Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfaturi pentru folosirea aerografului "rusesc" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfaturi pentru folosirea aerografului "rusesc"

#1 Useril este offline   Volans 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 31-January 06

Postat 27 November 2006 - 07:22 PM

Salut. De curand mi-am calcat pe inima si am achizitionat un "rusnac de la Pavel"(expresia asta ar tb sa fie marca inregistarata.. :pint:), si mai de curand am inceput sa-l folosesc efectiv.
Cum lucrurile nu sunt niciodata atat de simple pe cat par, m-am lovit imediat de cateva
probleme:
Cea mai deranjanta: dara de vopsea este insotita de un halou de picaturi fine, aparaent neinfluentate(sau putin influentate) de presiunea aerului sau de dilutia vopselei(fie ea si alcool izopropilic colorat cu cerneala).Este normal(marfa ieftina),sau gresesc eu pe undeva?...asta pe langa faptul ca "dara" este cam groasa chiar cu duza de 0,4 mm, astfel ca la 1/72 (mie) imi este aprope imposibil sa fac cmuflaje cu mana"libera", fara masti. Probabil ca ar fi trebuit o duza mai mica de ex. pt 'carnaciori' luftwaffe?(asta pe langa lipsa mea evidenta de experienta).
Mentionez ca, in conformitate cu spusele 'tatucului" Z-mare, curat cu mult zel aerograful dupa fiecare culoare, inclusiv desfac duza si pensulez acul cu o pensula fina(am descoperit astfel una din marile "placeri" ale utilizarii aerografului: 5% vopsit si 95% spalat aerograful.... :-P )
V-as fi recunoscator daca mi-ati da cateva sfaturi despre folosirea cat mai eficienta a rusnacului.
In incheiere, pentru cineva care a folosit numai pensula, prima macheta facuta cu un aerograf a fost ca o revelatie, nu regret nici o clipa banii dati pe el.


Sorin.

#2 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 November 2006 - 08:18 PM

Volans, la Nov 27 2006, 07:22 PM, a spus:

Cea mai deranjanta: dara de vopsea este insotita de un halou de picaturi fine

Rusnacul este un model tare vechi care n-a suferit inbunatatiri de la primul aparut acum mai bine de 20 de ani si pana in prezent. Deficienta lui cea mai mare este ca de fiecare data cand il desfaci se schimba pozitia intre cele doua duze. Daca pozitia celor doua duze nu este corecta patesti "scuipaturi" sau "halouri" despre care vorbeai.
Problema este simplu de remediat pentru ca duza interioara e fixa si cea exterioara este mobila asa ca atunci cand incepi sa vopsesti, insurubeaza sau desurubeaza duza respectiva pana scoate conul corect de vopsea. Fa treaba asta pe ce vrei tu numai pe macheta nu. Dupa ce ai reglat duza n-o fixa cu piulita de fixare. Jocul din filete iti va schimba din nou pozitia duzei exteriare exact cat sa nu iasa ce trebuie.
Grosimea liniei pe care o tragi cu aerograful depinde de distanta de la care vopsesti. Foloseste presiune mica si distanta ca si cum ai scrie cu stiloul.
Desi este un aerograf simpla actiune, cea mai mare parte din exercitiile date de Z-mare la articole sunt de mare folos.
Antreneazate intens!
Bafta!

#3 Useril este offline   Volans 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 31-January 06

Postat 27 November 2006 - 09:09 PM

Multumesc crios.E drept, am folosit o presiune cam mare (sursa de aer este un compresor de frigider pus "pe direct" prin intermediul unui furtun de 3m), sau, alternativ un recipient cu aer comprimat, la care pot controla presiunea (foarte) ochiometric prin actionarea unui simplu robinet. Voi incerca sa lucrez si cu presiune mica.
Mi-ar trebui un reductor cu manometru si posibilitatea reglarii controlate a presiunii, insa nu am gasit pana acum asa ceva (decat unul la "Praktiker", insa cred ca avea racordurile lucrate din aur, pen' ca valora 1.400.000 lei vechi!!! :pint: ..Mein got!!, aproape 1/2 din pretul unui compresor de la metro care are toate alea pe el). Nu am idee unde as putea cauta asa ceva (mentionez ca locuiesc in Cta), ma poate ajuta cineva cu un sfat?



Sorin.

#4 Useril este offline   radian 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-August 06

Postat 28 November 2006 - 12:41 AM

Din pacate preturile cam astea sunt la magazine. Mai poti gasi cate ceva la preturi rezonabile prin targuri.

Incerca si aici. Iti poti alege modelul dorit.

http://catalog.festo...sp/default3.asp

Bafta!

#5 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2006 - 02:01 AM

Presiunea la furtun o mai poti scadea prin practicarea unor gauri in furtun. Nu glumesc, 109 asa a facut. Dai trei gauri, vezi cum merge, mai dai una (mai scoti doua :pint: ); deci ai grija sa nu ajungi in situatia de a scoate gauri. Ia-o incet. Gaurile nu trebuie sa fie mari. Un ac de seringa mai gros, din ala cu curu roz e suficient. Faza e ca presiunea "optima " pe care ai oPtinut-o nu o mai prea poti modifica decat cump[arandu-ti compresor adevarat sau dalea din bricostore (presostat, etc)

#6 Useril este offline   Volans 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 31-January 06

Postat 28 November 2006 - 07:29 AM

wow! :-P chestia asta nu mi-ar fi trecut prin cap.... Suna intereresant, chiar cred ca as putea sa scap de ceva presiune din furtun si altfel decat prin gauri(o derivatie,ceva, un furtunas secundar...ma gandesc si eu). Sau, alternativ imi cumpar mai multe furtunuri, pe care le gauresc cu 2-3-4...etc gauri si le schimb precum duzele la aerograf...(glumesc... :pint: ).
Multumesc pentru idee, Wurger.

#7 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2006 - 08:17 AM

Volans, incearca sa dai gaura cu un ac incins, ca sa "sigilezi" marginea, daca doar infigi acul, s-ar putea ca gaurica sa se comporte mai degraba ca o fisura de unde sa inceapa sa-ti crape (cu mult zgomot) furtunul .

PS. Poti modifica si presiunea :hammer: infigind acoperind din gaurele..eu am folosit virfuri de scobitori :pint:

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 28 November 2006 - 08:20 AM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 November 2006 - 09:03 AM

Din pacte ce a spus Crios nu pre este chiar suficient. Rusnaci, ca si noi, au trecut la "economia de piata" (citeste fuserai), mesterii buni au cam plecat si de la ei, asa ca....
La ceea ce zici tu, buba e ...duza. In loc sa fie facuta ca in desenul A, adica tronconica si pe interior , este data pur si simplu o gaura de 0,5mm, figura B. Nu am mai desenat, dar va inchipuiti traseul vopselei si al aerului in cazul A si in cazul B :pint: Ce-i de facut?
In primul rind acul se ascute la un unghi mai mic apoi se face un shaber, cu aceeasi conicitate ca a acului, cu care se alezeaza interiorul duzei. ATENTIE operatiune extrem de riscanta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: duza.1jpg.jpg


#9 Useril este offline   Alex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 12 January 2007 - 01:21 PM

si pentru eu care nici cu pensula nu ma prea descurc cat ar costa oo treaba din asta de vopsit? asa pur informativ, se poate si o poza cu aparatul?

#10 Useril este offline   Alecu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 216
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 12 January 2007 - 04:48 PM

Pai daca nu ma insel la d-nul Pavel un aerograf din acela rusesc e 100RON. Eu mi-am luat o copie dupa un Iwata de la Modelism (magazinul Cocor et.3) la 140RON inainte de Craciun.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi