Pagina 1 din 1
IAR-330 Puma Airfix 1/72
#1
Postat 07 December 2006 - 07:25 PM
Am asamblat prima Puma din seria comandata pe Net, si nu e inca terminata. Stiam ca are destule hibe, dar am ramas un pic dezamagit.
Defectele ar fi:
- jambele sunt in pozitia ''destins'', iar la cat de subtiri sunt, nu m-am incumetat sa le scurtez;
- piesele transparente pentru cockpit nu se potrivesc la fuselaj, adica sunt mai mici decat ar trebui cu cca 1mm; asa ca a trebuit sa chituiesc si a rezultat o rama cam groasa
- ansamblul ARP-BRP e un cam aiuristic;
- pentru a putea reprezenta o Puma cu usile culisante deschise(nu e cazul acesteia) trebuie lucrat serios la hublouri care au niste margini interioare pentru a putea fi lipite;
- cele doua jumatati ale fuselajului nu se potrivesc prea bine si trebuie folosit chitul;
Ar mai fi si altele, dar m-am saturat scriind.
Modelul in cauza reprezinta o Puma cu pale metalice. Pumele romanesti nu mai au asemenea pale din '78, parca. Palele din materiale compozite sunt un pic mai late si au zona de prindere modificata, alt motiv de dureri de cap.
Ca sa fie paharul plin, punand decalurile pe vopseaua mata a aparut silveringul, desi in prealabil folosisem un betisor cu vata pentru a prelucra suprafata, asa cum ma sfatuise Z-mare.
Recunosc ca asta a fost un experiment, de pe urma caruia sper ca am inteles destule lucruri care sa ma ajute la urmatoarele Pume si Socaturi.
Defectele ar fi:
- jambele sunt in pozitia ''destins'', iar la cat de subtiri sunt, nu m-am incumetat sa le scurtez;
- piesele transparente pentru cockpit nu se potrivesc la fuselaj, adica sunt mai mici decat ar trebui cu cca 1mm; asa ca a trebuit sa chituiesc si a rezultat o rama cam groasa
- ansamblul ARP-BRP e un cam aiuristic;
- pentru a putea reprezenta o Puma cu usile culisante deschise(nu e cazul acesteia) trebuie lucrat serios la hublouri care au niste margini interioare pentru a putea fi lipite;
- cele doua jumatati ale fuselajului nu se potrivesc prea bine si trebuie folosit chitul;
Ar mai fi si altele, dar m-am saturat scriind.
Modelul in cauza reprezinta o Puma cu pale metalice. Pumele romanesti nu mai au asemenea pale din '78, parca. Palele din materiale compozite sunt un pic mai late si au zona de prindere modificata, alt motiv de dureri de cap.
Ca sa fie paharul plin, punand decalurile pe vopseaua mata a aparut silveringul, desi in prealabil folosisem un betisor cu vata pentru a prelucra suprafata, asa cum ma sfatuise Z-mare.
Recunosc ca asta a fost un experiment, de pe urma caruia sper ca am inteles destule lucruri care sa ma ajute la urmatoarele Pume si Socaturi.
#8
Postat 08 December 2006 - 06:36 AM
Tare frumusica... Bravo! Felicitari! Culoarea uniforma ii pune bine in evidenta formele generale... Imi place cum a iesit.
Poate totusi te induri de noi, curiosii amariti cu gurile mari cascate si scrii un articol mai detaliat despre macheta ta cu toate defectele observate, corectate... Mai multe poze... Oricum, eu zic c-ar fi de mare interes. E un subiect romanesc si cu siguranta isi doresc si alti sa-l abordeze.
Spor si bafta cit incape!
Citeaza
Defectele ar fi: [...] Ar mai fi si altele, dar m-am saturat scriind.
Poate totusi te induri de noi, curiosii amariti cu gurile mari cascate si scrii un articol mai detaliat despre macheta ta cu toate defectele observate, corectate... Mai multe poze... Oricum, eu zic c-ar fi de mare interes. E un subiect romanesc si cu siguranta isi doresc si alti sa-l abordeze.
Spor si bafta cit incape!
#10
Postat 08 December 2006 - 07:41 AM
Citeaza
@ Skyray: De ce ''amarati"? ...
Am zis "amariti" ca sa exprim, intr-un fel, idea generala ca multi dintre noi nu avem suficiente informatii si detalii specifice despre multe din subiectele romanesti de interes. De exemplu, eu habar n-aveam ca Pumele romanesti au avut cindva, la inceputuri, pale metalice. Palele si zona de prindere sunt printre primele lucruri care atrag privirea la un elicopter si deci e important sa fie redate cit mai corect. Oricum, as putea sa-ti dau multe alte exemple... Am in plan o gramada de subiecte romanesti pe care le tot amin cu amaraciune din lipsa de informatie cit de cit completa dar uneori, pe masura ce mai aflu cite-o informatie utila, ma bucur chiar ca nu mai grabit sa le termin. Cu siguranta as fi gresit de nenumarate ori pina acum. Asa ca azi am masa plina doar cu nemtoaice blondute, americance bondoace, englezoaice intepenite si italience ciufulite. Pentru ele am toate informatiile pe care le consider utile. Pentru frumuselele noatre romanesti si alte citeva rusoaice infuriate rau de tot, am o mare adinca de mistere pe care incerc s-o astup cumva. Oricum, cred ca-mi intelegi indelungata suferinta... Asta e! E clar ca nu ma mai fac bine. Astept cu mare interes si nerabdare sa-mi alin un pic din suferinta cu articolul tau despre Puma romaneasca.
Numai bine si spor!
#13
Postat 09 December 2006 - 01:48 PM
Bishti! Sa le arunci pe geam!
Citeste intii asta:http://cartula.net/modules/smartsection/item.php?itemid=70.
Daca ai nelamurii intreaba, nici o pronlema.
Si... sa mai zica cineva ca musiu Columb a descoperit America, ca e un singur ciine scurt de coada-n sat sau bca Buran e copie a Columbiei . Cautind sa rezolvi acceasi problema obtii aceleasi...solutii . Uite ce zice tipul: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2006...hahar_bf110.htm
Am folosit si eu Nitrosolv (dupa ce am scris aricolul, de aceea acolo nu apare decit lipiciul 3999 de la MM, care e cam acelasi lucru!) dar treaba e destul de periculoasa. Acuma nu stiu ce reteta are nitro tinnerul folosit de el, poate e nitel mai blind decit Nitosolvul.
Treaba e alta, nu toate decalurile reactioneaza la fel, deci mare grija!
Tinem legatura.
Citeste intii asta:http://cartula.net/modules/smartsection/item.php?itemid=70.
Daca ai nelamurii intreaba, nici o pronlema.
Si... sa mai zica cineva ca musiu Columb a descoperit America, ca e un singur ciine scurt de coada-n sat sau bca Buran e copie a Columbiei . Cautind sa rezolvi acceasi problema obtii aceleasi...solutii . Uite ce zice tipul: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2006...hahar_bf110.htm
Am folosit si eu Nitrosolv (dupa ce am scris aricolul, de aceea acolo nu apare decit lipiciul 3999 de la MM, care e cam acelasi lucru!) dar treaba e destul de periculoasa. Acuma nu stiu ce reteta are nitro tinnerul folosit de el, poate e nitel mai blind decit Nitosolvul.
Treaba e alta, nu toate decalurile reactioneaza la fel, deci mare grija!
Tinem legatura.
#15
Postat 02 January 2007 - 11:27 AM
In concediul de sarbatori am mai bidiganit ceva-ceva la Puma si am facut un Socat. Rampele de acrosare sunt din fire de cupru de 0,8 si de stiren de 0,6. Tunul e din ac de seringa de 0,7. Lansatoarele de PRND-uri sunt de la un 21 de la ParcModels. EOP-ul e dintr-o margica de 0,7 , dar a iesit cam mare. In rest aceleasi probleme ca la Puma(se putea altfel?).
Arata acest topic
Pagina 1 din 1