, pe langa faptul ca alimenteaza consumatorii interni, reducand efortul motoarelor principale, are si un mic efect de propulsie prin pozitionarea evacuarii jetului reactiv chiar spre innapoi.

Accept sa fiu contrazis, daca am scris ceva gresit! :roll:

Ai si nu ai dreptate.
Ma vad nevoit sa dau o explicatie amanuntita si foarte tehnica in legatura cu acest TG-16 dar cred, cu respectul de rigoare, ca nu prezinta interes.

P.S. O poza cu un AN-24 V - echipat cu 2 motoare AI-24 S2 si TG-16 care vine la aterizare intr-un singur motor. Cred ca se vede lipsa propulsiei acestui TG-16...Motorul din stanga face totul...

/www.airliners.net/open.file?id=1042695

#15 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 22 December 2006 - 07:53 AM

Scuze! Iata poza despre care vorbeam mai sus.

http://www.airliners...file/1042695/M/

#16 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

  Postat 22 December 2006 - 09:01 AM

kamob, la Dec 21 2006, 11:48 AM, a spus:

"turboreactorul TG-16 apare ca augmentator de putere"

Accept sa fiu contrazis, daca am scris ceva gresit!

OK, ai inteles tu despre ce vorbeam (scuze, nu stiam denumirea "agregatului") :-D

Deci: e bun sau nu?! :whistle:

ps: Gata, s-a cam lamurit:

"Aveau ceva foarte puternic care il ajutau la decolare. Este motorul auxiliar RU 19-300 sau RU 19A-300."

Aceasta postare a fost editata de kamob: 22 December 2006 - 09:03 AM


#17 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 27 December 2006 - 03:26 PM

Cate An-uri 24 si 26 au intrat in dotarea Aviatiei Militare?
Am gasit aici: http://pascal.brugie.../txt/yr-aaa.txt
o lista, dar nu stiu cat e de corecta.

#18 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 05 January 2007 - 05:52 PM

In total au fost 15 avioane AN-26. In aceea lista recunosc 14, de la YR-ADA pana la YR-ADN.
Nu sunt sigur daca acel YR-ADV este unul si acelasi cu 508 ( nu-i cunosc inmatricularea civila ), cel care in vara lui 1994 a avut ceva probleme tehnice si apoi a fost taiat si dat la fier vechi.
Mai apare un AN-26 YR-ITA, care apartine lui Ion Tiriac si face curse pentru DHL Romania.
La avioanele AN-24 cele care sunt inmatriculate cu YR-AMB...YR-AMZ, toate au fost ale Av. Militare. Dar, unele dintre ele au zburat si pentru Tarom.
In prezent situatia lor este urmatoarea :
AMB - nu cunosc situatia lui.
AMC - este in curtea Liceului de Aviatie din Bucuresti. ( vezi topic cu Lic. Av. Buc. )
AME - zboara prin Rusia
AMF - s-a prabusit la Arad prin anii '70. ( fara pasageri )
AMG - tot in Rusia.
AMH - idem AMB.
AMI si AMJ - sunt in Rusia.
AMK - este in Rep. Moldova.
Toate acestea au zburat pentru Tarom.
AML, AMM, AMN, AMO si AMS - sunt si astazi in Baza 90 Tp. Aerian de la Otopeni.
AMP - a zburat pentru Tarom si s-a prabusit la Constanta prin anii '70 sau '80.
AMR - s-a prabusit la Verona in 1995.
AMV - cred ca este pe la Craiova, in curtea Facultatii de Aeronave ( ??? )...
AMX si AMZ - au fost taiate si date la fier vechi.
AMR, AMV, AMX si AMZ au zburat pentru Tarom, Flotila Prezidentiala ( inainte de 1989 ) si apoi pentru compania Romavia.
AMW - a zburat pentru Tarom si Flotila mai sus mentionata si apoi a fost facut cadou de catre Ceausescu lui Yasser Arafat impreuna cu un mecanic de bord, Tudor Gheorghe.
AMY - idem AMB.
Avioanele AN-24 inmatriculate cu YR-BMA...BMO au fost ale companiei Tarom.

P.S. Avioanele AN-24 inmatriculate cu YR-AML, AMM si AMS, nu sunt AN-24 TV.
Sunt AN-24 T, deoarece sunt echipate cu turbogeneratorul TG-16 si sunt avioane de transport militar. In partea din spate a fuselajului au o mica trapa prin care se lanseaza parasutisti si se poate incarca marfa, cu ajutorul macaralei din dotarea avionului.

#19 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 06 January 2007 - 08:49 PM

Avionul AN-26 YR-ITA, al companiei Ion Tiriac Air.
Acest avion nu a apartinut Aviatiei Romane. Nu stiu de unde a fost adus.

http://www.airliners...file/0725619/M/

Cursele DHL Romania, inainte de Ion Tiriac Air, au fost efectuate de catre compania Romavia tot cu un AN-26 inmatriculat YR-ADK.

#20 Useril este offline   narcis 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 98
  • Inregistrat: 26-June 06

Postat 07 January 2007 - 01:24 PM

Motorul auxiliar turboreactor RU 19-300 / RU-19A-300. Primul tip de motor a echipat avioanele AN-24 RV si RT iar RU 19A-300 a echipat AN-26 si AN-30.

http://www.acs-czech...ngines&find=35#

Este montat in partea din spate a gondolei dreapta in directie de zbor.

http://www.airliners...file/1003909/L/

Priza de aer a motorului este in partea de sus a gondolei. Este actionata electric.

http://www.airliners...file/1155383/M/


Turbogeneratorul TG-16M. A echipat avioanele AN-24 V si T.

http://www.luftfahrt....de/TW_TG16.htm

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi